Кето

Прескочи до:
Bart Simpson

23.05.17
14:41

Не е тинейджърски отговорът ми,просто тук изпускаш фактора,че тези изброените хора по-горе с това си изкарват хляба и друго не умеят да правят,не е състезание със самите тях.
Цел-да изкачиш Еверест.
Мотивация-да изкачиш Еверест за време.
Кое според теб те прави по-добър?

Kristiyan Olegov

23.05.17
15:07

Относно това дето барт каза, зависи колко подкожни мазнини имаш. Много вярно твърдение, аз лично съм бил на 5-6% и с по 100-120 грама въглехидрат вече следобедните часове се чувствах парцал. Всичко зависи разбира се и от работата която работите и тренировките в залата какви са. При билдърите има един закон след тренировка а именно отделянето на инсулин чрез храната, не мисля че точно за това хранене мазнините биха свършили работа. Определено кето диетата действа за отслабване, но според мен по добрия вариант е ниско въглехидратната диета. От 1 месец съм на режим половината от деня на въглехидрати втората половина на мазнини, протеина естествено не го броим той е през целия ден. За хора не толкова активно занимаващи се по добре поне едно 2 малки порции въглехидрат и то сложен в началото на деня би имало по добър ефект за в бъдеще.

23.05.17
15:20

казано от Херцог Трън на 22.05.17, 12:40:

Не, не съветвам хората да живеят без въглехидрати. Но това “въглехидратите са абсолютно необходими” (при условие, че обожавам сладко...) е пълна глупост. Примери за живот без въглехидрати - инуитите (ескимосите) - те основно живеят на месо (и то сушено/ферментирало), с много малки изключения. Науката е озадачена, но са сред най-здравите хора  Нуждата от въглехидрати при модерните хора е основно психическа, отколкото физическа.

Най-здравите....по кои критерии? Ако преместиш инуитите да живеят в тропиците, със същата диета, дали ще останат толкова здрави? Нуждата от въглехидрати е реална, а не психическа, и зависи от много фактори. Човешкият оргаизъм не е константа и не може да се каже,че един начин на хранене е подходящ за всички. Пробвай да поживееш на тропиците с мазно месо и без въглехдрати.
Живеейки в “умерен” климат (всъщност, няма нищо умерено в нашия климат), начина ни на хранене следва да бъде адаптиран според сезоните. Живеейки целогодишно на температури под нулата, с къси дни и дълги нощи, и изразходвайки около 5000 ккал дневно само за да поддържаш телесна температура, естествено е да имаш нужда от мазнини (при това животински) за да си здрав. Водораслите в диетата на инуитите също не са случайни и съвсем не са единствено източник на въглегидрати (на които, междувпрочем,съвсем не са богати) - приемани в големи количества, те покачват телесната температура - в момента не мога да кажа с точност, но мисля че това се отнася за фитопланктона.

23.05.17
15:39

казано от Bart Simpson на 23.05.17, 14:41:

Не е тинейджърски отговорът ми,просто тук изпускаш фактора,че тези изброените хора по-горе с това си изкарват хляба и друго не умеят да правят,не е състезание със самите тях.
Цел-да изкачиш Еверест.
Мотивация-да изкачиш Еверест за време.
Кое според теб те прави по-добър?

Продължаваш да не разбираш.
Ако съперникът, с когото си си поставил за цел да се съревноваваш, започне да се връща назад в развитието си (причини и примери за това колкото щеш и в спорта, и в живота) и ти изведнъж станеш по-силен от него, без да си мръднал и милиметър напред, това как точно те прави по-добър? Въпросът е риторичен, не му отговаряй.
За да се развиваш в която и да е област, трябва да си по-добър (по-знаещ, по-бърз, по-силен, по-каквото си искаш) само от един човек - това е твоето вчерашно аз. Няма друг път за развитие, дори да не го осъзнаваш. Поставянето и постигането на вторични цели като това да си по-добър от някой друг, може да помогне в определени случаи, но това не го прави достатъчно условие за развитие.

Bart Simpson

23.05.17
15:49

Добра мисъл,разбирам я и не мисля,че има нужда от беседване опо нея.
Обаче е нужно и ти да опиташ да вникнеш в думите ми.
Първо създаде ситуация с влошеното качество на уменията на опонента,което е конкретен,а не общ случей.
Второ-за да постигаш каквото и да е е необходима мотивация,дали ще е от съревнование с друг или с утрешното ти аз,което се очаква да е по-добро от вчерашното.
Което доказва,че и срещу друг и с утрешното ти аз да се съревноваваш пак е  с по-добър опонент.

