24.09.07
17:23
Преди малко гледам новините по БНТ и какво да видя... поредната зверска катастрофа.... 5 жертви и 7-8 човека в много тежко състояние. Направо издивявам вече... колко простотия има :ahhh:
Колко хора са затриха последно време, просто не е истина...кой с кола, кой са удавил..
Това има нещо сбъркано в България и незнам дали може (вече) да се поправи...
Темата беше редактирана от Йосиф В. Сталин на 24.09.07 17:33.
24.09.07
18:05
#1
Аз всеки пък когато шофирам съм свидетел на пълна простащина и анархия по пътищата и
забелязвам някакви млади момичета коя с джип коя с “C” класа да изпреварва по дефилета магистрали
на възможно най-неподходящите места ,а преди няколко дена си вървя по улицата и пред мен става зверска катастрофа буквално на 2-3 метра ,просот една нива не спря на стоп....
хора спазвайте ограниченията на скоростта и ще спестите кръвопреливането от близките ви
аз всеки път като тръгвам на път преглеждам гуми спирачки ,карането на кола не е шега работа
а напоследък много хора си вкараха коли и адски много пишлемета още не изкарали курсовете карат абе лудница е по пътищата
те баш тия пишлемата правят най-големите глупости музиката на макс газ додупка и се мислат че крат последната S klas
Прекалено много фактори са нужни за да се намалят жертвите по пътищата.Лошото е че има и невинни жертви които спазват правилата но някое пишлеме ги помита .... Абе трябват си сериозни мерки
25.09.07
09:34
#4
казано от ASTOR на 24.09.07, 19:56:
Прекалено много фактори са нужни за да се намалят жертвите по пътищата.Лошото е че има и невинни жертви които спазват правилата но някое пишлеме ги помита .... Абе трябват си сериозни мерки
Там е проблема точно, че умират невинни хора! Иначе хич не ми пука за отрепките, които сами си затриват живота.
Вярно факторите са много, но трябва да се направи нещо, защото май става все по-зле?
съгласен съм, че трябва да се вземат мерки, но СМИСЛЕНИ мерки, които наистина да довет да някакъв положителен резултат. не като милионите, които закопаха за разните им тъпи камери от които никакъв смисъл няма освен да гълтат пари и да дразнят хората. или пък удесеторяването или каквото там увеличение на глобите ни начукаха - някой да вижда ефект от тези страшно “полезни” и “необходими” “животоспасяващи” мерки? а какъв е смисъла милиционерите да висят като @@@@@ /няма да го кажа :-P / по кръстовищата и да си бъркат в @@@@ /и това няма да го казвам/? може би да защитят някой мангал (a.k.a. ром въпреки че не знам от къде го изкопаха това...) докато бие/краде някой българин ли??? (и да - за мен са си най-обикновени милиционери - и ще си останат такива докато не започнат да спазват законите най-сетне :coolmad: )
25.09.07
15:36
#6
Проблема е, че няма наказуемост. Аз лично смятам, че новите мерки (макар и драконовски) ще доведът до резултат, но само, ако се следи за наказуемостта, което ще рече наистина да се глобавят/санкционират хората. За мен, ако си пил, след това се качиш на колата си чиста проба паразит за обществото (под пил нямам предвид 1 бира). Обществото спокойно и с чиста съвест трябва да се пречисти (Great Purge xaxaxa) от подобни индивиди, методи много. Както според мен, ако си причинил катастрофа или нещо подобно след шофиране в нетрезво състояни - директно да взимат книжката во веки.
Трябва да се върне и смъртното наказание и такива дръвници като Максим Ставиииииски (или както е там) дирекно да им теглят куршума/газа/тока. Да причиниш такова нещо, при такива обстоятелства И да си част от инициатива против шофирането в нетрезво състояние.... нямам думи. Такива като него вместо да лежат по затворите или смърт, или цял живот тежък обществено полезен труд, а не луксозна килия, както най-вероятно ще стане.
Трябва да избием или изгоним правозащитните организации. Те са неосъзнат цирей. След като ги премахнем всичко ще почне да си идва на мястото за определни групи хора.
Камерите за наблюдение, не са лошо нещо. Просто може би са леко прехвалени с цел да се изтъкне някой, че е направил голямо нещо. Примерно в Англия има автоматични камери, които следят за движението и някои, ако превиши скорост, автоматично го снима и после нарушителя получава глоба по пощата или на ръка.
