Начинаещ

23.09.18
13:07

Здравейте. въпрос -
Защо натурално трениращият трябва да тренира мускулна група повече от 1 път седмично за да има растеж? А пък напредналите тренират по 1 мускулна група седмично??

23.09.18
16:22
#1

И напредналите трябва да я тренират повече от веднъж седмично, ако са натурални.
Причината е, че протеиновия синтез продължава 24-48 часа след тренировка, т.е., мускула расте само в този период. Така че, ако тренираш веднъж на 7 дни, то мускула расте първите 1-2 дни, останалите са загубени. Затова, за оптимален растеж, трябва да им се дава по-чест стимул, поне 2-3 пъти седмично. Стимул обаче не значи да правиш по 5 упражнения за всеки отделен мускул. Базовите упражнения винаги натоварват няколко групи наведнъж, т.е., има припокриване, и освен ако не правиш някакъв сплит само с изолиращи, винаги ще натоварваш някои мускулни групи повече от веднъж седмично. Примерно, ако правиш лежанка в понеделник и лег с тесен хват или кофи в четвъртък, то тренираш гърдите, рамото и трицепса два пъти седмично.
П.П. Ако пък си на химия, протеиновия синтез е постоянно увеличен, без значение дали тренираш или не. Но и в този случай, по-чести тренировки пак ще имат по-добър ефект.

Мнението беше редактирано от Петко К на 23.09.18 16:24.

24.09.18
10:29
#2

казано от Silvestur Qnkov на 23.09.18, 13:07:

Здравейте. въпрос -
Защо натурално трениращият трябва да тренира мускулна група повече от 1 път седмично за да има растеж? А пък напредналите тренират по 1 мускулна група седмично??

Къде го чу това , че напредналите тренират веднъж седмично мускулна група?Напротив , колкото по-напреднал си , толкова по-често ще можеш да натоварваш съответната мускулна група.Когато си съвсем в началото , то и един път седмично на група ще работи прогресивно за теб , след време прогреса ще намалее и ще изиска от теб да увеличиш честотата , ако искаш развитието да продължи.Тренировките с тежести са занимание , различно от това което нормалния средностатистически човек ще срещне , като физическо препятствие през живота си...най-вероятно?!В този смисъл , заниманието може да се разглежда дори , като метаморфоза на обикновения човек във свръхчовек)))Пак по тази логика , силата и издръжливостта на сериозно физическо натоварване следва да върви от повече към още повече и така доживот.Теоритично са установени граници на физическия лимит при човека , но във времето тези теории се променят възходящо , защото всяко следващо поколение еволюира по някакъв начин на база информация , получена от предишното , докато това се заложи като сигурно придобито и се предаде на свой ред на следващото поколение.
  Можеш да опиташ да наблюдаваш една седмица тренировките на професионалните щангисти...там ще ти трябва лист и химикалка , за да си записваш колко пъти седмично натоварват съответна мускулна група , че иначе може и да не запомниш )))

24.09.18
13:34
#3

“Причината е, че протеиновия синтез продължава 24-48 часа след тренировка, т.е., мускула расте само в този период. Така че, ако тренираш веднъж на 7 дни, то мускула расте първите 1-2 дни, останалите са загубени”- това изобщо не е така!

25.09.18
12:54
#4

Ами как е тогава?

25.09.18
12:58
#5

през ден ако правя лежанка , набирания , раменна преса и клек ( във един ден всички) то как и кога ще се възстановявам?

25.09.18
13:04
#6

И на мен ми е интересно!

25.09.18
13:20
#7

казано от Silvestur Qnkov на 25.09.18, 12:58:

през ден ако правя лежанка , набирания , раменна преса и клек ( във един ден всички) то как и кога ще се възстановявам?

Какво имаш предвид като казваш “възстановяване”? Да ти мине мускулната треска за да не те боли ли? Или ще си уморен и няма да можеш да вдигаш щангите?

25.09.18
13:50
#8

казано от Silvestur Qnkov на 25.09.18, 12:58:

през ден ако правя лежанка , набирания , раменна преса и клек ( във един ден всички) то как и кога ще се възстановявам?

Почивните дни са за това.

казано от Silvestur Qnkov на 25.09.18, 12:58:

през ден ако правя лежанка , набирания , раменна преса и клек ( във един ден всички) то калк и кога ще се възстановявам?

Вкарай нещо и за задно бедро и става една добра програма.

25.09.18
16:09
#10

да , ще вкарам и него.

Мнението беше редактирано от Silvestur Qnkov на 25.09.18 16:10.

казано от Silvestur Qnkov на 25.09.18, 16:11:

казано от Димо на 25.09.18, 13:20:

казано от Silvestur Qnkov на 25.09.18, 12:58:

през ден ако правя лежанка , набирания , раменна преса и клек ( във един ден всички) то как и кога ще се възстановявам?

Какво имаш предвид като казваш “възстановяване”? Да ти мине мускулната треска за да не те боли ли? Или ще си уморен и няма да можеш да вдигаш щангите?

мисля , че няма да успея да направя същите серии и повторения.ю

А защо трябва да са същите?

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1