Няколко въпроса за клека

07.09.06
14:08

Краката ми са доста слаби и не щат да растат , нито от футбол нито от лег преса и разгавания , правех 3 месеца и преден клек но пак нямаше успех . Смятам сериозно да почна с клека  но преди тва имам няколко въпроса :

1. Ако не сгъвам повече от прав ъгъл с пода ще ми порасне ли много и задника от тоя клек ? (причината да правя досега преден беше точно това)

2. Казват че клека не действа добре на гръбначния стълб ... мога ли да се изкривя от клека?

3. Също така знам че ако правиш клек освен краката пропорциално растат и останалите мускули ... аз не искам нищо повече освен стабилни крака и пропорциално развита горна част , нещо като телата на футболистите , не искам по-големи мускули от това

4. Коя е според вас най-добрата комбинация серии-повторения за клека ? 3х15 как е ? Кажете си вашите предложения

ще съм благодарен ако получа отговори

07.09.06
14:45
#1

1. Дали ти расте задника е въпрос на структура. При теб явно няма такава опасност.
2. Не е опасен, ако клякаш правилно.
3. За тяло на футболист може и да не ходиш на фитнес. Не се притеснявай от прекалено големи мускули, не се правят много лесно.
4. По - добре пирамида от 4-5 х 8 - 12, че даже и до 5-6 повторения в последната серия.

07.09.06
14:53
#2

Ето на, сам си стигнал до извода, че без клек няма добри крака. Не мога да разбера упорството на много хора по този въпрос, но както и да е. Аз лично бих ти препоръчал 10-15 повторения, защото краката са голяма мускулна група и по-трудно се пълнят с кръв. А че големи мускули се правят трудно, в това спор няма :( . Спазвай правилната техника и не се изсилвай с непостижими тежести и няма да имаш проблеми с гръбнака.

07.09.06
15:14
#3

Оффт...
откак се научих да правя пълен клек, вече не мога да правя наполвина.. :shock:

07.09.06
15:26
#4

аве аз не ми пука дали ше ми порасте задника , пука ми че дрехите няма да ми стават  :lol:  :lol:  :lol:

07.09.06
15:41
#5

мерси за мненията до тук
за третия въпрос може ли малко по-подробен отговор

чел съм за някъв културист който имал големи крака и горната му част изоставала и вместо специализация почнал да прави клекове до припадак и така я развил . Значи ако правя клекове освен краката ще ми растат ли пропорционално и останалите мускулни групи или да не се сравнявам с тоя ?

за тяло като на футболист примерно като Бекъм стига ли да наблегна на клека , набиранита и нещо за рамо не съм избрал още , гърдите при футболистите не са кой знае колко големи и тва ми харесва , лежанката ще я оставя а кофички ще правя , ръцете ще се товарят от набиранията и кофичките . как ви се струва? ... малко изместих темата ..

07.09.06
15:41
#6

мерси за мненията до тук
за третия въпрос може ли малко по-подробен отговор

чел съм за някъв културист който имал големи крака и горната му част изоставала и вместо специализация почнал да прави клекове до припадак и така я развил . Значи ако правя клекове освен краката ще ми растат ли пропорционално и останалите мускулни групи или да не се сравнявам с тоя ?

за тяло като на футболист примерно като Бекъм стига ли да наблегна на клека , набиранита и нещо за рамо не съм избрал още , гърдите при футболистите не са кой знае колко големи и тва ми харесва , лежанката ще я оставя а кофички ще правя , ръцете ще се товарят от набиранията и кофичките . как ви се струва? ... малко изместих темата ..

07.09.06
17:41
#7

Клековете наистина товарят цялото тяло и допринасят и за развитието и на горната част. Не знам какво те кефи тялото на един футболист, но може би знаеш, че тях ги карат също яко да клякат.
Набиранията и кофичките са великолепни упражнения и за целта, която си си поставил, би трябвало да  ти свършат достатъчно работа.

07.09.06
20:31
#8

Футболистите карат ли ги да клякат ? Аз съм присъствал на тренировки в залата и за крака обикновено правят бедрени разгъвания и сгъвания и почти всичко само на машини ...

