Бърза загуба на резултат от фитнеса

Здравейте. На 22 години съм, 74 кг, 178 см висок.Тренирам от близо 7 месеца редовно. Първите 5 месеца тренирах по 5 пъти седмично. След това обаче треньора във фитнеса ми каза, че не е добре толкова много тренировки да правя и сведох упражненията до 3 пъти седмично. Програмата ми от около два месеца е следната:
Първи ден: Гърди, трецепс, корем.
Трети ден:  Гръб, бицепс
Пети ден: Крака, рамо, корем

Гледам да се храня максимално добре, или поне колкото ми позволяват доходите. Сутрин винаги закусвам със ставането или кисело мляко с овесени ядки и варени яйца или прясно мляко с мюсли. На обяд се старая да хапвам пилешко месо или със зеленчуци или с ориз. След обед обикновено хапвам салати отново с пилешко месо. Вечер попринцип не се храня, или ако съм много гладен гледам да е нещо леко като например салата, плодове и т.н. Като цяло гледам да не оставам на гладно.
Не пия добавки, защото нямам възможност на този етап, но ако пък в моя случай се налага ще направя всичко възможно да отделя за добавки.

Проблемът: Вече ще навлизам в 8-мия месец скоро и реално имам съвсем лека промяна в тялото си. Не е това, което окачвам. Най-големият проблем, е че отсъствам ли от залата за няколко дена и сякаш изпускам отвсякъде и целият ми прогрес заминава. Ако тренирам постоянно тялото ми е оформено и стегнато и ефектът се вижда, но както сега се случи да отсъствам 4 дена (най-много до сега) от залата заради работа - ръцете ми спаднаха, гърдите, раменете и т.н. Ами общо взето имам чувството, че като изпусна ден-два и всичко отива на кино. Не ми е постоянен прогресът - бързо заминава. След това като отида във залата и като работата ми позволява да ходя редовно без да си накъсвам програмата - седмица, и отново ми се “напомпва” тялото. Правя по най-малко 12 тренировки месечно. Отделно бягам по около 20км на месец на стадиона за кардио.

Моля ви, дайте ми съвет как да задържа формата си и как да не “изпускам” толкова бързо. Искам тези 12 тренировки да си личат и да се надграждат със всеки месец, не искам да си личат само в дните, в които съм бил на фитнес.

Благодаря!

Темата беше редактирана от Денис Стефанов на 19.07.15 09:01.

Ако следвам твоята логика:
Тренирам ръце, изглеждат много по-големи. След 30 минути кръвта се маха - изгубил съм целият си прогрес.
Това с напомпването няма как да го избегнеш. След тренировка винаги ще изглеждаш по-голям и стегнат, защото има много кръв в тая мускулна група. Снимай се студент и виж как се движиш. Ти за 8 месеца тренировки какво очакваш? Да си 110 кила мускул и 50 см ръка?
Моля те, опиши си храненето, за да видим колко е оптимално + тренировките - упражнения, серии, повторения, почивки.

19.07.15
14:16

Димитров не съм съгласен ... аз бях направил 9 месеца след което спрях за дооста дълго време и бих казал ,че от супер оскъдно хранене имах поне 3месеца доста видно и изразено тяло което си личи че бях тренирал яко .. но тъй като се хранех 3-4 пъти на ден колктоо и да изям горях адски много и не давах на тялото си нужното гориво и свалих едно поне 12кг .. сега от 4 месеца съм във залата и нямам неговите проблеми и доста яко напреднах така ,че при всеки различно се развива... а до оня ден бях изпуснал седмица и няколко дни .. така ,че момчето има някакъв проблем щом толкова явно и ясно го казва ...  напомпването е едно но той сякаш говори за по - голям проблем или може би съм си внушил малко повече.

Димитров: Не говоря за това да стана 110 кила за половин година, нито говоря за напомпаните ръце веднага след тренировка. На мен ми е ясно, че след тренировка когато съм тренирал дадена група, то няколко часа тя е напомпана и след това си спада. Аз не говоря за напомпването след тренировка, а като цяло. Ще го представя по този начин:
Един месец ходя редовно на фитнес през ден както ми е по програма. Почивам си нормално и спа по минимум 8 часа на ден. Храня се редовно като не се оставям гладен. В този един месец тялото го чувствам добре. Когато се погледна в огледалото виждам оформени мускулните групи дори и деня, в който се гледам в огледалото да ми е почивен от фитнеса и да не съм се помпал преди това.

