Наложителна смяна на хранителния режим с цел ефикасност

Здравейте!

Казвам се Николета и съм трениращ новак. Прочетох повечето теми във вашият форум, но за жалост не успях да намеря дискусия, в която се обсъжда тази  тема.  Понеже днес е първият ми тренировъчен ден (чувствам се нов човек, хахахах), ентусиазмът и любопитството ми са огромни  към различните видове диети и упражнения. Аз намерих подходяща тренировка за себе си и спазвам хранителен режим ( и двете неща съобразени с темите тук) и въпросът ми е съвсем различен от тези две тематики.

Прочетох, че ако променим драстично хранителния си режим, тялото ще се  “стресне” толкова, че след многократното му изпълнение, просто в един момент метаболизмът ми ще се забави и режимът ще спре да действа. Въпросът ми е следния: Кога и как трябва да регулираме и променяме хранителните си навици, за да може той да влияе и помага на активността ни, а същевременно и да отслабваме (тоест, ефикасност)?

Ето още малко информация за мен, понеже знам, че е препоръчително да я напиша, за да мога да получа по-конкретен отговор:
Висока съм 1,68, тежа 70 кг, тази година през юли навършвам 24г. Депресирах се миналата година, напуснах работа, 8 месеца прекарах изцяло в нас, играейки игри на компютъра. Така от 60 станах 70 кг. Факт е, че беше изключително глупаво и немърливо, но станалото станало, сега вече искам да променя нещата. Като дете бях с още по-наднормено тегло, като в 5-ти клас достигнах 70 килограма за път. Тогава се стегнах, започнах да излизам повече, футбол и волейбол с приятелчета, намалих храната, която приемах (имах период, в който на ден изяждах 2 тигана с пържени картофи), тичах, спортувах баскетбол. И всичко това, защото нямах елементарна култура какво е полезно да се яде и какво не, какви порции и какви не. :D Баба и дядо ме прехранваха и бях свикнала. :D А сега, когато отдавна са починали, нямам извинение за това, което постигнах миналата година +10 килограма. :)

Целта ми е за 7 месеца да сваля тези 10 килограма, а защо не +2-3 още? :)  Надявам се да е достатъчно здравословно за такъв период от време!

Темата беше редактирана от Николета Николова на 03.01.16 11:22.

03.01.16
13:22

казано от Николета Николова на 03.01.16, 11:21:

Прочетох, че ако променим драстично хранителния си режим, тялото ще се  “стресне” толкова, че след многократното му изпълнение, просто в един момент метаболизмът ми ще се забави и режимът ще спре да действа. Въпросът ми е следния: Кога и как трябва да регулираме и променяме хранителните си навици, за да може той да влияе и помага на активността ни, а същевременно и да отслабваме (тоест, ефикасност)?

Ето ти един общ пример за да добиеш представа (цифрите са, абсолютно случайни)
Да речем, че имаме жена, която е начинаещ ентусиаст. Храни се ‘’нормално’’ и тренира ‘’чат-пат’‘. Дневният и прием е равен на 2000 калории. Изведнъж решава, че не си харесва краката/корема или там каквито глупости си мислят жените и предприема драконови мерки с идеята, че иска да отслабва.Отваря Cosmo и си избира новата диета на Хайди Клум. Рязко смъква калориите наполовина щото тя така казва и те стават 1000 за целият ден. Сваля няколко килограма, но в един момент тялото и казва:
‘’Къде са другите 1000калории? Защо не ми ги дават? Я по добре да складирам малко енергия за утре, че не се знае тогава дали ще има и 1000калории.
Тялото е мързеливо и не складира мускули защото то ги използва всеки ден и те му горят много от енергията. Тялото е умно и се отървава от мускулите първо, но си складира мазнини за да черпи енергия, когато тя не му се подава.
Най-общо влиза в нещо като икономичен режим с цел да се предпази и да оцелее повече време.

казано от Николета Николова на 03.01.16, 11:21:

Целта ми е за 7 месеца да сваля тези 10 килограма, а защо не +2-3 още? :)  Надявам се да е достатъчно здравословно за такъв период от време!

Постижима цел. Стига да си достатъчно упорита.
Чиста храна - НЕ глад!
Редовни тренировки - Не разчитай само на кардио тренировки, а вкключи упражнения с тежести/СТ.
Резултатите ще са на лице след 7 месеца :)

Много благодаря за съвета! :)  Надявам се да успея да постигна целта си!

06.01.16
21:09

Към всичко, което е казал rush, бих добавил и нещо, което си мисля, че повечето хора, които се стремят да свалят мазнини, не осмислят правилно. Като си направиш хранителния режим и започнеш да го спазваш, ако на някакъв етап започнеш постоянно да чувстваш неконтролируем глад между храненията, означава, че се недохранваш и трябва да се замислиш как да компенсираш недостига. Повечето хора просто си мислят, че нямат воля и се предават в този момент.

