Имам нужда от съвет за отслабване

noar

28.01.17
12:53

Здравейте. Казвам се Красимира на 47 години съм тежа 68 кг и съм висока 150..Скоро си правих изследвания и се оказаха не много добри холестерол 7.2 триглицериди 2.2 ,захар 6 .2 Джипито ми препоръча диета за сваляне на холестерол около два месеца и отслабване. Аз се боря с това отслабване вече много години. Преди две години бях на разделно хранене и отслабнах 10 кг ,но като започнах да се храня нормално си възвърнах предишните килограми . Сега съм започнала нещо друго. Аз съм домакиня и водя доста заседнал живот. Реших да променя хранителния си режим/отказах всякакво сладко ,колбаси и др.боклуци/ и да включа посещение на фитнес. Вече правя четвърта тренировка .Ходя умерено темпо на пътеката 50 минути и на колелото 10-15 два пъти в седмицата. Хранителния режим ми е : Сутрин това е около 10 ч  закусвам 5 супени лъжици мюсли с плодове и  обезмаслено прясно мляко ,обядвам към 14 00 предимно боб ,леща,зелен фасул,картофи, крем супи понякога с една филия многозърнест хляб, към 17 00 изяждам някакъв плод и вечерям  към 19 30 пилешка пъжола печена ,риба ,извара със гарнитура задушени или сурови зеленчуци. Как мислите правилен ли ми е подхода има ли шанс да отслабна така? Пия хапчета за кръвно и имам дискова херния.По интензивни тренировки ме притесняват ,а и годините.

Темата беше редактирана от noar на 28.01.17 13:00.

28.01.17
13:34

Добре дошла, Красимира!
Възрастта не е порок и причина да не живееш здравословно и пълноценно. Ти си във възраст, в която секрецията на естествените женски хормони намалява, започва бавна , но постоянна загуба на мускулна маса и костна тъкан, “забавя” се метаболизма. Така че трябва подходиш по-сериозно към здравето си и нормализиране на теглото, а не да гледаш нещата само от едната посока.
Освен хипертония, имаш ли други заболявания? Сърдечна недостатъчност, диабет, инсулинова резистентност, бъбречни заболявания, проблеми със жлезите с вътрешна секреция, очни проблеми? Натоварването ти трябва да е съобразено и с лекарско мнение колко може да се натоварваш.
Иначе бих ти препоръчала да използваш фитнеса за тренировки с тежести/съпротивление, които да укрепят мускулатурата и да увеличат костната плътност, а не само кардио тренировка. Не говоря за тежести, а най-елементарни движения като клякане, напади  и пр. в началото. Някаква практика за гъвкавост или йога за начинаещи ще ти бъде от голяма полза.
Имаш ли възможност за повече посещения на фитнеса? Или 30-40 мин време на ден вкъщи да тренираш сама ?
Телата ни са създадени за движение, за ходене и физически труд. Така че всеки ден би трябвало да имаш някакво движение. Чудесно би било ако може да отделят поне по 30 мин на ден специално за упражняване-примерно да редуваш ден силова тренировка, ден за кардио тренировка, ден за активна почивка с йога или стречинг.
=============

Храната е бедна на протеин, от който имаш особена нужда. Добави яйце към закуската , махни  плодовото мюсли (ако въобще го обичаш_) и включи парче месо/риба по-добре към обяда. Намали плодовете до 1-2 на ден и наблягай на богати на фибри зеленчуци- моркови, чушки, зеле и пр.
Диетата срещу холестерол изключва всякаква захар и прости въглехидрати като хляб, банички, бисквити, картофи, чипс, вафли, шоколад - можеш ли да го направиш?
В твоето състояние и възраст свалянето на тегло трябва да е плавно и разумно. Според мен би било добре да свалиш поне до 60 кг, ще се почувстваш по-добре, няма да те болят кръста или коленете, а и ще си по-подвижна и активна. За тези 18-20 кг  период от 9-10 до 12 месеца ще са оптимален вариант , за да може да ги задържиш.
————————
Работя с колежки -жени на твоята възраст, имам наблюдения над собствената ми майка-така че имам както добри, така и лоши примери за грижа за тялото. Предполагам си с наднормено тегло и имаш здравословни проблеми от години. Така че не очаквай да ги решиш за 3 месеца.

Dizzy

28.01.17
15:46

Един по-активен начин на живот би увеличил енергоразхода, но колкото и да се тренира, ако храната не е съобразена като количество, ефектът ще е задържане или качване на килограми.

