Как се справяте с глада след приема на въглехидрати?

The Barber

05.03.17
13:32

Здравейте, пак съм аз:) Увеличавам плавно калориите след 4 месечна диета и съответно се увеличават и въглехидратите. Знам, че при всеки е индивидуално, затова опитах да приемам въглехидрати в различните часове на деня ( не съм опитвал само да ставам посред нощ) резултата е един и същ. Когато ям белтъци съм супер, когато ям въглехидрати корема е пълен, но съм гладен. Най добре се чувствам от овеса, най зле от кафевия ориз, дори започвам да го намразвам. Най- оптималния вариант който постигнах е: Колкото мога овес за закуска + протеин и един банан в 7:30 .Чувствам се добре, но ме държи до към 11:30 и пропускам междинното. Към 11:30 започва драмата. Приемам месо с кафяв ориз . Както казах , оставам с чувството за глад. Опитах с това ядене да изям остатъчното количество въглехидрати за деня и да се приключва :) и се засищам , но ми става тежко. Нещата се успокояват след 15:00 часа когото приемам последното количество и до заспиване съм ок, явно защото няма въглехидрати. Опитах да ги разпределя на малки порции във всички храни, но това при мен беше най лошия вариант. Като добавим и спорните теми: Да закусваме ли въглехидрати,  Да вечеряме ли въглехидрати, Да ядем ли въглехидрати преди тренировка и тн. Нещата не са на добре :) Приемам всякакви съвети.
Да уточня, че ми е трудно да приемам овес през деня, но ако няма друг вариант ще намеря начин.

Темата беше редактирана от The Barber на 05.03.17 13:34.

Carbohydrate

05.03.17
13:50

От целия роман разбрах само, че кафевият ориз ти създава проблеми. Еми, яж картофи варени), вместо ориза, или пълнозърнести спагети, макарони...И добави зеленчук

05.03.17
13:56

Голямо да за зеленчуците. Марулите не толкова, но айсберга ме засища за доста време. А тях можеш да ядеш на корем общо-взето.

The Barber

05.03.17
14:22

Ям по около 800 гр краставица и 400 грама домат всеки ден, като домата го редувам с айзберг , но те не могат да ми дадат 190 грама въглехидрати.
Опитах с паста, но тя е много калории малко въглехидрати и не ми се получи. Буквално умрях от глад :)
Сега настъргвам картофи в телешката кайма :)

Мнението беше редактирано от The Barber на 05.03.17 14:37.

05.03.17
14:39

Аз те съветвам да ядеш повече зеленчуци, да комбинираш протеини с въглехидрати и мазнини, за да се засищаш по-добре и да си ядеш бял ориз. Разликата между белия и кафявия не е достатъчно голяма, че да си струва да се мъчиш с кафяв, особено щом не ти харесва.
Пример за 1 хранене: 200 г вратна пържола (сготвено състояние) с 50-60 г бял ориз (сурово състояние) и зеленчуци на корем, може и с 1 с.л. зехтин. Взела съм предвид, че ти не ядеш много за мъж.
Въглехидратите могат да са от картофи, ориз, пълнозърнеста паста и др., като не е нужно да изяждаш 150 г (сурово състояние) паста. От картофите - може. :)))) Варени, печени или на пара.

Мнението беше редактирано от Елена на 05.03.17 14:56.

The Barber

05.03.17
15:02

казано от Елена на 05.03.17, 14:39:

Аз те съветвам да ядеш повече зеленчуци, да комбинираш протеини с въглехидрати и мазнини, за да се засищаш по-добре и да си ядеш бял ориз. Разликата между белия и кафявия не е достатъчно голяма, че да си струва да се мъчиш с кафяв, особено щом не ти харесва.
Пример за 1 хранене: 200 г свинска пържола (сготвено състояние) с 50-60 г бял ориз (сурово състояние) и зеленчуци на корем, може и с 1 с.л. зехтин. Взела съм предвид, че ти не ядеш много за мъж.
Въглехидратите могат да са от картофи, ориз, пълнозърнеста паста и др., като не е нужно да изяждаш 150 г паста (в сурово състояние). От картофите - може. :))))

Искаш да кажеш, че се храня като жена така ли? :) Аз ориза като вкус го харесвам еднакво, започнах да го намразвам защото още докато го ям започвам да се изнервям, защото знам какво ще последва:) Последния път когато тествах паста , беше изключително вкусна , по рецепта на жена ми:) с гъби, зеленчуци, скариди и тн. Изядох 350 грама, същата работа , глад глад и глад след 40 Мин:) а самата паста като я изчислих беше над 300 кслории, а 40 въглехидрати, по спомен.
Виж това със зеленчуците и зехтина ми звучи добре :) По принцип на работа гледам храната да ми е по удобна в смисъл в едната ръка кюфтето в другата краставицата :) Ще опитам със салата и зехтин :)

05.03.17
15:06

Ха-ха, не искам да кажа, че се храниш като жена. Просто някои от нас трябва да внимават повече от други - в това число и аз.
Всичко е в количеството. Пастата - без сосове или с много леки сосове - например доматен.
Яж пастата като гарнитура - по 50 г (например) в сурово състояние.

