Определяне на типа тяло

30.07.16
19:27

Здравейте. Изключително се затруднявам да определя какъв тип тяло имам за да напасна тренировки и хранителен режим според това. Аз лично си мислех че ми е ектоморфно-мезоморфно тялото, a според http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm ми излиза че съм между ендо и мезоморф. В крайна сметка може да се окаже че съм по 33% и от трите.
Въпросите ми са два:

1)Някой знае ли по-точен начин за определяне на точни тип тяло ?

2)Къде има професионалист, който с точност би могъл да го определи, ако отида на място? Става дума за София.

Благодаря.

30.07.16
19:40

И с какво ще ти помогне да си определиш “типа тяло”?

Carbohydrate

30.07.16
19:46

казано от Boby_ на 30.07.16, 19:40:

И с какво ще ти помогне да си определиш “типа тяло”?

сигурно е чел “трениране според типа тяло”))))

30.07.16
21:58

Да привмем, че просто искам да знам за собствено удовлетворение.

01.09.16
23:44

казано от Ulmo на 30.07.16, 21:58:

Да привмем, че просто искам да знам за собствено удовлетворение.

Ако си чел статии за соматотиповете.. Това са пълни глупости - няма как да определиш кой вид си тъй като най-вероятно, както при всички останали, тялото и организмът ти е смесица от няколко от соматотиповете до някаква степен. Комбинациите са достатъчно за да няма смисъл да ти ги изброявам.

Как да си изградиш тренировъчна програма и хранителен режим... Зависи дали искаш да има ефект и да ти е приятно или само да има ефект.

Според мен тренировките трябва да са смесени - сиреч не блъскай джелезо само във фитнеса, а упражнявай и други спортове (тичане, плуване, катерене... варианти бол) и то не 1 път в месеца, а по честичко (всяка седмица, на всеки няколко дни и пр.). Върти упражненията в залата по-често. Нямам предвид цялата програма, а частично упражнения от сплита или както там си структурираш програмата (може да решиш, че искаш да правиш всичко в един ден. което си е напълно възможно) - да кажем сменяй ги през 2 седмици,  въпреки че това пак зависи колко си редовен... Ако ходиш 1-2 пъти в седмицата да тренираш по-добре го карай на калистетика, упражнения със собствено тегло и лотс ъф кардио.

Хранителния режим най-добре можеш да си изготвиш като наблюдаваш как тялото ти реагира на шита, който му подаваш. Например аз когато ям месо (да кажем пилешко филе, вместо варени картофи или плодова салата или ориз) се чувствам като парцал и добавянето на салата към съответното ядене не помага особено. Когато разбереш какво как ти влияе и как се чувстваш си структурирай храненето както си искаш - дали на 18 яденета по 2 залъка или на 3-4 нормални порции няма значение. Енергийния разход за разграждането на храната е един и същ. Има и сумати статии по темата за честото хранене и ускоряването на метаболизма (или по-скоро митът за ускоряването).

Хубаво ще е да знаеш и какво искаш да постигнеш все пак, защото от това ще зависят режимът и тренировките ти (особено те). Аз например искам да сваля n- на брой килограми като в същото време развия издръжливост, да подобря тонуса на сърцето и белите дробове тъй като съм астматик (пък и ме кефи да тичам да кажем). Правя предимно упражнения със собственото си тегло и ходенето в залата е по-скоро когато имам страшно много свободно време. Ям предимно плодове и зеленчуци - от 21 хранения на седмица (по 3 на ден) в 3-4 от тях има месо. За 1 месец изгубих няколко килограма, от 1км стигнах до 8 при тичане, набиранията се увеличиха от 3 на 10, лицевите от 15 на 45 и т.н...

03.01.17
15:58

Да, след малко повече четене, се убедих че няма много смисъл в тези типове, най-малкото костната структура не е свързана с метаболизма. Мерси за отговора.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1