Без натоварване в мускулите

04.04.16
22:40

Здравейте, фитнес маниаци! Току що се връщам от вечерната си тренировка и отново срещам проблем (или не точно), който ме дразни от месец, месец и половина. Преди толкова време започнах по сериозно да се занимавам с фитнес. Първите 1-2 седмици всичко беше добре. След тренировка се чуствах все едно... съм тренирал :D , а през следващите дни мускулната треска си беше точно такава каквато я обичам ( обожовам чуството, когато имаш мускулна треска). След това обаче всичко “замря”. По време на тренировка не усещам абсолютно нищо, освен след тренировката за крака и леко напомпване когато правя трицепс и бицепс. Преди съм ходил на фитнес, не сериозно разбира се и когато правих гърди, рамо и т.н имах чуството, че ще експлодирам. Проблема не е само този. В следващите дни няма и признак за мускулна треска, изобщо все едно не съм тренирал. Поразрових се из нета и видях, че натоварването, което ми липсва повреме на тренировка може да се дължи на лошо изпълнение. Аз попринцип нямам много сила, но намалих малко килограмите за да може да правя упражненията възможно най-концентрирано. Резултата е нулев. Разбрах и за това TUT, и както казах мисля, че държа мускулите си достатъчно под напрежение по време на тренировка/серия (дано да съм разбрал какво всъщност е това TUT).За мускулната треска разбрах, че може просто да се възстановявам много добре (тук е мястото да спомена, че храненето ми е добро и всичко ми е изчислено до +- 50-100 калории), но все пак бих желал да разбера какво мислите по въпроса.

04.04.16
23:37

За какво ти е да имаш мускулна треска? Тя е страничен продукт и в повечето случаи не е желателна, тъй като пречи на тренировките.
Важното е да прогресираш с тежестите (естествено, без компромиси с формата), т.е., трябва да ги увеличаваш, а не да ги намаляваш.

Мнението беше редактирано от Петко К на 04.04.16 23:38.

05.04.16
11:01

Добре, а за това, че не усещам нищо по време на тренировка какво ще кажете?

Възможно е да не изпълняваш упражненията правилно. Има огромна разлика между правилно изпълнение и просто клатене от точка А до точка Б.

06.04.16
10:52

Първо трябва да изпълняваш упражненията правилно, а не просто да преодолееш съпротивлението както ти дойде най- лесно. Слагаш подходяща тежест - нито много тежка че да се кривиш като червей, нито пък много лека, която да я подмяташ само и да правиш вятър, заемаш стойката, концентрираш мислите си да преодолееш тежестта само с мускула, който реално тренираш с упражнението и дърпаш/буташ контролирано. 1-2 секунди позитивна част и 2-3 секунди негативна част. Пробвай това в дроп-серии и тогава пак кажи как е мускулната треска. Дроп серия се прави по следния начин - слагаш тежест, с която можеш да направиш 10-15 повторения примерно. Почваш и ги правиш по гореописания начин - чисто и контролирано. Като почнеш да чувстваш парене в мускула, продължаваш докато вече не можеш повече нито едно повторение. Слагаш тежест с 10-15 % по- малка по най- бързия възможен начин и без никаква почивка продължаваш да правиш повторения отново до пълен отказ, пак сваляш тежестта с някакви проценти и така 4-5-6 пъти докато накрая стигнеш само до лост например (или вече не са останали плочки тежест на уреда) и няма накъде да сваляш тежестта. Повтори 3-4 пъти дроп- серите за мускулна група и после да кажеш дали имаш мускулна треска.

Това, че се възстановяваш бързо е добре. И аз съм така и рядко имам силна мускулна треска, но това е начина, който за себе си ползвам. Друг начин е да тренираш по нетипичен за теб начин. Аз си тренирам крака и гърди нормално - няколко упражнения с тежести на група, няколко серии по едисиколко повторения. Веднъж обаче реших да пробвам един кросфитърски комплекс - Мърфи. Освен бягането в него има 100 набирания, 200 лицеви и 300 клека. Ейййй, такава мускулна в краката и гърдите скоро не бях имал :) А уж нищо и никакви клекове и лицеви със собствено тегло. Та пробвай и да разнообразиш тренировките. Веднъж на уред, веднъж с лост щанга, веднъж с дъмбели, веднъж със собствено тегло...

Мнението беше редактирано от Димо на 06.04.16 10:59.

07.04.16
22:45

Истината е, че съм нещо като маниак на тема фитнес. Имам предвид, че през 80% от свободното си време чета статии, изследвания и прочие свързани с фитнес. Начетен съм по тази тема повече от връстниците, с които ходя на фитнес. Даже в повечето случаи не ме слушат, защото  имат по-добра физика от мен. (което е и нормално). Както казах чета много, но от скоро започнах да прилагам нещата, които знам. Даже във фитнеса има много здрави момчета, които забелязвам, че изпълняват доста упражнения грешно, дават грешни съвети и вкарват изречение от рода на ” Ти си ненормален! Защо тренираш мускулните групи 2 пъти в седмицата” или “Какво е това кардио, което правиш 20мин, аз за 20 минути не съм се изпотил още”. Това, което искам да кажа е, че съм почти напълно сигурен, че правя упражненията правилно. Питам вас, защото някой от вас може да се е сблъсквал със същия проблем като моя, а никъде из интернет не намерих решение. Редно беше да спомена, че по време на серията, примерно на Leteral Raises ( повдигане на ръце встрани), усещам паренето, но след като свърша все едно нищо не съм правил. Точно това за мен е странното. Ако някой все пак се досети за други причини, моля да ги сподели.

08.04.16
01:01

Ако тренираш мускулните групи поне два пъти седмично, е напълно нормално да нямаш мускулна треска.
Прогреса се измерва с увеличаването на силата (т.е., дали вдигаш повече от преди) и масата (дали си увеличиш обиколката на бицепса примерно), а не с умората от тренировката или паренето в мускулите. Т.е., ако имаш прогрес в тежестите и качваш мускулна маса, значи всичко е наред.

09.04.16
08:31

В момента съм в период на изчистване на излишните мазннини и не мисля, че ще раста от към обиколки, но пък тежестите малко по малко растат. На няколко места срещнах това, че така наречения Muscle Pump по време на тренировка не е фактор за добра тренировка. Затова мисля и да те послушам,  Петко. Продължавам да прогресирам силово  и спирам да се притеснявам за това след всяка тренировка.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1