Тренировка за крака - въпрос

04.01.16
19:28

Здравейте!
Изчетох всички теми по моя въпрос тук, но в крайна сметка само се обърках и явно имам нужда да ми се отговори като на дете :д
Затова и ще дам повече информация. Вмомента съм 170 см , 62 кг.
Тренирам по следния начин - 1 ден : корем и кардио, 2 ден: горна част, 3 ден: крака, 4 ден: почивка и 5,6,7 съвпадат с първите 3. Отскоро съм с тази схема, предната беше 3 дни кардио и корем, 1 ден горна и 1 ден долна част.
Храня се горе долу така (ще дам примерно мое дневно меню) :
ЗАКУСКА: 60 гр. овесени ядки, 200 гр. кисело мляко. киноа и  прясна ябълка
ОБЯД: Риба тон със салата + 2 пълнозърнести филийки
СЛЕДОБЯД: Орехи / соя + Мед 1 лъжица
ВЕЧЕРЯ: 2 лъжици фъстъчено масло с 1 банан
Какъв е всъщност проблема - вследствие на здравословен проблем приемах хормонални лекарства около година. От това ми наедряха бедрата, както във външната, така и във вътрешната част. Вече не ги пия от 2 месеца, оттогава започнах и с фитнеса. За момента съм стопила което беше по външната част, но във вътрешната още има, а отскоро забелязах и, че прасците и гърба ми се наедрели (закопчавам трудно старите ботуши и палта). Видимо повече мускулатура имам от преди и силата ми нарасна доста, но се чудя ако така раста навсякъде, то как ще намаля обема на бедрата? Опитах да кача снимка безуспешно , но ако трябва да се опиша имам нормални ръце и рамене, приличен бюст и съм с тънък кръст и плосък корем и на фона на това едрите бедра доста контрастират и ми придават цялостен обем (още повече, че “дебелото” започва съвсем горе, почти до дупето, след което краката ми стават нормални и си личи съвсем). Дали трябваше да правя продължителен калориен дефицит + много кардио, за да сваля мазнини и тогава да почвам с тежестите? И ако правя упражнения с тежести за крака (клекове с тежести, български клек ,абдуктури, лег преса и сгъване/ разгъване) и велоаргометър това пречи ли ми да стопя вътрешната част на бедрата? Някъде пък четох, че с много тичане ставало, което се пък хич не обичам да правя. Кардиото ми обикновено е велоаргометър и кростренажор.  Изобщо доста се обърках от всичко, което изчетох и ще съм благодарна на помощта ви!

Темата беше редактирана от zIzzy на 04.01.16 19:30.

Здрасти! :)

Можеш да продължиш тренировките с тежести и успоредно с това да сваляш излишните мазнини. Те (тежестите) дори ще са ти по-добър приятел от дългото кардио.

По принцип, за да сваляш тегло, трябва да поддържаш калориен дефицит - т.е. ако със сегашното си меню качваш тегло, то е редно да намалиш с до 20% приеманите калории.
Обаче при теб има нещо друго, което трябва да бъде взето под внимание:
- имала си хормонален проблем и прием на хормонални препарати
- менюто ти ми се струва небалансирано и с недостатъчно калории, като допускам варианта и да греша, тъй като не си дала количествата на всички храни,

т.е. вероятно ще трябва да дадеш време на тялото да нормализира хормоните си (все пак 1 година си приемала лекарства), да се въоръжиш с търпение и да се постараеш да не приемаш прекалено малко калории. Също така добави зеленчуци, по възможност сезонни и не само готвени, но и сурови. На твое място бих изключила соята.

Упражненията с тежести за долна част не само, че не ти пречат да свалиш излишните мазнини, но и помагат.
Уголемяването на гърба и прасците може да е в следствие (и най-вероятно е така) на тренировките и подобреният тонус на мускулатурата.

