Добавки за укрепване на организма след операция

Случаят е следния - преди година оперираха дядо ми от рак на панкреаса. След първата операция загуби няколко кила, заради престоя в болница и залежаването. След втората, по-сложна операция, започна рязко да губи тегло - от 85 стана на 55. Лекарят му е казал да взима “някакви добавки” за укрепване на организма, но не е уточнил какво точно. За момента пие протеин на прах, заедно с нормалната храна, но не помага много. В момента вече е към 50 кила и става по-зле. Така, че ако имате някакви предложения - целият съм в слух.

05.10.16
22:08

Здравей. Студент съм по медицина, в 5. курс, и състоянието на дядо ти е наистина сериозно. Какво точно са ти казали лекарите? Излекуван ли е дефинитивно, подлежи ли на химиотерапия или някакво друго лечение?

Ракът на панкреаса засяга и ендокринната система, така че нещата са доста деликатни. Не бих те съветвал да го товариш с допълнителни добавки, освен някакви адаптогени, например (родиола, левзея), които биха могли малко от малко да укрепят организма му. Ако искаш, пиши ми на лично съобщение :)

Ами уж са извадили всичко и няма разсейки. Според лекарите няма нужда от химиотерапия. Наскоро там, където е рязано се беше сраснало и запушило пътя към черният дроб и за това го оперираха и му сложиха едно маркуче, което да отвежда отровите в една торба. Малко като катетър беше. В понеделник махнаха маркуча и сложиха нещо като траба, която да отвежда отровите в черния дроб.
Като цяло лекарят (както и още няколко, които попитахме за второ мнение) казва, че нищо му няма и освен това със срастването няма други проблеми. Той, обаче, продължава да отслабва и да се чувства все по-зле.

05.10.16
23:53

Може би му трябват някви леки витамини (или протеин) в които има ензими за храносмилането. В панкреаса се изработват голямо количество храносмилателни ензими и ако са изрязали част от тоя орган, може би има ензимна недостатъчност. Въпреки, че на теория смятат че е здрав. А от панкреаса се отделя и инсулина в кръвта, чрез който се усвоява глюкозата, а това са въглехидрати, които дават енергия. Наред ли му е всичко с инсулина и кръвната захар? След операцията?
А пък ако е имало проблем с жлъчката, тогава и мазнините много трудно се усвояват.

06.10.16
11:47

казано от Веселин Блажев на 05.10.16, 23:31:

Ами уж са извадили всичко и няма разсейки. Според лекарите няма нужда от химиотерапия. Наскоро там, където е рязано се беше сраснало и запушило пътя към черният дроб и за това го оперираха и му сложиха едно маркуче, което да отвежда отровите в една торба. Малко като катетър беше. В понеделник махнаха маркуча и сложиха нещо като траба, която да отвежда отровите в черния дроб.
Като цяло лекарят (както и още няколко, които попитахме за второ мнение) казва, че нищо му няма и освен това със срастването няма други проблеми. Той, обаче, продължава да отслабва и да се чувства все по-зле.

а има ли апетит? какво и колко яде ? ходи ли редовно по голяма нужда ?

06.10.16
20:04

Има логика за усвояването на храна и панкераса, който е бил засегнат, но това лекарите щяха да го знаят и нямаше как да го пропуснат ако след интервенцията ще има намалена функционалност.  Да кажем, че няма разсейки, махнали са тумора и приема достатъчно храна, ако се храни, но отслабва, тогава е много вероятно и да има проблем с усвояването на храната.

Или нещо, което също не е за отписване, лекарите да са пропуснали някакъв проблем, щото примери има много за лекарски грешки, но ти казваш, че сте правили и консултация при друг и той е потвърдил, че лошите неща вече ги няма. Нищо няма да изгубиш да пробваш да му давате хран. ензими, също и пробиотици, той дори и да не е от тях проблема, пак ще има полза от тези добавки. Ти знаеш, с тея операции си им дават и много антибиотици и пробиотика (синбиотик най-добре) ще му е от голяма полза. Отделно ензимите, дори и да не е от тях проблема, също ще са от полза.

Обаче има много лесен начин да се разбере дали проблема в свързан с усвояването на храната. То не само апетита, ами ако има ензимна недостатъчност храната ще стои доста дълго в стомаха, ще му е тежко след нахранване, ще се храни трудно, освен това ще има доста газове и изпражненията няма да са му както трябва.

И може да не съм лекар, но логиката е такава, става въпрос за много рязко отслабване, ако е било свързано и със възстановяването и малкото храна, но трябва само да кажеш за какъв период е свалил тези килограми. По скоро си мисля, че има някакъв проблем, който трябва да се открие и не добавките ще решат този проблем, освен ако проблема не е с храносмилането.

Не е лошо да чуеш и още едно мнение на друг лекар, може третият да открие нещо. Инак ако ставаше въпрос просто за възстановяване след заболяване добавки има много, но в случая има някакъв проблем щом има такова драстично отслабване.
Кажи само за колко време е свалил тези килограми и през това време как се е хранил ?

Мнението беше редактирано от Хри$то® на 06.10.16 20:08.

казано от SK0RP10N на 06.10.16, 11:47:

казано от Веселин Блажев на 05.10.16, 23:31:

Ами уж са извадили всичко и няма разсейки. Според лекарите няма нужда от химиотерапия. Наскоро там, където е рязано се беше сраснало и запушило пътя към черният дроб и за това го оперираха и му сложиха едно маркуче, което да отвежда отровите в една торба. Малко като катетър беше. В понеделник махнаха маркуча и сложиха нещо като траба, която да отвежда отровите в черния дроб.
Като цяло лекарят (както и още няколко, които попитахме за второ мнение) казва, че нищо му няма и освен това със срастването няма други проблеми. Той, обаче, продължава да отслабва и да се чувства все по-зле.

а има ли апетит? какво и колко яде ? ходи ли редовно по голяма нужда ?

До скоро ядеше нормално. От скоро, обаче, има проблем с преглъщането - казва, че има лепкави храчки и трудно преглъща. Яде всичко, но пасирано ли накълцано на ситно.

казано от Хри$то® на 06.10.16, 20:04:


Кажи само за колко време е свалил тези килограми и през това време как се е хранил ?

За около година.

06.10.16
22:12

А лабораторните изследвания как са? На кръв и урина? В нормата ли са?
Досега ако сте го преглеждали и лекували от хирург и онколог е добре сега да го консултирате на гастроентеролог. Гастроентеролозите са специалистите по коремните органи участващи в храносмилането. От химиотерапията и лъчелечението се отслабва много. Един мой приятел беше свалил от 105-110 кг на 80 някъде. Но 3-4 месеца след терапията си върна част от теглото и след 1 година изглеждаше както преди лечението. Химиотерапията при него беше много тежка процедура, гадене, повръщане, хапчета против повръщане, пиеше ги половин година и повече след терапията.

За някои видове рак се изследват и туморни маркери в кръвни проби.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1