Добър или лош хранителен режим?

18.10.17
21:11

Здравейте. Дълго време се колебах да пиша тук, та най -сетне реших да пиша.
Аз съм на 17 години, момиче. Висока съм 1.47, скоро не съм се теглила, но съм около 55 кг. В пубертета качих няколко килограма, които не ми се отразиха добре. Освен пубертета преживях и малко “депресия”. Когато се реших да отслабвам, изпробвах ВСЯКАКВИ диети, и от последната си направих проблем за това се спрях. Имаше ефект до едно положение, но аз все бях недоволна и именно от там си направих малък проблем, за мое щастие се осъзнах преди да е станало фатално. Та, щом се спрях започнах да се съобразявам какво ям. И естествено пак си станах същите килограми. Когато напълнях бях 55кг, след диетите и чудото голямо бях 43 килограма, а сега отново съм толкова(55кг.) Но лично аз виждам някаква разлика.Наскоро се престраших и започнах да ходя на фитнес. И започнах да тежа повече на мускул. Но все пак имам подкожни мазнини които просто ме правят сумист.
А аз каквато съм ниска.. Та, искам да премахна тия подкожни мазнини, защото краката ми в момента са уникално големи, те нека си са, но поне ясно да знам че няма да има сланина дето се клати. Наясно съм, че няма да стане веднага. Страх ме е да започна отново диети, но тук имам една в която искам Вие да ме посъветвате. Да ми помогнете..
По надолу ще я напиша. Първо искам да поясня нещо.. Количеството е такова, защото в противен случай започвам да се чувствам подута, некомфортно, и се чувствам, не като преяла, а като претъпкана. Също съм чувала, че е хубаво да пиеш по 1,5/2л вода, но аз повече от 1л не мога да изпия. Страхувах се да пиша тук, защото съм попадала на други които са публикували с малко количество и веднага имаше хейт.

Понеделник:
Сутрин: 2 сварени белтъка
Обед: 50гр ориз (сварен горе-долу излиза около 100гр)
Следобед: кисело мляко 2%
Вечеря: Салата
Вторник:
Сутрин: 3 сварени белтъка
Тренировка (ходя 2-ра смяна в училище за това имам шанс сутрин, тренировката се пада 1 час след закуска и 1 час преди обед)
Обед: 1 банан
Следобед: Салата с гъби, домати, краставици, лук и копър
Вечеря: 2 белтъка.
Сряда:
Сутрин: 1 филия пълнозърнест хляб със сирене и кашкавал
Тренировка
Обед: 1 банан
Следобед: 5 белтъка +1 жълтък бъркани + сирене
Вечер: Салата.
Четвъртък:
Сутрин: 3 белтъка
Тренировка
Обед: Салата “Фитнес” (морков, ябълка, цвекло и овкусен с лимон)
Следобед: Риба Скумрия (в някой случай ям консервирана)
Вечер: 2 белтъка
Петък:
Сутрин: 2 белтъка + 1 жълтък + 1 домат
Обед: Салата гъби, домати, краставица, лук и копър
Следобед: Пилешко бутче
Вечер: 2 белтъка + салата
Надявам се да ми дадете съвети, тъй като от скоро започнах да тренирам във фитнес. Работата е там, че с моята височина тези 55 кг са фатални..и с тези подкожни мазнини..

Благодаря за вниманието. Очаквам съветите Ви с нетърпение.

18.10.17
22:32

Здравей,
Какво тренираш във фитнеса? Мисълта ми е кардио ли правиш, вдигаш тежести или и двете?
Относно храната ти, хубаво е, че си я поизчистила, но с това количество си е глад. Грубо сметнато, ти не правиш и 500 калории на ден с това.
Трябват ти с около 1000 отгоре.

Не го приемай като хейт, а като съвет, изказан малко по-грубо. Количеството наистина е малко, което прочи и на целите ти. Замисли се дали да не изчислиш колко калории реално ти трябват, защото с 700-800 калории няма да се получи.

18.10.17
22:44

казано от Petya на 18.10.17, 22:32:

Здравей,
Какво тренираш във фитнеса? Мисълта ми е кардио ли правиш, вдигаш тежести или и двете?
Относно храната ти, хубаво е, че си я поизчистила, но с това количество си е глад. Грубо сметнато, ти не правиш и 500 калории на ден с това.
Трябват ти с около 1000 отгоре.

Правя кардио, както и вдигам тежести. Във вторник тренирам гърди, рамо и бицепс; Сряда - гръб и трицепс, и в четвъртък крака. Щом вляза започвам и завършвам с кардио. Не знам колко е вярно и грешно това което правя, но те първа влизам в фитнес.. Относно калориите.. що “изчисления” съм правила и всеки път различни калории ми дава за прием, току що смятах отново и ми излезе около 1 300 калории на ден. Доста мислех какво е вярно и невярно и не знаех кое да включа в режима. Може би да увелича количествата ?

18.10.17
22:47

казано от Веселин Блажев на 18.10.17, 22:38:

Не го приемай като хейт, а като съвет, изказан малко по-грубо. Количеството наистина е малко, което прочи и на целите ти. Замисли се дали да не изчислиш колко калории реално ти трябват, защото с 700-800 калории няма да се получи.

