Хранене в училище

Алекс Пламенов

16.05.16
14:37

Здравейте, исках да попитам, тъй като преди ходех доста на лостове и си ядях, както си знаех трупах сила, не че се чувствах прекрасно, но имаше резултати.

Спрях ги лостовете и започнах бокс, като цяло много ме влече спорта и от някъде 2 месеца се занимавам активно със спорта, като тренирам 6 дни в седмицата.. Понякога 2 пъти на ден. Освен това започнах да се храня много по-разумно - месо, риба, зеленчуци, вода, ядки и много плодове и имаше дни, в които се чувствах да не кажа “безсмъртен”.. Преливах от енергия, закуската ми обикновенно беше овесени ядки накиснати в прясно мляко (1,5 масленост) на Olympus много ми харесва като вкус, заедно със 1 банан и малко мед или нещо подобно, за обяд месо и салата най-често, а вечер се стараех да не ям въглехидрати за да нямам енергия и да си почивам максимално.

Та почнах и на килограми да отслабвам, което не ми е цел, но и почнах много да огладнявам в училище и последната седмица си позволявах да ям сладко - шоколади, вафли, тук-там някоя енергийна напитка и преди 5 дни правих първия си така по-сериозен спаринг с едно момче доста по-едро от мен над 40 кг. разлика и от тогава се чувствам ужасно. Постоянна умора, вие ми се свят, спи ми се, постоянно ми се яде, а нямам енергия.. Не съм сигурен дали е заради храната, дали не съм се претоварил или нещо друго. Но мисля, че е заради храната, а тъй като съм отслабнал доста на кг. от интензивни тренировки съм отслабнал и като цяло в силата. Въпроса ми е какво мога да ям в училище и какво да ям като цяло за да кача малко маса, докато тренорам без да ми влияе на енергията, защото съм забелязал, че някои хора, когато ядът повече имат и повече енергия, а когато аз ям повече ми става тежко и се чувствам отпаднал дори и да ям добра храна, като кафяв ориз, картофи и т.н.

Здравей!

Сам казваш, че си свалил тегло и то значително, доколкото разбирам, което означава, че усвояваш по-малко калории от изразходваните.
Това само по себе си е достатъчна причина да имаш и спад в енергията, а роля могат да играят и други фактори.

Ако не искаш да сваляш още тегло и ако искаш да имаш повече енергия, опитай да носиш в училище храна, различна от шоколадите и енергийните напитки, както и като теглиш чертата, да ядеш повече от сегашния момент.
Носи си нещо по-засищащо: пържола, ядки, яйца, направи си сандвич и т.н.

Ето още идеи: http://www.bb-team.org/articles/5113_bb-team-otgovarya-kakvo-da-yam-kogato-sam-na-uchilishte

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 16.05.16 18:18.

16.05.16
19:12

Здравей,
не си казал  колко си висок, колко кг си и на колко години си?
Като за начало трябва да си изчислиш калориите за деня и тези, които ядеш.
За тренировки 6 пъти в седмицата, че и 2пъти в ден, се изискват повече калории отколкото напримерно ако тренираш 3пъти седмично.
За училище можеш да си носиш каквото решип, стига да отговаря на хранителния ти режим - напр. месо, яйца , салати.

Мнението беше редактирано от Tony Leen на 16.05.16 19:14.

Алекс Пламенов

16.05.16
19:54

казано от ANZy на 16.05.16, 19:12:

Здравей,
не си казал  колко си висок, колко кг си и на колко години си?
Като за начало трябва да си изчислиш калориите за деня и тези, които ядеш.
За тренировки 6 пъти в седмицата, че и 2пъти в ден, се изискват повече калории отколкото напримерно ако тренираш 3пъти седмично.
За училище можеш да си носиш каквото решип, стига да отговаря на хранителния ти режим - напр. месо, яйца , салати.

