Как да свалим % мазнини, седейки по цял ден на стол?

04.08.15
13:43

Напоследък срещам няколко път една нова технология, с която базовото метаболитно ниво се вдига с 500-1000ккал.
Иначе казано, ако съм 100кг мъж с 20% мазнини моят метаболитен базис е 2500ккал - толкова горя, ако лежа цял ден.

Ползвайки новата технология (охлаждаща жилетка/обувки), ще горя по 3500ккал/ден, без да трябва да ставам от стола си.
Концепцията стъпва на научни изследвания, които са констатирали по-високо горене на мазнини, когато организмът е подложен на умерен студ. Процесът се нарича “Cold temperature thermogenesis”. Може да потърсите и “Thin Ice: The Very First Weight-Loss Clothing Line”.


Интересно ми е някой има ли опит/впечатления от тази технология?
Срещали ли сте научни изследвания, които говорят и за негативните последствия от тази технология на отслабване (ако има такива)?

Темата беше редактирана от shaolin на 04.08.15 15:19.

Доста интересен материал, ти ще се пробваш ли и ако да, дай отзиви, снимки и тн.

Студената термогенеза не е нещо ново (дори тук във форума). Инженер Маринов не пише вече, той щеше да сподели повече по темата :)

05.08.15
10:59

Заинтригуван съм! Разлика от 500 ккал е много сериозна!

05.08.15
18:36

Много ми е интересно как много хора са готови на всякакви глупости, само и само за да избягат от реалността. Да приемем, че метода работи - 500 калории си даваш отгоре. Според мен ще е не повече от 100-200, но да приемем, че са 500. Как се прилага? Купуваш си специалните “охлаждащи жилетка и обувки”, каквото и да представляват, колкото и да струват, и ги носиш със себе си на работата и ходиш като паднал от марс, или стоиш у вас (да приемем, че можеш да си го позволиш) и мръзнеш на куче, за да ядеш 500 калории отгоре. И това всеки ден. Ебаааааааати фантасмагорията. Колко по-лесно е просто да не ядеш тия 50 калории.

05.08.15
23:25

Каква беше оная приказка.... Мързела е основния двигател за развитието на човечеството :D .

06.08.15
07:21

Я, то имало такова чудо
http://www.jci.org/articles/view/68993

06.08.15
14:31

Студената термогенеза наистина работи и наистина носи и много други здравословни ползи, но при нея става въпрос не за охлаждане на тялото с някакво оборудване, което се носи под дрехите, а за съвсем други неща ;)

p.s.
Замествам Инженера докато е на меден месец, делегирал ми е правото ВРИД.

07.08.15
21:23

Доколкото разбирам, идеята е активизираш кафявата адипозна тъкан (полезният тип подкожни мазнини, които бебетата имат в изобилие, но с възраста намаляват) чрез температурен стрес. Ниските температури предизвикват отделяне на норепинефрин в потока на кръвта – адренергичен хормон, който играе няколко важни роли. Една от тях е активиране на кафявата мазнина чрез бета-3 адренергичен рецептор (β3 адренорецептор). Идеята е интересна и има добра обосновка - добър материал по темата, ако на някой му се чете - ТУК.

Реалната дискусия между специалистите не е свързана с магически жилетки, а по-скоро с типа хранене, докато се използва СТ; Тим Ферис, автор на книгата “The 4-Hour Body,” говори за “thermal dieting”; едни поддържат тезата, че трябва да си на кето диета за да стане номера, други твърдят, че не е нужно. Има и доста спорни хранителни добавки, които някои твърдят, че подпомагали процеса - като β-аминоизобитуриновата киселина (BAIBA). Но като цяло, идеята как седиш пред компютъра и ставаш по-готин и здрав с някаква магическа джаджа е най-малкото наивна.

09.08.15
00:37

Една друга теория обръща внимание на RQ и термогенезата.
http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_quotient
http://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_Exchange_Ratio
RQ под 0.8 свидетелства за засилен мастен обмен, характерен при треперене на тялото от студ. 20 градуса по целзий е максимума за термогенеза от мазнини.
Спорта от какъвто и да е вид измества RQ към въглехидратно горене. Затова нaй ефективен е този коефициент в покой и  треперене(студов стрес) .
За да имаме ефект от студа е необходимо да е брутален – да предизвиква треперене в покой. Например леден душ или ледена вана. Стресът ще предизвика засилена термогенеза и постепенно с практиката горенето на мазнини ще се увеличава като краен ефект. Първоначалното „каляване” ще бъде комбинирано въглех/мазнини като гориво, заради самия студов стрес. С времето обаче кафявата мазнина като орган ще стане по ефективна.  Практическия израз е треперенето. Това мускулна дейност безмеханична работа, която икономисва АТР. Например сега лятото е чудесно време за тестване. Влизате в студената вода и излизате на горещото слънце. По принцип треперите независимо, че околната среда е много по топла от предходанат(водата). Тов апоказва че повишения метаболизъм се запазва известно време след приложения стрес. А метаболизма на мазнините се запазва според някои до няколко часа в зависимост от продължителността на студовия стрес и адаптацията към него.
RQ се измества надолу и при повишен калориен прием. Например едно голямо обилно ядене стимулира мастната ибмяна. Това най лесно може да се усети вечерта по време на нощния сън през зимата. Затова Цх с обилно нощно ядене е добър вариант да спим „на топло”.
RQ се измества към 0.7 и при повишена циркулация на кръват(охлаждане). Някои добавки като Йохимбин или капсаицин  предизвикват това.
Но най важно е да се оцени следното:

RQ 1.0 въглехидрати
RQ 0.85 50/50 въгл/мазнини
RQ 0.7 мазнини
Затова препоръчваната жилетка ако се използва в покой може да има ефект върху горенето на мазнини, понеже ще имитира каляване към понижен температурен комфорт. Това може да се потигне и чрез носене на по малко дрехи през зимата при температура(постоянна) на околната среда ок 16-17градуса. Или лятото почти без дрехи при температура на ок среда ок 19-20градуса. Един вид каляване към по студено.
Но ще бъде заблуда да се мисли че ще горим повече мазнини с жилетка и физическа активност. Тогава RQ се измества към 1.0 и горим повече въглехидрати. Вярно е че горим повече калории като цяло, но губим търсеното – да горим максимум мазнини.
Затова ако целта максимум мазнини като гориво от студ – студа да е в покой, а не при механична работа.
Като цяло много тъпа идея, ама някои мислят че щяла да реши въпроса със затлъстяването. Аз не обичам студа, затова предпочитам комбинацията фастинг и тренировки за горене на мазнини и калории.

Окей де, теории и материали много, какво се случи с човека, който щеше да дава фийдбек?!

10.08.15
15:51

Мързела не мори а мъчи!, сака си крос баце рано заранта да има ефект, а не да ми се правите на професори

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1