Поликистоза на яйчниците и въглехидратите, и силови тренировки

14.04.16
20:21

Здравейте,

Имам поставена диагноза тежка поликистоза на яйчниците.  След консултация с кинеколога ми относно хранене и тренировки ми каза да изключа въглехидратите освен зеленчуците и по малко плодове. Също така ми заяви да правя кардио, без силови. Тренирам от 3 години с изключително много прекъсвания. Храненето ми до момента се състои от:
*изчисленията са на база 60 кг, 160 см, 18 год -> в момента 67 кг, 160 см, 19 год

- тренировъчен ден : В:Б:М = 100:150:60, 1700 ккал- тренировка с тежести към 15 ч

1.1) 3 яйца, 100 гр домат, краставица, чушка, морков или 2 с.л. овесени трици, ч.л. зехтин, 15 гр суров орех/сусамов тахан
или
1.2) 2 яйца, 60 гр сирене, 100 гр домат, краставица, чушка, морков, ч.л. зехтин
Общо : приблизително 12:26:28, 400 ккал

2)доза протеин, 15 гр суров орех
Общо: 4:22:8

3) 150 гр пилешко, зелен зеленчук с домат или 100 гр грах, или 300 гр броколи/карфиол, или спанак
Общо: 10:30:3, 200 ккал

4) доза протеин, 200 гр плод
Общо: 30:20:0

5)150 гр пилешко/пуешко, 50 гр кафяв ориз/спелта/киноа или 200 гр варен/печен картоф, зелен зеленчук
Общо: 45:33:3

6.1) 150 гр извара, краставица
Общо: 27:27:3
или
6.2) 112 гр консерва риба тон, краставица,  25 гр сурови орехи, 100 гр авокадо или 2 ч.л. зехтин
Общо: 27:27:3

- нетренировъчни дни- В:Б:М= 140:130:40, 1400 ккал

1)60 гр овесени ядки, 5 белтъка, канела
Общо: 55:25:4

2)доза протеин, 200 гр плод,
Общо: 32:20:0

3)150 гр пилешко/пуешко, 50 гр кафяв ориз/спелта/киноа, зеленчук
Общо: 45:33:4

4)доза протеин, 15 гр суров бадем
Общо: 7:23:9

5)200 гр сьомга или 200 гр чисто свинско/телешко, зелена салата или 300 гр броколи/карфиол, или  спанак, или тиквички с копър,  50 гр авокадо/40 гр маслини/ч.л. зехтин
Общо: 10:40:25

*теглото е в суров вид, вторият вариант на храните е за разнообразие от време на време

Добавки: БЦАА 2:1:1 10 гр по време на тренировка, омега, мултивитамин, вит.С, вит. Д3

Лекарства:СИОФОР 850 мг, МИДИАНА, ИНОФОЛИК

Тренировка- почивка между упражненията 1-2 мин; първата серия е загряваща с 50-60% от работната тежест, останалите са работни; започва със загрявка и завършва с разтягане!

Ден 1
1)Напади с лост 1х8, 3х5 *20 кг, 90 сек между сериите
2)суперсерия: раменна преса с дъмбел с 1 ръка от стоеж 1х10, 4х5 *10 кг и български клек 4х10-12, 60 сек между сериите
3) суперсерия: лицеви от колянна опора в/у дъмбели 4 сериидо отказ и гоблет клек+обратен напад 4х6-8, 60 сек между сериите
4)суперсерия: л-седеж със свити колене 4 серии до отказ и клек с преса с 1 ръка с едностранно натоварен лост 4х16-20 (падат се 8-10 на ръка) *20 кг, 60 сек между сериите
5)туист с едностранно натоварен лост 4х8-10 *20 кг, 60 сек между сериите
6)пътека наклон 7-10 (зависи колко ми се схваща прасецът), скорост: 3 мин 4.0 км/ч, 15 мин редуване на 2 мин 5.5 км/ч с 1 мин 4,5 км/ч, 2 мин 4.0 км/ч