Ако ще ядеш само кюфтета и зелени салати със зехтин, можеш да сложиш и повече от 1 лъжица зехтин. Гледай все пак да ти пасне на макросите/калориите. :)

Мнението беше редактирано от Елена на 05.03.17 15:20.

The Barber

05.03.17
15:37

казано от Елена на 05.03.17, 15:06:

Ха-ха, не искам да кажа, че се храниш като жена. Просто някои от нас трябва да внимават повече от други - в това число и аз.
Всичко е в количеството. Пастата - без сосове или с много леки сосове - например доматен.
Яж пастата като гарнитура - по 50 г (например) в сурово състояние.

Ако ще ядеш само кюфтета и зелени салати със зехтин, можеш да сложиш и повече от 1 лъжица зехтин. Гледай все пак да ти пасне на макросите/калориите. :)

Ще видя до къде ще я докарам:) Относно волята за храната, аз нямам проблем с чувството за глад, в смисъл това, че след ориза съм гладен не ме праща към още храна. Аз мога да стоя с дни без храна, само трябва отново да пропуша:) Проблема ми е че сега чета основно за метаболизма, инсулина, лептина и тн. и когато съм гладен след ориза, се изнервям защото реално не знам къде е инсулина. Спрямо новата информация която научавам, въпроса от ” Да хапна ли нещо защото съм гладен ” се трансформира в ” Оле дали да не хапна за да сваля нивото на инсулина” :))) Сложен си е живота на “културиста”, както и да го погледнеш :))))

Мнението беше редактирано от The Barber на 05.03.17 15:38.

05.03.17
15:40

Спри да ги мислиш тия работи. Със сигурност те затормозяват повече, отколкото ти помагат.

Carbohydrate

05.03.17
15:42

ами, пий вода, когато си гладен ;) Ако е преди яденето, то ще намалиш приема на храната, как то и в междухраненията

05.03.17
19:53

Ако имаш възможност да се храниш повече пъти, на по често, може да разпределиш храната за деня така, че когато започваш да огладняваш да имаш хранене, междинно или основно.

The Barber

05.03.17
20:08

казано от deqn91 на 05.03.17, 19:53:

Ако имаш възможност да се храниш повече пъти, на по често, може да разпределиш храната за деня така, че когато започваш да огладняваш да имаш хранене, междинно или основно.

Ще приемем , че имам възможност . Приготвям си порциите на вечерта. Проблема е, че аз започвам да огладнявам след като приключа с ориза :) Изчаквам да минат 30 минути, защото четох някъде , че чувството за ситост идвало след 30 мин. но същата работа. Драмата не е голяма, не говорим за непосилен глад и тн. По скоро въпроса е какво е нивото на инсулина докато съм гладен и дали изобщо е възможно да съм гладен, да не съм се наситил или нещо подобно. Когато примерно ям само месо и зеленчуци в същото количество калории съм ок. Утре ще тествам с картофи. Ако трябва да съм честен малко ги бях позабравил защото ориза не се бели :)

06.03.17
01:00

Че те и картофите не се белят :D А замислял ли си се, че макросите просто може да не ти достигат вече ? Имах един период на трениране, по средата, на който започнах да изпитвам вълчи глад, макар да си спазвах пропорциите в хранене както и преди това. Решението беше да ям допълнително кафяв ориз :D

06.03.17
12:45

казано от Barber на 05.03.17, 13:32:

