Мускулни групи и натоварвания при упражения

14.09.18
11:06

Здравейте,
Интересувам се има ли някаква класификация на на мускулите спрямо моториката и механиката на тялото. Мисля, че съм чувал някъде, но не съм сигурен.
Да вземем например  (лежанка). В нея участват трицепс,рамо, гърди. Поправете ме ако греша, но смятам, че основните мускули, които избутват самия лост са рамене и трицепс. Относно гъдите, те са пасивни, не участват в самото силово избутване на лоста. Те се натоварват от него, защото се свива мускула в най-горна степен. Те са основна мускулна група при натоварването като цяло, но са пасивни от гледна точка на механиката на тялото.
Ще се радвам за споделите мнението си!

Темата беше редактирана от K Filip на 14.09.18 12:57.

Лег пресата е упражнение за крака. Това, което имаш предвид е повдигане/избтване от хоризонтален лег и ако избутваш галвно с рамо и трицепс, значи не го правиш правилно.

Мнението беше редактирано от Веселин Блажев на 14.09.18 11:34.

14.09.18
12:51
#2

казано от K Filip на 14.09.18, 11:06:

Да вземем например лег пресата (лежанка). В нея участват трицепс,рамо, гърди. Поправете ме ако греша, но смятам, че основните мускули, които избутват самия лост са рамене и трицепс.

Поправям те 🙂
Участват и трите мускулни групи, но гърдите, като най-голямата и силна група във веригата, върши основната работа при избутването на тежестта.

казано от K Filip на 14.09.18, 11:06:

Относно гъдите, те са пасивни, не участват в самото силово избутване на лоста. Те се натоварват от него, защото се свива мускула в най-горна степен. Те са основна мускулна група при натоварването като цяло, но са пасивни от гледна точка на механиката на тялото.

Какво значи пасивни, след като се съкращават?! Как така хем са пасивни, хем са основната мускулна група, която се натоварва?! Какво значи спрямо механиката на тялото?!

14.09.18
13:08
#3

казано от Веселин Блажев на 14.09.18, 11:34:

Лег пресата е упражнение за крака. Това, което имаш предвид е повдигане/избтване от хоризонтален лег и ако избутваш галвно с рамо и трицепс, значи не го правиш правилно.

Извинявам се

14.09.18
13:14
#4

казано от Петко К на 14.09.18, 12:51:

казано от K Filip на 14.09.18, 11:06:

Да вземем например лег пресата (лежанка). В нея участват трицепс,рамо, гърди. Поправете ме ако греша, но смятам, че основните мускули, които избутват самия лост са рамене и трицепс.

Поправям те 🙂
Участват и трите мускулни групи, но гърдите, като най-голямата и силна група във веригата, върши основната работа при избутването на тежестта.

казано от K Filip на 14.09.18, 11:06:

Относно гъдите, те са пасивни, не участват в самото силово избутване на лоста. Те се натоварват от него, защото се свива мускула в най-горна степен. Те са основна мускулна група при натоварването като цяло, но са пасивни от гледна точка на механиката на тялото.

Какво значи пасивни, след като се съкращават?! Как така хем са пасивни, хем са основната мускулна група, която се натоварва?! Какво значи спрямо механиката на тялото?!

Разграничавам нещата от мускулно натоварване с цел напомпване и механично натоварване с цел движение.
До кое сухожилие е вързана гърдата и как пряко подпомага избутването на лоста?
Имам приятел боксьор, който е доста слабичък 70кг без гърди и вдига 80кг без проблем.
В случая ако хипотетично правилното изпълнение включва силото мускула на гърдата то това би допринесло значително за повишаване на силата съответно и килограмите. А това не е така или поне не в такава степен.

14.09.18
23:00
#5

казано от K Filip на 14.09.18, 13:14:

Разграничавам нещата от мускулно натоварване с цел напомпване и механично натоварване с цел движение.

Как точно ги разграничаваш и защо? Което и да е движение се осъществява от съкращението на мускула, а при съкращението си извършва механична работа. А напомпването не е цел, а страничен ефект от работата на мускула.

казано от K Filip на 14.09.18, 13:14:

До кое сухожилие е вързана гърдата и как пряко подпомага избутването на лоста?

Тук например си пише ясно къде е закачена и какви са функциите.
А тук имаш анализ на самото движение (вдигане от лежанка).

казано от K Filip на 14.09.18, 13:14:

Имам приятел боксьор, който е доста слабичък 70кг без гърди и вдига 80кг без проблем.
В случая ако хипотетично правилното изпълнение включва силото мускула на гърдата то това би допринесло значително за повишаване на силата съответно и килограмите. А това не е така или поне не в такава степен.

Т.е., имаш приятел, който е слаб и с неразвити гръдни мускули и затова вдига малко от лежанка? Това е съвсем нормално  😄
Каква всъщност е тезата ти?

Мнението беше редактирано от Петко К на 14.09.18 23:09.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1