Повече тежко или повече повторения?

19.05.06
23:03

Повече тежко или повече повторения?
Според вас как се стимулира по-добре мускула да ръсте? С по-голяма тежест и малко повторения, но и малко напрежение или по-малка тежест повече повторения и по-голямо напрежение?

19.05.06
23:14

Прави между 6 и 12 повторения с 70 - 85% интензивност (оптимума за хипертрофия), другото са подробности ;)

19.05.06
23:15

[quote author=“Nask0`”]Повече тежко или повече повторения?
Според вас как се стимулира по-добре мускула да ръсте? С по-голяма тежест и малко повторения, но и малко напрежение или по-малка тежест повече повторения и по-голямо напрежение?

по-малко повторения повече тежест тва е според мен това е правилния път към растежа

20.05.06
00:01

малкото повторения - 1-5 водят до миопфибрална хипертрофия, а по- големия брой 6-12 до саркоплазмена хипертрофия. първата се постига по бързо, но мускулите не са така услужливи и “траини”. културистите, а и повечето от нас се стремят към саркоплазменна такава- мускула грубо казано е по качествен :).

а иначе сам трябва да си осетиш при какъв брой повторения и каква интензивност имаш по- добър прогрес. това зависи и от гена на човек дали си мезо ендо или ектоморфен тип и съответно какво е съотношението на бързи и бавни мускулни влакна (съотношението никога неможеш да промениш, но като знаеш кои са ти повече е по- далавера да работиш повече над тях  :wink: ). напоследък гледам е модерно да се тренира с голям брой повторения като имам предвид 50-100!! такъв пример е Крис Дайм и др. аз лично предпочитам тренировка Heavy Duty въпреки че напрактика немога да постигна истинско Heavy Duty поради ред причини (опит и възстановяване най- вече). това е стара дилема в бб-то.. Арнолд vs Дориан :)

20.05.06
00:52

[quote author=“AMAZER”]малкото повторения - 1-5 водят до миопфибрална хипертрофия, а по- големия брой 6-12 до саркоплазмена хипертрофия. първата се постига по бързо, но мускулите не са така услужливи и “траини”. културистите, а и повечето от нас се стремят към саркоплазменна такава- мускула грубо казано е по качествен :).

Всъщност е обратното - миофибриалната е по - трудна и по - трайна, докато саркоплазмената се постига лесно, но е нетрайна ;)

20.05.06
01:58

[quote author=”Петко К”][quote author=“AMAZER”]малкото повторения - 1-5 водят до миопфибрална хипертрофия, а по- големия брой 6-12 до саркоплазмена хипертрофия. първата се постига по бързо, но мускулите не са така услужливи и “траини”. културистите, а и повечето от нас се стремят към саркоплазменна такава- мускула грубо казано е по качествен :).

Всъщност е обратното - миофибриалната е по - трудна и по - трайна, докато саркоплазмената се постига лесно, но е нетрайна ;)

Петко сигурен ли си 100%? защото може да съм се объркал, но това помня че съм чел някъде. ако си сигурен кажи за да знам. :)

Еми сигурен си е, пък и то е логично.

Замисли се примерно за саркоплазмената - за колко време изграждаш 2 см в ръката и за колко време спадат акто спреш да тренираш  :wink:

20.05.06
13:00

[quote author=“manson”]Еми сигурен си е, пък и то е логично.

Замисли се примерно за саркоплазмената - за колко време изграждаш 2 см в ръката и за колко време спадат акто спреш да тренираш  :wink:

ахам като се замисля наистина е така.. сорри грешно съм запомнил  :wink:

20.05.06
15:59

добре само да питам
аз съм тип “Слаб” но си качвам добре правя по 8-10повторения
и като съм “слаб”
как е по-добре
мах тежест малко повторения
или по леко и по 8-10пов?
Мерси :D

20.05.06
17:01

[quote author=“gmilev”]добре само да питам
аз съм тип “Слаб” но си качвам добре правя по 8-10повторения
и като съм “слаб”
как е по-добре
мах тежест малко повторения
или по леко и по 8-10пов?
Мерси :D

най-хубаво е с колкото се може повече % от МАКС тежеста и повече повторения

20.05.06
18:36

[quote author=“DirtyandNasty”][quote author=“gmilev”]добре само да питам
аз съм тип “Слаб” но си качвам добре правя по 8-10повторения
и като съм “слаб”
как е по-добре
мах тежест малко повторения
или по леко и по 8-10пов?
Мерси :D

най-хубаво е с колкото се може повече % от МАКС тежеста и повече повторения

КАКВООО???
нещо не разбрах

20.05.06
19:12

[quote author=“gmilev”][quote author=“DirtyandNasty”][quote author=“gmilev”]добре само да питам
аз съм тип “Слаб” но си качвам добре правя по 8-10повторения
и като съм “слаб”
как е по-добре
мах тежест малко повторения
или по леко и по 8-10пов?
Мерси :D

най-хубаво е с колкото се може повече % от МАКС тежеста и повече повторения

КАКВООО???
нещо не разбрах

какво не си разбрал процентите от МАКС тежеста колко повече проценти дигаш от макс тежеста и правиш повече повторения по-добре

20.05.06
19:13

А някъде да дадете инфо, където има за тези трофии? 1-5 и 6-12 ?
А ако са над 12 повторенията какво става?

