HIIT и интервални тренировки

07.07.16
14:15

Местя тук възникналата в дневника на Нати дискусия относно HIIT и интервалното трениране.

Темата беше редактирана от karfi4ka на 07.07.16 14:21.

Мила

06.07.16
16:34

казано от Queen Cobra на 04.07.16, 17:48:

казано от Natalia Nikolova на 04.07.16, 17:31:

[color=green][size=4]


3)Плие с 27,5кг дъмбел 4 Х 50

Винаги съм се чудила как издържаш по 20, че и 30 повторения, но тук просто ме разби! Аз не мога без тежест да клекна 50 пъти. А като знам как тежат 30 кила. Страшна работа :D
Като те чета колко обем правиш,  си представям, че имаш огромни мускули по бедрата. :)

Това и аз съм го казвала.

Нат, ако правиш 50 повторения плие с почти 30 кг, значи не го правиш правилно. И честно казано не мърдам от това становище.
При плието избираш тежест, с която правиш между 12-15 повторения. В твоя случай, ще е дъмбел около 90 кг.

Това е същото както, когато кажа, че правя 10 мин ХИТ и някой ми отвърне, че прави 30-40 мин ХИТ (ако някой прави 30-40 мин ХИТ значи не прави ХИТ ами потичва бързо)

Не искам да правиш клипчета или доказателсва. Казвам го от гледна точка на това да провериш техниката и да не си товариш коленете с тези повторения да една сериозна тежест.

Пази си ставите мадам, и без това кардиото ти е много, като за маратонец.

Мнението беше редактирано от Мила на 06.07.16 16:35.

06.07.16
22:43

казано от Мила на 06.07.16, 16:34:

Това е същото както, когато кажа, че правя 10 мин ХИТ и някой ми отвърне, че прави 30-40 мин ХИТ (ако някой прави 30-40 мин ХИТ значи не прави ХИТ ами потичва бързо)

Пази си ставите мадам, и без това кардиото ти е много, като за маратонец.


Това е може би понеже го гледаш от твоята гледна точка и през призмата на хора които се занимават основно с тежести. Тук има хора които се занимават с бягане и общо взето издържат поне толкова с почти максимален пулс  :)
Интервалните им тренировки също надвишават доста тези 10 минути :)

Мнението беше редактирано от kaloyan на 06.07.16 22:44.

Мила

07.07.16
08:25

казано от kaloyan на 06.07.16, 22:43:

казано от Мила на 06.07.16, 16:34:

Това е същото както, когато кажа, че правя 10 мин ХИТ и някой ми отвърне, че прави 30-40 мин ХИТ (ако някой прави 30-40 мин ХИТ значи не прави ХИТ ами потичва бързо)

Пази си ставите мадам, и без това кардиото ти е много, като за маратонец.


Това е може би понеже го гледаш от твоята гледна точка и през призмата на хора които се занимават основно с тежести. Тук има хора които се занимават с бягане и общо взето издържат поне толкова с почти максимален пулс  :)

Интервалните им тренировки също надвишават доста тези 10 минути :)

HIIT е методология и обикновено една подобна тренировка не би трябвало да надвишава 15 мин., не си го измислих аз, цитарах методологията.

Ако ти стане лесно да спринтираш 15 мин, започваш да намаляваш почивките между сериите, увеличаваш сек. на спринтовете и т.н.т

Това за което ти говориш е интервална тренировка, а не HIIT/SMIT.

Та както и да е. Да пожелаем успех на Нат!

P.P. аз почтни никога не говоря от “личен опит” и моя призма. Чета like hell scientific data.

Мнението беше редактирано от Мила на 07.07.16 08:27.

07.07.16
09:30

казано от Мила на 07.07.16, 08:25:

P.P. аз почтни никога не говоря от “личен опит” и моя призма. Чета like hell scientific data.