Тая държава (и не само тя) трябва да се управлява от желязна ръка и да не залъгваме с новите утопии “демокрация” и “западни ценности”. Не трябва да гледаме от другите, а да търсим наш начин, наши идеи.
аз си мисля че в БГ пак правим нещата на обратно - винаги се гледат първо наказанията, глобите и т.н. а никой дума не споменава за ПРЕВЕНЦИЯТА на нарушенията. само да се изясня - като казвам превенция нямам предвид прехвалените камери или милиционерите завряни в храстите уж да “вдъхвали респект”. по-скоро първо трябва ТОТАЛНО да се оправят пътищата (не за 2 месеца в годината да се чоплят едни и същи улици) да се оправи и маркировката (на доста улици тя изобщо липсва) уличното осветление нощем да СВЕТИ, а не да мъждука (ако и това прави изобщо...) да се реши радикално въпроса със старите трошляци по улиците (а и тези оставени спокойно да си гният по тротоарите) да прстанат да се затварят/блокират/завардват и т.н. произволни улици без никакъв повод (освен този, че някой чужд президент бил кихнал или пък високопоставения @@@@ на някой си щял да мине от там...) да се регулират светофарите най-после (не 20 коли да чакат на червено 2 каруци да минат на парад през кръстовището) да се стегнат подлезите/надлезите и да се следи за и да се вземат мерки срещу неправилно/неграмотно пресичащи пешеходци (каквито изобщо не липсват) да се построят достатъчно паркинги (подземни, надземни, висящи, стоящи каквито Св. Бат Бойко и другите градоначалници решат) зимата редовно да се чистят ВСИЧКИ улици от полецица и сняг (големите булеварди може и да са чисти, но това едва ли ще ме интересува ако ме размажат на някоя квартална уличка, нали) и ЧАК СЛЕД ТОВА да се въвеждат мерки и наказания. аз превенцията така я разбирам :coolhmm:
за алкохола нищо не мога да кажа - това си е избор на всеки един от нас (аз например никога не карам когато съм пил - дори една малка бира - въпреки всякакви бъзици от страна на приятелите).
колкото до правозащитните организации - също си мисля че трябва да се закрият. за какъв @@@ са ни като се занимават само и единствено с “правата” на т.нар. “малцинства”? а това че нацвъканите навсякъде камери нарушават правата на ВСИЧКИ граждани (а не само на възнесените в ранг на богопомазани “малцинсва”)
за разхайтените милиционери изобщо няма да отварям дума че ми се повръща а забелязвам че е станало време за обяд ;-)
малко се разпалих, но все пак мисля че е важно - всеки ден се борим с хаоса но нищо не можем да направим :down:
Мнението беше редактирано от VoiD на 26.09.07 09:23.
26.09.07
11:37
#8
За значително и трайно подобрение на инфраструктурата си напълно прав, но според мен тя не е толкова голям фактор за високата интелектуална импотентност по пътищата. Фактор номер 1 е превишената скорост и това е факт. Явно проблемната ни инфраструктура не пречи на някои хора да карат като Шумахер.
Според мен най-добрата превенция се нарича страх. Очевидно не е страх от смърт или да останеш инвалид. Става въпрос за най-големия страх на простите хора - парични санкции. Най-добрата превенция е знанието, че ако направиш нещо “акано” ще те глобя.. и то стабилно.
Друга добра превенция е обществено полезен труд като наказание. Нарушителите да ги карат да поработят малко мизерна (но и нужна) работа за държавата, така да се каже да се поизложат. Това ще е доста ефективно според мен.
Под правозащитни организации имам предвид цялата паплач, която се занимава с някакви си измислени права и ценности. Това са: защита на малцинсвта, свобода на словото, “назиратели” на демокрацията, еко защитници, религиозни свободи... на всеки му стана ясно за какво иде реч.
За полицията според мен въпроса е доста важен. Първо трябва да се изгради една добра материална база на тези хора. Второ трябва да се реформира доста най-вероятно. Трето трябва да придобие повече авторитет.
