Болки в краката след бягане

26.02.16
18:25

Здравейте! От около 1 година започнах да правя 20-30минутни кросчета, но всеки път се появява една неприятна болка в долната вътрешна  част на прасците-мускул ли е, сухужилие ли е, кост ли е не знам, кажете вие, но дори след 4-5дни почивка, след старта на тренировката отново започва да се обажда и това много ме затруднява. Невъзможно е да тичам повече от два, а понякога дори и един път седмично-едва се търпи.  Маратонките са удобни и с дебели подметки и тичам по права асвалтирана отсечка.  Друго което ме боли са колената, напоследък, като че ли  по рядко, но се е случвало след кросчета или фитнес тренировки да ме болят и щракат дори когато изкачвам стълбищта. Някой има ли идея на какво се дължи всичко това?

Темата беше редактирана от Петков на 26.02.16 18:26.

cRossfit

26.02.16
18:51

Спри да бягаш на асфалт!

Мнението беше редактирано от cRossfit на 26.02.16 18:51.

26.02.16
19:03

Правиш ли стречинг след тренировка, и загряваш ли добре.
Правиш ли и самомасаж с фоумролер, тенис топка и тн.

26.02.16
19:08

казано от avitohol на 26.02.16, 19:03:

Правиш ли стречинг след тренировка, и загряваш ли добре.
Правиш ли и самомасаж с фоумролер, тенис топка и тн.

нищо от изброение не правя..само във фитнеса правя стречинг

Мнението беше редактирано от Петков на 26.02.16 19:11.

26.02.16
19:10

казано от Петков на 26.02.16, 19:08:

казано от avitohol на 26.02.16, 19:03:

Правиш ли стречинг след тренировка, и загряваш ли добре.
Правиш ли и самомасаж с фоумролер, тенис топка и тн.

нищо от изброение не правя

Може от там да идва проблема.

Теди Илиева

26.02.16
19:51

Разгледай снимки с анатомия на подбедрицата и се опитай сам да разбереш какво те боли- сухожилие, мускул, вена.... Така няма как да гадаем. Ако е нетърпимо, консултация с доктор също е препоръчителна.

Иначе Гугъл ми проговори, че разтежение  на прасеца бил най-честия проблем при спортуващи. Това било разкъсване на мускула на прасеца и може да е в различни степени.

От значение е през тази година дали си имал съществена промяна в теглото, което да е довело до по-голямо натоварване и съответно болка.
Също, опитвал ли си с други маратонки? Това да са ти удобни и да не ти стискат ходилото не означава, че са най-подходящи за бягане. Едни се кълнат в Nike, други в Adidas, трети признават само Asics и т.н. Ако си тичал само с едни и то с не подходящите, това може да ти е проблема.
Също може самата механика при тичането да ти е неправилна. Може и самата ти стойка да е неправилна или стъпалото да е с изменения и това да се отразява по веригата към колене, че дори и кръст. Това може да се коригира със стелки, например.
Едно хубаво разтриване с магнезиево олио след тичане, също би могло да ти помогне.
Възможни причини - много.

Мнението беше редактирано от Теди Илиева на 26.02.16 19:52.

27.02.16
00:06

Теди Илиева, това което написах не е точно така. Една година съм тичал, но разпокъсано. Примерно цялата зима не съм тичал :) Маратонките са евтини(60-70лв.).  Една лекарка преди ми беше казала, че ходилата ми тръгнали да стават равни, да не би пък да е от това?! Теглото не е мръднало. Болката е търпима, а иначе ето къде е:

Мнението беше редактирано от Петков на 27.02.16 00:16.

27.02.16
00:52

Често срещани травми при начинаещи бегачи и такива,  които рязко са увеличили обема на тренировките са възпалената надкостница - периостит в областта на тибията и  МТSS - medial tibial stress syndrome - “твърде много, твърде бързо”.  Има разногласия по темата дали това са отделни заболявания или различни стадии на едно и също, но нека за протокола да приемем, че са две. Болят точно там където показваш и се лекуват еднакво и  консервативно - почивка(!!!), елевация,  изстудяване,  обикновени противовъзпалителни обезболяващи - ибупрофен например.  След което се мисли за по добър терен, правилните обувки за ходилото ти, не просто качествени и се преосмисля обема на тренировките. Минава за няколко седмици, и в моя случай така.
Ако не мине, до тогава ходи на  лекар.
Прилагам снимка на мястото.

