BCAA в какво съотношение?

19.08.16
11:00

Здравейте, виждам, че има различни съотношения на аминокиселините : 2:1:1, 8:1:1 и 12:1:1.
Кое от съотношенията е най-добро и повече по-добре ли е в случая ?
В момента пия BCAA на EverBuild Cryo Cell в съотношение 8:1:1 и честно казано съм доволен от тях. Главно ми дава сила, която усещам( а това не ми се случва често от добавка) и въстановява. Ако след това си взема BCAA 12:1:1 ефектът още по-голям ли ще е ?

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 19.08.16 11:26.

Колко г прах взимах наведнъж и по-специално колко левцин съответно?

19.08.16
11:12

Leucine, Isoleucine, Valine -  7g
Glutamine - 3.5g
Taurine - 2g
Citrulline - 2g

Дозата е 16гр, взимам го преди тренировка(4дни в седмицата), в почивните дни не го пия.

При 7 г ще рече, че левцинът е ~ 5.6 г, което би следвало да е достатъчно за приема. Не знам при 12:1:1 дали дозата е по-рентабилна, но ме съмнява да извлечеш по-голям резултат. За отбелязване е, че и цитрулинът в случая спомага за резултата, който усещаш.

Да не теоретизирам излишно - сега е окей, а ако искаш, може да пробваш още една доза по време на самата тренировка.

Мнението беше редактирано от Димитър Михайлов на 19.08.16 11:23.

19.08.16
11:31

Благодаря за отговора. В такъв случай ще си остана с тези БЦАА, които ми дават резултат и може да пробвам с двойна доза, както каза, за да видя дали ще е още по-добре.

19.08.16
15:41

казано от Димитър Михайлов на 19.08.16, 11:22:

При 7 г ще рече, че левцинът е ~ 5.6 г, което би следвало да е достатъчно за приема. Не знам при 12:1:1 дали дозата е по-рентабилна, но ме съмнява да извлечеш по-голям резултат. За отбелязване е, че и цитрулинът в случая спомага за резултата, който усещаш.
Да не теоретизирам излишно - сега е окей, а ако искаш, може да пробваш още една доза по време на самата тренировка.

Не е по-рентабилно заради съотношението с изолевцина, контрапродуктивно е даже. За мен 2:1:1 е оптималното съотношение, но в поне тройни дози (в зависимост от личното тегло). Но ако говорим за ефект върху силата, по-скоро-не. Повечето цитирани от сайтовете проучвания за ефекта върху запазването на мускулната маса се оказаха без покритие. БЦАА са глезотийка и толкова (при нормално хранене).

Относно съотношението, 2:1:1 (левцин:валин:изолевцин) е най-препоръчителното.

4:1:1, 8:1:1 и другите подобни се навъдиха преди време поради това, че се разбра, че именно левцинът е аминокиселината, която има пряк ефект върху протеиновия синтез и дори не се нуждае от други аминокиселини, за да го прави.

Има една особеност обаче, която се пропуска и тя е, че трябва да има баланс между трите разклонени аминокиселини.

Има един ензимен комплекс - branched chain keto acid dehydrogenase (BCKD), който отговаря за разпада на левцина, валина и изолевцина.

Колкото по-силно се активира ензимния комплекс, толкова по-голям разпад на bcaa има. Активирането на BCKD може да стане по различни причини, като една от тях са високите нива на левцин.

Иначе казано, повишиш ли значително нивата на левцин, започва процес по намаляване на валина и изолевцина.

Отделно трите аминокиселини се конкурират още в червата при усвояването. Това изследване също показва проблем с нивата на изолевцин при прием на високи дози левцин.

И да, горното е повече теория и няма преки изследвания 2:1:1 е по-добро/лошо от 8:1:1, но все пак... :)

казано от Тихомир Велев на 19.08.16, 15:56:

И да, горното е повече теория и няма преки изследвания 2:1:1 е по-добро/лошо от 8:1:1, но все пак... :)

Все пак момчето има 8:1:1 и може да си ги доизпие, без да се чувства крайно подлъган. :)

казано от Solomon Kane на 19.08.16, 15:41:

БЦАА са глезотийка и толкова (при нормално хранене).

Замени БЦАА в изречението и е валидно за огромен брой от хранителните добавки, особено спортните (и използвани от непрофесионални спортисти). Но ако ще е интра-продукт, аз бих избрал тях.

20.08.16
14:55

За увеличаването на синтеза на протеините е спорно колко помага левцина, по-скоро неговата производна ХМБ би свършила доста по-добра работа за тази цел.

За повишаване на силата също не знам доколкото би било полезно БЦАА-то, по-скоро за по-добро възстановяване и в следствие на това може да ти се е повишила силата, просто си по-свеж и от там правиш по-качествени тренировки.

Според мен БЦАА в съотношение 2:1:1 или 4:1:1 са най-подходящи, ако вече си взел друго пий си го. 8:1:1 и 12:1:1 излизат малко не изгодно по мое мнение, по добре вземи само Левцин.

Мнението беше редактирано от deqn91 на 20.08.16 14:58.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1