20.05.06
19:28

[quote author=“Nask0`”]А ако са над 12 повторенията какво става?

Тренираш за издръжливост.

20.05.06
20:02

А значи от 1-5 повторения ли е по-хубаво да се прават или 6-12

20.05.06
22:12

[quote author=“Nask0`”]А значи от 1-5 повторения ли е по-хубаво да се прават или 6-12

1-5 е предимно за сила , нарастването на масата е малко

20.05.06
22:21

аз пък знам че колкото повече повторения толкова повече сила :?

Да обобщим
1-4 - бачкаш за сила, мускулите почти не растат на обем
5-12 - културизъм
12+ издръжливост

Насе, сега по-добре ли е? Недей така буквално да ги приемаш  :wink:

20.05.06
23:26

Недик :lol:
че няма значение от повториенията колкото се поже повече
а всичко било от храната :roll:

21.05.06
12:04

[quote author=“gmilev”]Недик :lol:
че няма значение от повториенията колкото се поже повече
а всичко било от храната :roll:

Доколкото успях да схвана от написаното :wink:  казваш,че Недик е казал,че няма значение от броя повторения а от това какво и колко ядеш ?Аз няма да се съглася с това.За мен има голямо значение колко са повторенията.Много рядко правя повече от 8 пов. Гърба е изключение- там са около 10.За краката и прасците пък е съвсем друго и тях не ги намесвам.:) Много е важно,какво ядеш,но не е без значение и как тренираш.Според мен трябва да е тежко,всичко друго е ....... :wink:

21.05.06
14:31

аз лично правя по 8 повторения и ако изпомпвам така с малко колограми до отказ...(при краката е друго)

21.05.06
14:37

[quote author=“Don_Korleone”]аз лично правя по 8 повторения и ако изпомпвам така с малко колограми до отказ...(при краката е друго)

според мен яденето не е на първо място
всичките са много важни и ги поставям на почти равни позиции

21.05.06
14:46

ама вие много буквално приемате думите на Недик! наистина човек неможе да се хване задължително към една цифра, да кажем 8! ако беше така да кажеш ето аз правя по 8 повторения и по този начин експлоатирам тялото си максимално. да ама не няма чудотворна цифра. зависи от интензивност, ген, упражнение, опит, възстановяване и тн. прав е че храната е на първо място и по точно възстановяването! ако ядеш по 2 филии хляб на ден и най- добрата тренировка със супер тежки кила и 5-6 повторения или по 8-10 или по 15-20 повторения да правиш все ефекта ще е един -  претрениране! има хора както вече казах правят за маса по 50 повторения и ръстат, има такива които правят по 3-6 повторения и пак ръстат, но няма такива които да ядат по 2 филии хляб и да ръстат! за това го е казал човека така, а не че толко няма значение броя, защото различните повторения товарят различни мускулни влакна и тн.. :)

21.05.06
14:50

[quote author=“AMAZER”]ама вие много буквално приемате думите на Недик! наистина човек неможе да се хване задължително към една цифра, да кажем 8! ако беше така да кажеш ето аз правя по 8 повторения и по този начин експлоатирам тялото си максимално. да ама не няма чудотворна цифра. зависи от интензивност, ген, упражнение, опит, възстановяване и тн. прав е че храната е на първо място и по точно възстановяването! ако ядеш по 2 филии хляб на ден и най- добрата тренировка със супер тежки кила и 5-6 повторения или по 8-10 или по 15-20 повторения да правиш все ефекта ще е един -  претрениране! има хора както вече казах правят за маса по 50 повторения и ръстат, има такива които правят по 3-6 повторения и пак ръстат, но няма такива които да ядат по 2 филии хляб и да ръстат! за това го е казал човека така, а не че толко няма значение броя, защото различните повторения товарят различни мускулни влакна и тн.. :)

Но пък няма такива дето като само ядат без да тренират  да правят мускулите нали?То ако имаше такива никой нямаше да ходи на фитнес

21.05.06
14:54

[quote author=“DirtyandNasty”]
Но пък няма такива дето като само ядат без да тренират  да правят мускулите нали?То ако имаше такива никой нямаше да ходи на фитнес

съгласен съм! никой неказва обратното :)
въпреки че и само с ядене може да ти стане 50 ръката :lol:

LU

21.05.06
17:10

[quote author=“AMAZER”][quote author=“DirtyandNasty”]
Но пък няма такива дето като само ядат без да тренират  да правят мускулите нали?То ако имаше такива никой нямаше да ходи на фитнес

съгласен съм! никой неказва обратното :)
въпреки че и само с ядене може да ти стане 50 ръката :lol:

С ядене може да ти сане над 100 талията, раката малко трудно 50!То ако беше така секи щеше да яде кат сфиня и да не стапва в залата!