не винаги високата скорост е причината за ПТП - за пример последния жесток инцидент с камиона премазал няколко коли докато чакат на светофара. той си е карал с допустима скорост, но е бил претоварен (а и пред разпад май) и това е компенсирало скоростта - фатален край за сума хора... страха явно не е бил достатъчен фактор да възспре убиеца - няколко акта за претоварване, отнета книжка, отнет лиценз за превози - целия репертоар от мерките въведени уж да ни “предпазва” точно от такива същества, но просто на човека явно от нищо не пука и пак я кара както си знае...
не подценявай значението на инфраструктурата - аз лично съм убеден че поне половината от катастрофите или нямаше да се случат или да не са с толкова тежки последици, ако колите и пътищата (а и т.нар ни “автомагистрали”, които ако не са в ремонт са задръстени или пък и двете) ни бяха както трябва. просто много хора не са свикнали да карат бързо (много е различно от карането с нормална скорост, въпреки че преди време не вярвах...) и предприемат всякакви невероятни маневри за избягване я на дупка, я на нещо върху пътя, губят контрол и се размазват или в някое дърво или в друга кола, или след като 30-40 минути са се влачили с 35-40 км/ч след някой мангалски москвич (леле само как мразя тия :coolmad: ) или след някой камион-непукист дето не те пуска да го изпревариш, предприемат някое супер рисково изпреварване и после...
за това мисля че вместо да се пръскат сума пари за преоборудване на милиционерите (то не бяха камери, нови радари, патрулки с камери и т.н. джунджурии, които имат само една цел - милиционерите да си барат @@@@ и само да си събират глобите от нарушителите) можеха да се дадат тези милиони за инфраструктура примерно... освен това високите санкции така или иначе не плашат нарушителите-рецидивисти - някой ще кара последен модел ферари и ще усети някаква си глоба от 500 или 1000 лева? не ми се вярва...
като цяло не мисля че страха (насаждането на страх) е правилния подход в случая (както и в повечето други случаи, но това е друга тема) - просто трябва да се покаже на хората че т.нар. ни “държава” прави нещо за тях (ама не глупавите предпазни колани, детски столчета и т.н.) и чак тогава да се очаква и те да направят нещо за останалите (черта от народопсихологията ни - повечето хора няма да направят нищо за другите ако преди това другите не направят нещо за тях). сега масово народа е във “война” с държавата, защото вижда в нея враг, но нищо не може да направи и си изкарва яда на пътя (на мен също ми се е случвало признавам без бой :red: ).
26.09.07
13:36
#10
Вярно е, че не винаги високата скорост е причина за катастрофи, но тя е най-големият.
Последният инцидент е доказателство, че няма страх от наказуемост или наказуемоста е пренебрежима, следствие на печалбите докарани от наруванането на закона. Това е проблем номер 1, както казах в предния си пост.
Тази фирма нямаше да си остави така нещата, ако знаеше, че я чакат умопомрачителни санкции за тези нарушения.
Ето така ще ти поставя нещата: фирма “Пример” притежава камион в неизправно състояние според закона. Санкицията за употреба на този камион е 1000 лв, а печалбата от експлоатацията му е 2000 лв. Направи си сам сметките.
Това е липсата на наказуемост, а да не говорим, че има начини за “спасяване” дори и то нищожните санкции.
Ако глобата на горе споменатия пример бе 5000 лв (или повече), а за повторно нарушение още по-тежки санкции.
Дали няма да е друга ситуацията? Това е фактора “страх” според мен.
Ти споменаваш и за москвичите, камионите по пътя. Това не го успорвам, но това си е до манталитет и няма как да се промени много, много. Освен да се вдигне стандарта на живот и всички да караме нормални коли, а камионите да се отбиват към други маршрути. Но това трудно осъществими неща, поради ред причини.
За хората с ферарите няма какво да се каже освен санкция не е равно винаги на парична глоба.
Полицията реално има нужда от тези джунджурии, в една или друга степен. Тези пари не са хварлени на вятъра.
Искам да каже, че стана “модерно” да се казва, че пътищата са ни лоши. Преди бяха много по-зле от сега. Аз живея в малко градче и пътищата ни се подобрят доста с времето, сега са доста добре според мен, не идеални, но добри.
Пари за пътища се отделят достатъчно, но има друг проблем. Много от тези пари се прибират от хората, които трябва да ги използват. Пример: купуване на по-евтини и некачествени материали. Целта е да се изхарчи минимално количество пари и работата да ИЗГЛЕЖДА свършена. Това е причината пътища, маркировки и подобие, да се сменят толкова често.
