Вашето мнение има значение!

Темата е заключена.
Прескочи до:
СБ

13.06.08
05:57

Тази тема е само и единствено свързана с дистрибуцията на Хранителни Добавки в България и засяга ВСИЧКИ ВНОСИТЕЛИ в България

Това са марките, които имат представителство на територията на БГ под някаква форма:
CHAMPION NUTRITION, ASN (Advanced Sports Nutrition), OPTIMUM NUTRITION, P&B;Labs, UNIVERSAL NUTRITION, CYTODYNE TECHNOLOGIES, ADVANCED PERFORMULATIONSGASPARI, MLO, WEIDER, PEAK, NOW. ULTIMATE NUTRITION, BIOTECH NUTRITION, SAN, SYNTRAX, SPORTPHARMA, EST(Engineered Sports Technology), EXPLODE, AMINOSTAR, BSN, AMERICAN SPORTS NUTRITION, ESPOWER FOOD, PROMAX, INTERACTIVE, BIOTECH USA, BIO FIT, DANUTRITION, DYMATIZE, DESIGNER WHEY, PVL, MUSASHI, JC NUTRITION, ANABOLIC Xtreme, MEGA PRO. BIOGAME, BEST BODY NUTRITION, PROMIL, NUTREX

Отварям тази тема поради много причини.

Както е видно от тук (бб-тийм) единственият КОРЕКТИВ, който един вносител/производител на добавки може да има е крайният клиент и това важи за всяка индустрия.

Ето защо не само е пожелателно, но и задължително да се чуят ВАШИТЕ мнения/препоръки/забележки/коментари като крайни клиенти.

За пример мога да посоча следните:
(препоръки/критики/забележки/въпроси/мения)

- качество на продуктите
- ценова политика на вносителя
- дистрибуционна политика
- поведение на вносителите в този форум
- потдържане на наличности
- пазарни дялове
- и други, но свързани по същество с тази тема

Вярвайте, че това което напишете тук, като мнение, може да промени много неща.
Само ще помоля като има определени коментари, те да бъдат конструктивни в посока към по-добро... това е и единствената цел на тази тема!

!!! ВАШЕТО МНЕНИЕ ИМА ЗНАЧЕНИЕ !!!

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 01.04.09 12:18.

HE

13.06.08
06:22

Темата е доста добра във вида в който си я пуснал.
Виждам, че си засегнал и доста важни проблеми в нея.
Вярвам, че ще се получи добра дискусия.

СБ

13.06.08
06:30

Ами трябва да се акцентира върху проблемите, ако искаме индустрията да се промени в положителна посока!! Това не може да стане само с откъслечни критики в някоя си тема!

Нека потребителя конкретно да каже какво иска от определен дистрибутор или индустрията като цяло!!

Моето мнение е че за всеки проблем има разрешение и когато е адресиран правилно и на место / конкретно / то тогава неминуемо би могло да се реши не само на ниво отделен дистрибутор, а на ниво индустрия! Много съм далеч от мисълта, че някой би тръгнал срещу общо решение, направено от всички (говоря за отделен дистрибутор), защото би било равно на самоубииство.

Всеки знае как работи принципа на “синдикалната схема”...

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 06:31.

BO

13.06.08
06:31

Тази тема наистина може да промени много неща и да доведе до прогрес в развитието на пазара.
Ценовата политика на някой вносители е много по-насочена към крайния потребител сравнение с други, значи някой могат, а други не ?!?!
Една препоръка към дистрибуторите на хр.добавки:вкарайте малко повече промоции, като нещо от сорта на л-карнитин плюс фетбърнар, протеин с креатин и други подобни.Знаете, че българина си пада по промоциите и намаленията както и не само ние.Работя в отдел маркетинг и реклама на Х фирма и повярвайте ми има още какво да се желае от вас в това отношение.:)

СБ

13.06.08
06:35

казано от bobi_benetton на 13.06.08, 06:31:

Тази тема наистина може да промени много неща и да доведе до прогрес в развитието на пазара.
Ценовата политика на някой вносители е много по-насочена към крайния потребител сравнение с други, значи някой могат, а други не ?!?!
Една препоръка към дистрибуторите на хр.добавки:вкарайте малко повече промоции, като нещо от сорта на л-карнитин плюс фетбърнар, протеин с креатин и други подобни.Знаете, че българина си пада по промоциите и намаленията както и не само ние.Работя в отдел маркетинг и реклама на Х фирма и повярвайте ми има още какво да се желае от вас в това отношение.:)

Пазара рано или късно ще се насочи натам, просто е неизбежно!!

Мое лично мнение е че единствената работеща схема на работа е свързана с обемите и отстъпките между ПРОИЗВОДИТЕЛ и ДИСТРИБУТОР.

Т.е. да се гони марж на печалба откъм отстъпка от производител, а не откъм надценка към краен клиент, а това става единствено и само с големи обороти, а те сами по себе си зависят от покупателната способност на крайният клиент (просто един безкраен кръговрат). НО, пак казвам това е мое мнение, за което най-вероятно ще търпя критики!

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 06:38.

BO

13.06.08
06:47

Нали знаеш, че покупателната способност на клиентите не е константна величина.Тя се променя и за да се промени влияние оказват редица фактори и когато вземе да се обраща внимание на тия фактори тогава и пазара ще се промени.
Наистина единствената работеща в истинския смисъл схема е между производител-дистрибутор, но не там е разковничето за крайния потребител.....

