Не мога да покача мускула маса

11.03.17
20:06

Здравейте съфорумници, както виждате в заглавието имам проблем с качването на мускулна маса. Като цяло тренирам от малък. 2 клас започнах с футбола. Разбира се не беше нещо сериозно. Просто ходех да поритвам почти всеки ден след даскало в продължение на 2 години. След това започнах да се занимавам с тенис на маса. И там откарах може би 1 година. Междувеменно съм ходил на акробатика и плуване. В 6-ти клас се записах на волейбол. Волейбола беше истинската ми страст. Тренирах от 6-ти до 12-ти клас с малка пауза в 8-ми клас (около 5-6 месеца). Контузия възпрепядства тренировките ми по волейбол. Въпреки контузията се пренасочих към хандбала. Вече бях на 19 години когато започнах да се занимавам с хандбал затова никога не съм го приемал на сериозно т.е. не съм тренирал с цел професионална реализация а с цел потдържане на фигурата. Тренировките ми по хандал не продължиха повече от 4 месеца защото лятото заминах по чужбина да работя и като се върнах не съм продължавал с никакъв спорт освен с фитнес. А с фитнесааа.... още като бях 8-ми клас с приятели се зарибявахме и ходихме на лостове и си правихме домашни упражнения. В последствие дядо ми ми направи нещо като стрийт фитнес площадка и си тренирах там. Особенно лятните ваканции тренирах здраво. Докато бях на даскало ходих на тренировки по волейбол и веднага след тренировката минавах през лостовете. Цялата работа със стрийт фитнеса продължи към средата на 11-ти клас (т.е. долу-горе 3 години посещавах фитнес площадките). Няколко мой приятели и съученици започнаха да ходят на фитнес и ме викаха да ходя. Като цяло сме имали и тренировки за Обща Физическа Подготовка докато тренирах волейбол (напади, клекове, подскоци, тичане и т.н.) но не знаех що е то фитнеса. В средата на 11-ти клас имаше няколко дъждовни седмици подред, които не ми позволяваха да ходя на лостове и взех че потръгнах на фитнес. Толкова много ми хареса, че повече не съм посещавал стрийт фитнес площадките. Всеки ден след трен по волей или хандбал ходих във фитнеса или когато нямах тренировки пак си посещавах фитнеса. Сега съм студент 2-ри курс което прави 3 години фитнес с една пауза - 4 месеца (лятото на 2016). Извинявам се, че се отклонявам от темата но изписах горните редове само за да ви уверя, че имам някъква спортна култура. Тук идва и конкретния ми въпрос. Защо не мога да покача мускулна маса. Миналата година тренирах силово - повече базови упражнения, по-малко повторения с повече тежест. Естествено винаги съм следял да правилното изпълнение на упражненията. Пиех по 1 доза протеин след всяка тренировка. Преди трен си правех шейкове с банан и мляко. Вместо кардио тренирах хандбал по 2 пъти в седмицата. В резултат на тежките, продължителни и интензивни тренировки имаше резултат само в покачването на работните тежести. Килограмите си варираха м/у 77 и 79 но така и не успях да достигна заветните 80. Имаше някакъв визуален ефект но в момента в който се разболея и прекратя тренировкита за кратък период от време визуалния ефект си отиваше. Така... към края на месец май 2016 година отидох на бригада за 4 месеца. 4 месеца без нито една тренировка (хората, който са ходили на бригада знаят как е..  нямаш време даже и да се обръснеш). Като се върнах ту почвах да ходя на фитнес, ту се разболявах, тъ трябваше да уча за изпити, ту на работа трябваше да ходя ии като цяло си върнах стария начин на трениране чаак след нова година с единствената разлика, че сега не тренира хандбал но правя кардио 1 път в седмицата. От началото на Януари до сега което прави 3 месеца ЯКИ тренировки, 3 пъти на ден пия протеин (1 доза сутрин непосредствено след ставане, 1 доза преди тренировка и 1 доза след тренировка и по 1 банан също след тренировка). Преди пиех матрици а сега минах на whey isolate-и). Не ям боклуци, не пия алкохол и газирани напитки, приемам достатъчно въглехидрати, а грубо казано на ден приемам по около 90 грама протенини с 16,5 грама BCAA и 12 грама глутамин. Просто имам всички предпоставки да качвам маса поне малко.. поне едно 0,3 килограма на месец но нищо не става. Сега е времето да кажа, че в докато бях в Америка се хранех само с боклуци. То там няма друго. Junk food, снадвичи, фъстъчено масло, сладко, пуканки и всякакви такива. Резултата беше ужасен :D беше ме срам да се погледна в огледалото. Отпуснах се, силата ми я нямаше. Бях станал тюфлек за около 4 месеца. Като заминах бях 79 кг и се върнах 82кг. Откакто почнах да тренирам след връщането ми в България не връщам на 79кг но и не качвам. Стоя си 82кг и това е. Колкото и да се потя в залата и да вземам протеини нищо не става. А аз искам да кача малко масичка. Висок съм 180см. Моля хора помогнете ми. Всичките ми Fitness buddy-та качват маса и то видимо.. а някой от тях дори не използват суплементи. Моля Ви споделете ми опита си, дайте ми насоки. Отворен съм към всички предложения стига да са коректни. Към края на май месец пак заминавам за Америка и просто знам какво ще стане. Като се върна пак ще започна от нулаталата. Пак ще почна от 40-50 кила на лежанката... Този сезон ще гледам да се храня малко от малко “по-невредно”, ще гледам от време на време да правя някоя друга лицева опрора или нещо такова. Но все пак няма да е като да спортувам редовно.
Благодаря Ви за отделеното време и ще следя коментарите с високо внимание !

