Прием на витамини? По колко точно?

Искам да попитам какво количество витамини взимате на ден? Знам, че е много относително всичко с приема и усвояването на витамините, но все пак искам да чуя мненията ви? Главно за витамин Ц се интересувам. Някаде бях чел, че прием до 5-6 грама на ден е приемлив, има ли нещо вярно в това?

Sorry, ако съм объркал раздела за този пост!

Sportex

28.08.06
19:59
#1

Витамин С е водоразстворим. Токсични стойности не се достигат. Дори и при прпдължителен прием на високи дози не се наблюдават страчини ефекти. Реално повече от 1г дневно обаче не ти е нужен като добавка.

ИВ

28.08.06
20:19
#2

Необходим прием на витамини на ден :

- Витамин “A” (ретинол) - 1,5 до 2 Милиграма дневно. Можеш да го приемеш чрез - Яйца, мляко, моркови, спанак, домати, тиква.

- Витамин “C” (аскорбинова киселина) - Препоръчителният прием е от 100-600 милиграма дневно. Аз пия по 10 хапченца x 100 mg, прави 1 грам витамин “С” на ден. Няма опастност от предозиране, защото се отделя от тялото.

- Витамин “B1” (тиамин) - от 1,5 до 2 милиграма дневно. Можеш да го приемеш чрез - Зърнени храни, бирена и хлебна мая, ядки, месо, яйца, мляко.

- Витамин “B2” (рибофлавин, лактофлавин) - от 1,5 до 2 милиграма дневно. Прием - виж вит. “B1”.

- Витамин “B3” (пантотенова киселина) - от 5 до 10 милиграма дневно. Можеш да го приемеш чрез - Бирена мая, черен дроб, бъбреци, яйца.

- Витамин “B5” (никотинамид, ниацин) или витамин “PP” - от 15 до 25 милиграма дневно. Можеш да го приемеш чрез - Бирена мая, черен дроб, месо, бобови и зърнени храни.

- Витамин “B6” (пиридоксин, адермин) - от 2 до 4 милиграма дневно. Можеш да го приемеш чрез - Бирена мая, черен дроб, месо, яйца, мляко, бобови храни.

- Витамин “B9” (фолиева киселина, фолацин) или витaмин М - от 0,2 до 0,5 микромилиграма дневно. Можеш да го приемаш чрез - Бирена мая, зелените зеленчуци.

- Витамин “B12” (цианкобаламин) - Приемът му е много малък, така че внимавай с дозите му ;). Приемай го чрез - Черен дроб, бъбреци, месо, мляко.

- Витамин “D” (калцитриол) - Няма прием. Образува се в кожата под въздействието на слънчевите лъчи.

- Витамин “E” (токоферол) - от 10 до 20 милиграма дневно. Източник - Житни зародиши, растителни масла, зелените зеленчуци, черен дроб, яйца, мляко.

- Витамин “K” (филохинон) - от 2 до 4 милиграма дневно. Синтезира се от чревните бактерии.

- Витамин “Y” - Това е единственият витамин, който е изолиран само в една храна - ЗЕЛЕТО. Давайте, зайци, яжте много зеле и ще си получите приема. Пречиства плаката и микробите в стомаха.

Това е от мен, някой ако има въпроси давайте тук или на “ЛС” ;).

всичко до тук добре, но в сайта към форума пише, че със всеки витамин може да се стигне до хипервитаминтоза... или с други думи предозиране.Даже има написани и страничните ефекти от това предозиране!
Поправете ме, ако греша!

На повечето места я водят дозата 1000мг Витамин С за спортисти.

Мерси на всички за отговорите!

29.08.06
10:03
#6

Предозиране на витамин А увеличава черния дроб,витамин Д-камъни в бъбреците и др.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1