СБ

13.06.08
06:53

Много е комплексно да се определи къде е точно разковничето, но не е невъзможно!!

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 07:01.

СБ

13.06.08
06:57

Много ми е интересно какво е мнението на другите дистрибутори в нашата индустрия.
Доста сме, така че е редно да видим кой какво има да каже!

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 07:01.

BO

13.06.08
07:07

дискутирах с тебе като общ план, но мога и да минем и на по-стеснен кръг.Много отдавна съм ги правил тия сравнения и за това получавате адмирации.За някой продукти е просто лудост да си ги поръчаш от америка при полужение, че тука са на другия ден във вас на същата цена, но за някой все още си струва.Има и още марки, които меже да вкараш и които имат добър имидж сред US потребителите.

СБ

13.06.08
07:15

казано от bobi_benetton на 13.06.08, 07:07:

дискутирах с тебе като общ план, но мога и да минем и на по-стеснен кръг.Много отдавна съм ги правил тия сравнения и за това получавате адмирации.За някой продукти е просто лудост да си ги поръчаш от америка при полужение, че тука са на другия ден във вас на същата цена, но за някой все още си струва.Има и още марки, които меже да вкараш и които имат добър имидж сред US потребителите.

Това е безспорен факт... може много марки да се вкарат и то на добри цени (използвам за база за сравнение на цените, това което е налично към момента на БГ пазара), но тук играят фактори, които ако не се вземат предвид, може цялото начинание да бъде обречено на провал!

Умереното бизнес планиране с краткосрочни цели е пътя... ;)

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 07:15.

13.06.08
07:45

А какво мислите за вкарване на продукти, които са без аналог на българския пазар. Като Pure Liquid Egg Whites например.
Нещо такова http://www.eggnation.co.uk/.

СБ

13.06.08
07:54

казано от mamaligabg на 13.06.08, 07:45:

А какво мислите за вкарване на продукти, които са без аналог на българския пазар. Като Pure Liquid Egg Whites например.
Нещо такова http://www.eggnation.co.uk/.

Е ти направо ме уби с тоя пост... Тва си е въпрос за “Била”

ВН

13.06.08
08:10

Ще си позволя да задам два въпроса като потребител.
1. Къде според Вас (дистрибуторите и производителите) е мястото на функционалните храни и къде това на хранителните добавки при преките продажби? В супермаркетите на специализиран щанд (пример “Пикадили”) в аптечната мрежа, в специализирани магазини за хранителни добавки или в спортния център? Задавам въпроса си, понеже знам за някои институции, които искат да наложат регулация на пазара не непременно в полза на потребителите. 
2. Трябва ли потребителя да плаща за наличието на фитнес консултант в специализирания магазин, като заплаща по-висок % в сравнение с онлайн поръчка например? Ако не, това отделна платена услуга ли трябва да бъде или безплатна екстра (като при телефонния бизнес)?

Поздравления за темата, надявам се да се получи консолидираща дискусия!

13.06.08
08:48

казано от silabg.com на 13.06.08, 07:54:

казано от mamaligabg на 13.06.08, 07:45:

А какво мислите за вкарване на продукти, които са без аналог на българския пазар. Като Pure Liquid Egg Whites например.
Нещо такова http://www.eggnation.co.uk/.

Е ти направо ме уби с тоя пост... Тва си е въпрос за “Била”

Според мен не е въпрос към била, защото това е продукт, който би се купувал единствено и само от бодибилдъри. Наистина не спада към графата хранителни добавки, но това си е храна за спортисти и има логика да се продава в такива магазини.

13.06.08
09:08

аз искам да внасяте http://www.healthfitnesschannel.com/index11.html
космически протеини ;)

ВИ

13.06.08
09:21

казано от Владимир Недков на 13.06.08, 08:10:

Ще си позволя да задам два въпроса като потребител.
1. Къде според Вас (дистрибуторите и производителите) е мястото на функционалните храни и къде това на хранителните добавки при преките продажби? В супермаркетите на специализиран щанд (пример “Пикадили”) в аптечната мрежа, в специализирани магазини за хранителни добавки или в спортния център? Задавам въпроса си, понеже знам за някои институции, които искат да наложат регулация на пазара не непременно в полза на потребителите. 
2. Трябва ли потребителя да плаща за наличието на фитнес консултант в специализирания магазин, като заплаща по-висок % в сравнение с онлайн поръчка например? Ако не, това отделна платена услуга ли трябва да бъде или безплатна екстра (като при телефонния бизнес)?

Поздравления за темата, надявам се да се получи консолидираща дискусия!

