Проблеми при сваляне на подкожни мазнини

13.11.15
00:23

В последните няколко статии от поредицата “Голямата промана на...” бяха представени случаи с осезаема загуба на телесни мазнини. В тази връзка желая да попитам всички тези, които успешно са минали през такъв режим -  процеса на свалене беше ли съпътстван от някои от следните:

-загуба на сила
-затруднено поддържане на тренировъчния режим
-летаргия;
-затруднено мислене;
-бърза умора;
-спад в либидото;
-”умствена мъгла”;
-затрудна концентрация.

Как се справихте с този/тези проблеми?

13.11.15
00:42

1. Загуба на сила - да;
2. Загубено поддържане на тренировъчния режим - следва от първото;
3. Летаргия - само при силно ограничаване на въглехидратите много поредни дни;
4. Затруднено мислене - същото като предходното;
5. Бърза умора - не;
6. Спад в либидото - не;
7. Умствена мъгла - същото като 3 и 4;
8. Затруднена концентрация - сходно на 4 и 7;

Как се справихте с подобни проблеми - един бърз шоколад веднага оправя голяма част от нещата + ВВД дни.

Повечето от нещата, които си описал, се отнасят по-скоро за НВД - характерни симптоми при силно ограничаване на въглехидратите. Може да се отслабва и с РБД, например, което е доста по-щадящо и няма да имаш по-голямата част от тези проблеми

Мнението беше редактирано от Pleasure на 13.11.15 00:53.

Добра идея е, ако зададеш въпросите си и към конкретните лица от поредицата, като коментар под даденото интервю ( в случай, че те интересува нещо, което да е свързано с тях). :)
Към останалите въпроси:
всичко е индивидуално и зависи от много фактори - до какъв процент мазнини се е стигнало; колко стресиращо е било за тялото - дали е постигнато с по-лек калориен дефицит, но за повече време или е било нещо рязко - с голям калориен дефицит и за кратко време; каква е била диетата - балансирана откъм макронутриенти или точно обратното и т.н.

Преди години, когато свалих доста мазнини в следствие на строг хранителен режим, голям дефицит (резултат от отрицателен калориен баланс + в добавка повече физическа активност):
-загуба на сила: да
-затруднено поддържане на тренировъчния режим: да, поради натрупаната умора
-летаргия: да
-затруднено мислене: не
-бърза умора: да
-спад в либидото: да
-”умствена мъгла”: не
-затруднена концентрация: не

Ето защо след време се убедих, че за мен лично е по-добре да поддържам по-лек калориен дефицит (до 20%), да не издевателствам над тялото си с прекалено изтощителни тренировки, да се науча на търпение, да дам повече време, но нещата да се случват максимално благоприятно за мен - да съм пълноценна. При мен не е имало проблеми с мисловната дейност, но при много хора е реален факт.
С такъв подход (с лек калориен дефицит) имам енергия, имам сила, щастлива съм, а не вечно уморена и гледаща на кое легло да се метне, защото едва си влачи краката. Още нещо важно при мен: свалянето под определен процент мазнини се отрази негативно на хормоните и месечния цикъл. Така че е важно човек да си подреди приоритетите и да се съобрази с това: дали постигането на желаната цел ще повлияе негативно на здравето. Аз разбрах, че това, което исках не върви ръка за ръка със здравето и не може да се поддържа дългосрочно ( и целогодишно). Премерих си нещата на кантара и просто спрях да си фантазирам глупости. :)

Е, ако за някой е жизненоважно по-бързо да свали излишното тегло, тогава е оправдан един голям калориен дефицит за известно време, но това са специфични случаи.

13.11.15
15:56

Като човек свалил 20- 23кг. в рамките на 4 месеца и половина! При свалянето не бях начинаещ, имах 4 години стаж в залата, бях изградил определено количество мускулна маса (с много мазнини) както и определени тренировъчни и хранителни навици.

-загуба на сила——Да, но не бих казал фрапираща.
-затруднено поддържане на тренировъчния режим——Не, бях напълно отдаден и мотивиран. Не страдах от разни мускулни трески, схващания и подобни, даже бих казал, че претренирах.
-летаргия;——На моменти, но за това по- скоро беше виновна работата, а не тренировките и храненето.
-затруднено мислене;——- Не
-бърза умора;——В дните в които наистина бях понижил доста калориите, но си взех бележка на бързо за грешката.
-спад в либидото;——Не, а и бях на 22г. мисля, че на тая възраст колкото и радикални неща да правиш, либидото не би страдало (все пак зависи и от човека, поне така си мисля).
-”умствена мъгла”;——Само сутрините, но с едно кафе се оправях.
-затрудна концентрация.——Същото като предния въпрос.

Забравих да допълня.
В процеса на сваляне бях на Фастинг плюс броене на калории, тоест калориен дефицит. Това при мен свърши уникална работа.

Мнението беше редактирано от avitohol на 13.11.15 16:03.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1