Мисля че имам поблем с хормоните. :( Помощ!

Цецо Генов

25.07.15
17:30

Здравейте, имам нужда от помощ! Тренирам от около година сериозно фитнес, лостове, чел съм и книги за хранене, така че си ям правилно, но не мога да постигна добра мъжкa форма.
Наместо това горе съм пооформен, а краката ми са като дънери + това имам и мазен задник. Не е приятно

Carbohydrate

25.07.15
17:35

казано от Цецо Генов на 25.07.15, 17:30:

Здравейте, имам нужда от помощ! Тренирам от около година сериозно фитнес, лостове, чел съм и книги за хранене, така че си ям правилно, но не мога да постигна добра мъжкa форма.
Наместо това горе съм пооформен, а краката ми са като дънери + това имам и мазен задник. Не е приятно

всеки така казва, но това съвсем не е достатъчна информация, за да ти се даде конкретен съвет, нали разбираш?! ;)

Цецо Генов

25.07.15
17:58

Бях писал повече, но незнайно защо поста се изряза.
Та така, сега съм 75 кила, 183 см висок. За % мазнини не знам, мога само да предполагам.
Откъм ядене не ям почти никакво сладко, избягвам тестени изделия и пържени храни. Ограничавам въглехидратите и наблягам на месо и зеленчуци.
Тренирам една година вече през която изградих мускулна маса + изчистих целостно, не мисля че е достатърно,  но преди това бях skinny fat (да се разбира най-зле)
Поблема ми е, че самата ми структура е лоша. Мазнините са залепени по ханша, краката и паласките, а преди да тренирам имах и по гърдите. Чел съм че това е типично за жените, именно това ме обеспокоява.
Като цяло лесно трупам а трудно свалям мазнини. Тялото ми сякаш се съпротивлява на опитите ми да изградя мускули и да се изчистя.

Мнението беше редактирано от Цецо Генов на 25.07.15 18:04.

25.07.15
19:11

Това “избягвам сладко, тестени изделия и тн.” е много общо казано и не пояснява конкретно нищо. За един “избягвам сладко” може да означава 1- 2 вафли на ден, за друг може да означава 1 вафла на месец.
Като бивш ‘skinny- fat” и аз мислех, че се ограничавам в храната, докато не започнах да си броя калориите и не установих, че всъщност почти през цялото време съм бил в калориен излишък със супер много въглехидрати и малко белтъчини. Можеш да опишеш някой твой хранителен и тренировъчен план за да станат по ясни нещата.
И аз съм бил в горе- долу твоята ситуация- мазнини трупани главно по гърдите, паласките, задните части и тн.
Отървах се от това нещо само и единствено с базовите упражнения. Клек, лег, тяга, набирания, кофички, военна преса. Прави базовите упражнения 2- 3 пъти седмично, прогресирай силово и ще видиш как нещата ще се оправят.

11.10.15
10:50

За да не отварям нова тема, пиша тук, проблемът ми е сходен:
мазното по ханша, нагоре чист.
Сега съм 186 на 76 кг. Интересното е, че преди 4, 5 години бях много слаб-58 кг / 181 и пак имх същата структура..
Директно въпроса ми е: базовите упражнения - клек и мъртва, натоварващи глутеуса, ще ми помогнат ли в случая, или ще  кача още маса по бедра и задника??
Че сега съм ги изключил напълно.
Желанието ми е да намаля обиколката на ханша /96/.

п.с тренирам редовно, фитнес и кардио

Тоест - ти нямаш проблеми с хормоните, въпреки че си пуснал запитването си в такава тема?

Последните 4-5 години си качил излишни мазнини.
Базовите упражнения няма да допринесат за качването на излишни мазнини; те въздействат на мускулите, а това са различни тъкани.
Би трябвало да обърнеш внимание на храната, а упражненията (но не само за крака и глутеус, а за цялото тяло) са добре дошли в твоето начинание. :)

Здравейте,
Моля, за коментар, от компетентни.
На 40 г. съм 176, 71-73 кг. Тренирам редовно, цяло лято супер интензивно до 5 пъти седмично. Последния месец съм ги разредил. Включих и тренировки в зала BJJ. Спазвам хранителен режим РБД. Приемам 2300-2500 кал. 2,3-2,5 гр. белтък на 1кг. тегло и имам проблеми с някои изследвания, които направих наскоро.
1. Винаги при кръвни изследвания захарта ми е била на горна граница. Ако реф. стойности са 6.0 моята е 5.9. При вечеря към 21.00 часа. Риба и броколи. Правил съм обременяване с глюкоза и ми казаха, че нямам проблем, но тази захар... и това мъчно сваляне на мазнини и трудно, да не казвам никаво покачване на мускулна маса..?
2. В последните изследвания включих общ тестостерон: 2,4-8,2 резултат.-2,92 (мн. е нисък) и свободен: 0,09-0,30, резултат-0,056 (под границата)
3. В последните изследвания излезе и: MXD% ref. до 0,19 моя разултат. е 0,22 Има ли място за притеснение?
4.  MXD# ref. до 1,4 моя разултат. е 1,5 Има ли място за притеснение?
5. Пикочна киселина: до 420, резултат:422

29.10.15
13:18

Търси начини да вдигнеш тестостерона.
Според мен всичко при теб започва от там.

НИ

29.10.15
13:50

казано от James Hinks на 29.10.15, 13:18:

Търси начини да вдигнеш тестостерона.
Според мен всичко при теб започва от там.