1. Мястото на протеините, вафлите и витамините е супермаркетите. Другите , така наречени “функционални” или “ергогенни” е само в специализирани магазини и аптеки, където има кой да консултира. Такова беше и положението в супермаркетите в САЩ, Вафлите, протеините и някои витамини се продаваха на рафтове до хранителните стоки. Там им е мястото защото те са СИ хранителни продукти не по-малко от всички други.  А аптеката, която често е в самия супермаркет, но отделно от другите, продава и по-специални, спортни неща.
Това е наложително, тъй като с всяко поколение, продуктите стават все по-активни на физиологично ниво и потенциално опасни за хора в недобро здраве, или при злоупотреба. Примерно един креатин монохидрат. Ефективен, полезен, но ако имаш бъбречни проблеми, или не приемаш достатъчно вода, може да доведе до проблеми с бъбреците.
2. Най-често практиката на запад е цената да е доста по-висока в реалния магазин, но да имаш пряк контакт с продукта и консултанта. Цената в интернет е по-ниска, но не включва доставката и често консултацията, ако има такава е във вид на кореспонденция; не е обстойна и е анонимна. Също така се губи време.
В БГ, няма разлика в цената, но най-често доставката е безплатна или символична(имайте предвид че куриера взима между 10 и 14 лв за доставка в София, така че всяка цена за доставка обявена от сайта винаги е изгодна за клиента). Всички сайтове имат достатчъно малко работа за да имат предостатъчно време да обръщат внимание на клиента, което пък подобрява услугата на сайта и оправдава до някъде крайната цена. Просто факта, че няма хиляди клиенти на ден, позволява да има постоянен оператор, който да дава консултации по телефон и IM. Пак остава проблема че е анонимен, в повечето случаи.
Консултацията трябва да бъде платане само и единствено ако консултиращия е независим и това е същината на услугата. В другия вариант заплащането влиза в цената, незавсимо дали решип да го използваш, или не. Ако си много начетен, или се мислиш за такъв, то тогава най-често си или състезател, или редовен едър клиент, цената е по-добра за теб като комплимент от търговеца. При малките търговци това често го няма, но причината е една- страх ги е да зареждат достатъчно стока за да си го позволят (български миши бизнес модел).
Общото между нашия и западния пазар е че 90% от продуктите минават през реален магазин, фитнес, друг стационарен търговец, независимо от ценовата разлика.

13.06.08
09:41

99 % от фирмите написани в първия пост са добри...т.е от която и фирма да си купиш даден продукт няма да сбъркаш.
От цялата история не ми харесва пазарната политика.Как може протеин Оптимум в САЩ 10 либри да струва 80 $,а тук 5 либри да струват 130-40 лв.Не може на тяхния стандарт протеина да струва 2,3 пъти по-евтино.Не ми харесва монопола тук,разбира се не сме засегнали храната още,но това е др.тема,която няма да обсъждам.С една дума цените са безбожно високи и не отговарят на нашия стандарт...
Сега ще кажете-има транспорт,мита и още куп неща,но мен това като краен потребител не ме интересува,за клиента е важна цената,а не колко данъци плаща вносителя.

Мнението беше редактирано от Финдо на 13.06.08 09:43.

FZ

13.06.08
09:53

- качество на продуктите

Моето лично и скромно мнение за качеството на добавките от това което съм пил е следното
Една малка лична класация :
1. OPTIMUM NUTRITION
2. MLO
3. MUSASHI
4. BSN
5. BIOTECH NUTRITION
6. BIOTECH USA
7. CHAMPION NUTRITION
8. UNIVERSAL NUTRITION
9. ULTIMATE NUTRITION
10.JC NUTRITION
  Има и други фирми от които съм доволен ,но те не са изброени по-горе и затова няма да ги споменавам.

- ценова политика на вносителя

Всички добавки в България са с доста високи цени .С изключение на българските суплементи !

- дистрибуционна политика

С добра дистрибуционна политика според мен са следните фирми :
1. OPTIMUM NUTRITIOM / P&B;LABS
2. UNIVERSAL NUTRITION/ULTIMATE NUTRITION
3. MUSASHI
4. BIOTECH NUTRITION
5. BIOTECH USA
6. CHAMPION NUTRITION
7. JC NUTRITION
8.  BIOGAME
9.  BEST BODY NUTRITION
10. BSN

- поведение на вносителите в този форум

Ще се въздържа от коментар  :smirk:

- потдържане на наличности

На повечето от изброените по-горе фирми , за наличност на продуктите слагам оценка Добър 4

- пазарни дялове

Тук според мен класацията е следната :

1. OPTIMUM NUTRITION /P&B;LABS
2. UNIVERSAL NUTRITION /ULTIMATE NUTRITION
3. BIOGAME
4. JC NUTRITION
5. MUSASHI
6. CHAMPION NUTRITION
7.BEST BODY NUTRITION
8.WEIDER
9. MLO
10.BSN

СБ

13.06.08
09:57

казано от FZKTWGS на 13.06.08, 09:53:

- поведение на вносителите в този форум

Ще се въздържа от коментар  :smirk:

А защо, нали точно това е важното, да се комуникират с останалите проблемите, които определен член на форума е индикирал...

ВИ

13.06.08
10:05

казано от Финдо на 13.06.08, 09:41:

99 % от фирмите написани в първия пост са добри...т.е от която и фирма да си купиш даден продукт няма да сбъркаш.
От цялата история не ми харесва пазарната политика.Как може протеин Оптимум в САЩ 10 либри да струва 80 $,а тук 5 либри да струват 130-40 лв.Не може на тяхния стандарт протеина да струва 2,3 пъти по-евтино.Не ми харесва монопола тук,разбира се не сме засегнали храната още,но това е др.тема,която няма да обсъждам.С една дума цените са безбожно високи и не отговарят на нашия стандарт...
Сега ще кажете-има транспорт,мита и още куп неща,но мен това като краен потребител не ме интересува,за клиента е важна цената,а не колко данъци плаща вносителя.

