Кой сплит е по- добър

24.05.18
22:22

Тренирам само на лостове. Досега тренирах цяло тяло, но мисля, че вече много привикнах и реших да сменя със сплит, а и така ще осигуря повече почивка на мускула, тъй като досега съм тренирал винаги през ден. Какъв сплит ми препоръчвате? Push-Pull-Legs или Upper-Lower body?

Двата са еднакво добри, ако ги ползваш правилно.

25.05.18
00:07
#2

Аз не схващам каква е разликата между дърпане, бутане и крака, и горна и долна половина на тялото. Може ли малко повече подробности на кирилица 🙂 Горната половина в един ден и крака във втори?

Мнението беше редактирано от Dymag на 25.05.18 00:09.

При дърпане-бутане-крака правиш един ден само дърпащи, един ден само бутащи и един ден крака. При долна-горна правиш единия ден цялата горна част (битащи и дърпащи упражнения) и единия ден само долна част.

25.05.18
09:50
#4

При бутане/дърпане/крака ще имаш възможност за повече упражнения за горна част за определени мускули, сравнено с горна-долна. В смисъл, ако целта е тренировката ти да не се проточва много и да приключва в рамките на едно и също време. Защото ако е да кажем горна-долна, при горната ще имаш например основно само базови упражнения, като: едно хоризонтално бутане /лег/, едно вертикално дърпане /набиране или горен скрипец/, едно вертикално бутане /раменна преса/ и едно хоризонтално дърпане /гребане/. Общо са 4, ако не включиш и други изолиращи. Ако обаче е бутане - дърпане-крака, освен базовите при бутащите /лег и раменна преса/, можеш да включиш и някое изолиращо за трицепс и рамо, т.е. бутащите си си ги направил, но имаш още 2 изолиращи, демек пак общо 4. Съответно при дърпащите е същото - вертикално и хоризонтално дърпане, плюс някое изолиращо за бицепс и да кажем трапец.
За мен лично, бутане-дърпане-крака е по-удачен вариант, но зависи и кое как ти понася.

25.05.18
09:58
#5

казано от Nickolay Chanev на 24.05.18, 22:22:

Тренирам само на лостове. Досега тренирах цяло тяло, но мисля, че вече много привикнах и реших да сменя със сплит, а и така ще осигуря повече почивка на мускула, тъй като досега съм тренирал винаги през ден. Какъв сплит ми препоръчвате? Push-Pull-Legs или Upper-Lower body?

Не си уточнил дали ще продължаваш само на лостове да тренираш или ще влизаш в зала?

25.05.18
10:58
#6

едит: Мда, докато се наканя да пиша, те отговорили няколко пъти.

Мнението беше редактирано от Димо на 25.05.18 11:00.

27.05.18
23:35
#7

Колко, направи ли 2 години спорт на лостовете? Без прекъсване? Колко си висок - преди година беше 1,83. Би трябвало на 18-19 години вече да си забавил растежа, но според мен си дръпнал поне още 2-3 см. Ако беше по-нисък щеше да си по-мускулест от по-рано, не се шегувам. Сега трябва да чакаш до 22-23 годишен, без да спираш спорта, докато се харесаш, каквито и методи да пробваш. Пробва 10-ки, пробва “бар брадърс”, сега ще пробваш сплит на лостове, което е невъзможно, а и на практика е същото, което си правел до сега, но без набиранията първия ден и без кофите втория. Времето за тренировка ще ти е същото, защото след набирането ще почиваш, вместо да правиш кофи, общия обем за отделните мускулни групи ще е същия или по-малък и ще им осигуриш почивка от 72 часа след натоварване ... което май е много. Моето мнение е да не даваш повече от 48 часа почивка на едни и същи мускули. Това е два дена, което, по най-новите ти идеи означава ден за горна половина следван от ден за долна.
Между другото, най-комплексно натоварващото гърба упражнение на лостове е коремното, а не набирането.

29.05.18
15:14
#8

Ти просто си задал някакви въпроси колкото да не е без хич. Ако не знаеш какви са целите ти и какво искаш да постигнеш, не сплит ами и гионтери да тренираш пак ще е все тая.
Ако знаеш, трябва да напишеш повече. Какво искаш, какви методи си ползвал досега, какви проблеми си срещнал, по подробно. Защото сега ще получиш и такива отговори. То може би и трябва да са такива, защото не си се постарал да дадеш повече информация.

Мнението беше редактирано от kaloyan на 29.05.18 15:14.

02.06.18
15:44
#9

Ами, Dymag е прав, че съм пробвал всякакви варианти. Иначе, да,  дръпнал съм. В момента съм вече 1.85 и съм 69-70 кг. Целта ми е все още качване. Храненето ми е добро, но не винаги успявам да достигна 3200 калории, защото толкова тр да ям, а и все пак съм на даскало и на др места.
Досега не съм прсктикувал сплит и не знам кое ще е по- добре за лятото, когато имам повече време вече. Дали сплит някакъв или цяло тяло през ден. А относно почивката, тренирам през ден и не знам дали се възстановявам достатъчно. На сплита почивката ще е по- дълга, но пък видях мнения, които казват, че и това не е ок.

Увеличавай натоварването с повече серии,повторения,по-малки почивки,повече време под напрежение и допълнително съпротивление.

03.06.18
17:26
#11

Ако тренирам цяло тяло през ден ли да е (пон-сряда-петък) или през 2 е по- добре (пон-четв-неделя)?

03.06.18
17:30
#12

казано от Nickolay Chanev на 03.06.18, 17:26:

Ако тренирам цяло тяло през ден ли да е (пон-сряда-петък) или през 2 е по- добре (пон-четв-неделя)?

Зависи колко тежка ти е тренировката и как се възстановяваш. Принципно минимум ден, ако тренираш както трябва.

03.06.18
21:04
#13

казано от Deyan на 03.06.18, 17:30:

казано от Nickolay Chanev на 03.06.18, 17:26:

Ако тренирам цяло тяло през ден ли да е (пон-сряда-петък) или през 2 е по- добре (пон-четв-неделя)?

Зависи колко тежка ти е тренировката и как се възстановяваш. Принципно минимум ден, ако тренираш както трябва.

Тренирам с базови: Набирания 2 вида, кофи и лицеви, бг клек и повдигания за прасец на 1 крак, за корем правя Leg raises
По 3-4 серии всяко общо взето от по 8-10 повторения.

03.06.18
21:25
#14

1 ден почивка е напълно достатъчен според мен. Има хора, които с подобни тренировки даже тренират всеки ден.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1