Предпазните колани не са глупово нещо! Те са основната защита на пътниците. Без колан си за никъде. Новите (модерни) автомобили се правят със доста системи за сигурност, но тези системи са оптимизирани и ефективни само, ако си с колан.
Лично аз съм изпадал в ситуации в които колана ме е предпазвал от чупене на нос или излитане пред предния прозорец.
Детските столчета са нещо задъжително, ако имаш малко дете.
казано от Huskarl на 26.09.07, 13:36:
............
Искам да каже, че стана “модерно” да се казва, че пътищата са ни лоши. Преди бяха много по-зле от сега. Аз живея в малко градче и пътищата ни се подобрят доста с времето, сега са доста добре според мен, не идеални, но добри.
Пари за пътища се отделят достатъчно, но има друг проблем. Много от тези пари се прибират от хората, които трябва да ги използват. Пример: купуване на по-евтини и некачествени материали. Целта е да се изхарчи минимално количество пари и работата да ИЗГЛЕЖДА свършена. Това е причината пътища, маркировки и подобие, да се сменят толкова често.
....................
именно! липсва ВСЯКАКЪВ обществен контрол (всъщност като се замисля липсва изобщо всякакъв контрол...) а пари всъщност има, но се разпиляват по всевъзможни пера и перца на бюджета (и нечии джобове) и вместо да се намери начин това да се продотвартява, те тръгнали да ми търсят начини да дерат народа с глоби, за да събират още повече пари, които посля да потъват някъде си...
за наказанията не си съвсем прав. по принцип е вярно, че по-суровите наказания имат респектиращ (”страховит”) ефект, НО я помисли, че прекомерното завишаване на наказанията в дадена сфера (в случая транспорта най-общо) би породило желания ефект и би довело до намаляване на ПТП (примерно). какво обаче става в държавата като цяло? наказанията като цяло “девалвират” - т.е. коренно различни по тежест престъпления получават еднакви (или почти) наказания. конкретен пример - някой предлагат смърт за пияните шофьори. в същото време такова наказание няма дори за най-тежкото престъпление (според повечето хора - аз не съм много съгласен, но както и да е) - убийството! тогава какво излиза? че е “по-ефтино” да застреляш някой като куче отколкото да караш след като си изпил 1 бира и не си причинил катастрофа??? не ти ли изглежда малко странно? или трябва да тръгнем да увеличаваме всички наказания? тогава държавата ще стане твърде репресивна, народа ще е още по-масово недоволен (тука изобщо не слагам случаите на непоправимите съдебни грешки, които ще станат доста по-чести) и в края на краищата нещата ще се върнат пак по старому. единствения правилен подход според мен е цялостна промяна на мирогледа и културата на хората - бавен и постепенен процес, съгласен съм, но пък далеч по-ефективен в дългосрочен план.
за коланите и другите предпазни мерки също не съм съгласен - това все пак касае личната ми безопосност и няма нужда милицията да се грижи и затова (тя другите си задължения не изпълнява, че това ли...)
П.С. май обърнахме темата на чат, но мисля че все пак е важно да се предизвика дискусия по темата.
Нямам опит като шофьор, защото тъкмо курмувам в момента, така да се каже се уча.
И вече мисля, че по-тъпо животно от българския шофьор няма. Не е нужно да упоменавам, че щом с мене, дето съм учебен всеки път става някоя мизерия(и не, не е заради мен) значи е ясно за кво си говорим иначе..
07.10.07
11:51
#13
Пълно е с тъпанари по тия пътища и незнам вече. Лично на мен ми се отщя да карам и честно казано избягвам да го правя.Проблема е май че, такова племе като нашето неможе да се култивира.Дивака си е дивак и тва е.Незнам какво още трябва да се направи.
Не искам да знам ако след години стане като по филмите с летящи коли, тогава сигурно всеки ден ще трябва да си правим ремонти на апартаментите понеже някой ни е дошъл на гости с колата направо в стаята :) то по пътищата не могат се оправят ...