Данъците не ги плаща вносителя, а ти самия:) Вноситя само ги капарира, докато се появи клиент да ги плати.
Разбирам какво искаш и защо, само дай предложение как да стане?:)
И стандарта на живот и доходите, нямат нищо общо с формиране на цената в никой бизнес. Винаги при нисък стандарт цените на вносните продукти са по-скъпи. Освен ако държавата няма социална политика за някои продукти. Малко ме съмнява обаче да махнат митата и ДДС-то на добавки, имайки предвид че няма пари за лекарства за онкоболните, а добавките както и да ги пгледнем са си гъзария.

СБ

13.06.08
10:05

казано от Финдо на 13.06.08, 09:41:

99 % от фирмите написани в първия пост са добри...т.е от която и фирма да си купиш даден продукт няма да сбъркаш.
От цялата история не ми харесва пазарната политика.Как може протеин Оптимум в САЩ 10 либри да струва 80 $,а тук 5 либри да струват 130-40 лв.Не може на тяхния стандарт протеина да струва 2,3 пъти по-евтино.Не ми харесва монопола тук,разбира се не сме засегнали храната още,но това е др.тема,която няма да обсъждам.С една дума цените са безбожно високи и не отговарят на нашия стандарт...
Сега ще кажете-има транспорт,мита и още куп неща,но мен това като краен потребител не ме интересува,за клиента е важна цената,а не колко данъци плаща вносителя.

И е така и не е... реално когато някои от моите служители имат проблем (с каквото и да е) и този проблем засяга дейността, МЕН не ме интересува как ще бъде разрешен този проблем, стига да се разреши до края на работния ден! Друго не ме касае!!!

Нещо в случая в който се казва “... искаме ниски цени, друго не ни интересува...” ! ОК това го разбирам като потребител. НО ако всички вносители кажат намаляваме си цените с по 30%, това означава, да се ограничи на 100% търговията с МЕСТНИ ДИСТРИБУТОРИ (в България) и да се работи само с крайни клиенти. Т.е. единица продукт да се продава директно от ОФИЦИАЛЕН ДИСТРИБУТОР на КРАЕН КЛИЕНТ. С други думи цял един търговски сегмент на пазара да се зачеркне, този сегмент който генерира 90% от оборотите на един вносител.

Тук не защитавам или нападам никои, просто давам една хронология на нещата!

Мое мнение е че трябва да се базира цялата ценова политика на един по-балансиран модел, НО в никакъв случай да не почива на принципа”да се прави всичко на всяка цена”

СБ

13.06.08
10:08

казано от Валентин Иванов на 13.06.08, 10:05:

Малко ме съмнява обаче да махнат митата и ДДС-то на добавки, имайки предвид че няма пари за лекарства за онкоболните, а добавките както и да ги пгледнем са си гъзария.


Е Господ те чул...

HE

13.06.08
10:31

Да се включа и аз с няколко неща които не ми харесват в бизнеса с хранителни добавки.
Цени - предполагам няма човек който да не усеща изкувствено завишениет цени на добавките по джоба си.
Сега наясно съм, че съществуват понятия като ДДС, мита, транспортни такси и т.н.т, но никой не може да ме убеди, че не се заобикалят понякога  ;-) , но да не изпадаме в лирични отклонения - хубаво е повечето вносители, производители и дистрибутори да се светнат, че пари се правят от оборот, а не от цени, а съответно като се намали цената на една стока се вдигат продажбите /във фитнес средите бързо се научават разни намаления и промоции/.
обслужване - има няколко вида обслужващ персонал по магазините за хранителни добавки
1.1. Слабоумни идиоти /с някъква мускулатура/ обмислящи 5 мин. въпроса който си му задал и оставаш без отговор, а на всичко отгоре гледа на кръв и все едно няма да му даваш пари, а ще му искаш.
1.2. Момченца с никъква физика /прилича на всичко друго но не и на човек занимаващ се с бодибилдинг или фитнес/, като му зададеш въпрос за дадена добавка веднага почва да ти обяснява, но за друга естествено по-скъпа.
1.3. Едрогърда какичка - ами аз все пак цици съм виждал, а там отивам за добавки - при зададен въпрос куклата мълчи и мига на парцали като навира в очите ми споменатите два броя сякаш надявайки се да забравя какво точно съм я попитал или отговора е толкова лаконичен, че ти иде да се застреляш.
Виждам на последък горните две категории се разчупват предимно от някои сайтове за продажба на добавки - имал съм пряк контакт с два от сайтовете представени тук които не се вписват в горните категории и за мен бе цяло удоволствие да пазарувам от тях - надявам се да има все повече такива хора. Хубаво е на позиции за работа с хора да се назначават любезни, млади, добре изглеждащи хора и разбиращи какво продават.
Не е в наличност едва ли има нещо по-дразнещо за обикновенния потребител от думичката няма /може би свърши/. Обикновенно забравям да пазарувам от там.
Бавене на поръчки - едва ли има нещо по-изнервящо от това да чакаш поръчка от сайт /най-малко трябва да си съобразяваш времето с куриер/. Да не говорим, че тук имаше някой дето се оплака, че е получил поръчка след три седмици /от САЩ идват значително по-бързо/ е това вече е недопустимо. Да не говорим, че след такова забавяне най-малкото човека би следвало да се компенсира по някакъв начин.
Монопол много гадно нещо за обикновенния потребител, но за съжаление в България го има навсякъде тук не прави изключение и бизнеса с хранителни добавки.
Ами общо взето това са ми най-голямите дразнители в този бизнес към момента.
Няма да кажа добра дума за никой конкретно да не звучи като реклама, но е факт, че има фирми регистрирани тук, които заслужават похвала.

