гьрди

StronG™

03.04.06
12:54

Да ви запитам..... Виждал сьм някои като правят права лежанка да си вдигат краката нависоко.... И си мисля аз, правят го за да си напомпят гьрдите с повече крьв. Как мислите Вие ? :wink:

03.04.06
13:24

Едно от най-безсмислените неща, които се правят в залата! Нито изолират кръста така, нито пък гърдите се натоварват по-добре, както са ми отговаряли, когато съм питал подобни типове! Единственото, което постигат е, че рискуват да загубят равновесие и да се контузят! А да! И да изцапат лежанката, разбира се! :evil:

Но оригинално твърдение като твоето за първи път чувам! :lol:  :lol:  :lol:

StronG™

03.04.06
13:30

Аз не го твьрдя.Написьл сьм че така си мислял. Благодаря за мнението защото тякмо щях да започна да “вдигам краката” на лежанката  :P :D

03.04.06
13:33

nikolaBULL  и аз съм с въпрос. Това което казваш сигурно е истина, но не мислиш ли че така си помагаш за правилното изпълнение, всмисъл че няма как да правиш мост? Пък за кръста казваш че е глупост (че нямало натоварване) а?

03.04.06
14:07

[quote author=“jalokin”]nikolaBULL  и аз съм с въпрос. Това което казваш сигурно е истина, но не мислиш ли че така си помагаш за правилното изпълнение, всмисъл че няма как да правиш мост? ?

Мостът си е задължителен само, че не мост в смисъл задника ти да е на 20 см от лежанката ,а в смисъл колкото да запазиш S-образната форма на гръбначния стълб. Ако правиш лежанката със вдигнати крака гръбначния стълб в долната част в плосък като дъска——смисъл в такова упражнение въобще не виждам, освен ако показват на останалите как не трябва да се прави  :lol:

03.04.06
14:54

колега чакай че не разбрах, ти казваш че винаги трябва да правим мост, така ли?

RE

03.04.06
15:08

Лежанка се прави чисто, без ниакви мостове.Мостовете мога да доведат до контузия на гръбначния стълб.

03.04.06
15:36

[quote author=“jalokin”]колега чакай че не разбрах, ти казваш че винаги трябва да правим мост, така ли?

ето кой е пропуснал уроците по анатомия в училище :twisted:
нормалното положение на гръбначният стълб е двойно S и когато легнеш на лежанката трябва да се стремиш да поддуржаш тази  му форма  .Правилното изпълнение на лежанката е със здраво стъпили крака на земята които хем дават опора хем “помагат”

JI

03.04.06
18:12

та то си има един уред едно кргло такова :) което се слага под кр1стта за да можеш да направиш моста S формата повярвайте ми с това нещо се изолират много яко гърдите защото като е повдигнат гръдния кош те се намират под по голям ъгъл и се натоварват по здраво.  Но мостове дето си вдигат задника ми са много смешни ....

StronG™

04.04.06
09:50

Ей благодаря за мненията  :)

05.04.06
16:56

[quote author=“x_3_mar”]Мостът си е задължителен само, че не мост в смисъл задника ти да е на 20 см от лежанката ,а в смисъл колкото да запазиш S-образната форма на гръбначния стълб. Ако правиш лежанката със вдигнати крака гръбначния стълб в долната част в плосък като дъска——смисъл в такова упражнение въобще не виждам, освен ако показват на останалите как не трябва да се прави  :lol:


Понеже ми писаха на ЛС да се включа да уточня какво имам впредвид ще изкажа и моето мнение за т. нар. “мост”! :lol:

Първо, това което е написал x_3_mar e много правилно! Това е естественото положение на гръбначния стълб и се нарича “хиперлордоза”. При нея гръб. стълб е в най-безопазно положение и е способен да издържи на най-големи натоварвания. Затова и упражнения като “Мъртва тяга”, “Клек”, “Чукчета”, “Раменни преси”, даже и “Бицепсово сгъване с щанга от стоеж” се изпълняват с изпъчени напред гърди (тоест с хиперлордоза в кръста). И тогава няма никаква опасност да си контузи някой кръста. Абсолютно задължително е при всички упражнения да се запази тази стойка на гръбначния стълб!
Ако сте прави и се опитате да изправите тази извивка в кръста какво се получава? Хлътване на гърдите и прегърбване! Може би това е нормално?
Нека да видим какво се получава, ако от лег на лежанката се опитаме да изравним кръста (да премахнем “моста”). Какво става? Хлътват гърдите и рамената изкачат нагоре! В резултат рамената и по-точно предната им част поемат основното натоварване! Оттам става и по-трудно за изпълнение и упражнението, защото са много по-слаб (и по-малък) мускул от гърдите. Някои си мислят, че щом е станало по-трудно упражнението, значи го изпълняват по-чисто! :lol: 

Но аз мисля, че по принцип всичко това се дължи на объркване на понятията! Поне това впечетление добивам като чета по-горните постове. Какво имам впредвид?

