Правилно хранене при отслабване ?

23.04.20
21:34

Здравейте, момче на 22 години съм, висок съм 165 см тежа 65 кг, до преди около 1,5 година тренирах редовно и постигнах долу - горе добра физическа форма, след това ми се случиха доста неприятни неща и спрях. За това време не покачих килограми, дори свалих, но доста от тези килограми се превърнаха в мазнини в корема в бедрата и в задните части. Започнах кардио сутрин на гладно 4 пъти седмично, (взел съм си йохимбин, л - карнитин и суроватъчен протеин),спрял съм газирани напитки, тестени изделия, сладко. (единствения ми проблем ще е със сладкото, но ще се справя, другите две групи не съм ги консумирал и преди да започна отново да спортувам)

В дните, в които не тренирам закусвам с 1 банан, 3 4 яйца, които или ги варя или ги бъркам или ги правя на омлет със сирене, протеин. В дните, в които тренирам ( за жалост обичам да си поспивам в почивните дни - обикновенно бягането ми е между 11 и 13 ) след бягането направо сядам за обяд. За междинна закуска следобед се храня с плодове (банан, ябълки) и скир, вечер гледам да се храня по - леко. Преди лягане ям около 100 гр извара и 1 супена лъжица фъстъчено масло ( на доста места четох, че той не е враг на свалянето на мазнини, а дори помага), също ям и доста царевица
Въпроса ми е следния : Правилните храни ли съм подбрал в ежедневното ми меню, какво бихте ме посъветвали вие и дали някоя от тях може да ми попречи да изгоря излишните мазнини  ?

Темата беше редактирана от Христо Минчев на 24.04.20 07:18.

RR

24.04.20
06:55

пробвай така, а ако не ти се получи)), махни яденето преди сън! ;)

24.04.20
08:15

казано от Христо Минчев на 23.04.20, 21:34:

до преди около 1,5 година тренирах редовно и постигнах долу - горе добра физическа форма, след това ми се случиха доста неприятни неща и спрях. За това време не покачих килограми, дори свалих, но доста от тези килограми се превърнаха в мазнини в корема в бедрата и в задните части. Започнах кардио сутрин на гладно 4 пъти седмично
...
В дните, в които не тренирам закусвам

Малко ти е объркано изложението. Значи преди да почнеш да тренираш как си бил - слаб, дебел, колко кила? Като почна да тренираш какво се подобри във формата ти - качи ли, свали ли килограми, мазнини, мускули? Как се хранеше като тренираше?

През тази 1.5 година в която не си тренирал как се хранеше? Какво се случи - изчезнаха ти толкова много мускули, че въпреки че качи мазнина, килограмите ти тегло намаляха? Колко килограма по-лек стана?

Колко ти е кардиото? Какво правиш?

казано от Христо Минчев на 23.04.20, 21:34:

взел съм си йохимбин, л - карнитин и суроватъчен протеин),спрял съм газирани напитки, тестени изделия, сладко. (единствения ми проблем ще е със сладкото, но ще се справя, другите две групи не съм ги консумирал и преди да започна отново да спортувам)

Йохимбини, карнитини, протеини - сами по себе си нищо магическо не правят, от тях няма да отслабнеш. Нито пък от газираното или тестяните / захарта ще надебелееш автоматично. ОК е че си ги изключил, но това не ти гарантира че ще свалиш мазнините. За да сваляш килограми има едно основно нещо и то е че трябва да си в калориен дефицит. Тоест калориите, които приемаш да са по-малко от тези, които изразходваш. И така ще сваляш тегло. А ако тренираш силово и си набавяш протеин, е по-вероятно свалените килограми да са в по-голямата си част мазнини и в по-малката си част мускули.

Хубаво си описал междинните си хранения, но не си написал основните. Какво ядеш, по колко... А и “плодове и скир” може да са 1 кило банани за 900 Ккал и скир за 100 Ккал.

Самия ти въпрос:

казано от Христо Минчев на 23.04.20, 21:34:

Въпроса ми е следния : Правилните храни ли съм подбрал в ежедневното ми меню, какво бихте ме посъветвали вие и дали някоя от тях може да ми попречи да изгоря излишните мазнини  ?

Е фундаментално грешен. Няма “добри” храни, които като ядеш по колкото си искаш и ще отслабваш, както и няма и “лоши” храни, които просто като избягваш ще отслабваш. Можеш да нагъваш само кока-кола и банички и пак да отслабваш, ако количествата са съобразени и накрая си в калориен дефицит. Разбира се че е по-лесно да си в дефицит и да си сит и в добро здраве ако ядеш скир и плодове вместо кока-кола и банички, но принципа трябва да ти е ясен. Трябва да си броиш калориите за да си сигурен че си в калориен дефицит накрая на деня или седмицата или месеца. Пробвай приложението MyFitnessPal - там е доста лесно направено да си смяташ калориите.

И почни нещо със съпротивление да тренираш - малко лостове, щанги, ластици. Кардиото е ОК, но не е достатъчно и дори и да отслабнеш, може пак да не се харесваш.

Питай нещо ако не ти е ясно и успех.

Мнението беше редактирано от Димо на 24.04.20 09:04.

Благодаря за отговорите.За жалост не съм си следил килограмите,просто тренирах по програма, гледах да се храня правилно, или по - скоро да не се храня с така наречените “вредни” храни и резултатите дойдоха в даден момент. Относно основните ми хранения в момента  са разнообразни и умишлено не ги споменах,защото щеше да стане доста досадно според мен, те са боб, леща, основни ястия, риба, супи. Относно добавките, които съм взел, напълно съм наясно, че не са магически и за това съм съчетал кардио с тях. Относно кардиото, което правя в момента,постепенно увеличавам времето за тренировка,започнах от нулата - 2 минути умерено бягане 1 минута ходене, увеличавам това време постепенно.

24.04.20
09:19

Трябва да се поинтересуваш как се смятат калории. Дори и да не теглиш всяка храна всекидневно и да смяташ калориите си всеки ден цял живот, трябва да го правиш известно време - примерно 2-3 седмици, първо за да разбереш коя храна в какво количество какви калории ти дава, и второ - да видиш дали с каквото ти наричаш “нормално ядене” си в дефицит. Ако се окаже че си в нормален дефицит - супер, продължавай си с храната по този начин. Ако се окаже обаче че си на баланса или в излишък - тогава ще трябва да направиш промени по храненето си.

Така че - купи си домакинско кантарче, тегли и смятай всичко което ядеш, за да знаеш къде си. Иначе е малко стрелба в тъмното. Не че ще ти стане нещо лошо като не ядеш захар и като бягаш, просто може да не постигнеш резултатите, които очакваш ако не си в дефицит.

Благодаря

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1