Висок съм ~1,86-1,87м. някъде там, последно се мерих в събота в залата на борците, където кантара е точен, защото кантара в нашата зала не е точен и бях 68 кг. и 300 гр. преди да почна с бокса бях около 73 кг., а зимата бях към 78 кг. До колкото за възрастта Април месец направих 17.
Искам да попитам и дали мога да консумирам примерно някакви супи? Благодаря за отговора.

Алекс Пламенов

16.05.16
20:30

казано от Вероника Налбатска на 16.05.16, 18:13:

Здравей!

Сам казваш, че си свалил тегло и то значително, доколкото разбирам, което означава, че усвояваш по-малко калории от изразходваните.
Това само по себе си е достатъчна причина да имаш и спад в енергията, а роля могат да играят и други фактори.

Ако не искаш да сваляш още тегло и ако искаш да имаш повече енергия, опитай да носиш в училище храна, различна от шоколадите и енергийните напитки, както и като теглиш чертата, да ядеш повече от сегашния момент.
Носи си нещо по-засищащо: пържола, ядки, яйца, направи си сандвич и т.н.

Ето още идеи: http://www.bb-team.org/articles/5113_bb-team-otgovarya-kakvo-da-yam-kogato-sam-na-uchilishte

Здравей! И благодаря за бързия отговор, носил съм си храна от вкъщи, но обикновенно тя е студена, разбира се зависи каква е храната, но ако е “манджа” както е споменато в темата по-горе почти винаги е студена, тъй като родителите ми работят и стават рано сутрин и няма как да карам някого да ми готви тогава, а пък в микровълнова не става, защото докато стане време да се храня, то храната ми пак е станала студена, а аз не обичам студени пържоли и т.н.

Идеята за сандвичите ми се стори добра, но бях спрял хляба като цяло - бял, пълнозърнест, нямаше голямо значение. Но предполагам, че малко хляб, ако разнообразявам и не ям сандвичи всеки ден, а примерно 1-2 пъти в седмицата няма да е фатално. Относно това искам да попитам, тъй като преди да спра да ям хляб си вземах един хляб на “Fines” без брашно - та без брашно или пълнозърнест, кой е по-добрия вариант?

Относно ядките - кашу, бадеми не винаги имам пари. Неделя работя 1 път в седмицата за 20 лева, месечно получавам детски и гледам да не разчитам на родителите ми да ме издържат. Въпреки, че ми дават пари винаги, когато поискам се старая да се оправям самостоятелно, а и патувам всеки ден от нас до залата 1,60лв. за път 6 пъти в седмицата понякога не мога да си позволя да дам 2,50 за 100 гр. кашу или бадеми. Та искам да попитам обикновенен печен фастък добър вариянт ли е? Тъй като е по-евтин.

Доколкото калориите никога не съм се занимавал да смятам колко приемам и изразходвам. Нямам си на идея как става и не съм и опитвал да разбера струва ми се прекалено стриктно т.е. нещо, което не е задължително (може и да греша). От зимата до сега съм свалил ~10кг.

Обичам и да си правя и шейкове като пример - кисело мляко, банан, мед, някакъв друг плод може би и го миксирам (добавял съм белтък от яйце за протеин, но не ми харесва вкуса изобщо). Добавял съм и спанак, морков, но не го правя всеки път, а и не съм сигурен дали е от голямо значение.

Като за последно искам да попитам за плодовете има ли значение дали консумирам много плодове и има ли значение какви са те? Като цяло обожавам плодове особенно банани, ягоди, пъпеш и т.н. и ям доста често т.е. всеки ден, а и има ли някакви варианти за супи, които мога да си правя, полезно ли е да пия прясно мялко, защото и това е нещо, което много обичам и лошо ли е ако ям по-малко мед за закуска?

Пак благодаря за съветите и съцалявам, ако питам много въпроси. Поздрави!