На следващия месец да кажем, че имам повече работа и не мога да следвам същия график като предишния месец, в резултат на което изтървам последователността на тренировките. Първата седмица отивам през ден три пъти, след което 4 дена не отивам в залата, след това отивам 2 пъти и после 3-4 дена не мога. И тогава се случва това - тялото ми започва да губи маса доста бързо. Като това го усещам после като отида във фитнеса по тежестите, затормозявам се на тежести, които до преди 2 седмици съм вдигал без проблем. Възстановявам изгубената маса за поне 2 седмици след това примерно и след това ако отново разредя фитнеса - губя маса и оформление, сякаш не съм стъпвал 2 месеца във залата. Просто виждам резултат само ако ходя редовно във залата, изпусна ли тренировка се топя. И съм сигурен, че ако сега спра да тренирам след точно 3 месеца ще изглеждам така сякаш не съм стъпвал във фитнеса никога.

Не знам дали обясних добре, но се надявам да ме разберете. И пак казвам проблема не е в това, че искам да стоя постоянно напомнен. Проблемът е там, че искам да градя мускулна маса, която не заминава за дни.

В месеца, в който имаш повече работа, тя с физическа активност е свързана и ако да - променяш ли си храната спрямо това?
Сънят ти през този натоварен месец също ли е минимум 8 часа на денонощие?

През времето, в което имам повече работа то тя не е натоварваща. Повече е стоене и каране на кола. Сънят ми отново се старая да не е по-малко от 8 часа. Относно храненето на моменти се променя, защото нямам време да хапвам. Случва се например след като обядвам около 11, да ям отново в 17-18 часа чак.Дали в това е проблема?

19.07.15
20:46

По-скоро проблема ти е в мисленето. Ако пропуснеш 1 седмица тренировки няма да ти стане нищо, също така и ако тренираш 1 седмица няма да станеш машина.

19.07.15
20:51

казано от Денис Стефанов на 19.07.15, 20:39:

През времето, в което имам повече работа то тя не е натоварваща. Повече е стоене и каране на кола. Сънят ми отново се старая да не е по-малко от 8 часа. Относно храненето на моменти се променя, защото нямам време да хапвам. Случва се например след като обядвам около 11, да ям отново в 17-18 часа чак.Дали в това е проблема?

Не е от това, но в случея мисля че няма да е зле да си купиш протеинова пудра, ако водиш забързан живот и нямаш време да си направиш качествена храна, това е решението.. :)

19.07.15
20:56

Може да е от сезона. Аз почти всяко лято свалям тегло и сила. Тренировките само временно стопират тая тенденция. Но чак през есента нещата си идват на мястото.

Да, ако през този натоварен месец приемаш значително по-малко калории от обичайното, но не намаляваш физическата активност, няма как да не свалиш тегло.
Ти това ли имаш предвид?

19.07.15
21:24

Вероятно калориите са по-малко.  В горещините човек губи апетит. Но предполагам, че в топлото време се ускорява метаболизма ми и при почти същата храна губя тегло и сила от юли нататък. Впрочем  това лято (засега поне) е изключение. За пръв път увеличих теглото през тоя сезон.

Благодаря ви за отговорите. Явно е от сезона в малка степен и от нарушения ми на моменти хранителен режим.

Вероника - добре е предложението за протеин, но съм питал сигурно 100 човека последните месеци и всеки казва различно. Във всеки магазин за добавки ми казват различни неща - кой продукт бил най- най, а а в следващия магазин ми оплюват този и ми хвалят друг. Затова наистина не знам какво да си взема. Ти имаш ли някакви наблюдения и предложения?

Аз не съм ти предлагала да си вземеш протеинова пудра. :)
За мен на първо място стои храната. Вече, ако наистина нямаш възможност в някои моменти, протеинът ще помогне.

Влез в магазина ни и се консултирай с колегите: http://shop.bb-team.org (има опция за чат в работно време).

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 20.07.15 15:38.

Не е лошо да се запознаеш първо какво трябва да гледаш на етикета на всеки един протеин и след това да се консултираш с компетентни лица. Няма нищо странно от това ,че в различните магазини за добавки ти предлагат различни марки и всеки казва ,че дадения продукт е най-добър. Все пак и вкусовите предпочитания са много важни и трябва да прецениш кое ти допада и кое не, а цената още повече :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1