Значи първо си изчисляваме количеството храна и после опитваме да докараме оптимално съотношение белтъчини:мазнини:въглехидрати.
Правилата са следните:
1. По-ниски въглехидрати - по-бързи резултати  (за да не се отделя толкова инсулин, който е нашия складиращ хормон)
2. Повече белтъчини - по-добро засищане
3. Повече полезни мазнини - също като белтъчините (парадоксално, но факт)

Количеството храна за теб се следи да не надвишава 1200-1300 калории. Защо точно 1200-1300, защото 1220 калории е твоя BMR в момента. BMR е съкращение от Basic Metabolic Rate, който по формулата на Харис Бенедикт показва приблизително каква е нуждата на организма в покой, само за да поддържа жизнените си функции. Хранейки се на BMR ние ще снабдим организма с достатъчно храна, за да държим стреса от промяната нисък и ще сваляме толкова, колкото ни е движението за деня - плавно и здравословно.

Конкретно корекции по храната аз бих направила по следния начин - разкарват се всякакви богати на въглехидрати храни (овесени ядки, хляб, картофи, ориз, бобови т.н.). Набляга се на месо, яйца, зеленчуци (зеленолистни, краставици, тиквички, броколи, карфиол, чушки, гъби), полезни мазнини (авокадо, краве масло, кокосово масло, студенопресован зехтин, шарлан, орехово олио). Разкарват се трансмазнините (слънчогледово олио) и фабрично пакетираната храна (лъскави опаковки, консерванти, оцветители).

Примерен ден от 1200-1300 калории:
Закуска - омлет от 2 яйца, 10гр. масло, 50 гр. сирене/кашкавал
Обяд - зеленчукова запенканка 300грама (примерно 200гр карфиол+50гр.сметана+50гр.кашкавал)
Вечеря - месо всякакво 200гр (грамаж преди готвене)+200гр. салата зеленолистни и краставици + 1 с.л. зехтин и малко оцет
Закуската е засищаща, обядът е лек, вечерята е най-калоричното и тежко хранене за деня. Може и размествания спрямо ежедневието.

Богата база данни с храни има на този линк:  http://www.bb-team.org/hrani
А това е линк с интервю на Ина, която се справи с доста килограми за да видиш че може и че става: http://www.bb-team.org/articles/4956_interview-s-ina-poptodorova-ina-ina

28.01.17
15:48

Не мога да се съглася  изцяло с Дизи - наблягането на мазнините- животински наситени не е особено  подходящо.  Да, трябва да присъстват, но при една хиперлипидемия, не са препоръчително. Повече риба -(не речна ) и ненаситени мазнини в диетата- авокадо, студенопресовани олиа- Омега 3 правят чудеса с холестерола.
За другото - е права, да.
=============
Бих добавила още нещо- не си казала какво е общото ти физическо и здравословно състояние, а което писах, че е хубаво да дадеш информация, но мога да предполагам.
За съжаление щом си на “хапчета за кръвно” то ежедневието ти, храната и тренировките трябва да се съобразят с болестта ти,. Да, високото кръвно е хронична социално значима болест и е невъзможно да се “излекува” така че само с оптимална храна, тренировки/движение и почивка към терапията може да намалиш инвалидизиращото въздействие на високото кръвно и придружаващите го болести - тъй като повишеното налягане неусетно , но неизбежно уврежда съдовете в мозъка, очите, бъбреците.
Освен да си пише хапчетата, трябва да си следиш кръвното ежедневно, за да знаеш дали изобщо терапията действа.
==============
При вече развила се хипертония натрият/солта/ в храната трябва да са намалени до екзистенц минимума-под 2 гр на ден Организмът се нуждае обикновено от 0,5 до 2,5 гр. сол, докато средностатистически приемът е повече от 5-6 гр. Преобладващатата част от солта попада в организма от готовите продукти, които се предлагат в търговската мрежа, особено консервирани храни , а само 5-10 % от добавената при готвенето, така че е подходящо време да спреш да купуваш опаковани храни (сладките храни също имат доста сол). Има изследвания, които показват корелация между високата чувствителност към сол при хипертоници и инсулиновата резистентност (която се развива почти винаги при наднормено тегло).
==============
От своя страна антихипертензивната терапия е типичен пример за това, което наричаме нож с 2 остриета.
Страничните ефекти засягат както черния дроб, така и бъбреците. Страничните им реакции са неопределени като умора, слабост, главоболие, мускулни болки, стомашно чревни нарушения - запек, диария, нарушения на съня, възпаление и кървене на венците. Повечето странични ефекти съм ги виждала в семейството ми и предполагат смяна на терапията. 
Самите лекарства (примерно б-та блокерите) предизвикват хиперлипидемия-  повишаване на холестерола.
Вземи предвид диуретика в терапията  (може да е в комбинирана таблетка ) и съобразявай приема си на течности с повишеното им отделяне, както и с възможността да губиш калий и др. минерали като магнезий, което води до умора, мускулни крампи . Така че  трябва да си набавяш в повишени количества от някои вещества.

