По колко повторения да правим за мускулна маса ?

31.08.16
16:03

Искам да попитам по колко повторения трябва да правим за мускулна маса ?

Няма такова определение, като изключим разни непотвърдени теории от миналото. Повторенията са само една метрика на програмата - последната, планирана за покачване на мускулна маса, е разковничето.

Carbohydrate

31.08.16
20:20

казано от Martin Mladenov на 31.08.16, 16:03:

Искам да попитам по колко повторения трябва да правим за мускулна маса ?

При ББ покачването на мускулна маса:

Упражнения: правят се средно по 3 упражнения за мускулна група
Сетове: правят се до като се въвлекат и последните останали не задействани мускулни влакна. Обикновено са 4 сета - основни, а с подготвителните, могат да достигнат и 8. Почивките между тях - 60-90 секунди.
Повторения: правят се  с продължителност около 20-30 секунди или това са 8-12 повторения с тежест - около 70% от ПМ(едноповторен максимум)
Изпълнение: бърза позитивна и бавна негативна част (около 2,3 секунди).

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 31.08.16 20:23.

31.08.16
21:38

Благодаря !

Както беше споменато  има доста непотвърдена информация и на какво да се вярва е личен избор.

Лично мнение е, че изпълнението на всякакъв диапазон повторения има полза за покачване на мускулна маса в дългосрочен план, но
впиването в определени параметри в по-голяма част от времето също би допринесло за постигане на определена цел.

ПОВТОРЕНИЯ                    РЕЗУЛТАТ
1-5                                     Сила и мощ
6-8                                     Сила и хипертрофия
9-12                                     Хипертрофия и по-малко сила
13-20+                                Издръжливост, по-малко хипертрофия и по-малко сила

Също така при различни изпробвани методи през времето следната схема на изпълнение е работила най-добре за покачване на мускулна маса:

1 загряваща серия, 1-2 вработващи (спира се 2-3 повторения преди отказа), 1-2 до отказ.

04.09.16
01:16

За мускулна маса по съветите на Дориан Йейтс , базови упражнения по-малко повторения - клек, лежанка и тяга. 5-8 повторения. Това е моя скромен съвет

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1