Здравейте, пак съм аз:) Увеличавам плавно калориите след 4 месечна диета и съответно се увеличават и въглехидратите. Знам, че при всеки е индивидуално, затова опитах да приемам въглехидрати в различните часове на деня ( не съм опитвал само да ставам посред нощ) резултата е един и същ. Когато ям белтъци съм супер, когато ям въглехидрати корема е пълен, но съм гладен. Най добре се чувствам от овеса, най зле от кафевия ориз, дори започвам да го намразвам. Най- оптималния вариант който постигнах е: Колкото мога овес за закуска + протеин и един банан в 7:30 .Чувствам се добре, но ме държи до към 11:30 и пропускам междинното. Към 11:30 започва драмата. Приемам месо с кафяв ориз . Както казах , оставам с чувството за глад. Опитах с това ядене да изям остатъчното количество въглехидрати за деня и да се приключва :) и се засищам , но ми става тежко. Нещата се успокояват след 15:00 часа когото приемам последното количество и до заспиване съм ок, явно защото няма въглехидрати. Опитах да ги разпределя на малки порции във всички храни, но това при мен беше най лошия вариант. Като добавим и спорните теми: Да закусваме ли въглехидрати,  Да вечеряме ли въглехидрати, Да ядем ли въглехидрати преди тренировка и тн. Нещата не са на добре :) Приемам всякакви съвети.
Да уточня, че ми е трудно да приемам овес през деня, но ако няма друг вариант ще намеря начин.

Здравей пак, колега !

Аз бих те посъветвал да пробваш да замениш оризищата/картофите/пастите с най-високофибрените предимно въглехидратни източници - бобовите растения! Варената леща, изцедена от водата е изключително вкусна, има 16.3 гр. фибри на 100гр. и освен въглехидратите, получаваш и доста растителен протеин. Да не говорим за витамините и минералите, които доставят. Единственият очевиден проблем са газовете, но те могат да се менажират :Д.
Голямото количество фибри в бобовите са изключително полезни за храносмилателния тракт, провокират много по-малко инсулина, а оттам и чувството за глад. Както казаха и колегите, добави и зеленчуци към всичкото това и си бог.
Иначе за глада като цяло - черно кафе и газирана вода. При какъвто и да е повод за глад тези двете винаги помагат.

Поздрави :)

08.03.17
14:10

Пробвай с газирана вода, засища повече от обикновена. Що се мъчиш ? Тренировките как са ?

The Barber

08.03.17
15:29

казано от ISB на 08.03.17, 14:10:

Пробвай с газирана вода, засища повече от обикновена. Що се мъчиш ? Тренировките как са ?

С варените картофи определено съм по добре , но имам газове :)
Не ме притеснява това, че съм гладен, притеснява ме къде е нивото на инсулина през този период.
Нямам никаква промяна в тренировките, тренирам малко по тежко но намалих кардиото. 2 седмици килограмите ми не мърдат, което значи че съм около баланса.

Ivaylo Stefanov

08.03.17
16:05

Защо те интересува нивото на инсулина, диабетик ли си?

Прочетох цялата тема, но не разбрах почти нищо (shake)

Dizzy

08.03.17
16:39

Дразня се като се търсят индивидуални консултации под общо заглавие, което е уж тема.
Аз ще се включа по заглавието на темата:

Въпрос: Как се справяте с глада след приема на въглехидрати?
Отговор: Ми не изпитвам глад.
А глад не изпитвам от както съм на около 30 гр. въглехидрат на ден, който идва предимно от зеленолистни, а 65% от калориите ми идват от мазнини, а около 20% от калориите ми идват от белтъчини.

Въпрос: Как се справях с глада, когато приемах ПРОСТИ въглехидрати?
Отговор: Ми никак, тъпчех се с още въглехидрати и надебелях.  Възможна тактика, която на моменти ми вършеше работа  - увеличаване приема на белтъчини (месце, яйца), но е до време. Не става дълго време да се тъпчеш с месо. С нищо друго не сработва - нито с бобови, нито с повече фибри от зеленчук.

The Barber

08.03.17
17:12

казано от Ivaylo Stefanov на 08.03.17, 16:05:

Защо те интересува нивото на инсулина, диабетик ли си?

Прочетох цялата тема, но не разбрах почти нищо (shake)

Не трябва ли да се стремим да държим нивото на инсулина стабилно или пак не съм разбрал нещо ?
Съответно когато сме гладни то не се ли повишава ?

The Barber

08.03.17
17:17

казано от Dizzy на 08.03.17, 16:39:

Дразня се като се търсят индивидуални консултации под общо заглавие, което е уж тема.
Аз ще се включа по заглавието на темата:

Въпрос: Как се справяте с глада след приема на въглехидрати?
Отговор: Ми не изпитвам глад.
А глад не изпитвам от както съм на около 30 гр. въглехидрат на ден, който идва предимно от зеленолистни, а 65% от калориите ми идват от мазнини, а около 20% от калориите ми идват от белтъчини.

