Проблеми с кръста при клела

04.06.06
11:41

Когато правя клекове след това ме понаболява малко кръста.Можете ли да ми кажете как трябва да изпълнявам това упражнение и препоръчително ли е да си взема колан?И ако да колко струва той?
Мерси предварително

04.06.06
11:44

колко стаж имаш в залата? на колко години си? с какви килограми правиш клек?! иначе когато клякаш гърбът трябва да е прав! все някой в залата може да попиташ дали правилно клякаш. иначе колан е хубаво да ползваш но не би трябвало да имаш проблеми ако не клякаш с мн тежко.. а за гръб какви упражнение правиш? кога правиш крака?

04.06.06
11:54

ходил съм на фитнес около 1 година от половин година тренирам само 1 път в седмицата цялото тяло.Лек,клек и скрипец.Тренирам го 1 път понеже тренирам кик-бокс.Висок съм 187 тежа 77-78 кг.И колко струва колана?

Колан си вземи - платнените на Мусаши са по 22 лева.

05.06.06
12:37

Да, задължително ползвай колан при по-големи тежести. Дръж кръста изпънат и тежестта да пада на петите.

07.06.06
15:47

Значи гърба опеределено не трябва да ти е абсолютно изпънат,а с лека чупка в кръста.Разкрача на краката трябва да ти е широк,колкото са широки раменете.А за колан,ако вдигаш малки килограми,не ти е нужен,но при големите е задължителен.

DO

07.06.06
21:42

според мен проблема идва от изпълнението защото на мен в залите са стояли хора за да ми държат кръста изправен и да свикна с много правилното изпълнение и дори за 1 година стаж все още предпочитам клек на машина

07.06.06
22:56

прави 2-3 месеца с 20-40 кг да хванеш техниката на изпълнение

08.06.06
10:09

В залите масово се кляка грешно, досега рядко съм видял някой да кляка както трябва, дори хора със стаж.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html

Вижте на картинката, как въпреки супер дълбокото клякане, гърба на човека остава в почти еднаква позиция през цялото време. Тоест, не трябва при изправянето да се бута с кръста.
И разбира се, без подложки под петите ;)

Ето още примери за правилен клек:

http://www.naturalphysiques.com/images/squat.jpg
http://www.naturalphysiques.com/cms/index.php?itemid=100 - тук има и анимация накрая на страницата

http://www.givstrength.com/presents/exercise/barbellsquat.htm - пак има филмче накрая

08.06.06
16:03

А да ви питам, вие до къде клякате-съвсем до долу, до хоризонтална позиция на бедрата или правите полуклекове?

08.06.06
16:50

еми аз ся не клякам но от следващата тренировка мисля па да почна и този път мисля да пробвам нещо.Ще си оствая един стол и ще клякам докато опра до него и след това ствам това маи са полуклекове нз не съм клякал много но ако не е правилна тази техника моял поправете ме

RE

08.06.06
22:59

[quote author=“Ultima Ratio”]А да ви питам, вие до къде клякате-съвсем до долу, до хоризонтална позиция на бедрата или правите полуклекове?

Не до долу, а до хор.позиция.

09.06.06
23:53

Може да ти е слабо развит.Аз например като изосавя клековете и напредна с другите МГ винаги се получава болжека при започвнето на клековете

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1