Отново на фитнес

Здравейте,
Реших и аз да пиша впечатления и да задам някои въпроси от общ характер. Разбира се отговори в различните форуми могат да се намерят много, но никъде няма точна формула за успех – разбира се при всеки човек, формулата е различна. Да започна от там, че като дете (сега съм на 30 години) си бях леко закръглен, после ме хвана пубертета и рязко се издължих до 1.90м. Установих обаче, че с годинките човек намалява активните спортни дейности поради различни причини. Отделно и работата на бюро не се отразява много добре, а колежките в офиса, олио да ги попари, само мъкнат някакви лакомтва в офиса - LIDL щанда пасти да яде. До края на судентските години всичко беше ОК – повече спорт и движене , по-малко ядене на вредни боклуци. До тогава ситуацията беше следната – 1.90м / 85кг. После се хванах с едно момиче за 3 години и въпросната ситуация набъбна до 113кг – бузки (горни, долни), паласки и коремче – да откръшиш от тех. Разделихме се, реших, че ще спазвам диети и пак ще почна да спортувам. Почнах с фитнес и кардио,после се захванах с бокс по-активно и така за има няма 10 месеца пак стигнах норма до 85-90кг. До тук да кажа, че опита с отслабването малко или много го имам и ми е ясно ,как се случват нещата. Като добавики съм си позволявал да използвам само L-карнетин, протеин,амино-киселини и по едно време Animal Pak на Universal Nutrition, макар че не съм сигурен какъв беше ефекта от него...поне не усетих някаква разлика. Вече семеен, ситуацията пак се появи в живота ми – а именно 109кг. Хич да не е тежи си ми и почвам лека по лека пак хранителен режим и тренировки. Една вметка – някъде четох, че за да постигнеш добри резултати, формулата е 80% добър хранителен режим и 20% тренировки. Като цяло именно храната ми е по-големия проблем - време за приготване, възможност за повече хранения на ден и т.н. Да кажем, че все пак намеря оптималния вариант за мен и почна да „чистя“ както се казва на жаргон, след това на какво да наблягам за мускулната маса. Предполагам ,че с тренировките ще идва и от само себе си, но все пак ако искам нещо повече ? Не си правя химери за тяло на олимпиец или професионален състезател, но все пак за едно по-хармонично и развитя порпоционално тяло. Освен яките тренировки и храна, като допълнителни добавки какво е хубаво  да използвам. Креатин, протеин суроватъчен или друг (какъв?. Пак искам да подчертая, че не гоня високи резултати и напълно разбирам, че добавките са наистина добавки, а не основата за постигане на резултати.

26.05.17
16:49

Добре дошъл и поздравления за решението, ситуацията ти ми е позната 🙂

Предишния път си свалил двайсетина кг за 10 месеца, което е отличен резултат, може би трябва да кажеш как си го постигнал - очевидно е работеща за теб формула и вече ако има нещо за доизглаждане да се коментира.

И също не е необходимо да се яде по 100 пъти на ден и постоянно да мислиш за готвене и ядене ако искаш да сваляш, дори напротив.

Ами както писах вече, почнах с фитнес и кардио няколко месеца. Ползвах и сауна през това време, но не съм сигурен до колко има влияние върху отслабването въпреки жегата, но със сигурност след тренировка ми се отразяваше добре. След като достигнах до едно ниво и не усещах ефекта от фитнеса толкова, се прехвърлих към бокса. Там определено натоварванията бяха доста по-интензивни, а и хубавото беше, че се компенсираше силовата трениворка с кардио такава. Относно храненето не съм се стремял към някаква строга диета - от време на време си позволявавх глезотийки. Сутрин нямах и все още нямам навик да закусвам. В момента залъгвам с някакви шейкове на bio…..нещо си. На обяд гледах да не се тъпча много,комбинирах и следнобени дажби храна.Хляб много рядко ,повече чисто месце със зеленчуци и салати+плодове. Обикновенно имах ядене към 17-18ч и към 19:30ч тренировка. След това пиех протеинов шейк и общо взето по-късната вечеря липсваше от менюто. Ако изпитвах някакъв глад го залъгвах с плодове,салата или кисело мляко. Относно сладките неща -  бях ги ограничил много, даже имаше период, в който и не ми липсваха. Сега с бременна жена до мен, доста от неблагоприятните за фигурата храни ме изкушават.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1