п.п. Това май ми е най-дългия пост до момента.

Мнението беше редактирано от head_hunter на 13.06.08 10:35.

СБ

13.06.08
10:49

казано от head_hunter на 13.06.08, 10:31:

Да се включа и аз с няколко неща които не ми харесват в бизнеса с хранителни добавки.
Цени - предполагам няма човек който да не усеща изкувствено завишениет цени на добавките по джоба си.
Сега наясно съм, че съществуват понятия като ДДС, мита, транспортни такси и т.н.т, но никой не може да ме убеди, че не се заобикалят понякога  ;-) , но да не изпадаме в лирични отклонения - хубаво е повечето вносители, производители и дистрибутори да се светнат, че пари се правят от оборот, а не от цени, а съответно като се намали цената на една стока се вдигат продажбите /във фитнес средите бързо се научават разни намаления и промоции/.
обслужване - има няколко вида обслужващ персонал по магазините за хранителни добавки
1.1. Слабоумни идиоти /с някъква мускулатура/ обмислящи 5 мин. въпроса който си му задал и оставаш без отговор, а на всичко отгоре гледа на кръв и все едно няма да му даваш пари, а ще му искаш.
1.2. Момченца с никъква физика /прилича на всичко друго но не и на човек занимаващ се с бодибилдинг или фитнес/, като му зададеш въпрос за дадена добавка веднага почва да ти обяснява, но за друга естествено по-скъпа.
1.3. Едрогърда какичка - ами аз все пак цици съм виждал, а там отивам за добавки - при зададен въпрос куклата мълчи и мига на парцали като навира в очите ми споменатите два броя сякаш надявайки се да забравя какво точно съм я попитал или отговора е толкова лаконичен, че ти иде да се застреляш.
Виждам на последък горните две категории се разчупват предимно от някои сайтове за продажба на добавки - имал съм пряк контакт с два от сайтовете представени тук които не се вписват в горните категории и за мен бе цяло удоволствие да пазарувам от тях - надявам се да има все повече такива хора. Хубаво е на позиции за работа с хора да се назначават любезни, млади, добре изглеждащи хора и разбиращи какво продават.
Не е в наличност едва ли има нещо по-дразнещо за обикновенния потребител от думичката няма /може би свърши/. Обикновенно забравям да пазарувам от там.
Бавене на поръчки - едва ли има нещо по-изнервящо от това да чакаш поръчка от сайт /най-малко трябва да си съобразяваш времето с куриер/. Да не говорим, че тук имаше някой дето се оплака, че е получил поръчка след три седмици /от САЩ идват значително по-бързо/ е това вече е недопустимо. Да не говорим, че след такова забавяне най-малкото човека би следвало да се компенсира по някакъв начин.
Монопол много гадно нещо за обикновенния потребител, но за съжаление в България го има навсякъде тук не прави изключение и бизнеса с хранителни добавки.
Ами общо взето това са ми най-голямите дразнители в този бизнес към момента.
Няма да кажа добра дума за никой конкретно да не звучи като реклама, но е факт, че има фирми регистрирани тук, които заслужават похвала.

п.п. Това май ми е най-дългия пост до момента.

Работата с клиенти е може би най-трудното нещо за което се сещам в средата на търговията. А кое го прави още по-трудно, ами обяснените в подточки по горе причини, или обобщено казано липсата на знания за продуктите които се продават!!

Значи това не е сериозно и ако се опира до това какво мисля аз и моето мнение, никога, ама никога не бих пазарувал от магазин/търговец, който сам не е наясно какво продава. Тук говорим за най-елементарни принципи в търговията! Акъла не ми го побира, как някои търговци могат да си помислят да сложат човек за лице на своята компания, същият който има досег до клиентите, който има просто “някакви” познания!

НО, ето идва и другия проблем с монопола и дали го има вобще. Значи на БГ пазара има толкова мн фирми с еквивалентно качествени продукти, че не мисля, че за монопол може да се говори.

Друг е въпроса, ако някой робува на определена марка, тогава монопола се създава изкуствено и е строго индивидуален за този който не признава други марки, освен марката “Х”!!

HE

13.06.08
10:58

Яво аз не съм се изразил правилно в частта за монопола, а именно - не става въпрос за продукти - разнообразие има това е факт. Просто не ми се искаше да използвам един доста модерен напоследък израз “Картелно споразумение” и за това използвах монопол като пак казвам, че монопола не е в разнообразието на предлаганите продукти, а в ценообразуването.