Въпрос: Как се справях с глада, когато приемах ПРОСТИ въглехидрати?
Отговор: Ми никак, тъпчех се с още въглехидрати и надебелях.  Възможна тактика, която на моменти ми вършеше работа  - увеличаване приема на белтъчини (месце, яйца), но е до време. Не става дълго време да се тъпчеш с месо. С нищо друго не сработва - нито с бобови, нито с повече фибри от зеленчук.

Защо пък да не е тема? Да не би само аз да имам този проблем? Както сама казваш и ти си го имала. Сега хората с подробен проблем ще прочетат поста ти и ще научат нещо.
Аз съм 85 килограма мъж, който беше до скоро 98. Не се сещам как ще изкарам с 30 гр въглехидрати. Говоря за системно спазване на този начин на хранене. Бил съм на НВД и ми харесва, но колко е здравословно е друг въпрос.

08.03.17
17:35

казано от Barber на 08.03.17, 17:12:

Не трябва ли да се стремим да държим нивото на инсулина стабилно или пак не съм разбрал нещо ?
Съответно когато сме гладни то не се ли повишава ?

За да ти е стабилна кръвната захар, трябва да се храниш редовно и балансирано - най-общо казано. Не задълбавай в детайли, защото ще се оплетеш.

Мнението беше редактирано от Елена на 08.03.17 17:36.

The Barber

08.03.17
17:49

казано от Елена на 08.03.17, 17:35:

казано от Barber на 08.03.17, 17:12:

Не трябва ли да се стремим да държим нивото на инсулина стабилно или пак не съм разбрал нещо ?
Съответно когато сме гладни то не се ли повишава ?

За да ти е стабилна кръвната захар, трябва да се храниш редовно и балансирано - най-общо казано. Не задълбавай в детайли, защото ще се оплетеш.

Колко повече от това да се оплета? :)
Храня се здравословно и добре, чувствам се добре. Варените картофи вършат работа за момента :)

Ivaylo Stefanov

08.03.17
18:09

Ориз, картофи..... - храни с висок ГИ. Ако ги ядеш  и без мазнина, и с малко животинска храна - какво очакваш?
Много ясно, че ще си гладен постоянно.
С тях рязко покачваш нивото на кръвната захар, а от там и на инсулина. Той пък рязко я сваля и от там отново чувстваш глад. Това е.
Затова яж повече храни от  животински произход и няма да си постоянно гладен. Просто е!

The Barber

08.03.17
19:53

казано от Ivaylo Stefanov на 08.03.17, 18:09:

Ориз, картофи..... - храни с висок ГИ. Ако ги ядеш  и без мазнина, и с малко животинска храна - какво очакваш?
Много ясно, че ще си гладен постоянно.
С тях рязко покачваш нивото на кръвната захар, а от там и на инсулина. Той пък рязко я сваля и от там отново чувстваш глад. Това е.
Затова яж повече храни от  животински произход и няма да си постоянно гладен. Просто е!

Според моето РБД трябва да приемам 190 грама въглехидрати. Избрал съм РБД защото съм решил да се храня балансирано . След като е просто, ще ми обясниш ли от кои животински продукти да приема 190 грама въглехидрати.

Ivaylo Stefanov

08.03.17
22:05

Тц...... няма да стане с теб........
Следвай си таблиците и грамажите, РБД - то и каквото си решил.......

The Barber

08.03.17
22:43

казано от Ivaylo Stefanov на 08.03.17, 22:05:

Тц...... няма да стане с теб........
Следвай си таблиците и грамажите, РБД - то и каквото си решил.......

Ако много ги разбирам няма да питам. Питам като човек с малко опит който за първи път за 39 години живот се опитва да се храни правилно. Ако за повечето от вас въпроса е тъп  и всичко е много просто , за мен е ядрена физика. Да не говорим, ще когато отговаряте така на хората ги демотивирате, а те имат нужда точно от обратното или от  коментари като на Елена . “Не се вживявай толкова” Писал съм на поне 3 места по горе, че точно нивото на инсулина ме притеснява . Ясно е че огладнявам повече от въглехидратите и точно затова питам вие как го правите, как ги разпределяте и тн.Като изключим овеса сутрин храната ми е изцяло животинска , но дори и да сложа във формулата 3 грама протеин на телесно тегло се получава едно не малко количество въглехидрати, който искам не искам трябва да приема.  Отговаряте ми с ирония и ми давате съвет да мина на НВД.
Заболя ме пръстите да пиша. Който се дразни от тъпи въпроси просто да не отговаря , има хора които не се дразнят и отговарят .

Мнението беше редактирано от The Barber на 08.03.17 22:45.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1