Накратко:
- продължи тренировките с тежести
- не се хвърляй на безкрайно кардио
- храни се балансирано и достатъчно
- не се “счупвай” от тренировки в стремежа си по-бързо да постигнеш целите си, а давай и достатъчно почивка
- бъди постоянна, не очаквай чудеса за 2 месеца. :)

04.01.16
19:56

казано от Вероника Налбатска на 04.01.16, 19:51:

Здрасти! :)

Можеш да продължиш тренировките с тежести и успоредно с това да сваляш излишните мазнини. Те (тежестите) дори ще са ти по-добър приятел от дългото кардио.

По принцип, за да сваляш тегло, трябва да поддържаш калориен дефицит - т.е. ако със сегашното си меню качваш тегло, то е редно да намалиш с до 20% приеманите калории.
Обаче при теб има нещо друго, което трябва да бъде взето под внимание:
- имала си хормонален проблем и прием на хормонални препарати
- менюто ти ми се струва небалансирано и с недостатъчно калории, като допускам варианта и да греша, тъй като не си дала количествата на всички храни,

т.е. вероятно ще трябва да дадеш време на тялото да нормализира хормоните си (все пак 1 година си приемала лекарства), да се въоръжиш с търпение и да се постараеш да не приемаш прекалено малко калории. Също така добави зеленчуци, по възможност сезонни и не само готвени, но и сурови. На твое място бих изключила соята.

Упражненията с тежести за долна част не само, че не ти пречат да свалиш излишните мазнини, но и помагат.
Уголемяването на гърба и прасците може да е в следствие (и най-вероятно е така) на тренировките и подобреният тонус на мускулатурата.

Накратко:
- продължи тренировките с тежести
- не се хвърляй на безкрайно кардио
- храни се балансирано и достатъчно
- не се “счупвай” от тренировки в стремежа си по-бързо да постигнеш целите си, а давай и достатъчно почивка
- бъди постоянна, не очаквай чудеса за 2 месеца. :)

Благодаря ти за изчерпателния отговор, точно такова ми трябваше! Менюто ми наистина има как да се пипне още тук там, но аз самата не мога да се справя с това. Като калорийност е около 1500 - 1600 кал на ден. Това което съм успяла да направя е да сметна колко въглехидрати, белтъщини и мазнини ми трябват на ден, за да сваля, но както и да ги въртя тези храни все не става :Д А за соята аз пък все си мислех, че е по - добрия вариант от орехите нали уж имала много протеини, но ще я спра!

1500-1600 е добре. :)
Белтъчини можеш да си набавяш не само от риба, но и от месо, яйца, бобови.
Не бих сравнявала соята с орехите - това са различни храни, всяка с различно хранително съдържание и не са взаимозаменяеми.
Соята не е желателно да присъства ежедневно в менюто на човек, който има хоморнални проблеми. А и като цяло, според мен е добре да се избягва.

- махни соята
- ако не ядеш месо, добави яйца и друг вид риба
- избягвай консервираните храни, т.е. ако рибата тон ти е от консерва, я замени с прясна
- добави салати при основните хранения, подправяй с полезни мазнини

Проблем ли е, ако споделиш какъв точно е бил хормоналният казус? Или ако не искаш, то би ли казала дали сега хормоните са ОК и всичко е наред от здравословна гледна точка?

04.01.16
20:04

казано от Вероника Налбатска на 04.01.16, 20:01:

1500-1600 е добре. :)
Белтъчини можеш да си набавяш не само от риба, но и от месо, яйца, бобови.
Не бих сравнявала соята с орехите - това са различни храни, всяка с различно хранително съдържание и не са взаимозаменяеми.
Соята не е желателно да присъства ежедневно в менюто на човек, който има хоморнални проблеми. А и като цяло, според мен е добре да се избягва.

- махни соята
- ако не ядеш месо, добави яйца и друг вид риба
- избягвай консервираните храни, т.е. ако рибата тон ти е от консерва, я замени с прясна
- добави салати при основните хранения, подправяй с полезни мазнини

Проблем ли е, ако споделиш какъв точно е бил хормоналният казус? Или ако не искаш, то би ли казала дали сега хормоните са ОК и всичко е наред от здравословна гледна точка?

Аз диагноза така и не получих, но лекарствата които ми предписаха бяха с увеличено съдържание на естроген.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1