ВИ

13.06.08
11:01

Много хубав пост не хънтъра.
Ще допълня малко по точките поред:
1. Тези които си спестяват данъци, го правят са собствено благо и цените им не се ниски. Те гонят бърза печалба, преди да са ги хванали. Мисля че всички, които пишем тук, имаме желание да си общуваме на ниво продавач/ клиент (още по-добре довеолен клиент) и след 5 години. Виж ако случайно станеш шеф на митниците в близкото бъдеще, звънни един телефон;)
2. Ако те обслужват зле, търси шефа. Още много малко българи се усещат че могат да уволнят почти всеки ако той не си върши работата. МОята приятелка сигурно е изпратила стотици хора на улицата, защото винаги вдига скандали ако плаща а не получава това, което трябва като обслужване
3. Тук ще опитам да защитя всички колеги. В момента има рекорден износ от САЩ и буквално няма място на корабите. Чакаш с месеци за контейнер. Примерно 4 месеца. А за компенсацията съм съгласен.
Монопол няма. Единствения начин да се увериш е да станеш и ти един от многото вносители и да се сблъскаш с проблемите, с които се сблъскваме всички. Повечето вносители тук, са минали по-този път,включително и аз. От страни изглежда едно, после разбираш много неща. Ако можеше  да се смъкнат цените и всички да заживеем щастливо, отдавна щеше да се е случило. Парите са като вода, винаги намират нишите в пазара.
Темата май трябва да се прекръсти на “Народа срещу вноса”. Още чакам първия комплимент:)

Мнението беше редактирано от Валентин Иванов на 13.06.08 11:05.

NF

13.06.08
11:04

@Head Hunter

Искам само да отбележа 2 неща - Първото е за цените. За пореден път ще кажа, че в България цените на добавките не са изкуствено завишени... ако някой се опита да предлага същото качество на услугата - просто ще се убеди че цените няма как да бъдат по-ниски от моментните (говоря за нашата фирма). Не е възможно да станат по-ниски на този етап. За монопол е изключено да се говори защото на пазара се предлагат доста марки добавки. Пък това за избягването на данъците не ми звучи сериозно... това води до сенчеста икономика и ние сме против това.

Относно наличностите - мисля че това е проблем който се среща в началото на появяването на една марка на пазара - с течение на времето този проблем се решава в голяма степен (поне при нас).

За обслужването съм съгласен с теб... горните индивиди са налични...

Мнението беше редактирано от NOW Foods България на 13.06.08 11:05.

СБ

13.06.08
11:32

казано от head_hunter на 13.06.08, 10:58:

Яво аз не съм се изразил правилно в частта за монопола, а именно - не става въпрос за продукти - разнообразие има това е факт. Просто не ми се искаше да използвам един доста модерен напоследък израз “Картелно споразумение” и за това използвах монопол като пак казвам, че монопола не е в разнообразието на предлаганите продукти, а в ценообразуването.

Относно картелно споразумение... това е невъзможно и най-малкото, необмислено тъпо. ЗАЩО? Защото едно такова Картелно споразумение, би трябвало да разчита на едно единствено нещо и това е монопола.

МОНОПОЛА е функция на едно нещо... суровина която е невъзможно да се достави/снабди от никъде освен от наличните родни снабдители! Налични примери за паралелен внос има, което автоматично изключва Монопола като нещо възможно и хипотетичното Картелно споразумение, което е в сферата на фантастиката.

И още нещо, това за БГ никога няма да бъде възможно! Такъв тип споразумения са характерни за: цветни и благородни метали, горива (течни и твърди), цигари, алкохол, скъпоценни камъни и подобни, НЕ за хранителните добавки - продукти достъпни за всички!

Още повече: има и много вносители на определени марки които паралелно внасят марки, за които не са представители, а представител за тези марки има вече в БГ. ТОГАВА, за какъв монопол може да се говори, когато колегиалността и морала не са налични?!

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 11:34.

13.06.08
12:00

Как да няма монопол?Кой внася Оптимума?Момчил Милев нали?Еми този човек утре може да каже 200 лв 5 либри протеин Оптимум,нима тва не е монопол?Доколкото знам всички продукти се внасят от 1 човек...драган внася Чемпиън,петкан-Омтимум.”Нашите” хора са си разделили баницата и това е.

СБ

13.06.08
12:23

казано от Финдо на 13.06.08, 12:00:

Как да няма монопол?Кой внася Оптимума?Момчил Милев нали?Еми този човек утре може да каже 200 лв 5 либри протеин Оптимум,нима тва не е монопол?Доколкото знам всички продукти се внасят от 1 човек...драган внася Чемпиън,петкан-Омтимум.”Нашите” хора са си разделили баницата и това е.

Ако се разделя вносът на продукти по вносители на определена марка, то това е така и това важи за всяка една индустрия!

Напр:
Ацетизал
Colgate
Opel
Panerai
Karelia

Тук става въпрос за пазарни принципи (не маниери и ценови политики), които пак казвам важат за всяка една индустрия.

Ако си решил да пиеш аспирин “Ацетизал” преди закуска, след това да си миеш зъбите с “Colgate”. Да отиваш на работа с “Opel Astra” и да носиш часовник “Panerai”. На ден да пушиш по кутия “Karelia” и след тренировка да пиеш протеин на “Optimum” с аминки на “Champion”, ТО тогава избора си е твой и без значение какво мислиш ще трябва да се съобразяваш с ценовата политика на тези компании, защото изброените имат ЕКСКЛУЗИВИТЕТ през БГ дистрибутор!!

НО изборът е индивидуален... Поне сега на пазара марки колкото искав и все качествени... Робувайки на определена марка (като принцип на мислене) е подход който рано или късно ще доведе до потенциални загуби (не само финансови) за клиента.

