Въпрос относно калориен дефицит.

20.06.17
21:26

Добър вечер! Ще дам кратка информация за физиката ми и това, което искам да постигна. На 16 години съм, 176см и 74,5кг, 13,4% подкожни мазнини. Калорийния ми прием според някой калкулатори варира между 2650-2950 калории, но аз съм забелязал, че задържам килограми на 2600 калории дневно. Тренирам 5 пъти седмично. 1 ден кардио и крака, 1 ден изцяло със собствено тегло и другите 3 дни - ръце, гръб и рамо, гърди. Корем правя всеки тренировъчен ден. Приемам протеин, креатин и BCAA.
Искам да стана по-релефен от сега и да изкарам повече от 2 реда на пресата. Мисля да намаля калориите на 2350- 2400 дневно от 2750, и да започна да ям по-често(досега съм имал 3 основни ядения + 1 предтренировъчно), защото усещам, че корема ми се поду доста, защото консумирах обилно количество храна на едно ядене. Та въпросите ми са:
Ще загубя ли мускулна маса заради дефицита?
Да започна ли да приемам и Л-карнетин?
Чел съм, че от честото кардио се губи маса, та се чудя дали да го увелича на 2 пъти седмично?(Мисля, като свърши училището и сутрин съм свободен да бягам 3-4 километра)
Благодаря предварително! 🙂

Темата беше редактирана от Диян Проданов на 20.06.17 21:27.

Дияне, за съжаление ще трябва да те разочаровам, но да си поставиш за цел да намалиш допълнително подкожните си мазнини и да отслабваш ще е крайно неправилно.

Причината е, че дори и да отслабнеш и да изкараш цялата преса, теглото ти е толкова ниско, че ще изглеждаш по-скоро като прегладнял сомалиец, отколкото като трениращ човек с добре изградена физика.

Отделно да се подлагаш на такива диети на 16 годишна възраст, при положение че не е необходимо (не си затлъстял), само ще ти попречи на правилното развитие на организма.

Моят съвет е да си поставиш за цел покачване на мускулната маса, като се целиш някъде около 80 кг, преди да се замислиш да чистиш. Тепърва идните няколко години тялото ти ще се променя още, ще качваш мускули, ще растеш на височина и прочие. Отделно на тази възраст имаш страхотен потенциал да качваш мускули, не го пропилявай.

Нека все пак отговоря на въпросите ти, пък ти си прецени дали да продължаваш по този път:
1. Да, вероятно ще изгубиш известно количество мускулна маса, независимо какво правиш, тъй като колкото по-слаб е човек и колкото по-малко подкожни мазнини има, толкова по-лесно се губят мускули. Колко точно ще изгубиш няма как да се каже.
2. Л-карнитинът може да помогне ако си с наднормено тегло, но при твоето телосложение ще ти трябва нещо от категорията на термогениците. Те обаче съвсем не са подходящи за възрастта ти. Отделно, основният ефект идва от храненето и физическата активност, наблегни на тях.
3. Няма как да се отговори лесно на въпроса за кардиото. Дали ще губиш мускулна маса зависи от куп неща, не е просто до това дали правиш или не правиш кардио. Зависи от сегашния ти процент подкожни мазнини, от количеството приеман протеин, от големината на калорийния дефицит, от продължителността на този калориен дефицит и т.н. и т.н.

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 21.06.17 07:48.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1