Чистене на мазнини без загуба на мускулна маса

18.04.18
14:42

Здравейте,момиче съм ,на 15 год,172 и тежа 55 кг.Преди бях доста по-пълна но свалих около 10 кг в рамките на 2-3 месеца. За да го постигна,спортувах много (предимно кардио) и гладувах.Голяма грешка.Ефектът беше загуба на мазнини но и на огромна част от мускулната ми маса. Вече 4ти месец ходя на фитнес редовно и имам лек резултат. Преди месец разговарях с човек който разбира и се занимава с фитнес от години. Той ми каза че за да постигна това което искам трябва да увелича въглехидратите и протеините ,тъй като след това гладуване ,което беше преди около година, се храних доста ограничено. И така вече месец го правя и фитнеса не е загуба на време,както преди,тъй като мускулите ми имат с какво да се хранят и съм забелязала по-добър резултат. Но с увеличаването на храната съм направила лек мазен слой(което е напълно нормално).Въоросът ми е как да изчистя максимално този слой и по-скоро какъв вид кардио да правя и колко да е времетраенето на самото кардио.Тялото което искам е да съм слаба,но стегната с лек релеф.
Само да добавя ,че съм напълно наясно ,че съм във възраст в която тялото ми се развива и се случват много процеси в него и резултатите които искам най-вероятно ще постигна след като изляза от пубертета ,но смятам че ще е хубаво да имам някакво начало

18.04.18
16:30
#1

Не ти препоръчвам да започваш отслабване в момента. Като оставим настрана възрастта ти, 55 кг на твоя ръст изобщо не са много. Започнеш ли сега да сваляш, няма да си направиш услуга нито здравословно, нито естетически.
Ако приемаш съвети, бих те посъветвала да понатрупаш още мускулна маса - резултатът ще е по-добър.

18.04.18
17:49
#2

Яж хубава храна толкова колкото ти се яде, а във фитнеса тренирай разумно и натискай колкото можеш. Дай си една година и ще видиш сама разликата, пък после, ако искаш, си прави периоди на сваляне и качване.

19.04.18
06:44
#3

Ами всъщност забравих да кажа ,че попринцип теглото ми си беше около 55кг ,но сега след като започнах да се храня повече качих 2 кг. Искам просто да си върна 55кг които бях,но с минимална загуба на малкото мускули които натрупах. Така или иначе имам дни в които ходя да бягам и по-скоро исках да се информирам по какъв начин да бягам ,без да дърпам от мускулите ,а главно от мазнините

Боряна, тези 2 кг са твърде малко, за да се притесняваш и да искаш да се отървеш от тях.

От друга страна, щом отскоро тренираш с тежести, то почти със сигурност по-голямата част от тези 2 кг са под формата на мускули.

Друга част е вода и гликоген, заради повишения прием на въглехидрати. Голяма част от въглехидратните храни съдържат и повечко натрий и повишения прием на въглехидрати често води до “замазване”, което често се бърка с излишни мазнини. Реално това е вода.

Така че, не изпадай в паника на този етап и продължавай да си тренираш и хапваш нормално. Първите 5-10 месеца, ако и тренировките са добре структурирани, има голяма вероятност кантарът да върви леко нагоре заради покачване на мускулната маса.

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 19.04.18 09:59.

19.04.18
14:21
#5

Не ме притеснява толкова това че кантарът върви нагоре,толкова до това че този мазен пласт винаги го е имало и сега когато започнах да качвам някаква мускулна маса,той си седи,а комбинацията не ми харесва,тъй като искам да съм по-изчистена

Нормално е да си седи този слой. Не ми се иска да те демотивирам, но по всяка вероятност ще остане и занапред.

Както споменах, на жените ви е генетично заложено да имате повече телесни мазнини. Малко са тези, които са уцелили джакпота (ако може да се нарече така) и могат да си ходят “по плочки” целогодишно, без това да оказва отрицателно влияние върху здравето им.

Освен това, си на 15 години. Точно сега и в следващите няколко години организмът ти тепърва ще се развива още и последното нещо, на което трябва да го подлагаш, са ограничаващи храната режими с цел отслабване и намаляване на телесните мазнини. В противен случай рискуваш неоптимално развитие на организма си и дори потенциални здравословни проблеми в дългосрочен план.

Също, теглото ти дори и в момента е ниско като за ръста ти. Това значи, че нямаш кой знае колко мускулна маса, а грозния пласт мазнини всъщност е грозен само в твоите очи.

Не се подвеждай по чуждото мнение, както и от фейсбук и инстаграм профилите на фотошопнати професионални атлети. Дори и те не стоят в състезателна форма целогодишно, а тези, които го правят, често гълтат и шепа хормонални препарати, тъй като хормоналната им система не може да поддържа баланс самостоятелно.

Моят съвет е да гледаш на нещата малко по-реалистично. Продължавай да си тренираш и храниш добре и през следващите години със сигурност ще забележиш положителна промяна във визията си. Тепърва стартираш, имай търпение. 🙂

19.04.18
20:37
#7

Да,както казах съм напълно нясно че нямам нито такъв ген нито възраст за атлетично тяло, по времето в което се ограничавах и почти не ядох ,харрсвах тялото си ,но не харесвах това че бях отпусната. Желанието ми сега е просто да изглеждам по същия начин както тогава ,но вместо да съм отпусната с голям процент мазнини,да се опитам да заместя мазнините с мускулна маса, без да трябва да гладувам,защото освен,вредя на здравето си , не се чувствам особенно добре и не искам да се връщам в предишния период в който бях на косъм от анорексия.😄

Разбирам те напълно. Ето една идея - постави си за цел покачване на мускулната маса (което така или иначе си направила).

Причината е, че както споменах по-горе, теглото ти и в момента е твърде ниско за ръста ти, което подсказва, че имаш доста малко мускулна маса.

Процентът на телесните мазнини е резултат от съотношението на наличните количества мускулна и мастна тъкан (най-вече).

Ако тежиш общо 55 кг и имаш 25% телесни мазнини (примерно), значи от тези 55 кг, близо 14 кг са мастна тъкан, а останалите 41 кг са мускули (+ други работи).

Ако увеличиш мускулната си маса, без да променяш количеството на мазнините си, процентът им спада и въпреки, че носиш същото количество мазнини, изглеждаш по-”изчистена”.

Да кажем, че качиш 10 кила мускули в следващите 3 години. Така, общото ти тегло ще стане 65 кг, но процентът ти мазнини няма да е 25%, а ще е 21%. Пак ще си носиш същите 14 кг мазнини, но поради това, че имаш повече мускулна маса, ще изглеждаш по-релефна.

Това е само пример разбира се. На практика ще качваш мускули, ще сваляш мазнини, после пак ще качваш мазнини... не е ясно какво точно ще се случи, но предполагам схваща логиката.

Та, постави си за цел да увелчиш мускулната си маса през следващите години, без да робуваш на специални режими (но все пак да се храниш добре) и ще видиш добри резултати. 🙂

20.04.18
23:52
#9

Да,напълно те разбрах,благадоря ти много за съветите

21.04.18
13:45
#10

Но все пак въпросът ми беше колко кардио да правя (бягане),като времетраене и разстояние,с минимална загуба на мускулна маса и повече загуба на мазнини

Мнението беше редактирано от Боряна на 21.04.18 13:46.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1