Ако имаше абсолютна марка, то тогава ти разбирам аргумента, но в момента избор колкото искаш... живеем в икономика от “отворен” тип!

Мнението беше редактирано от Сила БГ на 13.06.08 12:24.

HE

13.06.08
12:24

NOW foods тук не става въпрос за Вашите добавки или за вашата фирма - вие и още няколко човека сте от хората които правите нещо по въпроса за цените и джоба на крайния потребител - моите уважения за което.


Sila.bg и Вие както и някои от другите вносители и дистрибутори спадете към същата категория за която вече казах, че оценява мнението и комфорт-а на крайния потребител за което също моите уважения, но както каза и колегата Финдо - монопол има.
Цени се договарят м/у различните вносители, дистрибутори и т.н.т и с това се получават едни твърди цени, които противоречат от своя страна на всичките неща които сме чували за свободна конкуренция и пазарна икономика. Ще дам пример за твърденията си - нека всеки който се съмнява в това което говоря да прегледа цените на най-продаваните и популярни марки добавки /из всички сайтове и магазини/ и какво се оказва, че разликата в цената е нищожна.
Да не говорим, че имам достоверна информация за една фирма която се опита да влезе на пазара с ниски цени, след това повишиха цените под натиск  ;-) .

Длъжен съм да уточня още нещо, а именно говоря като цяло за вноса, производството и дистрибуцията на този вид продукти.

п.п. Не ми се искаше да цитирам имена на фирмите, които според мен правят нещо по въпроса с цените /естествено в положителна насока/, но ме провокирахте - нека не се приема като реклама.

Мнението беше редактирано от head_hunter на 13.06.08 12:26.

СБ

13.06.08
12:40

казано от head_hunter на 13.06.08, 12:24:

NOW foods тук не става въпрос за Вашите добавки или за вашата фирма - вие и още няколко човека сте от хората които правите нещо по въпроса за цените и джоба на крайния потребител - моите уважения за което.


Sila.bg и Вие както и някои от другите вносители и дистрибутори спадете към същата категория за която вече казах, че оценява мнението и комфорт-а на крайния потребител за което също моите уважения, но както каза и колегата Финдо - монопол има.
Цени се договарят м/у различните вносители, дистрибутори и т.н.т и с това се получават едни твърди цени, които противоречат от своя страна на всичките неща които сме чували за свободна конкуренция и пазарна икономика. Ще дам пример за твърденията си - нека всеки който се съмнява в това което говоря да прегледа цените на най-продаваните и популярни марки добавки /из всички сайтове и магазини/ и какво се оказва, че разликата в цената е нищожна.
Да не говорим, че имам достоверна информация за една фирма която се опита да влезе на пазара с ниски цени, след това повишиха цените под натиск  ;-) .

Длъжен съм да уточня още нещо, а именно говоря като цяло за вноса, производството и дистрибуцията на този вид продукти.

п.п. Не ми се искаше да цитирам имена на фирмите, които според мен правят нещо по въпроса с цените /естествено в положителна насока/, но ме провокирахте - нека не се приема като реклама.

За мен по скоро, това се базира на принципа на лавинообразната тенденция + лична ценова политика + изградено мнение в крайният клиент за US марките

13.06.08
13:14

Еми за тая лична ценова политика става дума...Щото се работи на “тармък”,ако мога така да се изразя...Как ще има повече печалби:като даден продукт струва 100 лв и си го купят 5 човека,или като струва 200 лв,но си купи 1 човек.
А примера ти с Астрата какво означава...че квото и да си говорим тук нищо няма да се промени.Ти казваш избора е твой,тва е положението.Мен ми е много странно как си формирате личната ценовата политика,като според някво изледване България е на последно място по доходи и българина работи за 1 евро на час,а Швейцария и западните страни за средно 25-30 евро на ЧАС.и гоним техните цени,че даже се “оливаме” в някой отношения.Е как да си позволи 200 лв месечно за прахчета.Пак казвам цените не отговарят на нашия стандарт.И въпреки това се завишават,щото в САЩ скочили с долар.

Мнението беше редактирано от Финдо на 13.06.08 13:15.

СБ

13.06.08
13:33

казано от Финдо на 13.06.08, 13:14:

Еми за тая лична ценова политика става дума...Щото се работи на “тармък”,ако мога така да се изразя...Как ще има повече печалби:като даден продукт струва 100 лв и си го купят 5 човека,или като струва 200 лв,но си купи 1 човек.
А примера ти с Астрата какво означава...че квото и да си говорим тук нищо няма да се промени.Ти казваш избора е твой,тва е положението.Мен ми е много странно как си формирате личната ценовата политика,като според някво изледване България е на последно място по доходи и българина работи за 1 евро на час,а Швейцария и западните страни за средно 25-30 евро на ЧАС.Е как да си позволи 200 лв месечно за прахчета.Пак казвам цените не отговарят на нашия стандарт.И въпреки това се завишават,щото в САЩ скочили с долар.

Точно напротив... точно тук е мястото всеки да каже какво мисли и на база на това да последват промените, а това ще е неизбежно. Относно примера с Астратата... виж аз карам VW, а можех да карам и Ауди, както и Шкода. С този пример целях да кажа само едно... че човек може да избира и правото на избор не може никой да му го диктува. В този ред на мисли, ако от 10 човека 9 предпочетат VW пред Opel, поради каквато и да било причина, не мислиш ли че Opel в един момент не би направил постъпки да си преосмислят политиката си??!