Мнението беше редактирано от Bart Simpson на 23.05.17 16:03.

Bart Simpson

23.05.17
16:02

Истината е крайъгълен камък, заобиколен от мнения,в нито едно мое мнение не съм пледирал да съм прав,никога не съм класифицирал някого(с едно изключение)както завършва почти всяко трето мнение тук,ти си такъв,реагираш така,в грешка си и т.н.
Слепотата на много хора,включително и тук, идва от чувството им за убеденост.Аз нямам такова с цел да се предпазя от възприемане на необосновани истини,затова беседвам,затова споря,затова питам.

Bart Simpson

23.05.17
16:19

казано от Boby_ на 23.05.17, 15:39:

казано от Bart Simpson на 23.05.17, 14:41:

Не е тинейджърски отговорът ми,просто тук изпускаш фактора,че тези изброените хора по-горе с това си изкарват хляба и друго не умеят да правят,не е състезание със самите тях.
Цел-да изкачиш Еверест.
Мотивация-да изкачиш Еверест за време.
Кое според теб те прави по-добър?

Продължаваш да не разбираш.
Ако съперникът, с когото си си поставил за цел да се съревноваваш, започне да се връща назад в развитието си (причини и примери за това колкото щеш и в спорта, и в живота) и ти изведнъж станеш по-силен от него, без да си мръднал и милиметър напред, това как точно те прави по-добър? Въпросът е риторичен, не му отговаряй.
За да се развиваш в която и да е област, трябва да си по-добър (по-знаещ, по-бърз, по-силен, по-каквото си искаш) само от един човек - това е твоето вчерашно аз. Няма друг път за развитие, дори да не го осъзнаваш. Поставянето и постигането на вторични цели като това да си по-добър от някой друг, може да помогне в определени случаи, но това не го прави достатъчно условие за развитие.

Ако този “някой друг” е по-добър от теб-да прави го недвусмислено, условие за развитие.

02.09.20
02:13

Здравейте. На скоро прочетох статия на тема “кето диета”. Беше ми супер полезна да разбера какво е кетоза и други понятия.Тъй като тази тема е малко стара, интересувам се дали все още се следи и има ли хора, които могат да погледнат статията, която съм линкнал и да ми дадат ценни съвети по темата, както и дали това, което е описано си заслужава!!

02.09.20
06:18

казано от Kolio Ganchev на 02.09.20, 02:13:

Здравейте. На скоро прочетох статия на тема “кето диета”. Беше ми супер полезна да разбера какво е кетоза и други понятия.Тъй като тази тема е малко стара, интересувам се дали все още се следи и има ли хора, които могат да погледнат статията, която съм линкнал и да ми дадат ценни съвети по темата, както и дали това, което е описано си заслужава!!

Много е дълга статията и не ми се чете. Доста хаотично е споделена от части вярна информация + някакви си модерни виждания за диета, с която е абсурдно да влезнеш в кетоза освен, ако не си някой топ атлет. В статията е описано, че трябва да се внимава с въглехидратите, защото най-малкото отклонение би те изкарало от кетоза. Първо 5% въглехидрати са ок, но 10% идват доста за първия месец и шанса да навлезе човек в кетоза с ниска или средна активност е малка. Също така от висок прием на белтъчини също се излиза от кетоза, около 15 до 20% са добре, въпреки че всичко е строго индивидуално. Адаптацията при кетозата идва след около два месеца, тоест е по-трудно да се излезе и е по-лесно отново да се върне човек в кетоза. Тогава активно трениращите могат да преминат на таргетирано кето, приемат се въглехидрати около тренировката за енергия например  30-50гр. Друг вид кето е цикличното, отново се преминава към него след адаптацията, която не е седмица-две и е само за сериозно трениращи. При него 5-6дни в седмицата се спазва стандартна кето диета 5% въглехидрати, 15 белтъчни и 80 мазнини, а 1 до два дни се зарежда с въглехидрати като те стигат дори до 70%.  Това са трите вида кето: стандартното, циклично и таргетирано. В статията видях, че са описани някви странни разновидности на  кето тип Аткинс и някви друго, което за първи път чета, при тях навлизането в кетоза ще е трудно, а ако не си в кетоза забрави да имаш енергия. Все едно си на НВД, в което няма нищо лошо за определен период до 2 месеца.

Мнението беше редактирано от Дени на 02.09.20 06:27.

03.09.20
03:49

казано от Дени на 02.09.20, 06:18:

казано от Kolio Ganchev на 02.09.20, 02:13:

Здравейте. На скоро прочетох статия на тема “кето диета”. Беше ми супер полезна да разбера какво е кетоза и други понятия.Тъй като тази тема е малко стара, интересувам се дали все още се следи и има ли хора, които могат да погледнат статията, която съм линкнал и да ми дадат ценни съвети по темата, както и дали това, което е описано си заслужава!!