Мнението беше редактирано от BGDN. на 27.02.16 01:00.

27.02.16
01:42

казано от BGDN. на 27.02.16, 00:52:

След което се мисли за по добър терен, правилните обувки за ходилото ти, не просто качествени и се преосмисля обема на тренировките. Минава за няколко седмици, и в моя случай така.
Ако не мине, до тогава ходи на  лекар.

Ами при мен за 7-8 дена минава напълно, ако спра тренировките, иначе просто намалява. Толкова ми се тича, че не чакам да мине напълно :D Маратонките иначе ги усещам удобни-никакъв дискомфорт, може би не са точно бегачки..ще търся явно други. Заради твърдостта на асвалта ли да сменя терена? Иначе няма дупки, няма завои.. на трева по добре ли ще е? Тогава пък ще ми трябват обувки за футбол сигурно..Защо бегачите тичат по твърда настилка, маратонците тичат по такава много километри?!

27.02.16
02:00

казано от Петков на 27.02.16, 01:42:

казано от BGDN. на 27.02.16, 00:52:

След което се мисли за по добър терен, правилните обувки за ходилото ти, не просто качествени и се преосмисля обема на тренировките. Минава за няколко седмици, и в моя случай така.
Ако не мине, до тогава ходи на  лекар.

Ами при мен за 7-8 дена минава напълно, ако спра тренировките, иначе просто намалява. Толкова ми се тича, че не чакам да мине напълно :D Маратонките иначе ги усещам удобни-никакъв дискомфорт, може би не са точно бегачки..ще търся явно други. Заради твърдостта на асвалта ли да сменя терена? Иначе няма дупки, няма завои.. на трева по добре ли ще е? Тогава пък ще ми трябват обувки за футбол сигурно..Защо бегачите тичат по твърда настилка, маратонците тичат по такава много километри?!

Умишлено заради това добавих трите удивителни, твърде много хора се отнасят несериозно към контузиите си и не си дават нужния период на възстановяване.

Ако лекар ти е казал, че имаш плоскостъпие, в какъвто и размер, има голяма вероятност за свръхпронация на стъпалото при тичане - вътрешната част поема тежестта на тялото, глезените се извъртат навътре, ъгълът между подбедрица и стъпало е по-остър.  Често свързано със МТSS. Това значи, че обувката ти за тичане трябва е подходяща за стъпалото ти и да коригира дефекта- т.е. да бъде вероятно по-тежка, с повече опора, омекотяване и поскрепен от вътрешната страна. Това че ти е удобна, не е гаранция, че изпълнява функцията си.
Желателно е да смениш настилката, заради вече придобитата травма. Не трева, стадион.  След като кракът укрепне от контузията можеш да започнеш да връщаш асфалта постепенно.  Сравнението с маратонци е наивно - ти не си маратонец. Те също не са започнали да бягат по толкова километри на асфалт от нищото, даже със сигурност са стигнали до маратона чрез умно, балансирано, организирано трениране. Бързай бавно е работата тук. ;)

27.02.16
02:00

.

Мнението беше редактирано от BGDN. на 27.02.16 02:04.

27.02.16
17:51

Наистина, има голямо сгъване там където казваш, при бягане, като че ли не, но при дълго ходене ме заболява и там. А можеш ли да ми покажеш такива модели маратонка, за да си поръчам по интернет направо, или на око без проба не става? А ортопедични стелки ще ми трябват ли според теб? Благодаря много!

27.02.16
21:25

Петков,

Да спомена и аз как се преборих със shin splints:

1. Ортопед ми сканира ходилата на скенер и после ми изработи стелки по модел на всяко ходило. Една седмица ходих/тичах сякаш стъпвам по речни камъни. Сега не мога да си представя дори да отида до магазина без тях.