ДА това е въпрос на време, но неминуемо ще се случи!

По отновение на цените, може би ние сме последните, които биха могли да бъдат критикувани, но аз ще ти кажа какво мисля по въпроса!

Тук не става въпрос само за проста печалба, напр:
5 клиента с 5 протеина с цена на протеин 5 лв = 125 лева оборот
1 клиенти с 1 протеини с цена на протеин 125 лв = 125 лева оборот

значи абстрахирам се от думата печалба, защото това не е нещо което е константно и може да почива на нормална логика.

Кое е важното в случая??? ОБОРОРА! Защо? Защото ПО-ГОЛЕМИЯ ОБОРОТ=ПО-ГОЛЯМ ПАЗАРЕН ДЯЛ (не печалба), а това е важното!
С големи обороти и пазарен дял и умерена печалба, всяка една компания може да предизвика революция във всяка една индустрия. Към момента не търсим да правим революция ;), а само промяна към по-добро!!

Не съм юрист, но обичам с примери да обяснявам гледната си точка.

NF

13.06.08
13:37

Тук вече се говори по инерция и наизуст. Смешно е да се говори че има някакви картели и едва ли не ние с колегите от Оптимум и Универсал си пием сутрин кафето и се чудим как да постигнем монопол. Та ние дори не се познаваме лично нито се виждаме... За каква баница става тук? Пак казвам ако мислите, че е толкова лесно и че вносителите на добавки изкарваме милиони - жестоко се лъжете - който е малко по-запознат знае за какви трудности става въпрос. Едва ли не във вашите очи ние сме алчни бизнесмени с лъскави мерцедеси които вадим душата на бедния БГ спортист... малко натам отива темата.

@Финдо - монопол няма - марки в България има много - ако не ти харесва ценовата политика на някоя или не си доволен от продуктите им - винаги можеш да опиташ конкуренцията. Прекалявате вече с обвиненията.

А относно формирането на крайната цена - тя се определя най-вече от доставните цени и разходите по организирането на дистрибуторската мрежа.
Да не си мислите че от САЩ ни правят специални отстъпки понеже тук стандарта на живот е по-нисък? Просто заплатите са ни ниски...
Валио вече цитира една също любима моя фраза: Фокусирайте се върху увеличение на приходите, а не върху ограничение на разходите. Ами нормално е да се увеличават цените след като се качва петрола... (тук не коментирам нашите марки - от както сме ги внесли на пазара цените не са мръднали с един лев нагоре, освен няколко единични продукта и протеините които в САЩ се вдигнаха с 40% нагоре, а ние ги увеличихме с 20%).
Но когато протеина се увеличи с 40% в САЩ, а ние го увеличихме с 20% не видях да се отварят благодарствени теми...
Иска ми се да имате малко повече уважение поне към някои от вносителите които определено се стараят да развиват пазара и да поддържат добри крайни цени и определено претендирам ние да сме едни от тях.

NF

13.06.08
13:51

Запознайте се по-добре със значението на думата монопол - В БГ се внасят поне 10 качествени американски марки с добър асортимент хранителни добавки - можеш да си избереш марка без проблем. Монопол щеше да има ако само ние продавахме протеини в цяла България... Но вие пак ще кажете как вносителите са се наговорили и как сме обсъдили цените на сутрешното кафенце... Цените в цяла Европа са едни и същи... просто явно доходите ви не са достатъчно високи... и мен ме дразни че мерцедес са доста скъпи... и не мога да си ги позволя и затова карам друга марка... но не роптая колко са лакоми от Балкан Стар...

СБ

13.06.08
13:54

На мен ми е мн интересно защо другите представители на марки не взимат отношение по темата???! :zip:

Сигурен съм че всеки има какво да каже!!!  :exclaim:

CL

13.06.08
13:54

Наистина няма картел, но е хубаво да си имаме браншова организация или асоциация, както имат почти всички вносители. И тази организация да не се занимава с това какви методи и тактики да измисля за повишаване на цените и спекула, а да предпазва своите членове от външни фактори влияещи на ценовата политика.

CL

13.06.08
13:58

казано от silabg.com на 13.06.08, 13:54:

На мен ми е мн интересно защо другите представители на марки не взимат отношение по темата???! :zip:

Сигурен съм че всеки има какво да каже!!!  :exclaim:

На някои от нас не ни е основно задължение да сме постоянно пред компютъра. ;-P

Мнението беше редактирано от Controlled Labs на 13.06.08 13:59.

СБ

13.06.08
14:01

казано от Controlled Labs на 13.06.08, 13:58:

казано от silabg.com на 13.06.08, 13:54:

На мен ми е мн интересно защо другите представители на марки не взимат отношение по темата???! :zip:

Сигурен съм че всеки има какво да каже!!!  :exclaim:

На някои от нас не ни е основно задължение да сме постоянно пред компютъра. ;-P

Затова си наемаш човек да ти следи нещата тук и да помага на потребителите... ;)
Специално за тази тема, аз като собственик реших да взимам лично отношение, а не някое от моите момчета! Просто е твърде важна... това е и причината, поради която я създадох

CL

13.06.08
14:04

Кого да наема като най-добрите са при теб :coolsmile:

Прескочи до:
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1