Новак във фитнеса

11.08.16
08:57

Здравейте, аз съм на 16 висок съм 188см и тежа 64 кг. Започнах да тренирам във фитнеса сериозно от седмица и половина и тренирам 5 дни
Понеделник-Гърди
Вторник-Бицепс и трицепс
Сряда-рамо и трапец
Четвъртък-гръб
Петък-Крака
Знам,че доста хора които видят как тренирам ще се засмеят,защото правя много грешки при изпълнението на доста от упражненията.
Въпросът ми е как да се науча да изпълнявам правилно упражненията и и има ли смисъл да тренирам по 5 дни в седмицата и ако има ще ми трябва ли нова тренировъчна програма?(приемам всяка една критика) ;)

Закрит Акаунт

11.08.16
09:40

Нека и по-опитните се включат, но и аз ще ти кажа, че тренираш грешно. За напълно начинаещ 5 дни седмично мисля хич не е добре, с оглед на това, че дори и без да си го написал изрично, предполагам, че желанието ти е да качиш мускулна маса, като се отчете ръстът ти и килограмите, т.е. очевидно си слаб и висок. Ще следва да попрочетеш малко тук за начинът на хранене, което е поне 50 % от желания резултат. Има си теми за всичко, как се яде и как се тренира.

Мнението беше редактирано от Закрит Акаунт на 11.08.16 09:43.

11.08.16
10:59

казано от Dydo на 11.08.16, 09:40:

Нека и по-опитните се включат, но и аз ще ти кажа, че тренираш грешно. За напълно начинаещ 5 дни седмично мисля хич не е добре, с оглед на това, че дори и без да си го написал изрично, предполагам, че желанието ти е да качиш мускулна маса, като се отчете ръстът ти и килограмите, т.е. очевидно си слаб и висок. Ще следва да попрочетеш малко тук за начинът на хранене, което е поне 50 % от желания резултат. Има си теми за всичко, как се яде и как се тренира.

Благодаря много,намерих един тридневен сплит за маса във тренировъчните програми.Въпросът ми е да започна ли с него днес или да изчакам до другата седмица?

Закрит Акаунт

11.08.16
11:14

казано от Сашо Иванов на 11.08.16, 10:59:

казано от Dydo на 11.08.16, 09:40:

Нека и по-опитните се включат, но и аз ще ти кажа, че тренираш грешно. За напълно начинаещ 5 дни седмично мисля хич не е добре, с оглед на това, че дори и без да си го написал изрично, предполагам, че желанието ти е да качиш мускулна маса, като се отчете ръстът ти и килограмите, т.е. очевидно си слаб и висок. Ще следва да попрочетеш малко тук за начинът на хранене, което е поне 50 % от желания резултат. Има си теми за всичко, как се яде и как се тренира.

Благодаря много,намерих един тридневен сплит за маса във тренировъчните програми.Въпросът ми е да започна ли с него днес или да изчакам до другата седмица?

Нищо няма да ти стане, ако започнеш от другата седмица, още повече, че ще си направиш програмата по дни. Все пак е хубаво да кажеш коя точно програма си избрал, че може да не се окаже удачна за теб, въпреки да е препоръчана от сайта. Тук има хора, които са много наясно, какво и как, та сигурно ще изразят мнение. И пак ти повтарям-храненето е супер важно в твоя случай.

11.08.16
12:27

казано от Dydo на 11.08.16, 11:14:

казано от Сашо Иванов на 11.08.16, 10:59:

казано от Dydo на 11.08.16, 09:40:

Нека и по-опитните се включат, но и аз ще ти кажа, че тренираш грешно. За напълно начинаещ 5 дни седмично мисля хич не е добре, с оглед на това, че дори и без да си го написал изрично, предполагам, че желанието ти е да качиш мускулна маса, като се отчете ръстът ти и килограмите, т.е. очевидно си слаб и висок. Ще следва да попрочетеш малко тук за начинът на хранене, което е поне 50 % от желания резултат. Има си теми за всичко, как се яде и как се тренира.

Благодаря много,намерих един тридневен сплит за маса във тренировъчните програми.Въпросът ми е да започна ли с него днес или да изчакам до другата седмица?

Нищо няма да ти стане, ако започнеш от другата седмица, още повече, че ще си направиш програмата по дни. Все пак е хубаво да кажеш коя точно програма си избрал, че може да не се окаже удачна за теб, въпреки да е препоръчана от сайта. Тук има хора, които са много наясно, какво и как, та сигурно ще изразят мнение. И пак ти повтарям-храненето е супер важно в твоя случай.

Качвайте маса веднага след 4-тата седмица!-това е заглавието на програмата сплита се изпълнява понеделник сряда и петък.
ето и упражненията:
повдигане на щанга от лег - 3 серии по 10 повторения
избутване на дъмбели от полулег - 3 серии по 10 повторения
придърпване на вертикален скрипец - 3 серии 10 повторения
придърпване на хоризонтален скрипец - 3 серии 10 повторения
раменно разтваряне встрани - 3 серии по 10 повторения
трицепсово разгъване на скрипец - 3 серии по 10 повторения
бицепсово сгъване с щанга - 3 серии 10 повторения
бедрено разгъване - 3 серии по 15 повторения
бедрено сгъване - 3 серии по 15 повторения
повдигане на пръсти на калф машина - 3 серии по 15 повторения
кoремни преси - 3 серии по 20 повторения
повдигане на краката от лег - 3 серии по 20 повторения

11.08.16
13:31

Упражненията ще научиш да изпълняваш правилно с гледане, питане и внимаване във фитнеса и после наблюдаване и анализиране как сам изпълняваш в огледалото. Никой няма да откаже да ти даде съвет или да ти обясни нещо, което не ти е ясно ако попиташ учтиво. Може и в ютуб да гледаш. И не прави его-лифтс, преценявай си тежестите и дай време на тялото си да свикне.

Тренирай колкото ти се тренира ако имаш енергия и не те боли, яж мръвки, ориз и картофи, наспивай се, и ще стане работата.

Закрит Акаунт

11.08.16
13:44

М/у другото току що четох една статия -интервю с Дориан Йейтс. Там не упоменава колко упражнения за мускулна група, серии, брой повторения и т.н. да се правят, но основно залага на 3 тренировки седмично - всеки ден за отделни мускулни групи. Даже и той уж бил тренирал горе долу така и когато бе на върха. Т.е. отделна мускулна група я тренираш само един път седмично и правиш почивка от 6 дена. Това го казва именно и за начинаещите, няма значение.  Целта е пълното възстановяване на мускула преди следващата тренировка-т.е. късане на влакната при трениране, да остане време за възстановяване и след това надграждане. Общо взето уж на това залагал-възстановяването.
Статията касае основно какво се прави и какво е правил той при изграждане на мускулната маса, а не чистене в предсъстезателни периоди и т.н.

И това не е съвет към колегата, да тренира и той така. Просто упоменавам какво съм прочел и какво мнение е дал един от най-великите билдъри.

———————————

Допълнение:
Ето, даже и тук http://www.bb-team.org/workout/1290_oshte-poveche-muskuli-sled-polovin-godina-v-zalata за качване на маса е даден този вариант /след като вече има малко опит де/ -един мускул веднъж седмично. Само не знам, дали сериите и броя упражнения съотвестват на начинът, по който съветва Йейтс да се тренира, дори и от начинаещи, тъй като както казах, не прочетох да е коментирал в тази насока.

Мнението беше редактирано от Закрит Акаунт на 11.08.16 14:04.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1