Болка в кръста :(

26.06.16
16:53

Здравейте.От много време знам форума и го следя,но за пореден път  си забравих регистрацията и си направих нова.Да дойдем на същинския въпрос:
От около месец (горе долу) имам болка в кръста.Болката е горе долу където започват бузите на задните части(разбирайте,между тях по гръбнака).Не се усеща постоянно,а при определени движения.Предполагам,че болката се дължи на пренапъване на тягата.Мисля,че техниката ми е добра(защото не съм имал проблеми до сега),но се зорих на тежести,които едвам отлепях от земята и попрекалих малко.Беше след края на програма (Коан-Филипи се казва програмата,не че има значение) предвидена за прогрес в силната на тяга.Стигнах желания макс,но реших,че мога да напъна малко повече...както и да е.От тогава се появи тази болка и седи от около месец вече,може би и малко повече.Не и обръщах толкова внимание,защото не е особено силна.Спрях тягата за малко като през тези седмица тренирах сравнително рядко клек,лег и военна преса (не заради болката,а защото нямах много възможност).Болката обикновено се появява сутрин като се събудя и е повече дразнеща от колкото сериозна.Боли ме когато тръгна да се навеждам от стоеж с прави крака,седна на земята разкрачен и се опитвам да си стигна пръстите на краката и упражнения,които поставят под напрежение тази област,усеща се и напрежение когато седна напълно изправен(както никой не седи във всекидневието си) .Попринцип, Правя си всичко от всекидневието ми ,без да се ограничавам от болката, като я усещам от време на време,но до толкова.Като не тренирам изобщо няколко дена не се маха,а даже имам чувството че се схваща повече ...даже забелязах,че преди да почна тренировка - клек( примерно) имам лека болка,но като позагрея с разтягания (пипане на земята от стоеж с прави крака или лицеви опори с цел извиване на кръста и няколко други) болката се пооправя.Като започна клека първите няколко повторения ме прерязват като наближа паралела и се усеща неприятно,но после болката спира и ми става по-добре отколкото преди да започна тренировката.След като приключа с тренирането,не боли докато си легна.Като стана на следващата сутрин(денят след тренировката) често пъти не ме боли изобщо или ме наболява както обикновено,но не повече.Същото е и като правя корем-Правя повдигане на крака на успоредка,колелце и малко планк...първите няколко повторения на повдигането на краката от успоредка ме попрерязва,но после отново ме облекчава.Облекчава ме също, ако почна да масажирам с кокалчетата на юмрука тази област...чувства се как прескача,но 2 мин така и ме облекчава моментално,но за малко време...проблема, не ми е толкова самата болка,а това,че ме спира да тренирам нормално.Казвам всичко това,защото не мога да преценя дали е по-добре да не тренирам изобщо докато спре болката или да си тренирам.Хем имам чувството,че тренировките ми помагат,хем имам чувството,че ме натоварват и пречат на по-бързото отшумяване.От тогава пробвах два пъти да правя тяга(конвенционална)  и болката ми спираше тренировката...слагам 140 кг и правя 2 повторения,като усещам болката засилена.Следващата серия не мога да отлепя лоста от земята и спирам с тягата...Та да обобщя  въпросите ми:
-Да почивам напълно,без никакво трениране или да си тренирам,но само лежанка,военна преса,набирания  и като цяло неща,които не ме натоварват сериозно в тази област?Или точно обраното,да тренирам тези движения от които ме боли,но да ползвам малки тежести?
-Някой имал ли е подобно оплакване и как се оправи?Колко време продължи?
- Как да действам с тягата?...по принцип тягата си ми е част от тренировките и искам да си я започна максимално бързо,но и не искам да се претоварвам и да преча на пълното възстановяване.Случва се да не усещам болката много много,но като пробвам тягата отново се появява и то засилено.

 

Много ще съм благодарен,ако някой  сподели личен опит и ме насочи как да процедирам...и съжалявам,ако не съм описал нещата достатъчно ясно.Готов съм да разясня повече,ако има нужда.И пак казвам,болката е повече дразнеща отколкото пречеща на всекидневното движение и не би ми пукало толкова,ако не ми пречеше на тягата.Силата на тягата ми спада,защото не я тренирам и в същото време тъпата болка не иска да се маха...надявам се да не е нещо сериозно.

Здравей!

Има вариант да си мислиш, че техниката ти е добра, а всъщност да не е така. И да не си усещал до този момент, че техниката ти куца, защото не си опитвал по-тежка тяга и клек.

Болката в края на поясния дял от гръбнака ли е? Гледайки по тези картинки би ли могъл да посочиш?

Най-добре ще е, ако можеш да снимаш (в профил) техниката си на клек, тяга и другите движения, при които усещаш болката (но не слагай за максимални опити, за да не стане по-зле; да не е и прекалено леко - само с лоста; по-скоро нещо средно, обичайното за работните ти серии, при които нямаш остра болка) и да се тръгне от там. Според мен НЕ е добър вариант да правиш с по-леки тежести движенията, от които те боли. На първо време е важно да се види как точно ги правиш тези движения. Почти съм сигурна, че ще има неща за подобрение, особено при тягата.

За този 1 месец ходил ли си при специалист да те види?

А иначе какво е ежедневието ти? Седяща работа?

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 27.06.16 20:57.

29.06.16
15:19

казано от Вероника Налбатска на 27.06.16, 20:56:

Здравей!

Има вариант да си мислиш, че техниката ти е добра, а всъщност да не е така. И да не си усещал до този момент, че техниката ти куца, защото не си опитвал по-тежка тяга и клек.