Никога и в никоя книга не е ставало въпрос да има или да няма извивка в кръста! Че трябва да има хиперлордоза се подразбира от самосебе си, а и така се изолират по-добре гърдите, защото излизат нагоре, а рамената пропадат надолу (по-ниско от нивото на гърдите).

Която и книга да отворите, под “мост” се разбира “повдигане на ханша”!

МОСТ = ПОВДИГАНЕ НА ХАНША

Едно е “изпъчване на гърдите” и “съвсем друго “повдигане на ханша”!

Мостът е измислен като метод за преодоляване на застоя. Това е силов метод основан на идеята на чийтинга - да успееш да вдигнеш повече кила, отколкото при чистото изпълнение (използвайки помощта на други мускулни групи) и така да шокираш мускула.

Момчета, надявам се да ви бях полезен!

06.04.06
00:08

Малеее имало няколко човека които са ме разбрали :) Искам само да вметна, че хиперлордозата е болестно състояние също както сколиозата, кифозата, кифо-сколиоза ... С една дума, получава се разминаване от нормалната форма на гръбначния стълб. Само чееееее при някои упражнения точно това положениие дава по голяма стабилност както и намалява риска от травми при големи тежести. Изводът е ако постоянно корема ви е изпъчен пък задника ви стърчи назад имате болки в кръста———-> ходете на лекар  :lol:

StronG™

06.04.06
09:42

Ааа,изясни ми се  :)  За напред като видя някой да го прави това с вдигането на краката ще вдигна най тежкия дьмбел и ще го пусна на краката му и после ще му обясна за какво става на вьпрос  :wink:

06.04.06
10:09

пичове и аз мн благодаря, ама съм голям чешит и рекох да питам още нещо. Вече се разбрахме че гръбнака трябва да бъде в S-образна форма, но въпросът ми е не може ли пак да се поддържа тази форма и с вдигнати крака? Понеже ми се е случвало като вземе да става мн трудо и усещам че щангата ме натиска, а не я бутам аз :) да вкючвам и краката, нз дали наистина си помагам с тях ама понякога ги нятам, местя и т.н.? Дали това го има само при мен или и други са имали подобен проблем?


п.с. дано въпросът не е бил мн глупав :)
ПО-ЗДРАВИ

StronG™

06.04.06
10:22

Ами предполагам на всички се е случвало да немогат да бутнат щангата и да си помогнат с краката. Незнам за другите но поне на мен ми се струва че помагат макар и не много.А за това дали тялото пак е в правилната форма не сьм компетентен както  разбрахте  :wink:

06.04.06
10:24

батка ще чакаме големите пак да се включат в разговорът  :lol:

06.04.06
11:20

[quote author=“jalokin”] Понеже ми се е случвало като вземе да става мн трудо и усещам че щангата ме натиска, а не я бутам аз :) да вкючвам и краката, нз дали наистина си помагам с тях ама понякога ги нятам, местя и т.н.?

Не можах да разбра какво имаш предвид с помагам с краката? Ако краката ти стоят на земята здраво и стабилно стъпил на земята (на цяло стъпало не на пръсти) и просто са стегнати има напрежение в тях то това е правилното положение. При всички други разходки с краката по време на серията, приритвания, почесвания, повдигания на високо (за които nikolaBULL обясни  много добре) се разминават от правилното изпълнение на упражнението, следователно е хубаво да се избягват. А като стане много тежко не е лошо да има кои да ти помага. Аз научих приятелката ми да ми помага и сега се справя доста по добре от повечето хора във залата. И имаи предвид че повече от 1 такава форсирана серия не виждам особен смисъл :) пък за една серия даже и у вас да тренираш винаги ще намериш кои да те пази.

06.04.06
11:51

ок мерси. Значи вече се разбрахме. Твърдо вече си стъпвам на цели ходила, застопорявам краката, повдигам кръста от лежанката (леко, като седалището си е допряно до дъската) и се разбивам мн яко. Пък като сме започнали тази тема чакай да питам и за палецът. Четох една статия за това, там пишеше че начинаещите заключват хвата, като слагат палецът над пръстите, но по-добрият хват бил с палец под щангата (дъмбела), защото не се усуква предмишницата. Ще кажете ли нещо по този въпрос?

StronG™

06.04.06
12:16

На мен ми беще по удобно да  хвана както заключа,но после някои ми каза да пробвам като сложа палеца отдолу. И сега някак си ми е по удобно. А това кои хват е по правилен да обясни някои друг,аз незнам  :roll:  :wink:

zweio

06.04.06
12:28

Когато палецът е отдолу, буташ с долната част на дланта и така не натоварваш китката, иначе ще стане така, че с по-сериозните тежести няма да можеш да довършиш серията, не защото са ти много килограмите, а защото натоварването върху китката става много голямо и започва да те боли.

StronG™

06.04.06
12:32

М,това е добре да се знае...Това с болката в китките не трябва да се получава.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1