Как да отслабне един шофьор на камион

16.08.15
18:23

Здравейте (wave)
Казвам се Мая и съм на 30 години.Професията ми е свързана със силно обездвижване.Шофьор на камьон съм,вътрешно в Европа.Имам дълъг работен ден,понякога по 20 часа и както се досещате обхваща и деня и нощта.За да не заспя,постоянно гризкам по нещо.Имам нужда да сваля около 20кг,но нямам представа как да го постигна,при положение,че нямам възможност да спортувам.Нямам си и идея от диети-не съм се подлагала до сега.Не се страхувам да спазвам режим на хранене и съм силно мотивирана личност.Моля ако някой може да ми помогне със съвети или рецепти...каквото и да е,пишете ми.Разполагам с 1 седмица в Бг ислед това отново заминавам,трябва да се работи,няма как :)Ако ще помогне за съветите ви,представете си,че разполагам с хладилник,колкото хладилна чанта,2 седалки и 2 легла,около 4 кв.м. пространство (запълнено).Понякога съм много изморена и нямам сили да готвя сложни неща.Разполагам с добри финансови възможности и мога да закупувам всичко необходимо за пълноценно хранене в режим диета.Пазарувам главно от Германия и Белгия.Висока съм 176см (нямам идея дали е важно да се знае)
Ще съм благодарна ако някой отдели време да ми помогне

Темата беше редактирана от Вероника Налбатска на 16.08.15 18:58.

Здравей, Мая!

Би ли описала няколко типични 20-часови смени в камиона?
Имам предвид да споделиш конкретно какво похапваш за целия този период - приблизителни количества, ако е възможно, за да добием представа.

Чудесно е, че разполагаш с хладилна чанта и има варианти да се измислят лесни рецепти, които да са хранителни и да не заемат много място.

Колкото до движението - колко поредни работни дни имаш? Кога, как и къде почиваш?
Имаш ли опит с някакъв спорт?

Привет :)
Ако деня ми започне в 5 сутринта:закуска 1 кроасан и 1 еспресо без захар,към 7 един плод(обикновено ябълка или круша),около 10 обяд(пържени яйца или капама...),докато шофирам ми е скучно и ям шоколад.После пак плодове,следва вечеря (наденица и салата+3 филии хляб примерно),пак десерт (шоколадов),около 22 отново плод и честно казано в 2 през нощта (понеже още съм в работно време) пак огладнявам...
Хладилник с фризерче имам,за пример дадох големината на 40л хладилна чанта :)
Работните дни са между 5 и 6,редуват се.Когато работя 5 дни,почивам 2,а когато са 6-почивам 1.През седмица са.
Почивам където ме свари закона :) Понякога съм в град,понякога в индустриал или аутохоф...различно е.Предимно се разхождам когато съм в близост до град,когато не съм-гледам филми и спинкам :)
Тренирала съм спортни танци,карате,ходех по преходи,бягах...

Основно я караш на въглехидрати, така като гледам.
Дори ми е още по-странно, че ядеш тези храни, за да не заспиш. Обикновено се случва обратното, особено пък след неща като кроасан или шоколад.

По принцип, за да сваляш тегло, трябва да си следиш калорийния прием - да е отрицателн, т.е. да приемаш по-малко калории от изразходваните. Има статии по въпроса, напиши “калориен баланс” горе вдясно и прочети.
При теб обаче ще се наложи да си промениш и съотношението между макронутриентите и да се опиташ да намалиш въглехидратите, както и да хапваш повече белтъчини.

Давам ти само идея за размисъл:
закуска - 3 яйца, зеленчуци; еспресо
- ябълката/крушата
обяд - пържола, салата, 1 ф пълнозърнест хляб
следобед - 20-30 г сурови ядки
вечеря - пържола / риба, салата
плода в 22 ч може да го махнеш, а вместо него да си хапнеш нещо подобно на вечерята (идея си нямам колко часове са минали), което пък ще те държи сита за повече време.

В салатите - по 1 с.л. зехтин например и общо около 30-40 мл за деня-нощта
Общо месо за деня - 300-400 г (сурово състояние) + отделно 3-4 яйца
Салатите - колкото ти се хапват, може да са по-големи и да те засищат
Ако имаш нужда да дъвчеш нещо, дори и когато не си гладна, не избирай шоколада, а си направи някакви варианти със зеленчуци - моркови, краставици (нарязани на пръчици). Може към тези зеленчуци да добавиш и извара.

Вземи си ябълков пектин, който може да разтваряш в малко вода (става гъста кашичка) и засища за известно време. По-добре него, отколкото шоколадите и кроасаните в междинните моменти между основните хранения, когато ядеш само, за да дъвчеш нещо, а не защото си гладна.

Колко вода пиеш?

В дните, в които почиваш, освен разходки може да добавиш и кратки тренировки в хотелската стая (http://www.bb-team.org/articles/4865_1-1-body-workout).

Хиляди благодарности за съветите!Ще ги приложа!Пия по около 3-4 л вода на ден,доста си пийвам :)  ,употребявам и газирани напитки,чай...
За съжаление нямам хотелска стая,и работата и почивката ми е в превозното средство :) Живея и работя там.По около 8 месеца в годината.После почивам 1-2 в Бг.Мога ли да консумирам мюсли сутрин или вечер или не е подходящо?Прясно мляко позволено ли ми е да пия и по колко на ден?

Основно следи калорийния баланс - трябва да напипаш на какви калории ще започнеш да сваляш, но не бива и да са прекалено ниски, така че да нямаш енергия и да ходиш като парцал.

Можеш да ядеш мюсли, както и прясно мляко. Аз просто ти нахвърлях някакви идеи, не се чувствай задължена да правиш това 1:1 - приспособи си ги спрямо вкусовите предпочитания. :)
За мюслито - по принцип в готовите има много добавена захар (съответно и повече излишни калории), следи етикетите.

Намали газираните напитки, но водата и чая са супер.

Може да се раздвижваш в някой близък парк/градинка и т.н.

Виж и тези неща:
http://www.bb-team.org/articles/5099_vsichko-koeto-nauchih-za-15-godini-v-presledvane-na-mechtanoto-tyalo
http://www.bb-team.org/articles/5033_zona-za-abiturienti-vav-forma-za-bala

И да не забравиш това: http://www.bb-team.org/articles/914_kalorien-balans-i-kalorien-optimum

16.08.15
22:46

Ще и е трудно да си сметне колко калории да приема и колко гори, Мая аз бих дал като съвет да правиш колкото можеш повече движения за да гориш калории и в почивния ден се опитай да спортуваш нещо (можеш да започнеш от ходене на дълги растояния и бягане) . Виждам, че ядеш често все по нещо не е лошо просто намали порциите в основните ядения (обяд, вечеря), И спри газираното  пий си вода, за шоколада  знаеш :)

Мнението беше редактирано от natureboy на 16.08.15 22:47.

Мая,аз първо да ти кажа колко много ме впечатли твоята професия!Момиче си още ,моята дъщеря е на толкова.Аз също пия много вода и си мисля че не е толкова полезна колкото казват,пожелавам ти успех дано намериш начин.

Благодаря на всички за съветите.Ще опитам да ги спазя!Отвреме на време ще влизам и ще споделям случващото се и как се справям.Утре отново потеглям и ще се прибера догодина около месец  май.Лека вечер на всички

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1