Калории при варени/печени храни

14.02.18
14:12

Здравейте! Предполагам доста от вас си пресмятат калориите от всяка една набавена храна. Има най-различни приложения и програми, които улесняват това нещо. Лесно е да намериш коя храна колко калории има, обаче повечето храни са дадени в суровия й вид. При приготвяне  макронутриентите се променят. Има ли някакъв начин да разберем или да изчислим колко стават те след варене/печене/задушаване?

Bart Simpson

14.02.18
14:41

Температурата на приготвяне при варене е съответно (не повече от 100 градуса с малък реверанс от надморската височина) при задушаване,  под капак може да се каже, че температурата е малко по- висока, заради завирането на водата при по-висока температура в среда с високо налягане.
Печенето е от 160 до 280 градуса,  в зависимост от целите.
Ако се променят нутриентите, пропорционално от прилаганата температура, то аз бих казал, че при по-висока температура, калориите намаляват.
Причините са разтапяне на мазнините и извеждането  им от съответния продукт и други процеси.
Мое мнение, е че колкото е по-висока температурата на приготвяне, толкова повече обеднява (почти всеки) готвения продукт.
Поправена системна грешка за температурите при високо налягане и ниско налягане, забелязана от физикО.
Благодаря.

Мнението беше редактирано от Bart Simpson на 14.02.18 15:37.

Деян

14.02.18
14:46

След варене, печене и задушаване, определено е по-лесно. Като цяло, а и до колкото съм чел тук, храната се мери в суров вид и се смята. При пържено обаче, не можеш да кажеш колко мазнина е поета. Хайде, пържени картофи билдърите не ядат ;-), ама някое кюфте, яйца на очи и т.н., все ще се хапне :-)

14.02.18
15:11

Определено са различни хранителните стойности след печене или варене.  И точно там е проблема, че ако се смята всичко  в суров вид ще са грешни сметките (както беше при мен в началото) Предполагам, че все пак има някакъв по-прост начин да се определи това изменение в стойностите.

14.02.18
15:12

казано от Bart Simpson на 14.02.18, 14:41:

Температурата на приготвяне при варене е съответно (не повече от 100 градуса с малък реверанс от надморската височина) при задушаване,  под капак може да се каже, че температурата е малко по- ниска, заради завирането на водата при по-ниска температура в среда с високо налягане.
Печенето е от 160 до 280 градуса,  в зависимост от целите.
Ако се променят нутриентите, пропорционално от прилаганата температура, то аз бих казал, че при по-висока температура, калориите намаляват.
Причините са разтапяне на мазнините и извеждането  им от съответния продукт и други процеси.
Мое мнение, е че колкото е по-висока температурата на приготвяне, толкова повече обеднява (почти всеки) готвения продукт.

Два бързи въпроса -
1. Sous-vide без машина и таймер има ли шанс да се получи?
2. Тяга над 100 кг КОГА?!! 🙂))

Bart Simpson

14.02.18
15:14

То това е идеята на су ви, да можеш да контролираш температурата във всеки момент, може на пръст ама когато имаш су ви машина няма сми.
Тяга-йок, не става, мисля алтернативи-дъмбели, трап, ама лятото при Човека и така.

14.02.18
15:36

казано от Bart Simpson на 14.02.18, 15:14:

То това е идеята на су ви, да можеш да контролираш температурата във всеки момент, може на пръст ама когато имаш су ви машина няма сми.
Тяга-йок, не става, мисля алтернативи-дъмбели, трап, ама лятото при Човека и така.

Нда...и това е така. На едно еленско филе му мислех хубави работи ама май ще върви в тигана и алангле. Щото няма да си простя ако го murder-на в пликче.
Можеш бе. Тия са ти супер леки.

Bart Simpson

14.02.18
15:39

Запечатай на тиган с морска сол, пипер и розмарин, във фурната до 43-48 градуса(в средата- mid rare)  и не му мисли сложнотии.

14.02.18
15:50

казано от Bart Simpson на 14.02.18, 15:39:

Запечатай на тиган с морска сол, пипер и розмарин, във фурната до 43-48 градуса(в средата- mid rare)  и не му мисли сложнотии.

Нямам такива екстри. Имам само обикновен тефлонов тиган и котлон.

22.02.18
09:19

Бяла риба - сурова 5.86 г мазнини
Бяла риба - задушена 1.20 г мазнини

Ето това имах предвид, има драстична разлика при мазнините. Вярно ли е това, че при задушаване те намаляват?

Мнението беше редактирано от Joro Petrov на 22.02.18 09:20.

22.02.18
09:52

казано от Joro Petrov на 22.02.18, 09:19:

Бяла риба - сурова 5.86 г мазнини
Бяла риба - задушена 1.20 г мазнини

Ето това имах предвид, има драстична разлика при мазнините. Вярно ли е това, че при задушаване те намаляват?

А разлика между цяла риба и филе правиш ли?

22.02.18
09:55

казано от CarnalK на 22.02.18, 09:52:

казано от Joro Petrov на 22.02.18, 09:19:

Бяла риба - сурова 5.86 г мазнини
Бяла риба - задушена 1.20 г мазнини

Ето това имах предвид, има драстична разлика при мазнините. Вярно ли е това, че при задушаване те намаляват?

А разлика между цяла риба и филе правиш ли?

Никъде не видях да пише за тази подробност 🙂

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1