Просто от любопитство какви компютърни игри играеш ? :)

Свалила съм си едно приложение на телефона, в което въвеждам храните, които ям. Приложението добре ме контролира да не взимам ПО-МАЛКО от нужните калории на ден. Обаче, понеже се ПРЕхранвах, сега гледам резултатът, че откакто минах на хранителен режим и тренировки, за 4 дни  съм свалила  1,6 килограма. :x :^) Надявам се това да е в реда на нещата и да свалям по-бавничко, но по-сигурно, по-здравословно и по-дълготрайно. Ям варени картофи, ориз, пилешко месо, пшенични кълнове и мноооого салатки. Пия и много чай.  Дневният ми прием е  1200 - 1300 калории и бих казала, че имам сили за тренировка, не ми се вие свят (както преди години, когато спазвах глупави диети, в стил “2 ябълки и кисело мляко” (dull) ). Още ми е трудно да следвам точна фитнес програма, понеже ми е тежко и се усещам, но наваксвам. :) Както и да е.


Warcraft III, Starcraft I, World of Warcraft, Heroes of Might and Magic III, AION, League of Legends, пробвах и Guild Wars, но се отказах на 10-ти lv. :D Спуквах и братята си на NFS, но това на тяхния плейстейшън... :)

07.01.16
02:27

дай си малко повече време. Четири дни не са достатъчни за да си направиш генерални заключения. Най-вероятно просто си намалила солата и организма е изхвърлил количество вода. Дай си повече време, като си взимаш мерки на всеки 7-10 дни.
Гледай  какво казва огледалото!
Слушай какво ти казва тялото! Как се чувстваш, имаш ли енергия за да си вършиш ежедневните неща(включително и тренировките) и тн.
Ако прецениш, че сваляш прекалено бързо след първата или след втората седмица, то тогава просто увеличи калориите с 10-20%.

ПП: с WC3, SC и WoWa направо ме разби

07.01.16
12:00

Определено си зарибена геймърка, макар че аз съм фен на Dota вместо LoL, но WC3, WoW, Homm3 са в десятката :) Радвам се, че има и други геймъри във форума.

Е много хубаво! Тия игри дотук ме докараха, не ме амбицирайте отново да ги продължа... :D :D Maмка им!

Хммм... че как игрите са те довели до тук?
Игрите са си игри. Спортът си е спорт.
Двете неща просто не се смесват и заменят едно с друго.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 07.01.16 18:17.

07.01.16
18:28

Лесно :) Сядаш и те зарибява до такава степен, че прекарваш над 50% от денонощието пред компютъра, ядеш само и единствено боклуци и то в огромни количества. Който не е бил зарибен по някаква игра, просто не знае за какво става въпрос. Буквално през целия ден само за нея мислиш, все едно е някакъв наркотик.

07.01.16
22:26

казано от Кольо Пияндето на 07.01.16, 18:17:

Хммм... че как игрите са те довели до тук?
Игрите са си игри. Спортът си е спорт.
Двете неща просто не се смесват и заменят едно с друго.

Ако искаш да си добър в онлайн игра(особено, ако е mmorpg) трябва да и отдадеш живота си.
В момента в който спреш  или забавиш темпото за да правиш нещо друго биваш изместен.

Същото е и с шутърите. Ако искаш да ходиш по състезания и турнири трябва да забравиш за всичко друго, ааа и да не спиш.

Абсолютно съм съгласна! Сигурно са и по-зле от наркотиците. Просто попадаш в свят, в който можеш да бъдеш истински герой, нереалистичен, който пък започва да влияе на реалистичния свят, като променя тялото, характерът ти и те води за носа постоянно да висиш на компютъра. Затова имах нужда от промяна, даже не знам с каква сила успях да я започна, защото преди това не успях. Трудното е да започнеш, сега след 2-3 дни фитнес горе-долу влизам в релси и се настървявам да постигна целта. Ще стана герой, но този път в собствените си очи и в реалния ми свят! ;) :D

08.01.16
16:38

Имаш едно палче от мен :) Мога да ти пожелая само успех, защото съм минал през това. Отделях по над 15 часа на ден понякога, за да съм добър...

Хе... млади хора. (wasntme)
Аз пък вечно бях по залите за волейбол...
Не виждам какво и как може да завладее съзнанието ми до такава степен, че да игнорирам желанието за физическа активност, но... това съм аз. Поцъквал съм игрички, продължавам да поцъквам, ама явно успявам да не губя контрол.

12.01.16
16:26

Цялата зала за компютърни игри излизахме и тренирахме на лостове, после се връщахме :) Даже в настолни ролеви игри сме слагали физическите данни на героите си според нашите физически - определяхме ги с набирания, кофи и лицеви (giggle) Има и още една възможност - изкушението като награда. Например всеки 10 мин. спорт да са половин час на комп-а или нещо такова, т.е спортуваш 50 мин, имаш 2 часа и половина игра, не повече. Ако си луд геймър ще станеш мнооого здрава :P

Мнението беше редактирано от Dymag на 12.01.16 16:27.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1