Болката в края на поясния дял от гръбнака ли е? Гледайки по тези картинки би ли могъл да посочиш?

Най-добре ще е, ако можеш да снимаш (в профил) техниката си на клек, тяга и другите движения, при които усещаш болката (но не слагай за максимални опити, за да не стане по-зле; да не е и прекалено леко - само с лоста; по-скоро нещо средно, обичайното за работните ти серии, при които нямаш остра болка) и да се тръгне от там. Според мен НЕ е добър вариант да правиш с по-леки тежести движенията, от които те боли. На първо време е важно да се види как точно ги правиш тези движения. Почти съм сигурна, че ще има неща за подобрение, особено при тягата.

За този 1 месец ходил ли си при специалист да те види?

А иначе какво е ежедневието ти? Седяща работа?

Не съм ходил на лекар,защото до сега всички травми са ми минавали сами с почивка...а е имало случаи,когато не съм могъл да спя от болка.Колкото до клипове на изпълнението на клек и тяга правя във  всяка тренировка и то точно отстрани в  профил.Клипчета ще пробвам да кача,но си е играчка-компютъра ми е с XP и не иска да ми разчете телефона.Трябва да ги сваля на друг компютър :( . Все пак болката се получи от тяга,не от клек...клека действително хич не ми върви,но от тягата съм доволен.Просто използвах тежест,на която забивах до коленете и изпусках...кръста не можех да го държа напълно изправен.Иначе следя лоста да ми е над средата на стъпалото,като се настройвам сядам назад (тоест не клякам от колената за да стигна лоста),стягам мускулите на гърба като гледам лактите да ги прибера да сочат назад,за да образувам по-голяма стабилност на гърбаСледя да не започвам движението клекнал(правя движение надолу със задните части,но започвам същинското дърпане като стигна нормалната позиция).Опитвам се позицията на главата ми да е неутрална  и може би леко нагоре,не тръгвам първо със задните части,а тръгвам равномерно.Ще се опитам да подсигуря и клипове,но не знам кога ще е точно.

Да,болката е там,където почват задните части горе долу при “кръсцова” или “поясна” част (бих заложил на първото като позиция на болката).Боли ме при навеждане на торса напред и като цяло “сгъване” на тази област ....

Колкото до ежедневието ми - Да.Последните седмици прекарвам доста време седнал.

В деня когато пуснах темата (бях опитвал тяга) ме боля доста.Мислех,че на следващия ден ще съм зле,но бях сравнително добре. Ден по-късно бях  супер.Днеска усещах лека схванатост,но мислех,че ще съм добре...не бях!Опитах клек и кръста бързо ме схвана и усетих слабост.Загряващите серии ми бяха мъка...Смених на хай бар,за да не товаря толкова кръста,но вече бях достатъчно зле.Усещах го все едно са ме наритали там...бързо се умори и изпитвах доста слабост в тази област,дори само като се навеждах ми беше доста дискомфортно...Явно и клека ще изключа временно и ще правя само лег и военна преса(знам,че военната преса изисква стабилен пояс, но при нея нямам грам проблем в тази област).Ще почакам 1-2 седмици (ако всичко е наред) и ще пробвам да  включа клек,но преден или хай-бар,за да избегна по-голямото навеждане от кръста.Това е,което смятам на базата на  усет на този етап :( Ще добавя и разтягания по няколко пъти на ден.  Все пак искам помощ,защото се притеснявам да не е нещо сериозно...някой който има наблюдения и опит с подобни случаи и оплаквания като моите.

Carbohydrate

01.07.16
23:28

Добре вее, колко зле искаш да стане, за да ти дойде акъла в главата?! Направо нямам думи....болката е знак, че трябва да спреш, а ако продължиш, то ще трябва да поемеш последствията. А те никак не са хубави за теб. Искаш до края на живота да си инвалид? Да имаш болки не отвреме на време, ами постоянни и да на можеш да работиш, седиш, спиш...чукаш...На колко си години?
Сег,а спри всички упражнения, които ти причиняват някаква болка или даже дискомфорт в кръста. Почини си 2 седмици, а през това време избягвай всякакви навеждания напред. После ще видим...

Здравейте,
мисля че с колегата имаме един и същи проблем но сме достигнали до него по различен начин.Доста се поинтересувах за кръста - лигаменти, сухожилия, прешлени, нерви и.т.н.....и в крайна сметка успях да конкретизирам точно къде и при какви условия ме боли.Случая при мен е възпалени лигаменти между “кръста” и лопатката на седалището (снимка 8.40)
След ужасно много мъки по лекари, скенер, физиотерапия, мазила и хапчета успях да намаля болката до минимум, но все още не мога да я неутрализирам.Има положения при които все още се проявява.Трябва да внимавам постоянно какви движения извършвам и да ви кажа и аз леко започвам да се обнадеждавам по тази тема вече 2 месеца.Единственото което все още не съм направил е да заздравя мускулатурата на кръста и корема понеже там според мен ми е слабото място и да видим какво ще излезе.Същевременно това е трудно понеже боли като тренирам.(не тренирам откакто ме боли)
Калояне погледни тези две снимки и ми кажи според теб каде по скоро е болката.При “лигаментите” от първата снимка (8,41) или по скоро при “лигаментите” от втората(8,40).Попринцип това са снимки от една програма за човешкото тяло “Human Anatomy Atlas”.Доста добра работа ми свърши да дефинирам мястото на болка.

Мнението беше редактирано от Стефан Стоянов на 07.10.16 18:54.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1