Мнението беше редактирано от Queen Cobra на 28.01.17 15:53.

noar

28.01.17
15:57

Здравей ,благодаря ти  за бързия отговор. Ами не нямам други сериозни заболявания само хипертония,дискова херния и тиреоидит на Хашимото ,но при него всичко е в норма и не пия никакви лекарства. Мога да тренирам малко повече ,сега се стремя да излизам всеки ден,въпреки ,че е студено,и да ходя поне 30 мин. Но сега ходенето в леда е доста бавно затова два пъти ходя на пътечката по интензивно.Мислих да включа в тренировките и малко упражнения за стягане ,но като отслабна малко .И да се консултирам с някой фитнес инструктор  за това кое е най-добре за мен. За храната, тези неща който си изредил ги отказвам и въобще не ми мигва окото,банички и  сладко ,докато не видя понижение на холестерола няма да вкуся . А и  после ще се въздържам. Сега гледах показателите на храните ,всички протеини който ям пиле,риба съдържат холестерол.Но няма как да ги откажа нали? Синът ми тренираше фитнес и той ме посъветва ,като ядях разделно ,да ям въглехидратите на обяд ,а протеините вечер. Затова и сега така правя.И аз искам бавно да свалям килограмите ,ако стана 60 на първо време ще съм много доволна, а ако сваля още ,ще съм още по доволна.Благодаря ти много за съветите .Приемам и още.

Carbohydrate

28.01.17
16:01

велотренажор е доста по-подходящо от вървенето на пътека, за теб!

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 28.01.17 16:03.

noar

28.01.17
16:06

Следя си кръвното ,добре  е ,хапчетата помагат,но пия и бета-блокер и ако той наистина вдига холестерола ,аз как ще го смъкна с диета? А за диетата аз сега не мога да ям и масло,сметана,яйца ,кашкавал мазни храни не сам сладко и тестено.

28.01.17
16:10

казано от Carbohydrate на 28.01.17, 16:01:

велотренажор е доста по-подходящо от вървенето на пътека, за теб!

Донякъде да, тъй като си с наднормено тегло и ходенето натоварва доста ставите. Но пък е най-важното и естествено  движение и  е най-препоръчваната физическа активност от лекарите.
Предполагам имаш история със сваляне и качване  на кг. Може да свалиш много, въпросът е да е достатъчно ефективно, за да ги задържиш за постоянно.
Имам колежка малко по-голяма от теб, която се записа на 3месечен курс за здравословно хранене- измерват им телесните мазнини, % мускули и пр., дават им практични съвети за балансирано меню. Всички в курса бяха на възраст от 40 до 79 години и са свалили доста излишни килограми, като са подобрили % активно тегло. Така че с хубава храна ефектът може да се види за 3-6 месеца, но за постоянни резултати, трябва време.
Как ще си разпределиш храната за деня няма особено значение, това зависи от твоите ангажименти и предпочитания. Но аз не съм привърженик на многочасови периоди глад между отделните хранения.

=============
Да, НЯКОИ бета блокери повишават лошия и намаляват добри холестерол. Това е проблем, който лекарят ти трябва да реши, с какво да се лекуваш и предполагам ти е изписал подходящо за теб. Така че си следвай терапията стриктно, ако действа, ако не действа, моментално вземаш мерки с лекаря.
Иначе виж по-горе какво съм писала за храната.
И прочети повече за Омега 3- EPA и DHA - мастни киселини. На първо време се снабди с качествено  рибено  масло  ( или от крил, от  сьомга), както и със качествен зехтин екстра върджин и други масла- кокосово, орехово, сусамово, от гроздови и от тиквени семки и др.
Прочети какво са фитостероли и също ги имай предвид в диетата си.

Мнението беше редактирано от Queen Cobra на 28.01.17 16:24.

noar

28.01.17
16:19

Благодаря ви : )

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1