По отношение на многото катастрофи има сума фактори, които са влияещи. Като почнеш от липсата на наказуемост, минеш през ужасните улици и многото дупки (някой да е чувал Общината да е осъдена за катастрофа или потрошена кола заради дупка? Винаги ще те изкарат виновен, че караш с превишена скорост, дори да си се нахакал в грамаден трап), превишената скорост, корупцията, неподдържаната пътна маркировка, липсата на регулировчици на проблемните места (никога няма да забравя какво чудо беше станало при спирането на светофара при СУ - всички се бяха наблъскали в средата на кръстовището и нЕма мърдане щото отвсякъде се бяха блокирали), старата автомобилна маса, лесното даване на шофьорски книжки - или по-скоро липсата на обучение при шофьорските курсове (кой ще се научи да кара с 36 УЧЕБНИ часа кормуване??), безотговорното каране, алкохола, недоспиването и т.н. И става едно весело затворено кръгче, от което няма измъкване.
Моята теория за проблема по пътищата ни е свързана с това, че в България народа като цяло е смахнат - скоро четох статистика, че всеки 5-ти е “кукувица”. Е, при това положение е нормално четиримата нормални да са жертви на 5-ия, който е шантав. Оставям настрана проблема с неизправните таратайки по пътищата - това си е така от лошото икономическо положение на страната на макро и микро равнище, на безбожно ниския стандарт и финансово положение на българина. По-голямата част от народа е толкова смачкан от ежедневието и борбата да си изкара парите, че превърта в един момент. Каква дисциплина искаме да спазва един луд - да не пие ли, да е толерантен към участниците в движението ли или може би към пешеходците?! Като казвам луд, нямам предвид той да е освидетелстван, а просто да е “претоварен психически”, което в съчетание с малко ниска култура е вривоопасна комбинация на пътя. Социалните отрепки - пияните шофьори винаги ще ги има, такива ги има навсякъде по света, тъжно е, че у нас не са малко, но с това едва ли някой ще се пребори, той решил ли си е че ще се блокира от алкохол и после хоп в колата и бавно до тях, той ще си го направи, дори да гои грози доживотен затвор. А доживотен няма как да го грози, защото така затворите ще се препълнят с пияни шофьори и ще дойде проблема “недостиг на килии”.
Има и един друг много дразнещ момент от типа “бързи и яростни” - има хора, които си мислят, че кола примерно 200 коня е много по-бърза от кола 100 коня и съответно решават, че това ще бъде нагледно демонстрирано, от което често се стига до инфарктни ситуации в най-добрия случай. Ето тук е момента, в който простотията лъсва на преден план и дебилчето в по-мощния “болид” често става жертва на челен удар - 100-те коня в плюс биха ускорили от спяло положение до 100 с около 4 секунди по-бързо от колата 100 коня, но при скорост от 100км/ч това става по-бавно.
Този проблем е неизчерпаем и може да се нищи с дни - то не са лоши пътища, избягване на дупки и в следствие на това катастрофи....всеки трябва да пази себе си и околните....
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 08.10.07 21:04.
Ето и един добър материал по въпроса, в общи линии нещата са включени в него:
http://standartnews.com/bg/article.php?d=2007-10-09&article=206669
Ако проблемите бяха само с многото луди, нещата щяха да са еднакви навсякъде по света :)
09.10.07
11:10
#17
Лошото е, че на по-горна инстанция всичко е корумпирано до уши. Променят се закони за щяло и нещяло. Последната изцепка е, че до 1,2 промила алкохол в кръвта може да се кара без да се поема наказателна отговорност. То не бяха кампании, то не беше чудо. Юруш сега всичко живо на 1-2 водчици зад волана. Лошото е, че така катастрофите ще су увеличат тройно! Живеем в пълна кочина и за жалост не прасетата цапат...
09.10.07
14:28
#18
Nosferatu не се учудвай те искаха да го направят до 1,5 , но не им позволиха, защото вече щеше да е прекалено.
09.10.07
14:32
#19
Тамън щеше да питам направиха ли го 1.5… Това вече щеше да е прекалено - вместо да го намаляват те го увеличават. И после защо стават толкова катастрофи... еми сами си ги предизвикваме как няма да станат?!
09.10.07
17:29
#20
Войната по пътищата ще се спре тогава, когато се промени манталитета на българския народ. Докато има родители, които подаряват аудита на 16-годишните си синове, ще има и катастрофи. За мен войната по пътищата е поредният симптом на българският национален комплекс за малоценност.