На 100% съгласен. С толкова ниски стойности мисля, че можеш да попиташ ГП или ако имаш познат ендокринолог за хормонално заместваща терапия с тестостерон.

Можеш да опиташ високомазнинна диета или директно да скочиш на кето. Имай предвид, че с диета ще отнеме няколко месеца преди да започне да въздейства върху хормоните.

29.10.15
14:13

казано от Никола на 29.10.15, 13:50:

С толкова ниски стойности мисля, че можеш да попиташ ГП или ако имаш познат ендокринолог за хормонално заместваща терапия с тестостерон.

Не, много му е рано за това. Има съвсем други начини да се вдигне този тестостерон.

Благодаря за отговорите!
Аз всъщност приемам мазнини. Като съм си изчислявал калориите: 750 белтъчини, 800 въглехидрати, 850 мазнини.=2400

А Магнезий, Цинк, Д-3 и бабини зъби добра комбинация ли е? Това знам.

НИ

29.10.15
14:35

казано от James Hinks на 29.10.15, 14:13:

казано от Никола на 29.10.15, 13:50:

С толкова ниски стойности мисля, че можеш да попиташ ГП или ако имаш познат ендокринолог за хормонално заместваща терапия с тестостерон.

Не, много му е рано за това. Има съвсем други начини да се вдигне този тестостерон.

И ти си прав Сашо, но ако костват много усилия (например кето диета) и ако този проблем създава реален дискомфорт без да се подобрява, може би си струва. При всички положения си признавам, че не разбирам достатъчно, за да кажа кой е най-добрият вариант, затова мисля че е редно да има консултация с ендокринолог.

казано от Пламен Йонков на 29.10.15, 14:16:

Благодаря за отговорите!
Аз всъщност приемам мазнини. Като съм си изчислявал калориите: 750 белтъчини, 800 въглехидрати, 850 мазнини.=2400

Това са около 90гр, което е нормално, но не и високо количество. Видът мазнини също има значение. Можеш да опиташ и да ги вдигнеш още повече за 1-2 месеца и да видиш как ще ти се отрази.

казано от Пламен Йонков на 29.10.15, 14:18:

А Магнезий, Цинк, Д-3 и бабини зъби добра комбинация ли е? Това знам.

Звучи като доста добра комбинация. Ако си взимаш витамини и минерали, разучи кои техни форми са най-усвоими (за да не си дадеш парите на вятъра) и проучи как се приемат, защото е възможно да се конкурират за транспортери в кръвта.

Ако ще си пускаш кръв отново можеш да си пуснеш и изследвания за някои витамини/минерали.

Може и да е съвкупност от фактори - недостатъчно и/или нередовен сън, много и постоянен стрес и т.н.

29.10.15
14:35

Магнезий и цинк са просто минерали, които са необходими за много процеси в тялото. Бабините зъби не са нищо повече от адаптоген. Холекалциферола си го произвеждаш и сам в тялото ако имаш достатъчно мазнини в храната и в същото време прекарваш гол до кръста на слънце поне 30-40 минути всеки ден. Като цяло в комбинация биха ти помогнали само ако имаш недостиг от тях, иначе не действат при нормални нива за повишаване на тестостерона.
Същото е положението и с омега 3.
99% от добавки, които се рекламират като тестостероностимулиращи са неефективни, така че не те съветвам да търсиш и такова решение. Има единици, които работят, но пък имат особености в приема, които повишават цената на ефективната доза много.
И въпреки всичко има начини да въздействаш върху тези нива, макар и да не стане чудо поне ще си вдигнеш тестостерона малко под горната физиологична граница. Но първо трябва да започнеш с едни хормонални изследвания - ЛХ, ФСХ, естрадиол, пролактин, кортизол и да се видят и техните стойности и тогава да се мисли начин.

29.10.15
14:48

казано от Никола на 29.10.15, 14:35:

казано от James Hinks на 29.10.15, 14:13:

казано от Никола на 29.10.15, 13:50:

С толкова ниски стойности мисля, че можеш да попиташ ГП или ако имаш познат ендокринолог за хормонално заместваща терапия с тестостерон.

Не, много му е рано за това. Има съвсем други начини да се вдигне този тестостерон.

И ти си прав Сашо, но ако костват много усилия (например кето диета) и ако този проблем създава реален дискомфорт без да се подобрява, може би си струва. При всички положения си признавам, че не разбирам достатъчно, за да кажа кой е най-добрият вариант, затова мисля че е редно да има консултация с ендокринолог.

Въобще не може да става дума за повишаване на нивата на тестостерона с диета в неговия случай
И искам да видя случая, в който ендокринолог ще назначи хормонозаместваща терапия с тестостерон на спортуващ 40 годишен мъж с нива на долната граница :) За общопрактикуващия лекар въобще няма да го коментирам... :) Той даже направление за ендокринолог може и да не му даде, ще го пази на някоя бабичка.

За минералите, за които писах става въпрос за препоръчани от Десимир Петров от магазина.
магнезиев цитрат 400
цинк 100 и
вит. Д3 5000

29.10.15
15:29

Те са си ОК, но по-нагоре ти написах какво са и какво да очакваш от тях.
Ако не си разбрал, нямаш ли недостиг - не очаквай нищо свързано с тестостерона от тях.

Общо взето ще трябва да търся съвет от ендокринолог за хормонални изследвния така ли?

30.10.15
14:36

Ще трябва да си търсиш начини за вдигане на тестостерона, а за да ги намериш ти трябват стойностите на хормоните, който ти написах по-нагоре.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1