Мъртва тяга - повторения при серия

10.02.16
09:42

Със един колега от НСА, стигнахме до извода, че повторенията при тягата трябва да са от 3-5, за най голям ефект, и като цяло при по дългите повторения кръста много се натоварва и няма логика да се правят високи повторения, вие какво мислите?

- Гръб
* Гребане с щанга 4х8
* Гребане с дъмбел 4х10
* Набиране пред гърди 4х6 + тежест
* Мъртва тяга 5х3

10.02.16
09:46

Е, нали най-голям ефект имаше при 5х8 ? Пък и последно упражнение да е тягата, пък и да правиш 3ки...  :D

10.02.16
09:49

Много зависи от целите :) Аз все пак смятам, че колкото повече , толкова повече. Няма никакво значение реда по който правим упражненията , стига тежките със свободна тежест да са с приоритет в началото на тренировката . Дали ще се набираме или ще правим тяга първо- без значение. Веднага се сещам и за друг приом- ето Hinks например прави повечко повторения с почивка от 10 секунди между всяко . Който се страхува, че ще си натовари кръста , да пробва :) Аз вкарвам 6 серии хиперстензия по 15-тина повторения в края на всяка тренировка , за да нямам проблеми с кръста .
п.п. Мятането на гюбеци по дискотеките в Събота вечер не помага за заздравяването на кръста и други части от тялото :D

10.02.16
09:54

Ще го пробваме задължително, благодаря за идеята.
Относно повторенията, по не при мен, когато правя мъртва тяга с повечко кг, 3-5 повторения чувствам по плътно натоварване, а като сваля малко от тежестта, и направя 8-10, не усещам това което искам да усещам. :(

11.02.16
15:03

Проблемът с високите повторения при тягата е в малките мускули, които се захващат за гръбнака, при тях умората настъпва много бързо и вероятността да изгърмят не е малка. Ако ще правиш високи бройки, трябва да се примириш с мисълта за само една работна серия изпълнена със сериозна тежест и до отказ и може да си го позволиш само ако правиш тяга по-често от веднъж седмично.
Според мен повече от 3 повторения на тягата са излишни, при нея номера е в тежестта, а не в това дали е 3, 5, 8 или 10. Ако направиш 3-4 2-ки на 90% от макса или пък 5-6 единици на 95%, гаранция, че ще усетиш много по-добре как цялото тяло се е включило в това движение, отколкото ако направиш 3х5 или 4х10.

Мнението беше редактирано от James Hinks на 11.02.16 15:10.

11.02.16
19:51

казано от James Hinks на 11.02.16, 15:03:

Проблемът с високите повторения при тягата е в малките мускули, които се захващат за гръбнака, при тях умората настъпва много бързо и вероятността да изгърмят не е малка. Ако ще правиш високи бройки, трябва да се примириш с мисълта за само една работна серия изпълнена със сериозна тежест и до отказ и може да си го позволиш само ако правиш тяга по-често от веднъж седмично.
Според мен повече от 3 повторения на тягата са излишни, при нея номера е в тежестта, а не в това дали е 3, 5, 8 или 10. Ако направиш 3-4 2-ки на 90% от макса или пък 5-6 единици на 95%, гаранция, че ще усетиш много по-добре как цялото тяло се е включило в това движение, отколкото ако направиш 3х5 или 4х10.

Дяволски си прав.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1