Много е дълга статията и не ми се чете. Доста хаотично е споделена от части вярна информация + някакви си модерни виждания за диета, с която е абсурдно да влезнеш в кетоза освен, ако не си някой топ атлет. В статията е описано, че трябва да се внимава с въглехидратите, защото най-малкото отклонение би те изкарало от кетоза. Първо 5% въглехидрати са ок, но 10% идват доста за първия месец и шанса да навлезе човек в кетоза с ниска или средна активност е малка. Също така от висок прием на белтъчини също се излиза от кетоза, около 15 до 20% са добре, въпреки че всичко е строго индивидуално. Адаптацията при кетозата идва след около два месеца, тоест е по-трудно да се излезе и е по-лесно отново да се върне човек в кетоза. Тогава активно трениращите могат да преминат на таргетирано кето, приемат се въглехидрати около тренировката за енергия например  30-50гр. Друг вид кето е цикличното, отново се преминава към него след адаптацията, която не е седмица-две и е само за сериозно трениращи. При него 5-6дни в седмицата се спазва стандартна кето диета 5% въглехидрати, 15 белтъчни и 80 мазнини, а 1 до два дни се зарежда с въглехидрати като те стигат дори до 70%.  Това са трите вида кето: стандартното, циклично и таргетирано. В статията видях, че са описани някви странни разновидности на  кето тип Аткинс и някви друго, което за първи път чета, при тях навлизането в кетоза ще е трудно, а ако не си в кетоза забрави да имаш енергия. Все едно си на НВД, в което няма нищо лошо за определен период до 2 месеца.


_____________________________________________

Изключително много благодаря за изчерпателния отговор. Опитвам се да съчетавам кето диетата с тренировки, но поне на този етап, не мога да се категоризирам като “сериозно трениращ” (3 дена в седмицата), но все пак се старая. . Беше полезно разяснението за трениращи, както и разграничаването на 3-те вида кето диети - стандартно, циклично, таргетирано, като отправна точка да продължа своя рисърч по темата, докато навлизам в 3-тата си седмица от диетата. <3

Мнението беше редактирано от Kolio Ganchev на 03.09.20 03:52.

05.07.21
15:19

Ще ползвам темата макар и стара, за да не пускам нова.

Запознавам се в момента с кето начина на хранене като цяло.
Забелязвам сходство със забранените и разрешени храни при диабетиците.
Та в този ред на мисли, въпроса ми е, дали може, човек на кето диета или поне НВД, да си купува продукти за диабетици, ако нещо супер много му се преяде? 🤔 Не че съм опитвала такава храна и предполагам една вафла за диабетици не е толкова сладка и вкусна, колкото нормалната, а може би изобщо не е сладка, но..
Какво мислите?

05.07.21
15:39

Мисля, че крайностите са излишни, като ти се яде вафла - яж, ако мислиш да ги вкарваш в ежедневието, не е добра идея, без значение дали са за диабетици или не. Заместителите, рядко са окей в дългосрочен план, количествата са тези които са важни, без значение “режима”.

Мнението беше редактирано от Splash на 05.07.21 16:23.

05.07.21
16:05

казано от Мира на 05.07.21, 15:19:

Какво мислите?

Мисля, че кетото е крайност, от която нямаш нужда. И ще е в пъти по-добре да си ядеш качествени въглехидрати, вместо шоколади и вафли, пък били те и заместители.
Така и така, ако ядеш такива, не си в кето, така че по-добре си яж нормални вафли.

05.07.21
17:06

казано от Мира на 05.07.21, 15:19:

въпроса ми е, дали може, човек на кето диета или поне НВД, да си купува продукти за диабетици, ако нещо супер много му се преяде?

Оставяйки настрана изобщо колко е добра идеята да се храниш кето (досега не съм намерил изследвания, показващи че е нещо повече от всяка друга диета, ако калориите са равни), мисля че вафлите за диабетици изобщо не са подходящи за кето. Просто в тях няма захар, иначе пак си има въглехидрати - със фруктоза вместо захароза са най-често - пак си има захар, просто е друг вид. Също си има брашно в тях, само че от лимец да кажем, вместо пшенично, но пак си е въглехидрат. Гледам сега на една такава вафла хранителните стойност - в 150 гр вафла има 35 гр. мазнини и 53 гр въглехидрати. Само 1 такава вафла изяждаш и ай чао кетоза.

Прескочи до:

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1