zvvsip

Прескочи до:

Искаш ли да постигнеш мечтаната форма и трайно по-добро здраве?

Методът на BB-Team е модерният начин да изградиш здравословни навици, трайни резултати, увереност и контрол над здравето си с лична подкрепа и отчетност.

Научи как работим

07.01.22
14:53

И защо тръгваш с коленете напред, а не с д-то назад. Както при сядане. Това е по-добрия начин за клек. С по-малка вероятност от травми, по-голяма стабилност и повече сила. Според учебниците по физкултура, правилната техника е да тръгнеш с д-то назад.
Ако оправиш техниката, ще клекнеш много бързо с по-голяма тежест.

07.01.22
15:03

Светльо, няма такова нещо като по-добър начин. Тези неща са индивидуални. Първо, той тръгва с таза надолу, не назад и не с коленете напред. Второ, тръгва така, защото мобилността му го позволява. Ако въобще може да се говори за най-добър начин на клякане това ще е точно този - с таза надолу.

Мнението беше редактирано от James Hinks на 07.01.22 15:56.

07.01.22
16:39

казано от James Hinks на 07.01.22, 15:03:

Светльо, няма такова нещо като по-добър начин. Тези неща са индивидуални. Първо, той тръгва с таза надолу, не назад и не с коленете напред. Второ, тръгва така, защото мобилността му го позволява. Ако въобще може да се говори за най-добър начин на клякане това ще е точно този - с таза надолу.

Аз не съм специалист по щанги, така че не мога да споря. Навремето кляках по подобен начин с таза надолу. Ама тогава коленете вървят напред :)
И познати треньори по щанги и по силов трибой ми казаха, че не клякам правилно в прав текст и че техниката е друга, а именно както е движението при сядане. Затова и коментирах.

07.01.22
17:07

казано от Гордан на 07.01.22, 14:23:

Не е ли по-добре да се обърнеш? Не е най-добрата идея да връщаш задна след тежка серия.

Определно, да! ? Супер неудобно ми беше и няма да повторя. Някой друг път ще разкажа, че бачкам и не мога сега.

Светльо, карам го по усет.. и така усещам контрола над тежестта през цялото движение. Сашо е описал останалото по начин, по който не бих се сетил ?

10.01.22
13:26

казано от Svetoslav на 07.01.22, 16:39:

казано от James Hinks на 07.01.22, 15:03:

Светльо, няма такова нещо като по-добър начин. Тези неща са индивидуални. Първо, той тръгва с таза надолу, не назад и не с коленете напред. Второ, тръгва така, защото мобилността му го позволява. Ако въобще може да се говори за най-добър начин на клякане това ще е точно този - с таза надолу.

Аз не съм специалист по щанги, така че не мога да споря. Навремето кляках по подобен начин с таза надолу. Ама тогава коленете вървят напред :)
И познати треньори по щанги и по силов трибой ми казаха, че не клякам правилно в прав текст и че техниката е друга, а именно както е движението при сядане. Затова и коментирах.

Така...
Мислех да не пиша, но на някого може да му се наложи да слуша(или пък да не слуша) такива съвети, та ето малко по темата:
1. Това с минаването на коленете пред стъпалото е доста преекспонирано. Особено ако се кляка с равна обувка. Ако минават - минават, ако не минават - не минават. Не е кой знае какъв проблем, да не казвам даже никакъв.
2. Правилното клякане е както го правят малките деца. А те го правят с таза надолу, не назад все едно сядат на стол. Те даже и не обичат да сядат на стол...По този въпрос съм написал и един материал, на една лекция преди 6-7 години ме бяха поканили и там им го разяснявах подробно...
3. Щангистите(защото нали треньори по щанги са намесени в този съвет) не клякат с таза назад или поне аз не съм виждал такъв щангист. Причината е съвсем ясна и прозаична - клякайки с таза назад изключително трудно ще задържиш торса максимално вертикален, което във Вдигането на тежести е от изключителна важност, защото при изтласкването тежестта е на гърдите, а при изхвърлянето е над главата. Sapienti sat както са казали древните римляни.
4. В трибоя се кляка с таза назад, да. Обаче причината е съвсем друга - там основно се кляка лоу бар като в същото време не се търси максимална дълбочина, а точно обратното - минималната необходима да мине опита, а тези неща най-лесно се постигат именно когато клека е иницииран с таза назад. Даже не съм сигурен колко успешно ще може човек да спре малко под паралела клякайки с таза надолу.
От тази точка естествено изключвам Рей Уилямс, който хем е най-силния клекач, хем кляка хай бар и то максимално дълбоко :D
5. Ако говорим за минаването на коленете напред и то с много, то трябва да изключим и Вдигането на тежести, защото там при много състезатели това се случва постоянно.

