Намаляне на подкожни мазнини

Здравейте :) на 22 съм, 158 см и съм студентка. В момента съм с 20 кг наднормено тегло. Преди две години бях свалила 10 кг с НВД, но липсата на въглехидрати ме караше да жадувам за тях. В момент на слабост, период на депресия се поддадох и качих килограми. Сега се стремя да се храня балансирано и постепенно да намалям калориите, за да не излагам тялото си отново на драстични промени. Гледам да хапвам въглехидрати- зеленчуци, плодове(за следобедна закуска), бобени култури, ориз и картофи; белтъчини- пил. месо, риба(само печена) и морски дарове, млечни продукти и мазнини- ядки(в допълнение към следобедната и предиобедната закуска с плода) зехтин,  винаги накрая когато си сготвя или на салати- не повече от 10 -15 грама и маслини. Съотношението е В:Б:М- 2:1:1. Не желая да лишавам тялото си от въглехидрати, защото досега съм го правила и дотолкова бях ограничила приема на мазнини и въглехидрати, че ми спря цикъла.
От доста време насам се боря за постоянство, ходих на фитнес по 4 пъти седмично с изготвена програма за 1 месец, после започнах да правя упражнения вкъщи, а сега от 1 месец насам всяка седмица по 5 пъти(заедно с тренировката вкъщи) за завършек ходя да бягам в парка, като главното упражнение тук е изкачването на 300 и няколко стъпала. Има видима промяна. И с началото на месеца ще сваля с 50 до 100 калории от дневния си прием. Имам възможност да ходя и на плуване. Въпроса ми е заслужава ли си да ходя на плуване без треньор и дали това ще ми помогне да намаля подкожните мазнини. Като всеки и аз се радвам на бърз и видим резултат, но ако ще трябва да е бавно и мъчително, така да е.  Този хранителен режим добър вариант ли е и какво кардио е най-добрия вариант за мен?

Темата беше редактирана от Биби Звездичка на 06.04.16 18:20.

06.04.16
18:21

НВД не означава липса на въглехидрати :)

Здравей!

Опиши подробно менюто си, за да стане по-ясно как се храниш.
Каквато и физическа активност да избереш, храненето трябва да е съобразено с целта ти - т.е. да, можеш да сваляш мазнини и при плуване, и при бягане, и при тренировките със собствено тегло, но само ако и хранителният режим е добре преценен. :)
По-добра работа ще ти свършат обаче тренировки със съпротивление (собствено тегло, свободни тежести) + малко кардио (ако имаш желание за него), отколкото само и единствено кардио тренировки.

За плуването: зависи на какво ниво си и какво можеш; според мен е добре да бъдеш с треньор (поне в началото), ако нямаш никакво понятие от техниката. Не става дума да задобряваш като за състезание, а да знаеш основни неща и да плуваш така, че да нямаш излишно натоварване на гръбнака например. Какво имам предвид -> има хора, които се опитват да плуват бруст, но главата им през цялото време е над водата, вирната високо. После се оплакват от болки във врата.

Здравей, извинявай, че пиша толкова късно.
За закуска обикновенно хапвам: овесени ядки (30гр.) + кис. мляко 2% (100 гр.) + варено яйце или козе сирене, като основно следя да имам за закуска 300 калории
предиобедна закуска- плод (банани, портокали, ябълки) + ядки ( орехи, бадеми, браз. орех, лешници..) не повече от 17-18 гр. общо 200 кал.
Обяда ми е най-важен:
леща, ориз, боб, соя, пица( приготвям сама тестото), броколи, паста пълнозърнеста, много рядко хляб пълнозърнест, картофи
плюс кашкавал или пилешко, зеленчуци като допълнение -тук си позволявам 500 калории

след. закуска- плод+ ядки= 200 кал.

вечеря: салата+ сирене/ пил. месо/ яйца/ сирене/ кашкавал. Понякога само пилешко месо. = 400 кал.
Ползвам и зехтин ( при лещата, ориза и другите) около 10 -15 гр.

Гледам основно да имам съотношение на храната Въглехидрати: Мазнини: Белтъчини- 2:1:1
Основната ми цел е да се науча да се храня здравословно, на често и с равно разпределение на калориите. Смятам да се храня от сега нататък така, тъй като не се лишавам от нищо (с изключение на боклуците предлагани по магазините като вафли, солети и бла-бла).
Основно избирам да ям по-голямо съдържание на въглехидрати на обяд и в следобеда, вечерта наблягам на протеинка.
Искам да изградя постоянство и да не се измъчвам да мисля колко ми се яде нещо без да си го позволявам, защото накрая винаги прекалявам изведнъж и преяждам.

Carbohydrate

29.04.16
08:07

казано от Биби Звездичка на 23.04.16, 22:31:

Здравей, извинявай, че пиша толкова късно.
За закуска обикновенно хапвам: овесени ядки (30гр.) + кис. мляко 2% (100 гр.) + варено яйце или козе сирене, като основно следя да имам за закуска 300 калории
предиобедна закуска- плод (банани, портокали, ябълки) + ядки ( орехи, бадеми, браз. орех, лешници..) не повече от 17-18 гр. общо 200 кал.
Обяда ми е най-важен:
леща, ориз, боб, соя, пица( приготвям сама тестото), броколи, паста пълнозърнеста, много рядко хляб пълнозърнест, картофи
плюс кашкавал или пилешко, зеленчуци като допълнение -тук си позволявам 500 калории

след. закуска- плод+ ядки= 200 кал.

вечеря: салата+ сирене/ пил. месо/ яйца/ сирене/ кашкавал. Понякога само пилешко месо. = 400 кал.
Ползвам и зехтин ( при лещата, ориза и другите) около 10 -15 гр.

Гледам основно да имам съотношение на храната Въглехидрати: Мазнини: Белтъчини- 2:1:1
Основната ми цел е да се науча да се храня здравословно, на често и с равно разпределение на калориите. Смятам да се храня от сега нататък така, тъй като не се лишавам от нищо (с изключение на боклуците предлагани по магазините като вафли, солети и бла-бла).
Основно избирам да ям по-голямо съдържание на въглехидрати на обяд и в следобеда, вечерта наблягам на протеинка.
Искам да изградя постоянство и да не се измъчвам да мисля колко ми се яде нещо без да си го позволявам, защото накрая винаги прекалявам изведнъж и преяждам.

първо трябва да си оправиш обмяната на веществата, да се “изчистиш”, за да започнеш на “чисто” и организма да работи както трябва. Що се касае сиренето и кашкавала, това не е добре да се консумира за нахранване, а само, като деликатес ;)

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 29.04.16 08:11.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1