2. Правилната обувка за твоя стил на бягане - нека в някой магазин за спортни обувки да ти направят анализ и да ти препоръчат правилната обувка. Към споменатите по-горе марки може да прибавиш и Saucony, Brooks и Hoka One One. От опит знам, че ти няма да намериш правилната обувка, тя ще намери теб:).

3. Терен и пробег - това на какъв терен и колко (км на ден, седмица, месец) бягаш е от значение, особено ако си начинаещ. Не увеличавай пробега си с повече от 10% на месечна база. Иначе рискуваш контузия (too much too soon синдрома). За начало си избери терен, който е по-малко стресиращ за стави и сухожилия.

Успех.

27.02.16
23:02

Точка 2. От мнението на Dnes е отговорът на въпросът ти за обувката. Моето стъпало е нормално, и обърнах внимание на контузията си навреме - при мен не е имало нужда от стелки, но консултацията с ортопед е желателна.

cRossfit

27.02.16
23:14

Проблемът не е в маратонките,а в асфалта.Аз го имах същия проблем-прасци,колене,бедра,всичко беше на сол.Бягах между 8-15 км. по асфалт и си бях смлял крката,след като започнах да бягам на трева и тартан болките изчезнаха.Каквито и маратонки да си купиш,каквито и стелки да ти направят,то продължиш ли да бягаш на асфалт ще си попилееш краката.

27.02.16
23:57

Благодаря на всички!!! А за коленете дали ще ми помогне един Глюкозамин?

Мнението беше редактирано от Петков на 28.02.16 00:00.

28.02.16
00:51

казано от Ross на 27.02.16, 23:14:

Проблемът не е в маратонките,а в асфалта.Аз го имах същия проблем-прасци,колене,бедра,всичко беше на сол.Бягах между 8-15 км. по асфалт и си бях смлял крката,след като започнах да бягам на трева и тартан болките изчезнаха.Каквито и маратонки да си купиш,каквито и стелки да ти направят,то продължиш ли да бягаш на асфалт ще си попилееш краката.

Аз бягам между 20 (зима) и 40 (лято) км седмично на асфалт и краката са ми добре, както и на много други хора. Малко е крайно това изказване, базирано само на теб. Бих заложила, че е имало допълнителни фактори - лоша техника, несъобразен обем на тренировката, и/или други.

28.02.16
01:32

И аз мисля, че ако маратонките са добри, краката заякнали(специфичните при тичане мускули) и техниката правилна, няма проблем да се тича на асвалт. Явно проблема е, че си давам много зор. Ако не се насилвам толкова и ползвам добри обувки, мисля че дори на асвалт няма да имам проблеми. Аз не слушам краката, а тичам докато имам въздух :D

Мнението беше редактирано от Петков на 28.02.16 01:34.

cRossfit

28.02.16
08:59

Аз говоря от личен опит,дълго време се занимавах с планинско бягане и много от състезателите по планинско избягваха асфалта ,когато се готвят за състезание,защото много се товарят ставите.Говорим за пробягано разстояние от 8 до 18 км. на ден.Сега ще ми кажете,че обемът е голям и от там са ми идвали проблемите.Не е така,спрях асфалта и всичко се нареди.Бягам почти целогодишно,преди 1 месец направих 4 км. асфалт и буквално краката ми се бяха разпиляли,нямаше място ,където да не ме болеше.Всеки е различен,така че ако нещо не работи при мен ,не означава,че други трябва да се отказват от същото.Но трябва да се опита едно,да се спре с друго,за да се разбере истинската причина.Трябва да се започне все пак с нещо и за мен беше смяна на настилката.

29.02.16
00:05

Просто сте изнежени и не сте свикнали на асфалт. През ден тичам на асфалт и нямам проблеми, отначало верно - едвам ходех и бях като мумия, но тялото бързо привикна.

03.03.16
00:52

Днес изтичах същото разстояние(7км.), със същите маратонки, но с леко променена техника. След това направих лек стречинг и един хубав масаж и сега не усещам никакви болки :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1