Ден 2
1)мъртва тяга 1х8, 3х5 * 50 кг, 90 сек между сериите
2) суперсерия хоризонтално набиране 4 серии до отказ и гребане с дъмбел от опора 1х10, 3х8 *8-10 кг, 45 сек между сериите
3)суперсерия: хип тръстер на пейка с щанга 4х10-12 *22-25 кг и ренегадско гребане *8 кг 4х5-6 (за всяка страна), 60 сек между сериите
4) суперсерия: бедрено сгъване от лег 4х12-15 *15 кг и суинг 4х15-20 * 16 кг, 60 сек между сериите
5)Обратна коремна преса от полулег 4 серии до отказ, 45 сек между сериите
6)кростренажор ниво на натовареност 10 от 20: 3 мин кардио зона 2, 5 пъти редуване на 40 сек интензивно (зона 4-5) с 120 сек зона 3, 2 мин зона 2

Ден 3
1)пуш-преса с дъмбели 1х10, 3х5 *10 кг х 2, 60 сек между сериите
2)суперсерия: клек с широк разкрач 1х10, 3х5 *40-45 кг и преса с 1 ръка с дъмбел напречно на пейка 4х8 * 4-6 кг, 90 сек между сериите
3) суперсерия: обратен напад от дефицит 4х10-12 и стъп ъп с повдигане на коляно и редуване на краката 4х8-10, 60 сек между сериите
4)суперсерия: трицепс на трх въжета/трицепсово разгъване (в зависимост от залата) 4 серии до отказ и бърпи без лицева 4х10-12, 60 сек между сериите
5)скок върху кутия 4х10-12, 60 сек между сериите
6)пътека наклон 7-10 (зависи колко ми се схваща прасецът), скорост: 3 мин 4.0 км/ч, 15 мин редуване на 2 мин 5.5 км/ч с 1 мин 4,5 км/ч, 2 мин 4.0 км/ч

Ден 4
1)гребане с щанга от полу-наклон 1х12, 3х8 *20 кг, 60 сек между сериите
2)суперсерия: хоризонтално набиране в подхват 4 серии до отказ и румънска тяга на един крак 4х8-10 *6-8 кг, 45 сек между сериите
3)суперсерия: пул-даун с тесен хват 1х12,3х8 *30 кг и страничен планк с обратен флайс 3х8-10 *4 кг, 45 сек между сериите
4)суперсерия: дървосекач на скрипец 3х10-12 *15 кг и хип екстензии 4х12-15, 45 сек между сериите
5)повдигане на колене и таз от вис 4 серии до отказ, 60 сек между сериите
6)кростренажор ниво на натовареност 10 от 20: 3 мин кардио зона 2, 5 пъти редуване на 40 сек интензивно (зона 4-5) с 120 сек зона 3, 2 мин зона 2

+2 дни само кардио интервално кростренажор

Реших да дам максимално много информация за това как се храня и спортувам, за да улесня отговорите.

Всичко това беше преди последните ми изследвания и преглед.
Според вас каква е причината за съвета да спра с тежестите?
За въглехидратите мога ли да включвам ориз и овес с инсулинова резистентност или да се придържам към зеленчуците?
Какво ви е мнението за зеления боб и лещата вместо ориз?

П.П. В периода Септември-Декември качих около 8-9 кг и съответно два размера дрехи.

Благодаря предварително :)

Темата беше редактирана от ans на 14.04.16 20:22.

15.04.16
18:17

Не съм лекар, но мисля, че хранителният ти режим е повече от добър.
Според мен се придържай към зеленчуци. Зеленият фасул е едно перфектно ястие за лятото, не виждам причина защо да не го консумираш.

Здравей!

Какво се има предвид под “тежка поликистоза” при теб?
Имаш и инсулинова резистентност, доколкото разбирам?

Може би трябваше да разпиташ гинеколога си по-обстойно какво точно е имал предвид под забраната да тренираш с тежести.
Би могло да става дума да не правиш наистина тежки тренировки, с които да “пържиш” нервната система, но доколкото виждам твоите не са такива.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1