plantar fasciitis

27.10.18
18:19

здравейте!

някой има ли опит с горепсоменатата контузия ? става дума за разтегната фасция на стъпалото която предизвиква болка основно сутрин (след обездвижване на стъпалото). ако някой го е имал бих се радвал да сподели как се е оправил

Аз имах такъв проблем, но при мен фасцията беше възпалена следствие претоварване.

В началото се появи лека болка, която беше по-скоро тъпа и епизодична, около 7-10 дни се наблюдавах само, но след като не изчезна, а даже се увеличи, направих консултация с кинезитерапевт и съответно няколко процедури при него, за да ми облекчи състоянието.

Преразгледахме какво (не) правя и какви са причините и изводът при мен беше комбинация от:
- плоскостъпие + съм тежка
- много ходене, в комбинация с тренировките, които водя, където съм на крак
- пренебрегване разтягането след тренировки (в частност след натоварване на задни бедра и прасци)

Посещенията при кинезитерапевта ми помогнаха много, като след това намалих активността си, давайки си повече почивни дни в програмата и орязвайки от ходенето (хах, как звучи, имайки предвид, че масово хората се чудят как да ходят повече). Отново започнах да разтягам, но все още не го правя всеки път след силови, а според усещането.

В момента, тъй като все още не е минало достатъчно време, съм в етап, в който ме боли само, ако прекаля с ходенето, но до 17-19000 крачки на ден съм ок.

Така че на твое място бих си направила консултация с някого и разгледала възможни причини за появата на проблема при теб.

Чела съм, че има случаи да минава от само себе си, без да се прави нищо, но аз не бих рискувала. За да се стигне до него, значи не правим нещо, както трябва. Поне така мисля. 🙂

30.10.18
12:33
#2

Благодаря ти за изчерпателния отговор.
Какво прави с кинезитерапевта? Какви разтягания започна да правиш?

Дълбок масаж на прасци и задни бедра + механично третиране на петата и фасцията. Не съм гледала техниката, понеже лежах по корем. Както с ръце, така и със спомагателни материли.

А разтягането - правя смесица от съвети на Галина Дензел (ресторативно движение) и Джо ДеФранко.
Глутеуси, задни бедра, прасци - гледам да премина през всичко.

30.10.18
15:36
#4

Аз имах плантарен фасцит преди 3-4 години - на мен много ми помогна мачкане на ходилата с тенис топка по 2-3 пъти на ден.

Другото, което Рони е описала също ще помогне - обикновено фасциите се възпаляват и болят именно, когато някой мускул е натегнат и ги опъва. Сухожилията също страдат тогава. Та по-често мачкане и разтягане също ще облекчат положението.

Неприятно е, ама минава 🙂

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1