Оправдания винаги можем да измислим - къде са основателни, къде не.
Замисли се кое е по-добре за теб: да ядеш студената манджа и пържола, носени от вкъщи или да купуваш шоколади и вафли? :) Всеки си преценява.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Идеята за сандвичите ми се стори добра, но бях спрял хляба като цяло - бял, пълнозърнест, нямаше голямо значение. Но предполагам, че малко хляб, ако разнообразявам и не ям сандвичи всеки ден, а примерно 1-2 пъти в седмицата няма да е фатално. Относно това искам да попитам, тъй като преди да спра да ям хляб си вземах един хляб на “Fines” без брашно - та без брашно или пълнозърнест, кой е по-добрия вариант?

Не, няма нищо фатално, ако включваш хляб в менюто си, като по-добре е да бъде пълнозърнест (ако трябва да избираш пред бял). Нямам представа какъв е този хляб Финес без брашно и не мога да го коментирам.
Можеш да опиташ и вариант с оризовките, описан в статията.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Та искам да попитам обикновенен печен фастък добър вариянт ли е? Тъй като е по-евтин.

Разбира се, че ще се съобразяваш с бюджета. Изобщо не е задължително да ги ядеш ядките, като в крайна сметка за тези пари можеш да се сдобиеш с яйца, извара, овесени ядки, ориз и да си спретнеш добро хранене. Фъстъците, които се продават в готов вид, съдържат много сол и като цяло не са храна за наяждане; опция са ти за някои дни като междинно похапване, но при теб трябва да се търси и нещо по-стабилно. :)

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Доколкото калориите никога не съм се занимавал да смятам колко приемам и изразходвам. Нямам си на идея как става и не съм и опитвал да разбера струва ми се прекалено стриктно т.е. нещо, което не е задължително (може и да греша). От зимата до сега съм свалил ~10кг.

Не, няма нужда да ги смяташ. Споменах го, за да дам причина за липсата ти на енергия. По принцип щом сваляш тегло, значи приемаш (и усвояваш, по-важното) по-малко калории от изразходваните.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Обичам и да си правя и шейкове като пример - кисело мляко, банан, мед, някакъв друг плод може би и го миксирам (добавял съм белтък от яйце за протеин, но не ми харесва вкуса изобщо). Добавял съм и спанак, морков, но не го правя всеки път, а и не съм сигурен дали е от голямо значение.

Хубаво е в менюто ти да присъстват зеленчуците, но няма значение къде ще избереш да ги сложиш. Съветвам те да не ядеш сурови яйца. Можеш да си ги свариш и да ги носиш отделно от шейка.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Като за последно искам да попитам за плодовете има ли значение дали консумирам много плодове и има ли значение какви са те? Като цяло обожавам плодове особенно банани, ягоди, пъпеш и т.н. и ям доста често т.е. всеки ден, а и има ли някакви варианти за супи, които мога да си правя, полезно ли е да пия прясно мялко, защото и това е нещо, което много обичам и лошо ли е ако ям по-малко мед за закуска?

ОК е да ядеш плодове ежедневно.
Не е добре да се изпада в крайности обаче, така че не знам твоето “много плодове” колко точно много е. :) Ако е примерно до 2-3 плода (2-3 ябълки/2 банана) или 200-300 г дребни плодове (или малко повече) не би трябвало да имаш никакви поводи за притеснение.

Да, можеш да си правиш супи. Разгледай различните рецепти в нашия раздел, има и за супи.

Да, можеш да пиеш прясно мляко.

Мед не е задължително да ядеш, по начало, ако не ти харесва. Ако си имал предвид “по малко мед”, вместо “по-малко мед”, то не, не е лошо да ядеш по малко мед за закуска. :)

Алекс Пламенов

16.05.16
21:27

казано от Вероника Налбатска на 16.05.16, 20:50:

Оправдания винаги можем да измислим - къде са основателни, къде не.
Замисли се кое е по-добре за теб: да ядеш студената манджа и пържола, носени от вкъщи или да купуваш шоколади и вафли? :) Всеки си преценява.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Идеята за сандвичите ми се стори добра, но бях спрял хляба като цяло - бял, пълнозърнест, нямаше голямо значение. Но предполагам, че малко хляб, ако разнообразявам и не ям сандвичи всеки ден, а примерно 1-2 пъти в седмицата няма да е фатално. Относно това искам да попитам, тъй като преди да спра да ям хляб си вземах един хляб на “Fines” без брашно - та без брашно или пълнозърнест, кой е по-добрия вариант?