Мнението беше редактирано от James Hinks на 10.01.22 13:32.

10.01.22
13:43

Той изпълнява клека бос, което вече е много различно и осен това кляка и дълбоко. Който иска да пробва един дълбок клек бос и да видим как го прави.

П.С - а според мен правилния начин е този в който кляка с тежест и не получава травми, това е най-правилния начин за него. А не щото някой казал че така трябвало.

Мнението беше редактирано от kaloyan на 10.01.22 13:48.

10.01.22
13:57

казано от kaloyan на 10.01.22, 13:43:

Който иска да пробва един дълбок клек бос и да видим как го прави.

Правя го както и с обувки.

10.01.22
14:49

казано от James Hinks на 10.01.22, 13:26:

3. Щангистите(защото нали треньори по щанги са намесени в този съвет) не клякат с таза назад или поне аз не съм виждал такъв щангист. Причината е съвсем ясна и прозаична - клякайки с таза назад изключително трудно ще задържиш торса максимално вертикален, което във Вдигането на тежести е от изключителна важност, защото при изтласкването тежестта е на гърдите, а при изхвърлянето е над главата. Sapienti sat както са казали древните римляни.
/quote]

Сашо благодаря, много хубаво обяснение. Само да поясня, че ставаше въпрос за трибойски клек, т.е. заден клек. При вдигането на тежести се кляка преден клек или с щанга над глава, така че техниката е съвсем различна, както си обяснил по-горе.

10.01.22
15:04

казано от Svetoslav на 10.01.22, 14:49:

Сашо благодаря, много хубаво обяснение. Само да поясня, че ставаше въпрос за трибойски клек, т.е. заден клек. При вдигането на тежести се кляка преден клек или с щанга над глава, така че техниката е съвсем различна, както си обяснил по-горе.

Е щангистите заден клек не правят ли :D :D :D :D :D

10.01.22
15:05

Светльо, абсолютно си важи за какъвто и да е клек. Движението, което извършват краката и таза е едно и също - все е клек.

13.01.22
23:51

10.01
Военна - 3х5х40, 5х50, 5х55, 5х60, 4x65(нерв)

13.01
Напади - 8х40, 8х40, 8х40, 8х50
Отпади - 8х50,  8х50, 8х50
Напад - 8х50, 8х50
Клек - 20х50, 20х50
Пистолети от кутия - 8, 8, 8

В бокса съм малко ас... Тъмно набера малко скорост и все така става : )) Защипах нерв на гърбът в понеделник. Реших да пия, а не съм пияч... 1-2 пъти годишно си позволявам. Отделно и много напрежение и стрес на работа, та резултата се появи. Майната му : ))

Пуснах си болничен и вече започнах да чувствам подобрение. Днес направих опит за тренировка и добре ми се получи. Не мога да си стегна лявата част на гърба и да си поема дълбоко въздух. Като сложа щангата ме боли, защото се притиска нерва и само 50кг натоварих. Лявата ръка мравучка постоянно и пръстите са студени, но се оправям :D Джи-пито предлага да ми забие един Дипрофос ама няма да го правя за момента. Утре мисля да отида на масаж и да ми сложат вендузи, но не знам, първо ще говоря с терапевта дали са подходящи.

Положителното от цялата работа е, че преоткрих пистолетите! Много добре ми идват и просто бях забравил да правя в последните месеци. Ще ги натисна с тежест

Мнението беше редактирано от zvvsip на 13.01.22 23:51.

Прескочи до:

Направи първата стъпка към твоята цел.

Попълни анкетата и наш консултант ще се свърже с теб, за да научиш и обсъдите как нашият метод ще е от полза за теб и целите ти.

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1