Здравей, доста изчисления съм правила и всеки път ми казва различни калории. Мисля, че от  периода “манията” да отслабна съм свикнала да гладувам и това е причината да се чувствам некомфортно?

1300 калории е добър ориентир, но все пак е малко. Пробвай с 1500-1600. Гледай и протеина да е 1,8-2 г за всеки килограм телесно тегло. Добър вариант е да тренираш цялото тяло в трите тренировачни дни, но да оставяш по един ден почивка между тях.

18.10.17
23:27

казано от Веселин Блажев на 18.10.17, 23:17:

1300 калории е добър ориентир, но все пак е малко. Пробвай с 1500-1600. Гледай и протеина да е 1,8-2 г за всеки килограм телесно тегло. Добър вариант е да тренираш цялото тяло в трите тренировачни дни, но да оставяш по един ден почивка между тях.

Определено има какво да променам в хранителния си режим, но относно фитнес единственото свободно време което имам  е вторник, сряда и четвъртък. Благодаря за съвета, ще вида какво мога да направя. ^^

Хей, винаги ще има кой да те нахейти, но нека това не те спира да търсиш решение на проблемите си, независимо дали са свързани с теглото или с нещо друго в личен план.

Относно храната, безумно малко е. Много, много далеч си от 1300 ккал. В най-добрия случай стигаш 500, не повече.

По груби сметки, на теб ти трябват минимум 1500-1600 ккал, а още по-добре ще са и около 1800-1900. На 17 години организмът ти все още се развива, сигурно ходиш на училище, излизаш с приятели, отделно си започнала и да спортуваш... всичко това изисква много енергия (калории).

Ако на тялото ти му трябва толкова енергия, за да бъде здраво, а ти му даваш едва 20-30% от нея, то започва да работи по съвсем различен начин и да се противи. Ако продължаваш така, няма да постигнеш нищо.

Колкото и нелогично да изглежда в твоите очи, за да може да влезнеш във форма и да смъкнеш излишното тегло, ще трябва значително да увеличиш храната си. Не от раз, но постепенно, в рамките на няколко седмици. Може и препоръчвам да започнеш от ръководствата за начинаещи.

Междувременно, продължавай да спортуваш и да се движиш. Поздравявам те, че не бягаш от тежестите във фитнес залата. Те ще са ти от много по-голяма полза, отколкото само да въртиш педалите на велоергометъра. Не се страхувай да качиш малко мускули, дори и теглото ти да се покачи малко. Мускулите горят калории, не мазнините.

И не на последно място, дай си време и бъди търпелива. За близките няколко месеца имаш 2 основни задачи:
- да поработиш върху храненето си
- да продължаваш да тренираш

Комбинацията от двете ще си свърши работата и резултатите ще започнат да си проличават. Ще започнеш да губиш излишни мазнини и да качваш мускули, ще започнеш да влизаш във форма.

И не се вманиачавай със следенето на калории. Използвай метода с ръце, описан в ръководството за хранене.

20.10.17
18:55

казано от Тихомир Велев на 19.10.17, 09:21:

Хей, винаги ще има кой да те нахейти, но нека това не те спира да търсиш решение на проблемите си, независимо дали са свързани с теглото или с нещо друго в личен план.

Относно храната, безумно малко е. Много, много далеч си от 1300 ккал. В най-добрия случай стигаш 500, не повече.

По груби сметки, на теб ти трябват минимум 1500-1600 ккал, а още по-добре ще са и около 1800-1900. На 17 години организмът ти все още се развива, сигурно ходиш на училище, излизаш с приятели, отделно си започнала и да спортуваш... всичко това изисква много енергия (калории).

Ако на тялото ти му трябва толкова енергия, за да бъде здраво, а ти му даваш едва 20-30% от нея, то започва да работи по съвсем различен начин и да се противи. Ако продължаваш така, няма да постигнеш нищо.

Колкото и нелогично да изглежда в твоите очи, за да може да влезнеш във форма и да смъкнеш излишното тегло, ще трябва значително да увеличиш храната си. Не от раз, но постепенно, в рамките на няколко седмици. Може и препоръчвам да започнеш от ръководствата за начинаещи.

Междувременно, продължавай да спортуваш и да се движиш. Поздравявам те, че не бягаш от тежестите във фитнес залата. Те ще са ти от много по-голяма полза, отколкото само да въртиш педалите на велоергометъра. Не се страхувай да качиш малко мускули, дори и теглото ти да се покачи малко. Мускулите горят калории, не мазнините.

И не на последно място, дай си време и бъди търпелива. За близките няколко месеца имаш 2 основни задачи:
- да поработиш върху храненето си
- да продължаваш да тренираш

Комбинацията от двете ще си свърши работата и резултатите ще започнат да си проличават. Ще започнеш да губиш излишни мазнини и да качваш мускули, ще започнеш да влизаш във форма.

И не се вманиачавай със следенето на калории. Използвай метода с ръце, описан в ръководството за хранене.

Благодаря много за коментара, честно казано много се вдъхнових, да променя много неща. Ще започна от лека промяна в хранителния режим, и увеличаване на количеството следователно и ще увелича калорииния прием. Ще “обогатя” малко и режима си. ^^

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1