21.05.06
17:48

Aбе ,ако ще и ръката да ти е 100 тя ще е изградена само от мазнини.Няма да има релеф.Така ,че и двете  ивъзтановяването и тренирането вървят ръка за ръка.

22.05.06
01:00

Според мене се стимулира с 5-6 повторения минимум с по-голяма тежест,ако можеш да правиш 10 пъти с една тежест значи определено ти е лека.

RE

22.05.06
01:22

[quote author=“gmilev”]Недик :lol:
че няма значение от повториенията колкото се поже повече
а всичко било от храната :roll:

Да бе , той тоя Недик ми е много странен на мен.има доста познания , което не мога да го отрека, обаче си тренира по някаква си негова система измислена с леки тежести , но в същото време е си има добро тяло все пак е 75 кг.релефен. мисля, че там някъде.Цялата работа при него е че набляга на химията и оттам е дръпнал поне аз така мисля.иначе с тези неговите тежести където тренира просто е абсурд да направиш такава ръка като неговата.

22.05.06
10:51

Не се заблуждавайте! Както по горе във форума писаха вси4ко е до ген! Има хора с повече бързи мускулни влакна и такива с бавни ( червени и бели) едните се натоварват с големи тежести а другите с повече повторения! За културизма се набляга на червените, тъй като те нарастват на обем много по бързо ! В зависимост как искаш да изглеждаш и тренираш ако искаш красиво тяло правиш много повторения с тежест която да можеш да контролираш във всяка една фаза на упражнението !
Ако искаш бързо увеличения на обема на мускулатурата тренираш с големи тежести и малко повторения 6-8-10! за това са и отделни дисциплини културизъм и фитнес  :)

22.05.06
11:11

[quote author=“dido_2005”] За културизма се набляга на червените, тъй като те нарастват на обем много по бързо ! В зависимост как искаш да изглеждаш и тренираш ако искаш красиво тяло правиш много повторения с тежест която да можеш да контролираш във всяка една фаза на упражнението !
Ако искаш бързо увеличения на обема на мускулатурата тренираш с големи тежести и малко повторения 6-8-10! за това са и отделни дисциплини културизъм и фитнес  :)

Обратното, на белите се набляга. Червените нямат голям потенциал за растеж.
А другите неща в поста ти са неверни.

Големите тежести активизират бялото месо, а издръжливостта - червеното.

В Максим имаше много забавен пример - за прехвъркването при пилетатта се активизира бялото меса, а за “трамбоването” на ляво, на дясно из кукушарника - червеното  :lol:

22.05.06
11:40

Мисля че напрежението а не тежеста оформя кара мускула да расте! Говоря за контролирана тежест! А за червените и бели мускулни влакна може и да сам сгрешил цвета :)! Говоря от личен опит в момента сам на 34 години тежа 88 кг и тренирам по програма на Арнолд Шварценегер за изчистване като се набляга на 5 упражнения по 15 повторения с 30 секунди почивка!
първи ден рамо бицепс трицепс
втри ден гърди гръб
всеки ден 30 мин кардио и крака и коремна преса за 2 ра тренировка!
от 98 кг за месец и половина сам свалил с нея 10 кг. като ръцете не са мраднали надолу 47 см. за това мисля че и повечето повторения варшат работа! Успех на всички !

22.05.06
17:08

Добре де последно повече повторения с по-малка тежест или с по-голяма тежест по-малко повторения?

22.05.06
17:11

[quote author=“Nask0`”]Добре де последно повече повторения с по-малка тежест или с по-голяма тежест по-малко повторения?

Ами нали ти казах де. За хипертрофия работи в диапазона 6 - 10 повторения (макс. 12) с тежести между 70 и 85% от максимума и няма да сбъркаш.

22.05.06
19:29

А днес според мен направих голяма грешка.Първо тренирах корем, защото беше заета лежанката днес тренирам гърди и корем.И кат се изморих с корема нямам сила за гърди.Можеше ли в случая да взема нещто да си възстановя силите или не.Нещо сладко или нз.. ?

26.05.06
14:03

това което бих те посъветвал аз е да си тренираш корема във вас понеже когато го тренираш във фитнеса ако преди това си правил някакви други упражнения после нямаш достатъчно енергия за да си направиш корема и обратното

26.05.06
15:41

Е у нас ,ама нямам в къщи такава пейка за преси.А ако правя обикновени преси няма ефект голям.

26.05.06
15:57

под вас нямах предвид ТОЧНО във вас да бъде.. може на вънка на лостовете а и не е казавно че точно ти трябва пейка има и други упражнения например повдигане на краката докато висиш на лост..а и това за обикновените преси за корем на земята не е вярно че няма ефект..просто ще увеличиш повторенията..аз за няколко месеца направих много хубава преса и сега ми се виждат плочките и то точно от такивя коремни преси

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1