Стегнатост в краката

20.08.15
01:11

Здравейте, имам проблем с клековете още от както съм ги почнал (преди около година). Усещам някаква стегнатост в краката докато клякам дори и в загряващите серии ,а те са с доста малки килограми. Загрявката ми е две серии бедрено разтягане с малка тежест,една серия 10-15 клека без тежест и една с малка и лека разгрявка на коляното и глезена още в началото. Интересно ми е защо в някои дни които до сега са били само няколко нямам никакъв проблем с клековете и мога да клекна доста ниско ,а през повечето тренировки не? Просто усещам някакво напрежение в задното бедро и коленете (без болка) и това не ми позволява да клякам с много килограми ,а усещам ,че мога с поне още малко. Също забелязох ,че понякога със сериите проблема отшумява ,ноо не винаги.

20.08.15
11:03

Можеби нямаш достатъчно мобилност в ставите. Прави редовно стречинг след тренировки и би трябвало да се оправят нещата.

20.08.15
12:10

Според теб какъв стречинг би трябвало да правя ,защото гледам ,че има теми за цели бедра, само задни бедра и май цялостен ,но не вижам за коляно нещо.

20.08.15
12:23

казано от avitohol на 20.08.15, 11:03:

Можеби нямаш достатъчно мобилност в ставите. Прави редовно стречинг след тренировки и би трябвало да се оправят нещата.

Може да ви разочаровам, но ставната мобилност не се влияе от стречинга.
От обяснението на проблема подразбирам че липсва пластичност на мускулите, а от моите наблюдения това е нещо, което засяга над 80% от хората, с които се срещам ежедневно и би следвало да е абсолютен приоритет пред клекове, напади, тяги, лежанки и т.н.
Ригидният мускул е слаб мускул, независимо с колко кила можеш да клекнеш. Податлив е на травми много повече от пластични мускул.

20.08.15
12:28

Т.нар. “загрявка”  е по-скоро някакво медицинско раздвижване, но не и “загрявка”.

20.08.15
12:28

Как мога да подобря тази пластичност тогава.

20.08.15
12:33

Като отделяш за загрявка и стречинг ПОНЕ толкова време,колкото и на самата тренировка. Също можеш да си преосмислиш самите упражнения, които включваш в тренировка,така че да ти носят по-положителни резултати.

20.08.15
12:51

Добре ,а нещо за стречинг може ли да ми предложите ,защото никога не съм го правил? И искам да попитам как мога да разбера кога загрявката ми е достатъчна, защото до колкото разбирам май сега не е.

20.08.15
12:54

Стречинга зависи от индивидуалните ти особености. На мен поне ми е трудно да кажа на някого какво да прави,без да съм видяла проблемните му места. :)

20.08.15
14:49

Нещо основно което да ми помогне не може ли да ми препоръчате?

ПС: Мисля ,че до някъде си открих проблема.Май имам стегнати бедра или както е на английски tight hips or hip flexors. И аз неска леко ги поразтегнах като легнах със свити колена за малко ,но ми се струва ,че ако правя и други разтягания ще е още по-добре. В нета има доста и не знам кои ще ми помогнат най-много. Та ако може да ми предложите тея които според вас ще са най-ефективни.

Мнението беше редактирано от GDB на 20.08.15 19:27.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1