Горене на мазнина, отслабване, чистете.

Carbohydrate

18.01.17
18:57

Първо. Мазнината се натрупва в човешкото тяло под формата на 3 вида мастни запаси.

1 Вид – вътрешна мазнина (съсредоточена около органите)
2 Вид – подкожна мазнина
3 Вид – „полова“ мазнина ( мазнина, която се трупа по полови хормонални признаци. Така, жени с разна структура на тялото и хормони, трупат полова мазнина в определени области – бричове, долната част на корема, дупето и т.н.

Така, както сме структурирали подред и се гари мазнината. Първо започва да се премахва вътрешната мазнина. Тя се премахва най-лесно. След като сме я изгорили, започва да се топи подкожната мазнина и най-накрая, ако вече нямаме подкожна мазнина, почва да се премахва и половата. Та е от по-различен вид мазнина и се премахва най-трудно.

Ако сте решили да отслабвате, то при определен дефицит, топенето ще протича в тази последователност. Определено вие ще отслабвате и в частите, където е съсредоточена половата мазнина, защото и там има подкожна такава, но тези проблемни места, ще останат за най-накрая, за най усърдните.

Вътрешната мазнина, как то отбелязахме се премахва най бързо и не зависи от начина на трениране и вид диета, стига да сме в дефицит. Даже не зависи, дали сме тренирали преди или никога не сме спортували. Лошото е, че тази мазнина, като процент от общата ни мазнина, е много малък, приблизително 10% май беше.

Подкожната мазнина вече изисква „специални грижи“. Тя няма да се стопи при кето диетите (диети и силови тренировки, при които топенето на мазнина става след тренировката за да се попълнят енергийните нужди на организма. Тук трябва друг подход и той е продължително кардио натоварване. Това са тренировки, при които за енергия се използва непосредствено мазнината. Да си припомним, че тя се окислява във бавните мускулни влакна и се получава енергия. В такъв ред на мисли, кардио след силова тренировка, когато нивата на гликоген са значително намалели или изчерпани – е супер подходящо! Става ви ясно, че за да се почне да се гори мазнината, първо трябва да свършат запасите на гликоген. И от тук става ясно, че кардио тренировка след силова, може да е и само 20 минути, стига да сме изхабили достатъчно от гликогена, за да започне окисляването на мазнината. Иначе, тренировката ще стане от 1 час и нагоре. За това, карането на колело е предпочтително за горене на подкожна мазнина. Не може да бягате 1-2 часа, натоварващо е, но карането на колело не е така натоварващо за ставите и принципно може да се кара неограничено време, без да изпаднете в колабс от недостиг на енергия, както при бягането….Още могат да се правят след тренировка не само кардио, а обикновени  упражнения с уреди, но по много повторения и т.н. Ако след такава тренировка, няма да ядете поне 1 час, то горенето ще премине в кето (мазнините ще продължат да се горят, като се превръщат в кето тела в черния дроб, за да храним органите, мозъка, мускулите). За да не се лишим от мускулната маса, защото при диета и голямо натоварване, не минуемо мускулите почват да се „хранят“ и с аминокиселини, превръщайки ги в енергия. За това, диетите са с повишено съдържание на белтъчини. Тук отваряме скоба и казваме, че ако организма е здрав, то може да продължим да го мъчим с кето дейности, стига разграждането на мазнина и образуващите се от този процес метаболити, да не превишава определени граници. В противен случай се нарушава киселинния баланс на организма и той просто ще се отрови – кетоацидоза, май се казваше. Болни от диабет да внимават и не само те, а и всички хора, които наближиха риска да се разболеят от диабет – хора с наднормено тегло. Винаги трябва да има мярка при диетите и да се внимава.

Ако сте изгорили подкожната мазнина, то не бързайте, дайте глътка въздух на организма. Това трябва да се прави не само след края на някой етап, но и винаги, когато чувствате, че нещо не върви. Ако продължавате въпреки, че сте се застопорили на едно място, рискувате много. Това не са само психически проблеми, ако не преминете границата и няма да продължите с успешното отслабване, но и здравословни проблеми.
Да отворим скоба и да кажем, че намаляването на мазнина при спортистите или активно трениращите хора, които не си позволяват да затлъстяват, се нарича не отслабване, а чистене. При тях няма толкова много подкожна мазнина, както и полова и омазняването е в рамките на 18-20%.
За чистенето пусках таблици, има ги в темата ми за отслабването.

И така стигнахме до най-проблемните области. Ако всичко върви по план и вече премахнахте подкожните депа, то може да затегнете още колата и да преминете към най-тежкото изпитание, премахване на половата мазнина. Организма няма да е съгласен, да му вземете най-последния резерв, който служи за родопродължението и износването на бебе (пиша за жените))). От тук и всички проблеми с изчезването на цикъла при жените т.к. организъма иска за запази майката на всяка цена и не й дава да забременее случайно, защото тя не е в състояние да износи бебе…. Това става, когато мазнината намалее до под 4-10% някъде…
Ако премахнете подкожната мазнина, то обемите в проблемните зони много ще намалеят, но ако това не ви е достатъчно, то в ход се пуска строго ограничаване на въглехидратите и в помощ идва цикличното хранене. ЦХ помага да се горят мазнини, като вече умореното от ограничения тяло, зарежда енергия в не тренировъчните дни.  Уточнявам, че става въпрос за не тренирали хора. Тези, които тренират и имат вече доста стаж, те просто чистят. Разликата е, че трениращите хора са създали доста мускулни влакна, които им помагат, като горят много енергия. Обикновените хора, които са стигнали до степен, когато са премахнали подкожната мазнина, би трябвало да спрат с отслабването и да се насочат вече към създаването на мускулни влакна посредством силови тренировки или просто да поддържат резултата си…..

За сега толкова ;)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1