The Barber

11.03.17
21:17

Здравей, висок си 180 и тежиш 80 кг до колкото разбирам. Аз съм същата височина но 85 кг. Приемам между 170 и 200 грама протеин  на ден като пия и доста скъпи добавки но не качвам килограми. Не качвам защото умишлено приемам калории колкото да съм в баланс ( не се храня достатъчно) Ти си почти колкото мен , а приемаш 90 гр. Протеин което е двойно по малко от препоръчваното количество. За да си го набавиш трябва да ядеш месо :) И тук стигнахме до ключа на палатката . За да качваш маса трябва да приемаш достстъчно калории. Това колко пъти пиеш протеин и кога го пиеш няма да ти помогне. Прочети статията “Как да си създадете хранителен режим ” ще си изясниш доста неща. Успех .

11.03.17
23:10

Той приема 90 грама само от добавките (3 дози на ден), и неизвестно още колко от храната. Така че, проблема не е в протеина, тъй като нуждите не са чак толкова големи, колкото си мислите. Между другото, ти също нямаш нужда от 200 грама.
Щом теглото ти не се увеличава, значи калориите са ти малко за качване. Сам казваш, че като си спрял тренировките и си ял джънк, си качил килограми, т.е., почнал си да приемаш доста излишни калории. В момента явно се въртиш около калорийния си баланс, затова няма голяма промяна в теглото. Но щом увеличаваш тежестите и има визуален ефект, значи със сигурност си качил някаква мускулна маса. Напълно възможно е да качваш мускули, без голяма промяна в теглото (поне до едно ниво), като това става за сметка на излишните мазнини. Ако искаш да качваш тегло, трябва да увеличиш калориите, докато кантара почне да мърда видимо, но имай предвид, че така и ще омазняваш значително. Тегло се качва лесно, но мускули се правят доста по-бавно, така че не е задължително кантара да мърда всяка седмица нагоре, за да качваш мускулна маса. Аз имам чувството, че бързаш за няколко месеца да станеш говедо, щото после няколко няма да тренираш. Ами не става така, трябва си постоянство.
И за тренировките нищо не си написал, освен, че са ЯКИ. А тренировката е едно от основните неща в случая (а не добавките).