За мен имаш достатъчно опит и спокойно можеш да се облягаш на него, с едно наум, че каквото работи безпогрешно за теб, може да не е съвсем същото при друг. Четенето на научните изследвания  е ОК, но с презумцията, че след няколко години нещата може да бъдат опровергани и тотално променени. Както обича да се шегува баща ми - “Каквото пише по книгите, не расте по нивите” ;) .

Между другото, подкрепям те напълно за HIIT.

07.07.16
09:57

казано от Мила на 07.07.16, 08:25:

казано от kaloyan на 06.07.16, 22:43:

Ако ти стане лесно да спринтираш 15 мин, започваш да намаляваш почивките между сериите, увеличаваш сек. на спринтовете и т.н.т.

Няма жив човек на планетата, който да е в състояние да СПРИНТИРА 15 минути. При всяко бягане, момента на достигане на максимално ускорение е не повече от 50 метра, от там нататък е инерция и поддържане на темпо.
Не знам откъде дойдоха тези 15 минути и що за свръх хора могат да дават пълна газ и максимален пулс при това време.

07.07.16
10:02

казано от Маргарита Манева на 07.07.16, 09:57:

Не знам откъде дойдоха тези 15 минути и що за свръх хора могат да дават пълна газ и максимален пулс при това време.

За бягането не знам,но в плуването знам за 7-8 минутни форсажи на пълна газ и пулс....то пак си е спринт и там няма инерция.

Мнението беше редактирано от nervak на 07.07.16 10:04.

Мила

07.07.16
10:06

Не бе, темата е HIIT и визирах 15 мин интервали тотал, а не 15 минути спринт без почивка. Или нещо аз не рабрах за ядосаната забележка :D

20 сек спринт - 40 сек вървене
20 сек спринт - 40 сек вървене
....
....
...
тотал на всичко - 15 мин

Мнението беше редактирано от Мила на 07.07.16 10:14.

07.07.16
10:21

Ето тук пише че може и да са по 30 минути, не че има значение де, то и аз не съм напълно запознат.

http://www.bb-team.org/articles/4378_hiit-high-Intensity-interval-training

Сигурно някъде пише предполагам защо трябва да са 15 минути а не 20 или 25 :) или пък 5 минути или 3 ?

Сега въпрос-а е ако е 30 минути както ти каза, ще е хит или няма да е хит ? :)

Мнението беше редактирано от kaloyan на 07.07.16 10:25.

07.07.16
11:19

казано от Мила на 06.07.16, 16:34:

Нат, ако правиш 50 повторения плие с почти 30 кг, значи не го правиш правилно. И честно казано не мърдам от това становище.
При плието избираш тежест, с която правиш между 12-15 повторения. В твоя случай, ще е дъмбел около 90 кг.

Това пък защо?
Напълно възможно е да може 50х30 кг съвсем правилно.
Странни умозаключения и/или научни изследвания са това, както и схемата с ХИИТ - ако не е 15 минути, не е ХИИТ...За натрениран човек 45-60 минути интервална работа не са кой знае какъв проблем.

Мила

07.07.16
12:02

Виждам, че всеки си е прочел нещо избирателно и нищо цялостно. Последен пост по темата от мен.

Никъде не е е казано, че ако не е 15 мин, то не е HIIT. Визирах 15 мин за пример и накратко обясянявам защо (мислех си, че са минали дните в които се обяснявахме непрекъснато, явно не)

Та говоря от гледна точка на методологията.

- отношение между спринт:бягане е 2:1 (ако спринта трае 20 сек, почивката е 10)
- спринтира се със 85-95% от максималния пулс (maximal heart rate)
- последният спринт e този с 10% под тези 85%

При изследване спринт на колело в лаборатория, измерване на пулс и VO2 max се определя, че средно статистически натрениран човек (а не атлет или състезател) издържа около 15 мин в интервали. Поради тази причина, се взема една HIIT тренирвока в отношение 2:1 с пулс 85-95% да бъде около 15 мин.