Клека товари ли хубаво тоя мускул на задното бедро или да правя и допълнително бедрени сгъвания ? ... не сам напално наясно с мускулите на краката

07.09.06
20:43
#9

пак си идваме на думата че не е важно само как ше натвариш краката в залата но и как ще се възстановиш и превъзстановиш!!!!!!! тлел яко ядене при теб няма начин явно да надебелееш така че споко просто яж и дигай !!!!! а колкот до трен. аз мисля че 5 серии по 15 повторения са екстра а да не забравяме че само с клек не става трябват ти около 5 та дори 6 упр. за крака !!!! се пак 4-главия бедрен мускул е най големия в човешкото тяло така че не само бедрено сгъване ами и бедрено разгъване, лег преса, напади , нещо за прасци , тр да правиш  :) бе сичко е до упоритост и труд в залата и най вече на масата в къщи  :wink:  :)  успех

бах му ма***** и правопис  :D ама аре ще ме разберете

07.09.06
21:54
#10

5-6 упражнения за крака ? Тва не съм го виждал в никоя тренировка
Кво по-точно имаш предвид

07.09.06
22:16
#11

ми написал съм ти ...... и го има във всяка трен и бе по малко от 15 серии за крака не става

е виж тай програма в сайта е и е с 5 упр. http://www.bb-team.org/training/000160.php

morphey

07.09.06
22:41
#12

Lucifer_ забелязвам че доста хора не го нзаят този факт:
не бедрения а седалищният мускул е най-голям в човешкото тяло
иначе бедрената кост е най-дебелата

07.09.06
22:50
#13

май си прав като се замисля :wink: но мисля че поне за другото не греша  :) надявам се де ...... е тогава още повече може да си обясните нуждата от 5-6 упр. с наличието на 2та  :wink:  най големи мускула  :)

08.09.06
01:27
#14

Най-голям , но не и най-силен!Най-силния е сърцето :P

10.09.06
08:47
#15

[quote author=“Ultima Ratio”]Ето на, сам си стигнал до извода, че без клек няма добри крака. Не мога да разбера упорството на много хора по този въпрос, но както и да е. Аз лично бих ти препоръчал 10-15 повторения, защото краката са голяма мускулна група и по-трудно се пълнят с кръв. А че големи мускули се правят трудно, в това спор няма :( . Спазвай правилната техника и не се изсилвай с непостижими тежести и няма да имаш проблеми с гръбнака.

Аз напълно съм съгласен,че клека е най-доброто упр. за крака,но аз лично съм правил перфектно релефче и без него...

10.09.06
10:29
#16

Клековете са отлично упражнение за крака, но също се натоварва и цялото тяло. Аз го комбинирам с пул-овер и мисля , че дава чудесни резултати.Упражнението е доста тежко ( след изпълнение на серия пулса ми достига 180 уд/мин а понякога за малко и повече) и мисля че почивката трябва да е малко по-дълга отколкото при другите упражнения.Ако нямаш проблем със ставите си е едно задължително упражнение ,според мен.Ако ти е трудно правилното изпълнение започни да клякаш само с лоста (20кг) до полуклек и постепенно увеличавай амплитудата на изпълнение.Има си описано в сайта как трябва да стане правилното изпълнение.Ако има смит-машина може да започнеш на нея.
Дупето си расте от клека кой-каквото иска да казва по темата.Това е лично менение.

Загрей добре колената преди клек. В залате съм набллюдавал как ,примерно, пича идва, тича 7-8 минути на велоергометъра и после си слага тежест на лоста и започва да кляка - чува  се пукот на капачки и стави и всеки го гледа все едно всеки момент  ще се разпадне. Мисля, че след кардио загрявката трябва да се направят няколко минути стационарни упражнения за дозагрявка и лек стречинг. Четох статията тук за стречинга и мисля , че продължителния стречинг преди тренировка (20-25 мин. примерно) води до  отпуснатост на мускулатурата и оттам вялост на нервната система и трудна концентрация.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1