12.03.17
01:04

не съм писал за тренировките защото трябва да напиша още 454335 реда. Ако някой го интересува мога да попиша още малко. А относно това, че искам да стана говедо за няколко месеца.. да искам но определено съм далеч от тази мисъл. Не съм някакв набит и корав мезоморф но поне ще е някакъв стимул кантара да се качи с едни 0,5 кг. Все пак благодаря Ви, че откликнахте така бързо. Ще попрочета за калориите.

Мнението беше редактирано от GrgNdlkvDn4v на 12.03.17 21:08.

The Barber

12.03.17
01:09

казано от Петко К на 11.03.17, 23:10:

Той приема 90 грама само от добавките (3 дози на ден), и неизвестно още колко от храната. Така че, проблема не е в протеина, тъй като нуждите не са чак толкова големи, колкото си мислите. Между другото, ти също нямаш нужда от 200 грама.

Аз го качих до 200 да ми намалеят въглехидратите във схемата ама същата работа :) Сега пак започнах по 170 ( два грама на килограм)

The Barber

12.03.17
01:16

казано от Георги Недялков на 12.03.17, 01:04:

не съм писал за тренировките защото трябва да напиша още 454335 реда. Ако някой го интересува мога да попиша още малко. А относно това, че искам да стана говедо за няколко месеца.. да искам но определено съм далеч от тази мисъл. Не съм някакв набир и корав мезоморф но поне ще е някакъв стимул кантара да се качи с едни 0,5 кг. Все пак благодаря Ви, че откликнахте така бързо. Ще попрочета за калориите.

Не прави моите грешки да гледаш кантара . Измери се. Аз свалих 13 кг и чак тогава се измерих. Сега гърдите ми са видимо по големи и оформени, но не мога да кажа колко защото вместо да ,се измеря гледах кантара. Следвайки тази логика свалените килограмите са повече , просто съм ги заменил с мускул. Измери се , за да не гадаеш . Ето ти друг пример: Всяка седмица увеличавам моите дневни калории с 200 но кантара не мърда. Къде отиват тези калории? Отиват в мускул . Увеличавам си енергоразхода и той поглъща тези калории грубо казано.
P.S. Някой ми беше писал.още в началото нещо от рода : Едно тренирано тяло тежащо 80 кг, се различава доста от същото нетренирано”

Мнението беше редактирано от The Barber на 12.03.17 01:21.

12.03.17
21:00

казано от Barber на 12.03.17, 01:16:

казано от Георги Недялков на 12.03.17, 01:04:

не съм писал за тренировките защото трябва да напиша още 454335 реда. Ако някой го интересува мога да попиша още малко. А относно това, че искам да стана говедо за няколко месеца.. да искам но определено съм далеч от тази мисъл. Не съм някакв набир и корав мезоморф но поне ще е някакъв стимул кантара да се качи с едни 0,5 кг. Все пак благодаря Ви, че откликнахте така бързо. Ще попрочета за калориите.

Не прави моите грешки да гледаш кантара . Измери се. Аз свалих 13 кг и чак тогава се измерих. Сега гърдите ми са видимо по големи и оформени, но не мога да кажа колко защото вместо да ,се измеря гледах кантара. Следвайки тази логика свалените килограмите са повече , просто съм ги заменил с мускул. Измери се , за да не гадаеш . Ето ти друг пример: Всяка седмица увеличавам моите дневни калории с 200 но кантара не мърда. Къде отиват тези калории? Отиват в мускул . Увеличавам си енергоразхода и той поглъща тези калории грубо казано.
P.S. Някой ми беше писал.още в началото нещо от рода : Едно тренирано тяло тежащо 80 кг, се различава доста от същото нетренирано”

Не съм се мерил но по усет мога да кажа, че нямам промяна. На мен попринцип краченцата са ми много тънки... направо момичетата биха ми завидели. А гърдитеее.. плосък съм като дъска. Десетокласниците правят лежанка с тежести по-големи от моите.
За всеки случей ще направя едно замеване.

12.03.17
21:53

Значи при теб още по- лесно ще се види промяната като почваш от буквално плоска нула. Като на България ръста на БВП. ;)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1