Ако някой може да поддържа горните цифри 40-50-60 мин и вижда полза нека да си тича и да си спринтира.

Горният случай, който аз визирах (пост #2601) беше личен случай, в който знам, че даденото лице няма как да издържи тези цифти 30-40 мин.

HIIT-a може да е интервална тренировка, но между интервална тренировка и HIIT има разлика, ако се водим по начина на изпълнение на второто.

Мнението беше редактирано от Мила на 07.07.16 12:11.

07.07.16
13:44

Като цяло,  хит е все едно интервал трейнинг за бегачите. Първо, бегачите на къси разстояния правят подобни на твоите интервали, другите на по дълго разтояния, съоветно по дълги интервали. Тук също се гони VO2 макс, понеже го споменаваш.
Както 30 минути е интервално бягане, така и 15 също според целите.
Иначе темата може и да е интересна. Това което имам усещане се е получило. Някой е взел интервалните тренировки на лекоатлетите, казал е колко е велико, дал му е кратко име и е почнал да зарибява хора и да печели пари. Много ми прилича на едно друго такова, което идва от америка.

Идеята е че всеки може да ги прави нали ? Както и другото, стига да са достатъчно кратки. Само че някак си избирателно пропускат някои подробности.

Ta хит е просто интервално бягане :) или бъркам ? Тези хора са открили нещо революционно, което не е било известно досега ?

П.С - забравих най-важното. За теб подтичване, е спринт за други хора, ако ме разбираш, особено за фейсбук готвачите :)

Мнението беше редактирано от kaloyan на 07.07.16 13:48.

Мила

07.07.16
13:51

Да.

HIIT е интервално бягане в съотношение 2:1 (или 1:1 за начинаещи).

Трендове всякакви. Точно този тренд за HIIT се появи по едно време, когато се каза, че бодибилдинг съкс, правим функционални тренировки и монотонното кардио вече не работи.

Но главната цел при HIIT е пестене на време при кардио. Т.е. вместо 50 мин кардио с пулс 135-140, правиш сутрин 15 мин интервали.
Аз ги правя и двата варианта в зависимост от времето, което имам и това, до колко краката са ми отпочинали (във сяка тренировка тренирам крака). 30 сек спринт през 15 сек в продължение на 15 мин за мен е изморително.

п.п. дали може модератор да премести темата за HIIT-a отделно?

Мнението беше редактирано от Мила на 07.07.16 13:52.

Най-добрия метод за изгаряне на мазнини при мен е:


HIIT (40 мин) + Монотонно (20 мин) - индивидуална тренировка, като след кардиото правя корем без тежести, след това моментално приемам eb cryocell и допълнителна доза глутамин. Първото ми хранене след кардиото е минимум 1 час след като съм спрял да тренирам и то е БЕЗ въглехидрати - предимно белтъчини. Ако в същия ден има втора тренировка, то тя трябва да е минимум 6 часа след първата и около час преди нея да има въглехидратен прием (ако в този ден не сте на 0 въглехидрати)

Тренировка с тежести + монотонно кардио (15 до 30 мин) като след тренировка задължително приемам суроватъчен протеин (В момента съм се спрял на Cellucor Whey) и 30-40 грама овесени ядки. 30-60 минути след прием на протеина и овесените ядки се храня.


Разбира се това е при мен.

Мила

07.07.16
16:53

Явно има желаещи за дискусия по темата.

Радославе, интересно ми е какво е съотношението на интервали:почивка при тези 40 мин HIIT и на какъв уред го правиш или тичаш на открито?

Интересно е как след 40 мин HIIT имаш сили и за 20 мин допълнително кардио. Повечето хора си изповръщат черния дроб, когато правят ХИИТ. :D

Сериозни машини сте всички с по 40 мин сесии. Аз след 2 години всеки ден тичане по 10 км + кросфит тренировки и сериозен капацитет от въздух, не успях да правя подобни сесии.

