Клекове с подложка ?

09.03.06
18:36

Как правите клековете, с подложка за петите или без ? Има ли значение за натоварването на краката ?
В секцията с упражненията прочетох, че е препоръчително за по-добър баланс (”Препоръчително е да поставите ниска (най-много 10 см) подложка под петите си за по-добър баланс. Ако нямате подложки, най-вероятно заставате на пръсти в долно положение, за да постигнете баланс...”)и си ги правех така, но миналата седмица едно от момчетата в залата ме съветва да я махна, защото бил чел, че е по-добре без нея в някакво списание. Направих си другите 2 серии без нея, но усетих, че кръста ми се натовари много повече от преди.

09.03.06
19:14

[quote author=“rage_go”]Как правите клековете, с подложка за петите или без ? Има ли значение за натоварването на краката ?
В секцията с упражненията прочетох, че е препоръчително за по-добър баланс (”Препоръчително е да поставите ниска (най-много 10 см) подложка под петите си за по-добър баланс. Ако нямате подложки, най-вероятно заставате на пръсти в долно положение, за да постигнете баланс...”)и си ги правех така, но миналата седмица едно от момчетата в залата ме съветва да я махна, защото бил чел, че е по-добре без нея в някакво списание. Направих си другите 2 серии без нея, но усетих, че кръста ми се натовари много повече от преди.

когато клякам задължително слагам подложка-в нашата зала тя е висока най-много 5см.Но благодарение на подложката се чувствам доста по-стабилен.Инструктура в залата например като прави клек си обува едни кубинки заради високия ток.Освен това ако обърнеш внимание на обувките на щангистите те също имат доста висок ток.Това е заради по-добрата стабилност.Аз съм твърдо за клякането с подложка

09.03.06
19:35

Без подложка. Ако не можете (т.е., заставате на пръсти), тренирайте гъвкавостта си ;)

09.03.06
19:48

аз си слагам 2 диска по 5 кг и стъпвам на тях за подложка преди правех без и само си мислех как ще залитна на страни или ще направя някакав пирует на пръсти... а така си се концентрирам и си клякам чудно може да  не се товари мускула както без но предпочитам да съм по концентриран и да правя по чисто изпълнение а за гъвкавоста не мисля че не съм достатачно гъвкав но знам ли..

П.П имам едно въпросче за клека и да не пускам 2-ра тема ще го задам тук.. :) значи въпроса ми е следния:
един път правих клек като лоста си го сложих отпред на раменете с по малко килограми и кляках така.. и мисля че доста по добре се напомпах отколкото ако лоста ми е зад врата пък и не се усеща лекото напрежение в кръста.. как е по добре пред или зад врат да е лоста?

09.03.06
21:04

[quote author=“FedEx”]аз си слагам 2 диска по 5 кг и стъпвам на тях за подложка преди правех без и само си мислех как ще залитна на страни или ще направя някакав пирует на пръсти... а така си се концентрирам и си клякам чудно може да  не се товари мускула както без но предпочитам да съм по концентриран и да правя по чисто изпълнение а за гъвкавоста не мисля че не съм достатачно гъвкав но знам ли..

П.П имам едно въпросче за клека и да не пускам 2-ра тема ще го задам тук.. :) значи въпроса ми е следния:
един път правих клек като лоста си го сложих отпред на раменете с по малко килограми и кляках така.. и мисля че доста по добре се напомпах отколкото ако лоста ми е зад врата пък и не се усеща лекото напрежение в кръста.. как е по добре пред или зад врат да е лоста?

по принцип Арни кляка така.Като си сложиш лоста отпред на раменете се акцентира повече на предното бедро.Ако искаш да наблегнеш повече на бедрото е по-добрия варияте когато лоста е пред врата.А ако искаш да натовариш цялостно долната част на тялото-клека зад врата е упражнението.

09.03.06
22:09

еми при положение, че за крака правя клек, бедрено разгъване и бедрено сгъване какво ще ме посъветвате?

09.03.06
22:19

клековете с подложка товарят предимно коленете
ето така се преебах и аз с тъпите подложки
след 6 години травма на коляното се научих да клякам
като трибоиците и сега нямам проблеми с коленете

09.03.06
23:05

Добре е да има подложка,но чак 10см е много.Един два пръста височина е достатъчно.Така си по-стабилен.Ако си забелязал на щангистите обувките им са висока подметка(отзад)

09.03.06
23:51

Аз когато почнах да ги правя... нямаше никакви подложки, а и не съм имал възможност да прочета за тях.Ако имате проблем със стабилноста използвайте ги

10.03.06
00:25

На много хора(доктори, спортисти имам предвид) мнението за подложките е силно отрицателно. Стюърт Макробърт доста стресира в книгите си да не се правят клекове с подложки под петите, базирайки се и на неговия личен опит. Получил е кофти травма на колената - травма появила се след време и труднолечима.

DM

10.03.06
10:37

Всъщност с подложка клякат хора които имат не много разтегаеми прасци, това улесниава движвнието да се изпълни пълноценно, но не мога да разбера защо мнозинството кляка също със подложки, при условие че нямат проблеми с разтегаемостта, хората гледат как другите тренират, правиат същите неща и даже не се запитват zащо е така хаха, моето мнение е също без подложки,
стан

10.03.06
14:16

Благодаря за отговорите. Днес продължавам без подложка.  :wink:

10.03.06
16:53

[quote author=“DJ MADMAN”]Всъщност с подложка клякат хора които имат не много разтегаеми прасци, това улесниава движвнието да се изпълни пълноценно, но не мога да разбера защо мнозинството кляка също със подложки, при условие че нямат проблеми с разтегаемостта, хората гледат как другите тренират, правиат същите неща и даже не се запитват zащо е така хаха, моето мнение е също без подложки,
стан

има много истина в това което си написал.Аз например ползвам една летва ама тя е най-много 2см :wink:

11.03.06
04:03

На мен лично прасците ми се натоварват повече, когато тренирам без подложка.Може би заради по трудното балансиране..

11.03.06
11:18

Отначало слагах подложка, но като започнах да клякам като силоваците и я махнах. Не ми е удобна. Ако имате проблеми с гъвкавостта се натоварва повече кръста, но поне при мен кръста издържа много повече кила от краката, пък и правя повече повторения с по-малко кила.

Инструктура в залата например като прави клек си обува едни кубинки заради високия ток.

Опитвал съм, много неудобно е. Може и да е от мойте кубинки, но постоянно имах чувстовот че ше падна.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1