Относно растежа на височина

Здравейте. Аз съм напълно нов в този сайт. Нещото което ме вълнува е растежа ми(височина). Предполагам че тази тема ви е безкрайно банална, но според мен и аз имам правото да попитам. На 16 години. Висок съм около 176-177 и съм 82-83 килограма. До този момент съм се занимавал единствено с футбол и то доста време. Започнах да ходя на фитнес с цел да сваля мазнини и да кача малко маса предимно в гърдите и раменете. Започнах преди две-три седмици. Треньор ми изготви личен тренировъчен режим. Тренировките ми са базови. Дори започнах да пия л-карнитин, но спрях(сигурно ще ви се стори доста тъпо, но го спрях защото мисля че ще спре растежа ми).  Та въпросите ми са няколко! Първо има ли вероятност като цяло фитнеса да спре растежа ми и ако може да ми дадете съвети с които евентуално мога да дръпна още около 5 максимум 10 сантиметра(това ми е напълно достатъчно). Четох че било полезно за растежа да се пие витамин ц и да се “цъка яко баскетбол”. Просто ви моля за съвети и мнения как може да дръпна и да ми кажете точно и ясно дали фитнеса може да спре растежа ми(пиша това  и защото по незнайни причини почна да ме боли кръста). Благодаря ви предварително и ще съм благодарен на всеки един отзив!

19.10.16
06:04

И аз си задавах тия въпроси за растежа, но проумях, че наистина положението е до ген. Това, което мога да ти кажа, е че като почнах фитнеса бях 168 см,  а след 3 месеца станах 173. Не знам дали е просто случайност, но имай предвид, че дори тренирам тежко (клякам и вдигам тяга горе долу двойно на килограмите си,което се смята за тежко :D ) 
Аз знам, че самата активност при тренировките засилва метаболизма и обмяната на веществата и от тук следва само растеж. Тяга клек са упражнения,Които ако научиш техниката и правиш точно, ще се отрази и хормонално, което пак трябва да води към растеж. Последно- генът е от голямо значение (сега съм 173 бащата е 176, надявам се колко него да стана, но майка е под 160) на 17 съм, но вече да ти кажа ръста не ми е такъв проблем като преди ;)

19.10.16
07:31

Пий мляко и яж млечни за да изпълниш генетичния си потенциал за растеж на височина. Статистиката е недвусмислена - нации, които консумират млечни са по- високи. Предполага се че е заради калция.  За баскетбола няма такава статистика, само корелация. Набавяй си достатъчно протеин. И тук статистиката е недвусмислена - достатъчно протеин прави хората по- високи. Също яж храни с много витамини и минерали. Плодове за витамин Ц, риба за витамин Д, яйца и червено месо за желязо. Млечните и калция ги казахме. Наспивай се и недей да пушиш - и за това има статистика. За тренирането няма недвусмислена статистика дали помага за растежа или му пречи.

Благодаря ви много и на двамата

В тази тема сме изговорили доста неща...

19.10.16
11:30

Модерация: Мнение без връзка с темата!

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 19.10.16 11:31.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1