Тренировъчен режим за сила, експлозивност и издържливост за бойни спортове

28.05.16
11:35

Здравейте!Първо искам да уточня,че знам че експлозивността е съставена от максималната сила,силата на ускорение и стартовата сила. От известно време се занимавам с бойни спортове(година-2) и опитвам различни тренировки за покачване на силата,след което я заменям с така за експлозивност... и пак от начало.Мисля,че режима ми като цяло не е чак толкова лош.2 месеца максимална сила,след това 2 месеца експлозивност(предимно стоартова сила и сила на ускорение).
В началото тренирах мускулните групи в различни дни,което не даваше особено голям резултат.След това ми светна лампичката и започнах да тренирам всичките мускули в 1 ден - първо 2 пъти в седмицата и след това 3.Разделях тренировката си на 2 части - сутрин горна част,вечер долна.Сега вече тренирам всичките мускули заедно(кръгова),на една тренировка.
Тренировката ми е следната:
5 серии(всичките упражнения ги изпълнявам с 20кг жилетка с тежести)
Набирания с широк хват - x 5
Стандартни лицеви  - x 7-8
Вдигания на краката на лост - x 20
клякания - х 20
напади  - х 10 л/д
кофички - х 5
Това е за сила.За експлозивност е същата,но без жилетката и всичко го изпълнявам с експлозивност а на някои от упражненията добавям пляскане(за визуален и звуков ефект :D).Тренировката винаги я правя след тази по ММА - няколко часа след нея.
Знам,че хранителния ми режим също е от значение,за това ще го впиша и него,но без качествена тренировка,колкото и да е добър хранителния режим - напредък няма да има.Приблизително 80 кг съм,процента ми излишни мазнини е горе-долу 13-15%.
Не тренирам само и единствено в неделята.Тогава консумирам само плодове/зеленчуци.Месо консумирам от понеделник до събота.Като 3 от тези дни е пилешко,2-3 риба и в някой случай телешко 1 ден в седмицата.
Въпросът ми е,до колко е качествена тренировката ми?Трябва ли да променя нещо?А хранителния режим?Ако изобщо може да се нарече режим,защото не си меря колко консумирам.Ям колкото ми се яде :D!

Темата беше редактирана от Борис Б на 28.05.16 11:38.

28.05.16
12:58

Първо, стартовата и максималната сила са едно и също. Ускорението или максималната мощност са експлозивността.
Второ, тренировката ти съвсем не е ориентирана към максимална сила, същото важи и за тази, която казваш, че е за експлозивност. И двете минават в графата издръжливост и то донякъде.
Трето, ако търсиш ефект за качествата в БИ/БС трябва да хванеш сериозно щанга(образно казано).
Четвърто, така структурирана тренировка ще даде някакъв ефект и след това сравнително бързо ще се адаптираш към нея.

28.05.16
13:50

Освен тук, най- добре се консултирай и с треньора си. Той би трябвало да знае достатъчно за да те ориентира правилно.
Ето малък ориентир, може да взаимстваш нещо.

28.05.16
14:00

казано от James Hinks на 28.05.16, 12:58:

Първо, стартовата и максималната сила са едно и също. Ускорението или максималната мощност са експлозивността.
Второ, тренировката ти съвсем не е ориентирана към максимална сила, същото важи и за тази, която казваш, че е за експлозивност. И двете минават в графата издръжливост и то донякъде.
Трето, ако търсиш ефект за качествата в БИ/БС трябва да хванеш сериозно щанга(образно казано).
Четвърто, така структурирана тренировка ще даде някакъв ефект и след това сравнително бързо ще се адаптираш към нея.

Хм,явно нещо не съм разбрал,докато съм чел.
Ще прочета повече за максималната сила,благодаря за корекцията.Да разбирам,че правя много бройки и трябва да си набавя повече тежести,след като и тази за експлозивността не става.
Тъкмо се чудех да си взема ли щанга,,че с клековете няма никакъв ефект вече.Но за останалите мускули предпочитам да заложа на тренировките със собствено тегло.Гледам при лостаджийте вършат работа.

казано от avitohol на 28.05.16, 13:50:

Освен тук, най- добре се консултирай и с треньора си. Той би трябвало да знае достатъчно за да те ориентира правилно.
Ето малък ориентир, може да взаимстваш нещо.

Благодаря за съвета,ще се консултирам с него.Относно видеото - ще го погледна като се прибера.

Мнението беше редактирано от Борис Б на 28.05.16 18:55.

29.05.16
10:59

Залагай на каквото си искаш, аз ти казвам, че ти трябват яко свободни тежести, а не лостове. И следващото нещо, което ще ти обърка сметките е делението горна/долна част.

казано от avitohol на 28.05.16, 13:50:

Ето малък ориентир, може да взаимстваш нещо.

В този клип няма нищо за взаимстване. А и по принцип взаимстването е изиграло много лоша шега на доста народ ;)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1