Не, няма нищо фатално, ако включваш хляб в менюто си, като по-добре е да бъде пълнозърнест (ако трябва да избираш пред бял). Нямам представа какъв е този хляб Финес без брашно и не мога да го коментирам.
Можеш да опиташ и вариант с оризовките, описан в статията.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Та искам да попитам обикновенен печен фастък добър вариянт ли е? Тъй като е по-евтин.

Разбира се, че ще се съобразяваш с бюджета. Изобщо не е задължително да ги ядеш ядките, като в крайна сметка за тези пари можеш да се сдобиеш с яйца, извара, овесени ядки, ориз и да си спретнеш добро хранене. Фъстъците, които се продават в готов вид, съдържат много сол и като цяло не са храна за наяждане; опция са ти за някои дни като междинно похапване, но при теб трябва да се търси и нещо по-стабилно. :)

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Доколкото калориите никога не съм се занимавал да смятам колко приемам и изразходвам. Нямам си на идея как става и не съм и опитвал да разбера струва ми се прекалено стриктно т.е. нещо, което не е задължително (може и да греша). От зимата до сега съм свалил ~10кг.

Не, няма нужда да ги смяташ. Споменах го, за да дам причина за липсата ти на енергия. По принцип щом сваляш тегло, значи приемаш (и усвояваш, по-важното) по-малко калории от изразходваните.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Обичам и да си правя и шейкове като пример - кисело мляко, банан, мед, някакъв друг плод може би и го миксирам (добавял съм белтък от яйце за протеин, но не ми харесва вкуса изобщо). Добавял съм и спанак, морков, но не го правя всеки път, а и не съм сигурен дали е от голямо значение.

Хубаво е в менюто ти да присъстват зеленчуците, но няма значение къде ще избереш да ги сложиш. Съветвам те да не ядеш сурови яйца. Можеш да си ги свариш и да ги носиш отделно от шейка.

казано от Алекс Пламенов на 16.05.16, 20:30:

Като за последно искам да попитам за плодовете има ли значение дали консумирам много плодове и има ли значение какви са те? Като цяло обожавам плодове особенно банани, ягоди, пъпеш и т.н. и ям доста често т.е. всеки ден, а и има ли някакви варианти за супи, които мога да си правя, полезно ли е да пия прясно мялко, защото и това е нещо, което много обичам и лошо ли е ако ям по-малко мед за закуска?

ОК е да ядеш плодове ежедневно.
Не е добре да се изпада в крайности обаче, така че не знам твоето “много плодове” колко точно много е. :) Ако е примерно до 2-3 плода (2-3 ябълки/2 банана) или 200-300 г дребни плодове (или малко повече) не би трябвало да имаш никакви поводи за притеснение.

Да, можеш да си правиш супи. Разгледай различните рецепти в нашия раздел, има и за супи.

Да, можеш да пиеш прясно мляко.

Мед не е задължително да ядеш, по начало, ако не ти харесва. Ако си имал предвид “по малко мед”, вместо “по-малко мед”, то не, не е лошо да ядеш по малко мед за закуска. :)

Разбира се, че всеки си преценява и предпочитам студена пържола пред чипс, то е ясно. Предпочитам да ям нещо, което е студено пред нещо, което ме кара да се чувствам зле, но може и да се намери баланс така, че и да е полезно и вкусно. Това ми е целта, а плодове консумирам ежедневно от 1 до 4 плода зависи какво съм приел през останалата част от деня.

И да бюджета е най-голямата спънка в избора на храна, но не е проблем, с който няма оправия.. Позволявам си да ям кашу и бадеми, когато имам възможност не само, защото са добър вариянт, но и са по-вкусни от повечето ядки. Доколкото за обикновения печен фастък и аз се притеснявах за солта и за това и не съм си купувал до сега, но исках да попитам все пак, когато не си сигурен най-добре да попиташ.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1