Intermittent fasting/ Периодично хранене

29.04.18
13:56

Здравейте! Знам, че вече има доста форуми по тази тема,но реших да направя нов. Наскоро научих за фастинга и реших и аз да се пробвам. Реших да правя 16/8. На повечето места на които четох,повечето хора започваха да се хранят от 2 следобяд примерно. Аз не мога да започна да се храня толкова късно, защото когато не закусвам ми става лошо. Реших да започвам от 9 сутринта до 17часа. Правилно ли е да го правя така?

29.04.18
14:05
#1

Аз лично бих правил 19-20 фаст, 16 не са кой знае колко.

Смятам по малко да увеличавам часовете,в които не ям,защото мисля,че с 20 часа гладуване ще натоваря тялото си.

Мнението беше редактирано от Мария Иванова на 29.04.18 14:08.

Сякаш има тендеция на жените да им е по-трудно да следват протокол на хранене периодично гладуване, така че имай го това на ум.

Относно въпроса - няма правилно или грешно време за започване на “гладуващия” прозорец или този на храненето. Може да гладуваш през деня, може през нощта, може да стартираш в 6 сутринта, може в 9… както ти позволява ежедневието и както се чувстваш най-добре.

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 30.04.18 09:29.

30.04.18
10:39
#4

Хранене в 9 и после в 17 не е много гладуване. 🙂

30.04.18
11:11
#5

А след като не можеш да не закусваш и мислиш че ще се натовариш с гладуване, защо изобщо искаш да гладуваш? То не е магически метод, сбора на калориите е много по важен. Също всеки план и режим трябва да е лесен за поддържане, иначе е обречен.

казано от Margi на 30.04.18, 10:39:

Хранене в 9 и после в 17 не е много гладуване. 🙂

Тя има предвид прозорецът й да е от 9 до 17. От 17:00 до 09:00 на следващия ден фаст.

30.04.18
12:58
#7

казано от Херцог Трън на 30.04.18, 11:40:

казано от Margi на 30.04.18, 10:39:

Хранене в 9 и после в 17 не е много гладуване. 🙂

Тя има предвид прозорецът й да е от 9 до 17. От 17:00 до 09:00 на следващия ден фаст.

На мен нормалния ми интервал между вечеря и закуска е малко по-дълъг. 🙂
Това, което се случва в тялото по време на сън не е фаст, а процеси на асимилация на храната от деня.

30.04.18
13:04
#8

Напълно съм съгласен с Марги тук - от пет вечерта до девет сутрин никакъв фаст не е. Даже до обяд на следващия ден трудно можем да го наречем нещо повече от пропусната закуска.

казано от Margi на 30.04.18, 12:58:

казано от Херцог Трън на 30.04.18, 11:40:

казано от Margi на 30.04.18, 10:39:

Хранене в 9 и после в 17 не е много гладуване. 🙂

Тя има предвид прозорецът й да е от 9 до 17. От 17:00 до 09:00 на следващия ден фаст.

На мен нормалния ми интервал между вечеря и закуска е малко по-дълъг. 🙂
Това, което се случва в тялото по време на сън не е фаст, а процеси на асимилация на храната от деня.

Тоест ако вечерям в 20.00 и на следващия ден първото хранене е в 16.00, колко часа ми е фаста? Само през деня ли се брои?

Поне на този етап, няма значение какъв протокол на периодично гладуване се следва, тъй като всичките дават добри резултати. За съжаление към момента няма данни, сравняващи пряко различните протоколи, така че не можем да кажем, че да не ядеш 20+ часа е по-добре от 16.

16/8, 5:2, гладуване през ден... няма значение, когато целта е отслабване (а това е и масовата причина за практикуването на IF), стига човекът да може да се придържа към съответния протокол.

Ако пък подобно хранене се следва със здравословни цели (при еукалоричен режим), за съжаление и тук се удря греда, тъй като на този етап, при хора, няма данни показващи някакви специални ползи от гладуването, независимо дали 16, 20 или повече часа, камо ли сравнение помежду им.

Всички налични данни показващи здравословни ползи при хора са експерименти, при които участниците са били с наднормено тегло или затлъстяване и са отслабнали значително. Нередно е да се твърди, че именно IF е причината, а не самото отслабване. Подръка ми е изследването на S. Carter и екип, което служи за потвърждение.

Има интересни данни за гладуването и влиянието върху различни био маркери, но са при плъхове и клетъчни култури, а да се пренасят резултати от тях върху хора предполагам сте съгласни, че е несериозно.

Ако някой има референции към такива при хора, ще е супер да ги сподели, но поне аз последно като проучвах темата, не успях да намеря, а бая се порових.

Та, на този етап, да следваш периодично гладуване има смисъл най-вече ако търсиш стратегия за по-лесно и удобно дългосрочно поддържане на калориен дефицит или ежедневието ти е такова, че ти е по-лесно да се храниш или не се храниш в определен период.

Самият протокол също няма значение, стига на човек да му е лесно да се придържа към него, като специално за хардкор спортистите с по-сериозни цели от тези на фитнес любител, лично аз или не бих препоръчал IF, или бих препоръчал възможно най-кратък прозорец на гладуване (16/8 е най-разумният вариант).

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 30.04.18 14:32.

30.04.18
16:32
#11

казано от Александър Христов на 30.04.18, 13:04:

Тоест ако вечерям в 20.00 и на следващия ден първото хранене е в 16.00, колко часа ми е фаста? Само през деня ли се брои?

В този случай, аз бих го броила за 16 часов фаст, но все пак зависи от вида и количеството на приетата храна в 20 часа.
Ендогенното хранене ще започне най-рано около 26-30 часа след последния прием на храна, без значение ден или нощ.

Мнението беше редактирано от Margi на 30.04.18 16:34.

Благодаря на всички за отговорите!

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1