Кое е по-добре 3x10 или 3x5?

11.02.16
18:59

Понеже напоследък много виждам хора, който чистят и не правят ‘стандартното’ 3x10 или нещо подобно, а по - скоро по - малко повторения с по - голяма тежест, се замислих дали това е по - добрият вариант при чистене с цел запазване на ММ? Попаднах и на това нещо - това, което кара мускулът да расте при излишък ще го и запази при дефицит. Един вид тренировката няма значение каква е стига да е с малък брой повторения и голяма тежест. Тренировката е една и съща както при качване така и при сваляне. Като се замислих има логика в това да правим по силови тренировки с цел тялото ни да запази мускулите, защото са му нужни, а да губим мазнините си чрез дефицита. Искам да видя вие какво мислите. Дали е по - добре да държим ниски повторения с голяма тежест или да правим повече повторени с тежест позволяваща ни това? Колко повторения и колко серии е по - добре да се правят при изчистване с цел запазване на ММ според вас?  Ще ми е интересно да прочета вашите коментари.

11.02.16
19:55

Всяко упражнение си е индивидуално, глупаво е да се прави 3х10 на всичко, например, аз правя така:

* Клекове 5х6-8
* Раменна преса пред гърди 4х10
* Сгъване за бицепс с лост 4х8
* Сгъване за бицепс с дъмбели 4х12
* Тяга 5х3
* Гребане с щанга 4х12

11.02.16
19:57

Зависи от конкретното упражнение.
Добра комбинация от двете е златната среда на мен.

Спри да робуваш на готови схеми от кварталните батки тип 3х10, четири упражнения за мг, понеделник гърди с бицепс и тн....

11.02.16
20:08

Мита “10- 12 повторения правят релеф” е тотално разбит. Просто при отслабването хранителният режим е преди всичко.
Така че може да се каже, че няма конкретна програма за отслабване, просто се горят едни калории чрез тренировката и се приемат други калории, съответно от храната.
Тоест можеш да отслабваш и с 5х5 и с 5/3/1 и със всякакви други програми, които по принцип ги водят за качване на килограми.
Просто по време на отслабване спазвай някои неща.
- Не прекалявай с калорийния дефицит, постепенна рестрикция на калориите, не гладувай.
- Наблягане на базовите упражнения
- Старание за запазване на силовите постижения.
- Достатъчно почивка и сън за възстановяване.

11.02.16
20:22

Hektorcho,  съгласен съм с теб. Интересува ме дали е по - добре да се правят по - ниски повторения с повече килограми специално при клек, лег и тягата. Примерно ако правим клекове - 5x6-8 останалите упражнения за краката да са с повече повторения. Както виждам и ти си сложил по 5 серии на клека и тягата. Интересува ме ако направим примерно на тягата ни това 5x5, а на останалите упражнения от тренировката ни за гръб да са си с по - високи повторения това ще доведе ли до по - висока хипертрофия и следователно до повече изгорени калории? Наистина ли тренировката за покачване на ММ и за изчистването на мазнини може да е една и съща?
Относно за златната среда, за която говори Fallen, мисля че тя е точно това - по - ниски повторения на клек, лег, тяга и по - високи на останалите упражнения. Относно за останалите мускулни групи ( рамо, бицепс, трицепс и т.н.) - там такова нещо не мисля, че е необходимо. Но това е моето мнение. Просто искам да прочета още мнения.

11.02.16
22:19

Най-добрият вариант е да правиш 5-8 повторения на базовите упражнения, или казано по-друг начин да задържаш килограмите с които правиш в момента. При дефицит тонуса определено пада, но работните килограми трябва да не се намаляват.

12.02.16
10:28

Както каза и колегата над мен, прави на базовите упражнения по-малко повторения, за да може да запазиш тежеста, с която си правил и преди това. По този начин ще запазиш и мускула. След това премини към по леки упражнения, по-интензивно с по-малки килограми. Тъй като когато си в дефицит не трябва да правиш много продължителни тренировки.
Но все пак най-важното е ти да си усетиш кой метод е най-добрия за теб :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1