За и против заключване на колената при клек

17.02.06
20:57

Аз знам,че не е хубаво да се заключват нито колената,нито лактите(при лег) и не го правя(така и по-добре се натоварва съответният мускул).Вчера,обаче,гледах отново филма на Шон Рей и там той винаги заключваше,дори на най-тежките серии.Рони пък обратно.В крайна сметка вредно ли е заключването,или е въпрос на техника?

VI

17.02.06
21:21

Аэ го раэбирам по следния начин. Мисля че е вредно эащото като эаключиш въпросните лакти и колене един вид прехвърляш тежеста на тях. А това е доста рисковано ако работиш с големи тежести при основните упражнения и риска от травма е голям дори ако си раэгрял хубаво. Също така в въпросния момент мускулите отпочиват эа кратък период от време а не трябва. Може да е и въпрос на генетика но мисля че не трябва да се рискува с тоэи приом.

17.02.06
21:27

Ми аз си правя следните разсъждения:ставите,понеже са пълни с течност за намаляване на триенето,ако не заключваш,тая течност си стои там и всичко е ОК.А като заключиш тя изчезва,за да се стабилизира тялото при отпуснати мускули и ако тежестта е много голяма може да си протрие човек хрущялите при опит за движение.Естествено не знам до колко е вярна мойта теза.

RE

04.03.06
01:36

аз съм против заключване на колената при клек ,даже е опасно при по големи тежести за коленете.

BL

04.03.06
14:44

против

04.03.06
15:43

Сега ако някой ми обясни заключването какво представлява може и да си кажа ламерското мнение.

morphey

04.03.06
19:27

[quote author=“topDevil”]Сега ако някой ми обясни заключването какво представлява може и да си кажа ламерското мнение.

При лег означава да изпънеш лактите догоре (максимално положение)а при клек е да клекнеш до долу и да (например да си докоснеш петите да задника)е за това става дума според мен

04.03.06
20:25

[quote author=“morphey”][quote author=“topDevil”]Сега ако някой ми обясни заключването какво представлява може и да си кажа ламерското мнение.

При лег означава да изпънеш лактите догоре (максимално положение)а при клек е да клекнеш до долу и да (например да си докоснеш петите да задника)е за това става дума според мен

при клек е точно обратното като се изправиш да няма никаква флексия (сгъване) в колянната става

04.03.06
22:33

В такъв случай не одобрявам заключването !

05.03.06
01:53

Аз пък не виждам проблем в заключването(лично мнение)....ставитe са направени за това - да поддържат големи тежести. Както е казал Цацулин - “Ако се страхувате от мисълта да натоварвате ставите си с големи тежести, то очаквайте ставите си да останат слаби”....;)

Марин Маринов

05.03.06
05:07

И аз сам  за заклучването.
Мн правилно , на ставите това им влиза в работата. Трябва да се стресират и те.

RE

07.03.06
01:13

Ставите са направени да държат големи тежести,но ставите се и износват .Така ,че нека помислим и за бъдещето как ще сме тогава,а не да амортизираме ставите за сметка на големите мускулите.

DM

07.03.06
19:34

Категорично не за заключването на които и да било упражнения
ако са ви мили ставите и ви трябват още си ги пазете
сериозно
стан

Момчета а аз съм чувал че когато се заключват лактите и колената упражнението е с най - пълната си амплитуда и има най - добър ефект тогава... други казват че когато заключиш напрежението спада и тежестта се прехвърляла на ставите... искам да попитам а ако се работи с малки килограми вредно ли е ако се заключат? Също така ми казаха че на избутващите не е хубаво да се заключват (клек, лежанка...) докато при издърпващите (скрипец, набирания...) даже е желателно да се заключват защото се получава едно разтягане което е добре за мускулите?  В заключение ако на бутащите не заключвам с големите килограми, но си позволя да заключа докато тренирам с малки, и на издърпващите също заключвам, тренировката ми ще бъде ли правилна и пълноценна? Благодаря ако някой се отзове на въпросите които зададох :) :) :)

Carbohydrate

09.08.15
10:07

Много неща още не са ви ясни. Когато разберете как работят мускулите, ще ви се изясни защо се заключват и защо не се заключват. Няма нищо общо с опастностите. Различните тренировъчни методи предполагат различно изпълнение...това е ;)

09.08.15
17:53

За ефект, трябва нещо което да накара мускула да расте...

09.08.15
19:34

Не се износвайте! Никакви тренировки повече.

09.08.15
22:32

Имам един прост въпрос към вас, понеже не ми се отваря нова тема.....

Понеже от както започнах да правя тежки тяги и клекове, прасеца и той започна яко да расте без дори и 1 път да съм го тренирал, въпроса ми е, аз за крака правя единствено клекове 5-6 серии тежки, ако вкарам и 2-3 серии да кажем леки по 20 повторения ще ги претренирам ли, да подчертая пак, не правя друго освен клекове за крака.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1