Поздрави!

Мнението беше редактирано от Мила на 07.07.16 16:54.

08.07.16
13:47

казано от Мила на 07.07.16, 12:02:

Та говоря от гледна точка на методологията.

- отношение между спринт:бягане е 2:1 (ако спринта трае 20 сек, почивката е 10)
- спринтира се със 85-95% от максималния пулс (maximal heart rate)
- последният спринт e този с 10% под тези 85%

От гледна точка на леката атлетика, най-късно на трети или четвърти интервал спринта ще свърши и то за много натрениран човек. Та май е редно да не е водещ спринта, а пулса, пък с какво ще го докараш е страничен въпрос. И като такъв ще му обърна внимание в по-следващия абзац.

казано от Мила на 07.07.16, 16:53:

Явно има желаещи за дискусия по темата.

Аз исках ако може да обясниш, защо да е невъзможно плието 50х30 кг.

казано от Мила на 07.07.16, 16:53:

Сериозни машини сте всички с по 40 мин сесии. Аз след 2 години всеки ден тичане по 10 км + кросфит тренировки и сериозен капацитет от въздух, не успях да правя подобни сесии.

Не си имала поносимост към висок пулс. Въздух за тичане на средни дистанции, пък и дори с комплекси, не е същия “въздух”(нарича се сърдечно-съдова издръжливост) за интервали, а пък поносимостта към интервални натоварвания(нарича се скоростна издръжливост) е съвсем отделно нещо ;)

Съотношението ми при HIIT : 30 sec rest / 90 sec 75-80% пулс :)

Мила

08.07.16
16:25

Ясно Ростислав! Мерси за отговора. И аз при режим на сваляне обичам сутрин да си троша нервите с кардио :)

Мнението беше редактирано от Мила на 08.07.16 16:26.

08.07.16
16:40

казано от James Hinks на 08.07.16, 13:47:

Интересно ми стана, но какво става когато вдигам пулса изключително лесно ? Мисълта ми е, че дори на вело да въртя и с едно съвсем спокойно темпо стигам до 160 удара, а леко като засиля и вече минавам 180 удара. Идеята ми е, че ако се ръководя по пулса, то какъв да бъде, при положение, че аз така дори и на 180+ спринт не правя ?

Мнението беше редактирано от satisfaction на 08.07.16 16:41.

08.07.16
22:45

казано от satisfaction на 08.07.16, 16:40:

казано от James Hinks на 08.07.16, 13:47:

Интересно ми стана, но какво става когато вдигам пулса изключително лесно ? Мисълта ми е, че дори на вело да въртя и с едно съвсем спокойно темпо стигам до 160 удара, а леко като засиля и вече минавам 180 удара. Идеята ми е, че ако се ръководя по пулса, то какъв да бъде, при положение, че аз така дори и на 180+ спринт не правя ?

Все пак ти си по млад нормално е да добавяш някакви единици. Това като цяло говори за по слаба аеробна база. Предполагам ти се занимаваш повече с фитнес и така нататък, сравнително нормално е. Нямаш изградена издръжливост, но тя се постига по друг начин, не може да очакваш да я имаш ако не правиш  насочени тренировки към нея.

08.07.16
23:50

казано от satisfaction на 08.07.16, 16:40:

Интересно ми стана, но какво става когато вдигам пулса изключително лесно ? Мисълта ми е, че дори на вело да въртя и с едно съвсем спокойно темпо стигам до 160 удара, а леко като засиля и вече минавам 180 удара. Идеята ми е, че ако се ръководя по пулса, то какъв да бъде, при положение, че аз така дори и на 180+ спринт не правя ?

Тогава трябва да хванеш едно максималноинтензивно натоварване за 12 минути, пулс веднага след него и възстановяването му после. Според това ще разбереш какво, как и защо.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1